Last news in Fakti

19 Декември, 2021 13:15 134 616 71

10 употребявани коли, които не бива да купувате - гният бързо

  • ръжда-
  • корозия-
  • автомобилът на старо
10 употребявани коли, които не бива да купувате - гният бързо - 1

В предишният материал ви разказахме защо и кои коли корозират, а сега ще подкрепим тази си теза с десет примера за автомобили, които ръждясват по-бързо и на повече места отколкото останалите Ето и кои са те.

1. Ford Focus II (2004-2010)

10 употребявани коли, които не бива да купувате - гният бързо

Focus навлезе на пазара през 1998 г. и трябваше да отговори на нови стандарти за качество. Така и беше, въпреки че наследи склонността да ръждясва от Escort. В първото поколение корозията беше истински бич. Тази кола гние по калниците, арките на колелата, вратите, около резервоара за гориво и задната врата.

Във второто поколение се предполагаше, че ситуацията ще бъде коригирана. Оказа се обаче, че много Focus II се влошават на едни и същи места – само че не толкова интензивно, колкото техните предшественици. Интересното е, че някои Focus-и са се съпротивлявали на това дълго време. Струва си обаче да проверите долната страна на автомобила, преди да купите.

2. Ford Mondeo III (2000-2007)

10 употребявани коли, които не бива да купувате - гният бързо

Третата генерация ръждясва дори по-бързо от своя предшественик, който също не се радва на добра репутация. В сравнение с първото издание има ясен напредък, но кафявите плаки редовно се появяват по ръбовете на вратите, праговете, арките на колелата и капака на багажника (въпреки че след рестайлинга от 2003 г. картината се подобри значително).

Други чувствителни модели на Ford:
Ford Ka I (1996-2008) - под, странични прагове, окачването, задни калници;
Ford S-Max I (2006-2015) - Шаси, врати, капак на багажника.

3. Mazda 6 I (2002-2008 г.)

10 употребявани коли, които не бива да купувате - гният бързо

Първото поколение Mazda 6 стана известно с новия си стил и... проблеми с корозия. Ръждата засяга интензивно ръбовете на вратите, капака, долната част на купето, арките на колелата и всякакви пукнатини/отвори, особено при екземпляри, произведени преди 2006 г. Те имат може би най-слабата защита от всички модели на този производител - виновни са „тежките времена“, които принудиха японците да намалят производствените разходи.

4. Mazda 6 II (2007-2012)

10 употребявани коли, които не бива да купувате - гният бързо

Как следващото поколение устоя на разпадането? Е, кафявите петна не се появяваха в този мащаб, но все пак бързо. Особено тежко пострадаха арките на задните колела и долните ръбове на вратите и багажника.

5. Mazda 3 I (2003-2009)

10 употребявани коли, които не бива да купувате - гният бързо

Арките на задните колела са най-слабото място на "тройката". Те не само не са шумоизолирани, но защитата от корозия също е пренебрегната. Оттам ръждата се разпространява по калниците, праговете и вратите.

Други модели на Mazda, подложени на бърза корозия:
Mazda 2 (2002-2007) - Задни калници;
Mazda 5 (2005-2010) - арки на колелата, под;
Mazda MX-5 NC (2005-2015) - задна врата, преден капак, калници, странични прагове.

6. Opel Astra II Classic (2004-2009)

10 употребявани коли, които не бива да купувате - гният бързо

Първото поколение Astra е изключително уязвимо, второто по-малко. Ръжда обикновено се намира в ходовата част. Възрастта няма нищо общо с това: от 2004 г. цялата каросерия е поцинкована, но във версията Classic има само отделни елементи, така че корозията на арките на задните колела, калниците, ръбовете на вратите и капака е нещо обичайно за този модел.

7. Opel Corsa D (2006-2014)

10 употребявани коли, които не бива да купувате - гният бързо

Сравнително младата възраст не застрахова срещу "кафява чума". Най-често огнища се появяват под праговете, на задните калници и задната врата.

8. Daewoo Matiz (1998-2007)

10 употребявани коли, които не бива да купувате - гният бързо

Matiz веднага стана хит - достъпен и доста привлекателен. Но почти пълната липса на защита от корозия бързо разочарова собствениците. Ръждата удари всичко - особено праговете, задните калници и долните ръбове на вратите. Под дъното е още по-зле.

