Last news in Fakti

28 Март, 2013 10:16 11 660 9

Подробности за най-бързата версия на Range Rover

  • range rover-
  • sport-
  • land rover-
  • ню йорк 2013

В Ню Йорк Land Rover за първи път представи официално новия Range Rover Sport. Автомобилът с повишена проходимост се характеризира с изцяло нова алуминиева конструкция на купето, благодарение на която е по-лек с 500 килограма от своя предшественик. Range Rover Sport е позициониран между моделите Range Rover и Evoque и като цяло представлява своеобразна интерпретация на предишния модел. Колата е с 62 мм по-дълга, но с дължина от 4 850 мм тя е по-къса от останалите седемместни SUV автомобили. Въпреки това междуосието е увеличено със 78 мм - решение, което осигурява по-голямо пространство и по-лесен достъп на пътниците до багажното отделение на автомобила. Като цяло платформата на автомобила е с 39% по-лека от тази на предишните модели. Интерес от интериорното оборудване представляват новите волан с по-малък диаметър, вертикалния скоростен лост, по-високо разположената централна конзола, регулируемото осветление и обгръщащите тялото седалки. Интериорът е проектиран така, че пространството в задната част да е по-широко.

 
Осеминчовият тъчскрийн дава на водача достъп connect and view (свържи и виж) до приложенията на неговия смартфон. Технологията Connected car му позволява да провери статуса на превозното средство чрез приложение на телефона, включително опции за проследяване на откраднат автомобил. Според специалистите от Land Rover новият Range Rover Sport е проектиран така, че що се отнася до управлението да осигури значително по-добра динамика на стандартна пътна настилка. Автомобилът осигурява още по-пъргаво управление, с по-добра возия и повече финес. Олекотеното алуминиево окачване е абсолютно независимо – тип wishbone, с раздалечени носачи отпред и модерно мултилинк окачване отзад. Ходът на окачване е водещ в категорията (260 мм отпред и 272 мм отзад) и осигурява изключително изместване на колелата от 546 мм за справяне и с най-тежките климатични условия. Максималният просвет е увеличен до 285 мм (+ 58 мм), усъвършенстваната система за въздушно окачване автоматично се настройва на една от двете височини, а революционната система Terrain Response 2 последно поколение сама избира най-подходящата програма според терена.
Въздушното окачване, пето поколение, осигурява до 115 мм регулярно движение – от най-ниската настройка (сега с 10 мм по-ниска, или 50 мм, за по-лесен вход и изход) до стандартната височина за офроуд пътища. Режимът off-road може да се използва и при по-висока скорост (80 км/ч вместо 50 км/ч). Новият Range Rover Sport се предлага с избор между две системи 4WD. Едната система предлага раздатъчна кутия с две скорости с опция за ниските обороти, предназначена за най-трудния терен, с разпределение на въртящия момент 50/50 между предните и задните колела и възможност за 100% заключване. Алтернативната система е с 18 кг по-лека и разполага с раздатъчна кутия с една скорост, с Torsen диференциал, който автоматично разпределя въртящия момент към вала с най-голямо сцепление. Заедно със системите за контрол на теглителната сила тя осигурява максимално сцепление при всякакви условия. Клиентите на новия Range Rover Sport ще могат да избират между четири двигателя – 2 бензинови с турбокомпресор (5.0-литров V8 с 510 к.с. и нов 3.0-литров V6 с 340 к.с.) и два дизелови (3.0-литровTDV6 с 258 к.с. и SDV6 с 292 к.с.). По-късно тази година към тях ще бъде добавен и мощен 4.4-литров дизелов агрегат SDV8 с мощност 339 к.с.
 
Всички бензинови и дизелови двигатели на новия Range Rover Sport са съчетани с усъвършенствани автоматични 8-скоростни предавателни кутии ZF 8HP70 с електронно управление. Range Rover Sport се предлага с три усъвършенствани функции в помощ на водача. Те са: Lane Departure Warning (предупреждение за напускане на лентата), Traffic Sign Recognition (разпознаване на пътните знаци) и Automatic High Beam Assist (асистент за автоматични дълги светлини). Друга уникална иновация е патентованият от Land Rover сензор за газене Wade Sensing, който дава информация за дълбочината при преминаване през вода. Новият модел е проектиран и разработен в центровете на Land Rover във Великобритания и ще бъде произвеждан в завода в Солихъл. Автомобилът ще бъде пуснат в продажба през третото тримесечие на 2013-а, като ще се продава в 169 страни по света. 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 PlimP

    1 0 Отговор
    убавец мамин, златен (sun), пу, да не са му уроки
  • 2 ioouh

    1 0 Отговор
    от ново наи добри
  • 3 ярослав станчев

    0 0 Отговор
    Дааа,Range Rover са много добри,както винаги.
  • 4 М_Sux

    1 0 Отговор
    Предпочитам го пред всички Q7ци, Мл-и, Х5ци.

    Коментиран от #5

  • 5 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "М_Sux":

    И аз го харесвам повече от тях. Главно заради много по-добрия екстериорен дизайн.

    Коментиран от #6

  • 6 Петър Петров

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Име:":

    Разбрахме се . За мен един Gl 5.5 L V8 моля . За това е демокрацията всеки да кара каквото му е на сърцето !

    Коментиран от #7, #8

  • 7 яверт

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Петър Петров":

    "За мен един Gl 5.5 L V8 моля " - щом нямаш Gl 5.5 L V8 значи нито можеш да му платиш данъка, нито каското, нито бензина, а за зимни гуми да не говорим. Дай го малко по-скромно - последната Ц класа никак не е зле...
  • 8 ВИП АМГ

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Петър Петров":

  • 9 ухаа

    0 0 Отговор
    ти добре ли си ?