Last news in Fakti

29 Януари, 2022 10:27 5 255 63

Volkswagen започна производството на ID.5

  • vw-
  • volkswagen-
  • id.5-
  • id.5 gtx

Електрическият модел ще се произвежда заедно с още пет други в Цвикау

Volkswagen започна производството на ID.5 - 1

Volkswagen започна серийното производство на електрическия ID.5 в собствения си завод в Цвикау. Там ID.5 ще се произвежда заедно с ID.3, ID.4, Audi Q4 e-tron, Q4 Sportback e-tron и Cupra Born. Освен стандартната версия на ID.5, германците стартираха производството и на най-мощната версия – ID.5 GTX.

Volkswagen започна производството на ID.5

Продажбите и на двата модела вече стартираха, а клиентите могат да избират между три варианта за задвижване. Базовата версия разчита на електромотор в задната час със 172 конски сили, по-мощната Pro Performance версия увеличава мощността до 201 конски сили, а върховата GTX версия добавя електромотор в предната част и повишава мощността до 295 конски сили.

Volkswagen започна производството на ID.5

Трите варианта разчитат на батерия с капацитет от 77кВч, която е достатъчна за пробег между 480 километра при GTX и 520 километра при Pro и Pro Performance.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 10 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Стоянов

    21 1 Отговор
    Отличен автомобил за града. Но е за хора с пари...
  • 2 Хайде отново

    12 16 Отговор
    Тесла вече няма как да не фалира, нали?

    На една производствена линия ще произвеждат пет модела от три марки - страшно ефективно, а? После не се чудете защо Тесла има толкова голям марж на печалбата за произведен автомобил. При тях всяка производствена линия произвежда едно-единствено нещо, но в мащаб и линията е тясно специализирана и оптимизирана само и конкретно за него.

    Веднъж настроена, не спира производството докато не се повреди нещо, а не се спира за цяла седмица, за да се пренастрои за производство на друг модел и така няколко пъти в годината. И освен нерентабилност, това води след себе си и натрупване на заявки и чакане на клиентите, докато дойде време да се произвежда определен модел.

    Тесла вече го игра този номер, докато произвеждаше Тесла модел 3 в Щатите и за европейския съюз. Заради няколкоседмично ковид затваряне точно когато се произвеждаше за Европа, се оформи половингодишен дефицит на Европейския пазар.

    3 в 1 никога не е било професионално решение, а тези са заложили на 5в1.

    Коментиран от #3, #7

  • 3 Qwerty

    13 11 Отговор

    До коментар #2 от "Хайде отново":

    Не знаех, че в БГ има хора които могат да учат ФВ на производство! Мдааа, интересно…

    Коментиран от #4

  • 4 Никого не уча

    9 9 Отговор

    До коментар #3 от "Qwerty":

    Само констатирам разликите. А те са очевидни.

    Пък и не е нужно да откривам Америка. Дори Херберт Дис си е поставил оптимистични цели да настигне Тесла по производство на автомобили. Забележи по производство, а не по продажби, защото ако могат да произвеждат повече от Тесла, ще могат и да продават повече, защото имат достатъчно лоялни клиенти и достатъчно търсене, но не могат да произведат достатъчно, за да задоволят това търсене.

    Тесла в друга страна не продават най-много, защото правят добри електромобили. Продават най-много, защото могат да произведат най-много бройки и то с огромна печалба, която да поеме изцяло удвояването на производството всяка година.

    За последната година Тесла само с печалбата си, построи два нови завода, а Volkswagen направи нови 40 милиарда дългове и сега произвежда пет модела на старата си линия.

    Само сляп не може да види разликата. Херберт дис и по икономически показатели сестра ми да настигне Тесла през 2025 година, ама дали ще може? Защото тези цели бяха поставени преди 2 години, когато Тесла току-що беше изпреварила Volkswagen по пазарна капитализация, а сега струва шест пъти повече от Volkswagen, но само преди две седмици струваше осем пъти повече.

    Коментиран от #5

  • 5 Поправка

    5 9 Отговор

    До коментар #4 от "Никого не уча":

    "Дори Херберт Дис си е поставил оптимистични цели да настигне Тесла по производство на автомобили"

    Имах предвид по производство на електромобили. Засега Volkswagen произвежда четири пъти повече електромобили от Тесла, а цялата Volkswagen group произвежда 10 пъти повече.