Също така моделите на Daewoo, подложени на бърза корозия, са:
Daewoo Lanos (1997-2008) - арки на колелата, прагове, спирачни тръби.

9.Mercedes ML W163 (1997-2004)

10 употребявани коли, които не бива да купувате - гният бързо

Краят на стария и началото на новия век беше най-лошият период в историята на Mercedes. Проблеми с качеството не пощадиха и частите на каросерията, които ръждясваха в невиждани мащаби. ML 1-во поколение не е изключение. Ръждата активно поглъща праговете, калниците, арките на колелата и други детайли.

Но ако на ML може да бъде простено заради произхода му, тогава какво да кажем за E-Klasse - модел, който изисква много високо качество. При W210 обаче защитата на корпуса е изключително лоша. Ръждивите петна атакуват шасито, праговете, калниците, вратите, облицовката, рамките на прозорците (под уплътненията), предното окачване... Списъкът с типични уязвимости е наистина дълъг.

Други модели на Mercedes, които не са устойчиви на корозия:
Mercedes A-Klasse W168 (1997-2004) - врати, калници, багажник, прагове;
Mercedes A-Klasse W245 (2005-2011) - врати, багажник, заварки, обшивка;
Mercedes C-A-Klasse W203 (2000-2006) - арки на колелата, странични елементи, калници.


10.Kia Cee'd / Hyundai i30 (2006-2012, 2007-2011)

10 употребявани коли, които не бива да купувате - гният бързо

Тези сестрински модели направиха бум в корейското автомобилостроене. Всъщност те бяха първите представители на своите марки, които в сравнение със западните конкуренти нямаше от какво да се срамуват - освен от лошо защитена каросерия.

И двата автомобила имат проблеми с корозията, която особено ревностно атакува панелите на вратите и капака на багажника. Освен това корейците имат деликатен лак и, подобно на Honda Civic VIII, са склонни да ръждясват около дръжките на вратите, лайстните и калниците.

Това съвсем не са всички модели, които страдат от повишена корозия. Ако имат опит и с други марки и модели, то не се колебайте да ги споделите в коментарите.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 76 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 от село

    58 37 Отговор
    Карам Рено Меган Сценик .На 21 год. е и няма точка ръжда .Защо ли така !!!!!

    Коментиран от #3, #6, #9, #29, #66

  • 2 Брабус

    75 1 Отговор
    На един комшия две такива мазди му изгниха праговете, а калниците буквално дупки от ръжда.
  • 3 В статистиката

    80 13 Отговор

    До коментар #1 от "от село":

    ... няма французи!!!! Замислете се!!! Едно време, когато се ,,отворихме" за запада и когато започнаха да навлизат всякакви возила "втора употреба", тогава ми направи впечатление" Пежо"-здрав мотор (дизел-нещо нечувано,защото леките автомобили бяха съветски, бензинови), меко окачване, но най-вече, това, че не ръждясваха!!!

    Коментиран от #55

  • 4 Пловдив

    46 5 Отговор
    2009 г. купих Волво В40, произведено през 2001 г. карах го години наред, баща ми го кара и до ден днешен. Няма и помен от ръжда, вече 20 години.

    Коментиран от #58

  • 5 Пилот на Ферари

    58 22 Отговор
    Къде забравихте Фолксваген и Ауди ? Ауди А3 ,А4 - Фолксваген Голф ,Бора ....
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 МнениЕ

    88 2 Отговор

    До коментар #6 от "Дедо":

    Сигурно я държиш в гараж, баш Тикво?
  • 8 отчето

    109 5 Отговор
    Бе те и хората гният като ги сложиш 2 метра под земята.Само Тутанкамон не изгни,той е Ролс Ройса на мумиите.
  • 9 от друго село.