    Но като гледам как вървят нещата, само след три-четири години, Тесла ще произвежда повече автомобили от Volkswagen.
  • 6 Русин

    5 0 Отговор
    Цвикау..? Та това е заводът в който се произвеждаше Трабант! Впрочем нали имаше концепт на нов модел електрически Трабант?
  • 7 Антон

    13 8 Отговор

    До коментар #2 от "Хайде отново":

    Напушва ме смях, когата ганя разсъждава как глобални автомобилни производители не си знаят ефективността на поточните линии, не знаят как да си ги настроят, за да са рентабилни.
    От такива ганета, шофиращи западни автомобили нов внос, но бракувани, тези същите, които знаят всичко, но все още през 21 век правят зимнина, тези същите, които си ремонтират мпс-та пред блока, с части от автоморгата, части, обикновени откраднати от други ганета, държавата няма никога да се оправи.
    Напиши писмо до изпълнителните им директори, като им обясниш къде грешат. Знае ли човек , може да се превърнеш в следващия директор производство в концерна.

    Коментиран от #8, #9

  • 8 Зомби

    6 4 Отговор

    До коментар #7 от "Антон":

    Е как, това е форумният плъх Електрика, който лично е сглобявал и настроивал поточните линии на ФВ.

    Коментиран от #10

  • 9 Мислиш ли, че не го знаят?

    6 4 Отговор

    До коментар #7 от "Антон":

    Само че това е най-икономичния вариант за краткосрочни печалби, а открай време счетоводителите управляват производствените процеси, а не инженерите. Преди се гледаха дългосрочните печалби, но към момента краткосрочните са на първи план, за да може да си вземат тазгодишните бонуси, а за догодина никой не мисли дали ще работи вече там, че да го интересува.

    При Tesla точно обратното. Никой не се интересува от краткосрочни печалби, защото Тесла така или иначе не раздава дивиденти и инвестира всичко в растеж. За тях е по-важно да произведат възможно най-голямо количество от настоящите модели, вместо на същите линии да пускат да се произвеждат и нови модели. За новите модели правят напълно нови заводи, специално проектирани точно за този модел още от първа копка и както виждаш им се получава.

    Нещо което все още не можете да осмислите, как вече седма година Tesla продължава да поддържа над 50% средногодишен ръст на производството и ще продължава да го прави още толкова години.

    Коя друга марка увеличава дори две последователни години производството си с толкова голям процент?

    Нали уж при големи обеми Това щяло да стане невъзможно? Цифрите обаче показват че за последната година ръстът е бил над 80% и то от висока база. Тази година от още по-висока база ще направят минимум 50% ръст само от добавянето на нови поточни линии в старите си два завода, като на тях няма да произвеждат нови модели, а само разширяват производството на старите.

    Дали не е по
  • 10 Мислиш ли, че не го знаят?

    3 3 Отговор

    До коментар #8 от "Зомби":

    Само че това е най-икономичния вариант за краткосрочни печалби, а открай време счетоводителите управляват производствените процеси, а не инженерите. Преди се гледаха дългосрочните печалби, но към момента краткосрочните са на първи план, за да може да си вземат тазгодишните бонуси, а за догодина никой не мисли дали ще работи вече там, че да го интересува.

    При Tesla точно обратното. Никой не се интересува от краткосрочни печалби, защото Тесла така или иначе не раздава дивиденти и инвестира всичко в растеж. За тях е по-важно да произведат възможно най-голямо количество от настоящите модели, вместо на същите линии да пускат да се произвеждат и нови модели. За новите модели правят напълно нови заводи, специално проектирани точно за този модел още от първа копка и както виждаш им се получава.

    Нещо което все още не можете да осмислите, как вече седма година Tesla продължава да поддържа над 50% средногодишен ръст на производството и ще продължава да го прави още толкова години.

    Коя друга марка увеличава дори две последователни години производството си с толкова голям процент?

    Нали уж при големи обеми Това щяло да стане невъзможно? Цифрите обаче показват че за последната година ръстът е бил над 80% и то от висока база. Тази година от още по-висока база ще направят минимум 50% ръст само от добавянето на нови поточни линии в старите си два завода, като на тях няма да произвеждат нови модели, а само разширяват производството на старите.

    Дали не е по
  • 11 Мислиш ли, че не го знаят?