    19 40 Отговор

    До коментар #1 от "от село":

    Аз пък карам Голф 4 на 21 год.без грам ръжда,не е гаражна,но е произведено за Швейцария.
  • 10 Такси

    32 6 Отговор
    Точно такава Астра карам от 2004 нова има два удара и сменена врата и няма никаква ръжда не стои в гараж.Предните Астро наистина гниеха
  • 11 Jovani

    12 44 Отговор
    Специално за МЛ-а пишете групости.
    Имаме два. Преди това Опел Фронтера,карахме я 14 години. И нова нива от магазина.
    Мл 270 сди е един от най-забавните автомобили до ценови клас 6-7000лв. На рама и с много екстри. Става за море,планина и магистрала.
    За разход е по-икономичен и от Нива и от Фронтера.
    Жена ми и а Пежо 206 1.4 бензин 75к.с. и в града харчи 10 бензин.
  • 12 Авто журнал

    62 34 Отговор
    Мойте уважения,но говорим за 20 годишни коли,които средностатистическия европеец вече е забравил,че е шофирал.
    По добре нова Дачия или Шкода от кола 20+.
  • 13 някой си

    42 8 Отговор
    И какво излезе ? Опел + Форд ( Мазда ) !
  • 14 Забравихте

    26 16 Отговор
    Да споменете бмв е39 !!!!
  • 15 Ще ви разкажа...

    28 9 Отговор
    Истинска история от армията.Командирът на танковия батальон разправя на своите танкисти:"другари ,влизам в парка и чувам-хруп,хруп, хруп. ...ръждата яде танковете.Затова от тука всички в парка и започвате почистване на мащините"....това не е виц а истинска история по спомен от Ямбол.Така и тия коли-сигурно някакви животинки,бацили....не знам що ,ги хрупат както аз ям вафлите.
    Журналиста-пиши и за мухъл,за течовете, за гумените съединения....така аз ще напиша 1000 материала.Нормално е да гние ламарината на коли предназначени между 7 и 10 година да отиват за скраб.
  • 16 авто фен

    30 9 Отговор
    Дачиите са пропуснати, както и Пежо Партнер прагове, Фолкйсваген Кади прагове, задни врати, Голф 4-ка, Форд Кънект прагове и др. Мерцедесите ръждясват казано е Е-класи, М-класи,А-класи и др., Ауди А3-лките ръждясват врати и т.н., Ситроен Пикасо прагове, Пежо 406 прагове и др.
  • 17 YAMAHA

    24 11 Отговор
    От тези години всички ВАГини Голф 5,6,7 Шкода октавиа 2,3 Сеати и т.н

    Коментиран от #63

  • 18 KIA

    9 17 Отговор
    Имам номер 10 от списъка, който иска може да заповяда да търсим ръжда заедно.А колата е от Австрия.

    Коментиран от #30

  • 19 Хонда боклук

    42 10 Отговор
    Имам Хонда ЦРВ в момента няма здраво място. Всичко е в ръжда

    Коментиран от #23

  • 20 Бумер

    30 2 Отговор
    Моето БМВ Е60 530 2006 г също има ръжда но знам че това е нормално. Предишното ми Е46 също изгни отзад
  • 21 By the Way

    44 9 Отговор
    Единствената фирма, която изцяло реши проблемите с корозията от 20 години насам това е Рено!

    Коментиран от #65, #71

  • 22 Защо

    26 2 Отговор
    Дачия Сандеро 2014 г цялата е изгнила
  • 23 японско

    36 29 Отговор

    До коментар #19 от "Хонда боклук":

    Нормално. Най големите гнилочи са Субару и Хонда
  • 24 Балкантурист

    33 1 Отговор
    Елате в България да си видите колите в какво състояние са и какви боклуци сте карали.
  • 25 Гъзаря

    8 29 Отговор
    Карам Bugatti i Aventador нямат ръжда но не ми и дреме

    Коментиран от #36

  • 26 явтора

    54 1 Отговор
    Опел Астра от Австрия цялата е изгнила. Същата Астра от Италия няма точка ръжда

    Коментиран от #43

  • 27 Спрете това безумие

    49 3 Отговор
    В София заради снега хвърлят сол зимата . Вече всички коли почнаха да гният.
  • 28 русия

    39 18 Отговор
    Лада Нива купена чисто нова преди година и половина в момента цялата е в ръжда

    Коментиран от #34, #35

  • 29 СОФЧО

    9 1 Отговор

    До коментар #1 от "от село":

    защото не е форд
  • 30 И аз

    20 2 Отговор

    До коментар #18 от "KIA":

    Само че Хюндай същата на цвят като тази от статията. Нов "фнос" от Швейцария, няма и точка ръжда. От изброените само Маздата е доказан гнилоч, не съм виждал 6ца без ръжда по праговете.

    Коментиран от #64

  • 31 оня с коня

    15 16 Отговор
    БМВ-то ми Е-46 е на ТОЧНО 19г.и пробег 200хил.км няма и помен от Ръжда нито отдолу,нито пък външно по купето.Непрекъснато тук някой се присмива че БМВ-тата не вървяли през Зимата,при това със Злоба.Ами не вървят защото са сравнително с нисък Клиренс и ще заорат в Коловозите,отделно и по-важно е,че Пътищата през Зимата редовно се обработват с Луга,която е фатална за Метала.Затова и препоръчвам на Собствениците на Марката:Зимата - в Гаража,Лятото - на Плажа!

    Коментиран от #38, #48

  • 32 Дедо Десото

    22 2 Отговор
    След десетата година ресурса на изброените коли се изчерпва и разбира се започват да гният.То не е като едно време когато в заводите калайдисваха ламарините и изкарваха по 30-35г. без ръжда.Така се оскъпяват. Сега със значително по малко разходи за производство и консуматорско общество,пак е добре,че изкарват по над десет години без много ръжда.

    Коментиран от #33

  • 33 Olds

    15 0 Отговор

    До коментар #32 от "Дедо Десото":

    Баща ми имаше Крайслер Десото от 1939 год. Беше живо до 1971 год., разбира се вече силно идухано,но купето общо взето прилично.През всичките години не е виждало гараж.
  • 34 Ейййййй. ГУЛЯМ СИ ЛЪЖЛЮ

    14 3 Отговор

    До коментар #28 от "русия":

    СИГУР И ДЖЕНИФЪР ЛОПЕС СНОЩИ ТИ БЕШЕ НА ГОСТИ...
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Дубара

    13 0 Отговор

    До коментар #25 от "Гъзаря":

    Караш на село воловете.
  • 37 баба

    5 5 Отговор

    До коментар #6 от "Дедо":

    дедо ти си мазохист бе,как ще караш толкова години това недоразумение.
  • 38 Оня с катъра

    17 1 Отговор

    До коментар #31 от "оня с коня":

    Като си караш само коня БМВ-то под сайванта нема да изгние.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Пича с москвича

    15 15 Отговор
    Карам Москвич от 85 година ,няма точка ръжда !
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Борислав

    11 1 Отговор

    До коментар #26 от "явтора":

    А двигател има ли?
  • 44 Allf

    7 5 Отговор
    Пълна глупост фокус 2 не ръждясва. Имал съм 3 до сега
  • 45 A Klasse W168

    6 0 Отговор
    Предните калници а вратата на багажника са пластмасови и едвали някога ще ръждясат.
  • 46 100qn

    9 0 Отговор
    Предишните Астри да, но Астра G оправиха този проблем.
  • 47 ИЯZDA

    10 1 Отговор
    Те и корабите ръждясват но, на капитана не му дреме!
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Разбирачи

    6 2 Отговор
    Дъжд Кола Не миее, и Ръжда или пък лъскава Боя - Кола Не Карат!
  • 50 Ланос

    3 3 Отговор
    Ланоса го взех на 10 години и незнайни километри(с фабрична газ)10 години го теркалях аз , а сега тъстът и ако някой иска да дойде да търсим ръжда.

    Коментиран от #53

  • 51 onq s konq

    7 2 Отговор
    Моито беемве през зимата го не карам щото много се унаса налево-надесно ама пак изгни! Не знам що тека!Ем го завивам с весници и чаршафи та да не мръзне ама пак изгни начи!
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 НАТО ВЕЦ

    3 0 Отговор

    До коментар #50 от "Ланос":

    И аз имам Ланос 2000г и до преди 3години, когато една овца ми отнесе цялата дясна страна, колата нямаше грам корозия.
  • 54 пешо

    4 1 Отговор
    АСТРА G не гние за другите съм съгласен, Най гние мазда дачия и форд,
  • 55 Един там

    17 2 Отговор

    До коментар #3 от "В статистиката":