    5 5 Отговор
    Дали не е по-добрия вариант, отколкото да произвеждаш пет нови модела от три различни марки на стара поточна линия, която не е проектирана за производство на електромобили въобще? Дали е нужно да си някакъв специалист за да го разбереш?
    .
    В краткосрочен план новите поточни линии са си голям харч, но в дългосрочен план са по-добрия вариант.
  • 12 До разбиращия

    6 3 Отговор
    Откъде си сигурен че имат една производствена линия? Второ те са на обща платформа, тя е доста гъвкава. Могат да правят каквото си искат

    Коментиран от #13

  • 13 Qwerty

    7 2 Отговор

    До коментар #12 от "До разбиращия":

    Колега, абе мани го тоя спец, не се хаби! На една линия не 5, ами 25 модела могат да правят! Това е ФВ, а линията е на Кука, роботите могат на правят всичко, и синхронизирано се пренастройват за каквото си искаш, кеф ти ID 3, кеф ти пералня!!! Това не е дивата Америка, където Хосе връзва агрегатите със свински опашки!
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Тесланар

    5 2 Отговор
    Феновете на Трошла да не коментират ами да си гледат американския Трабант, лижейки т-ките на психясалия южноафрикански Тръмп.
    Ко стааа с тия роботаксита и други въжделения на психично болни овци, Трошла фанатици? Оправихте ли да не падат покривите и броните при най-малкия дъжд ? Мухахахаха
  • 16 Предполагам

    2 1 Отговор

    До коментар #14 от "Plameni":

    Не се казваш пламен но се пламениш като видиш някъде надпис мерцедес.

    Коментиран от #17

  • 17 Пламена

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "Предполагам":

    Не Пламен. Адвокатка с Мерцедес.

    Коментиран от #19

  • 18 Мхм

    1 1 Отговор
    Тия некадърници още ли бухат кабеляците отпреде
  • 19 От кога

    2 3 Отговор

    До коментар #17 от "Пламена":

    Жена и още повече адвокатка разбира от мерцедес
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Нещо си се объркал

    2 4 Отговор

    До коментар #21 от "Зомби":

    Илон Мъск не е казвал каква е производителността. Казва го прекият му конкурент шеф на Volkswagen, а аз само го цитирам, че Тесла изкарва автомобил на всеки 40 секунди и им отнема три пъти по-малко време за да го сглобят в сравнение с Volkswagen, като се справят с три пъти по-малко работници.

    Поне от източника на информация трябваше да си направиш сметка дали е достоверна. Ето че доказваш собствения си IQ, като отричаш фактите и реалността и се доверяваш само на собствените си вярвания. Всеки който каже нещо различно от това което вярваш, го обявяваш за глупак. Нищо че ти споменава точни факти и цифри, които е лесно да бъдат проверени.

    Обаче си склонен да вярваш на пропаганда като на Байдън, който казва че general motors е най-големият производител на електромобили в Щатите, въпреки че за четвъртото тримесечие на 2021 г. GM достави в САЩ само 26 изцяло електрически превозни средства Броят включва 25 Chevrolet Bolt EV / Bolt EUV и 1 GMC Hummer EV Pickup

    ДВАДЕСЕТ И ШЕСТ броя за 90 ДНИ.

    Ако вярваш на цифрите, Тесла произвежда по толкова на всеки 18 минути, но ти не вярваш на цифри, а вярваш на личности като Джо Байдън и Акио Тойода, които те лъжат най-безцеремонно, но ти им вярваш, защото вярата за тебе е по-силна от фактите. Точно на такива с твоето IQ разчитат и като гледам не сте малко и им вярвате безрезервно.

    Коментиран от #23

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Извинявам се, объркал съм

    1 3 Отговор
    General motors със своите 26 автомобила за последното тримесечие според Джо Байдън, не бил лидер в Щатите, а световен лидер по производство на електромобили!

    Щом го казва президента на щатите, сигурно ще е вярно за вярващите и могат да го цитират като доказателство! Всичко останало е лъжа!

    Това цифрите и фактите са глупoсти с които залъгват зoмбираните идoлопоклонници на Тесла и Илон Мъск, които имат IQ на плазмoдии и не вярват на президента на щатите и шефа на Toyota.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Коментарите ги провокираш ти

    2 2 Отговор

    До коментар #25 от "Turbo":

    Като отричаш елементарни физични закони и факти.

    Постоянно караш някой да изчислява нещо, което е очевидно дори без изчисления. Постоянно обясняваш Как две плюс две е равно на осем и караш останалите да ти доказват обратното.

    Какво стана с клиповете, как Тесла се нуждае от 8 - 10 киловата мощност за да се движи с 40 километра в час, след като е документирано дори от Гинес, че се нуждае от 3,7 киловата мощност за тази скорост?

    Успя ли да сметнеш, дали ако умножиш произволна цифра по пет резултатът ще е по-голям или по-малък отколкото, ако същата цифра я вдигнеш на трета степен за да видиш дали за поддържане на равномерна скорост на първа или на пета предавка въртящия момент на колелата е по-голям?

    Да не мислиш че не видях и последната ти провокация, въпреки че се направих на разсеян че не ми се занимава с провокатори?

    "Скоростта влияе на трета степен през въздушното съпротивление,при удвояване на скоростта мощността се повишава 8 пъти.Скороста е на първа степен при останалите видове съпротивление, при удвояване на скоростта се удвоява и мощността."

    Аз поне веднага доказвам твърденията си с факти и цифри, без да карам някой да смята каквото и да било.

    Коментиран от #30, #37, #40

  • 27 Забравих и манията за величие

    2 2 Отговор
    Като изрязах цитата на неправилното място и го извадих от контекст. Извинявай за което. Ето го целия, ваше величество :

    "Какъв е извода? Скоростта влияе на трета степен през въздушното съпротивление,при удвояване на скоростта мощността се повишава 8 пъти.Скороста е на първа степен при останалите видове съпротивление, при удвояване на скоростта се удвоява и мощността.Обясних ти го като ИНЖЕНЕР,дано да си разбрал.
    Всеки вид съпротивление се смята отделно и не мога да гадая колко точно ще бъде.Вадя калкулатор и смятам."


    Инженер звучи гордо, нали. Заради такива като тебе, избягвам да ползвам тази дума.
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Не си познал

    1 2 Отговор

    До коментар #28 от "Зомби":

    Клоуните тук са други. Обикновено са анти и отричат реалността и фактите, както и физичните закони, за да провокират коментари, като същевременно се опитват с обиди да накарат нормалните хора да спрат да пишат коментари.

    Ето ти пресния пример на турбо инженера с многото никове, който в момента пише с Ник зомби.
  • 30 Turbo

    2 2 Отговор

    До коментар #26 от "Коментарите ги провокираш ти":

    Цитата е от университетски учебник,по който се обучават хиляди студенти годишно.Форумния плъх Електрика разбирал повече от тях хахахаха ставаш смешен вече.Щял да ми доказва с примери и факти от личния си опит на форумен инджинерин.Поне виж в коя формула участва скоростта.

    Коментиран от #32

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Кой университет?

    2 2 Отговор

    До коментар #30 от "Turbo":

    Някой за тролове ли?

    Хайде извади калкулатора, онзи инженерния и ми докажи как при удвояване на скоростта ще се удвои и мощността за преодоляване на съпротивлението на търкаляне? Тоест ако при 30 километра в час мощността е 3 киловата, то при 60 километра в час ще стане 6 киловата, а при 120 километра в час вече ще е 12 киловата?

    Пак си скаран с физиката и математиката.


    Няма такъв учебник и никога не е имало. Той е плод на въображението ти, както и инженерната ти специалност. Виждаш ли че си провокатор за коментари като не доказваш нищо с цифри, а само обиждаш останалите.

    Нито веднъж не си дал практически пример за твърденията си и единствените ти аргументи и доказателства са обидите към останалите и твърдението, че си голям инженер и бизнесмен, по-добър от Илон Мъск и дори имаш повече имущество и пари от него.

    Дали пък имаш връзка с реалността?

    Коментиран от #33, #36

  • 33 Turbo

    3 1 Отговор

    До коментар #32 от "Кой университет?":

    Учебникът е от университета,който ти не си завършил.Път ли си или функционално неграмотен?
    Първа стъпка е изчисляване съпротивителни сили.
    Само въздушното съпротивление се влияе от скоростта на квадрат.При изчисляване на съпротивление от търкаляне и съпротивление от наклона скоростта не влиза.
    Втора стъпка е изчисляване на мощността при определена скорост.Събираш всички съпротивителни сили и умножаваш по скоростта.
    Извод.При изчисляване на мощността за преодоляване на въздушното съпротивление скоростта участва три пъти.Всяко удвояване на скоростта води до осем пъти по голяма мощност.При изчисляване на останалите видове мощност, скоростта участва само веднъж.Всяко удвояване на скоростта,увеличава нужната мощност само два пъти.По просто обяснение от това няма.Ако и това не разбереш,вината си е твоя.
  • 34 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #28 от "Зомби":