    Що говориш глупости. Първата ми кола беше Пежо 205, а следващата 309. И двете бяха гниалници големи. Евтини и гниещи. Единствено хлОпелите гниеха повече. Имах Кадет, който беше наистина чудо. После си взех Пежо 405 и това беше единственото до този момент, което не гниеше. Минах и през Рендетата. Имах Рено 5 и беше ужасна гниалка. На по-късен етап за кратко имах Рено 19. Бяха го направили с много добра корозионна защита. Наистина мн.добра. Там обаче големи проблеми с двигател и хидравлика и го разкарах. Най-доброто за онова време беше Ауди 80 яйце. Там нямаше гниене. Поцинкована яката. 1.8 моноижекция 90 коня на газ. Колата беше супер, но вече не ги правят.
  • 56 Oggoo

    1 10 Отговор

    До коментар #6 от "Дедо":

    Схващаме, че си бедняк!! 20 г. с един курник, какво друго може да говори

    Коментиран от #69

  • 57 Рено 5

    8 0 Отговор
    Няма ги вече - изгниха ли, измряха ли не знам, но почти не останаха. Моята е на 33 г., всеки ден я карам и няма никаква видима ръжда. Малко съм им странен на хората, повечето си мислят сигурно че нямям 2 лв. в джоба, ама не е точно така. Май франсетата са се постарали с тази колица навремето.
  • 58 SUBARU XV

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "Пловдив":

    ПЛОВДИВ,

    абсюлютно същите дати се повтарят и при мен (само , че с S40) - дедо го кара и в момента - няма ръжда няма повреди :)

    Коментиран от #67

  • 59 Ал Тъпоне

    5 1 Отговор
    На старо само вино и ракия!
  • 60 СА ХХ ХХ

    6 3 Отговор
    Моят Форд Фокус 2003г. е почти на 20г и няма грам ръжда, бензин-газ на 250000км,върви като нов и не е бил гаражен. Три БМВ-та , едно Ауди и едно Пежо сменихме, като Фокуса безпроблемна, икономична и евтина за поддръжка кола досега не съм видял.
  • 61 F.F

    5 1 Отговор
    Маздите са много хубави коли,но ръждата там е огромен проблем! Японците са се изложили тотално с това нещо!

    Коментиран от #68

  • 62 Johnny Bravo

    5 2 Отговор
    Фокус 2 на първо място за ръжда хахахаха, ама и вие много сте спрели. От цялата статия само Маздата гние много.....пак някая лелса е писала май а?

    Коментиран от #70

  • 63 Suzuki

    3 4 Отговор

    До коментар #17 от "YAMAHA":

    Хайде заповядай да търсим заедно ръжда по няколко Октавии 2-3!!! Ако октриеш - и пари ще има!!!
  • 64 Hyundai / Kia

    3 1 Отговор

    До коментар #30 от "И аз":

    Я си погледнете рамките на вратите - от горната страна и пак пиешете!!!
    Не е да нямаме в семейството от нов i30 1.4 от 2009....лагерна количка за евтино и сравнително безпроблемно придвижване и до там...
  • 65 Lambo

    6 0 Отговор

    До коментар #21 от "By the Way":

    И Ауди , моята А4 от 2003 поцинкована , няма грам ръжда .
  • 66 Васик атанасова

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "от село":

    Щото всеки неговото си хвали
    Моето ауди е поцинковано
    И ръждата го изяде :))))
  • 67 Пловдив

    1 1 Отговор

    До коментар #58 от "SUBARU XV":

    Да е жив и здрав дядо ти и поздрави от Пловдив! Ще си налея една чаша червено вино за него и за всички хубави хора на тоя свят!
  • 68 ADAC

    5 0 Отговор

    До коментар #61 от "F.F":

    Трета година съм със чисто нова Мазда 3,и ръжда няма!Също така ме държи много-много далече от сервизите.Преди това имах ФВ Голф 3 1.9дизел които се боядисваше за зимният сезон от долу, след 30години работа още е в движение, сменяни са предните калници 2 пъти и доста места по него са поправяни заради корозията.
  • 69 Мъск

    0 0 Отговор

    До коментар #56 от "Oggoo":

    Ти понеже си много умен и си милионер.
  • 70 Шердън

    1 0 Отговор

    До коментар #62 от "Johnny Bravo":

    Напълно подкрепям! Имам Форд Мондео МК3 верно от Италия,но на 20г с реални 220х.км.Няма точка ръжда,а и по-прост и безпроблемен от този дизел с верига не съм имал.
  • 71 Васил

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "By the Way":

    В грешка си колега -ела да ти покажа двете ми рена и дачията, пък тогава се опитай да ме убедиш че не гният