    Точно той е клоуна на форума.Затова пише с различни ник.
  • 35 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #31 от "Turbo":

    Той така си изкарва хляба.Като не може по друг начин,станал е платен трол на Тесла.
  • 36 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #32 от "Кой университет?":

    Коя физика и коя математика?Тесларската на Мъск?Формулите ги има в нета,можеш да провериш.
  • 37 Къпан пор

    2 1 Отговор

    До коментар #26 от "Коментарите ги провокираш ти":

    Теслата и трябвали само 3,7 квт при 40 км/ч???Да не си слънчасал посред зима???Като младеж карах Балканче 50 кубика с подобна мощност само от един цилиндър и двигаше 60 км/ч на равно.Нещо си се объркал.

    Коментиран от #38, #41

  • 38 Накарай инженера да сметне

    1 3 Отговор

    До коментар #37 от "Къпан пор":

    Той даже имал доказателства от много клипове, че при тази скорост мощността била 8-10 киловата, ама нещо пак е объркал мощност и енергия, защото няколко пъти вече го карам да сподели този клип да го видим и ние, ама пак нещо бълнува за перпетуум-мобиле, както всеки път като спомене някоя цифра, защото досега не е дал нито един подобен клип за доказателство.

    И няма как да даде, защото ще излезе че тази Тесла харчи повече енергия за движение с 40 километра в час, отколкото при 80 километра в час, а това отново и отново и отново и отново и отново противоречи на физичните закони, който е инженера не познава.
  • 39 Къпан пор

    2 1 Отговор
    Какво има да се смята?Сравняваш мотопед с тежка над 2 тона Тесла?Грешиш много яко.Мощноста необходима за движение на един мотопед е в пъти по малка от танка Тесла.

    Коментиран от #43

  • 40 Зомби

    1 1 Отговор

    До коментар #26 от "Коментарите ги провокираш ти":

    Боже боже колко неграмотни хора има на този свят а за нетеслата колко кВ се нуждае? Да не би тесла да левитира или да е измислила антигравитацията😄😄😄. Електрика клоуба в действие.

    Коментиран от #42

  • 41 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #37 от "Къпан пор":

    По теслюФските закони на гуру Мъск,една Тесла и трябва мощност колкото за един мотопед.Без значение от теглото,напречното сечение на МПС.Без значение от по ниския коефициент на триене на по тесните мотопедни гуми,които са две за разлика от Теслата с четири.
  • 42 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #40 от "Зомби":

    Този Многониковия, ако беше грамотен щеше ли да си изкарва стинките по този унизителен начин на платен трол.Тоя е денонощно на линия и все пише,пише ,пише ,а дано някой му се закачи на въдицата и да му генерира коментари.А стинките звънят в касичката.
  • 43 Ами сметни ти

    1 1 Отговор

    До коментар #39 от "Къпан пор":

    Какво чакаш? С каква мощност смяташ, че се движи този 5-метров, почти 2,5 тона автомобил с мощност 700 коня, за да поддържа 40 км в час постоянна скорост?

    Физичните закони се учат още в гимназията и очевидно инженерите тук не сте завършили дори гимназия.

    И не е нужно да пишеш с всички никове. Всички знаем кой си. Пиши с Ника към когото се обръщам Турбо инженере. Или пак те е срам?

    Видя ли произведените в Берлин Tesla model y или пак се правиш на разсеян и викаш "е па такова животно нема" пред клетката на жирафа?

    Коментиран от #44, #45, #46, #48

  • 44 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #43 от "Ами сметни ти":

    За какво ми е да смятам.Теслата тежи над 2 тона,има по голямо напречно сечение,четири широки гуми.Мотопеда тежи само 70кг,натоварен да тежи 200 кг,10 пъти е по лек.Мотопедните гуми имат по ниско съпротивление при триене.Напречната съпротивителна площ е в пъти по малка при мотопеда.Това са параметрите за изчисляване.Без да изчислявам се вижда истината.Няма да ти се вържа като турбо да ти правя изчисления.

    Коментиран от #49

  • 45 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #43 от "Ами сметни ти":

    Всеки завършил гимназия и разбиращ физика и математика поне малко,ще ти отговори веднага без да сгреши.Мощноста за движение с 40 км в час на мотопед и тежък автомобил не може да е еднаква.Разликата в параметрите за изчисление е достатъчна,за да не могат да дадат еднакви резултати.Ставаш смешен вече.Хайде лягай си стига писа.
  • 46 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #43 от "Ами сметни ти":

    Фабриката на Тесла в Берлин още няма разрешение за въвеждане в експлоатация и скоро няма да тръгне.

    Коментиран от #47

  • 47 Не увъртай

    1 1 Отговор

    До коментар #46 от "Гост":

    Произвеждат ли автомобили още от миналата година в Берлин или не? Никой не те пита дали имат разрешително.

    Разрешителното им трябва, за да ги продават на клиенти.

    Коментиран от #50

  • 48 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #43 от "Ами сметни ти":

    "Всички знаем кой си".Кои сте тези "всички".Ти и многобройните ти никове за различни хора ли се броите.
  • 49 Като не можеш да смяташ

    1 1 Отговор

    До коментар #44 от "Гост":

    Не се меси в спорове от които и идея си нямаш. Остави инженерите да смятат и да се излагат отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново за пореден път.

    Да го видим къде ще намери клип как Тесла харчи 10 киловата за движение с 40 км в час и изразходва повече енергия за изминаване на километър, отколкото при движение със 100 километра в час.

    Пак ми мирише на някакво перпетуум мобиле, което се върти в главата на турбо инженера Радев с многото никове.

    А ти можеш да си обновиш версията на отговора си, дали за поддържане на едни и същи обороти на двигателя, на първа предавка въртящия момент към гумите бил по-голям, отколкото на пета предавка с пет пъти по-висока скорост? Все още ли мислиш така или вече си съгласен с мен, че на пета предавка въртящия момент е по-голям?

    Коментиран от #51

  • 50 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #47 от "Не увъртай":

    Декември месец миналата година Мъск каза "производството на Тесла в Берлин ще започне през 2022 година".Като съобщят официално по медиите тогава ще повярвам.Ти и за Семи твърдеше че вече се произвежда,а то излезе че пак го отлагат.
  • 51 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #49 от "Като не можеш да смяташ":

    Мога да смятам но не искам да си губя времето.Няма начин да умножиш нещо по 200 кг и да получиш съпротивление при триене равно на нещо по 2000 кг.Разликата в параметрите е 10 пъти.За въздушното съпротивление е същото.

    Коментиран от #53

  • 52 MIB

    2 1 Отговор

    До коментар #20 от "Първо не съм гост":

    Откога фирма която произвежда 10 милиона автомобили годишно ще се учи от фирма която едва произвежда един милион годишно

    Коментиран от #54

  • 53 Друг е въпроса

    1 1 Отговор

    До коментар #51 от "Гост":

    Как измери мощността на балканчето и реши, че е равна на тази на Тесла?

    Tesla например има мощност 700 коня, но както виждаш това нищо не значи при движение с 40 километра в час.

    И не забравяй да не се месиш в чужди спорове, преди да си довършил своите. На първа или на пета предавка въртящия момент към гумите е по-голям за поддържане на постоянна скорост?

    Коментиран от #55

  • 54 Просто е

    1 2 Отговор

    До коментар #52 от "MIB":

    Тази фирма само за две години увеличи производството от 380 хиляди на 1 милион и то увеличи производствения си капацитет по време на пандемия и с печалба. Тези милион са произведени само от две фабрики, за които е планирано тази година да произведат милион и половина, без да се брои продукцията от новите фабрики.

    Няма друга автомобилна компания в световен мащаб, Която да е успяла да поддържа седем години подред среден ръст на продажбите над 50% и да продължава да го прави, като не се вижда причина да не продължи да го прави още няколко години, дори след като задмине продажбите на Volkswagen.

    И не бъркай фирмата Volkswagen с концерна Volkswagen group. Фирмата(компанията) Volkswagen не можа да продаде миналата година и 5 милиона от десетте които си мислиш, че продава, а те всъщност са по-малко и от 9 милиона.

    А само преди две години Фолксваген груп продаде 11 милиона , а Volkswagen 6,3 милиона автомобила. Хайде познай кой от кого трябва да се учи?

    През 2017 година Тесла имаше пазарна капитализация 50 милиарда и 20 милиарда дългове, като им бяха останали оборотни средства за два месеца и щяха да фалират.

    Тогава Фолксваген струваше около 100 милиарда и имаха 100 милиарда дългове.

    Днес Тесла има 1,4 милиарда дългове, 17 милиарда кеш и струва около трилион, Volkswagen струва 140 милиарда и има 200 милиарда дългове.

    Кой ли от кого трябва да се учи?
  • 55 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #53 от "Друг е въпроса":

    На Балканчето толкова са му възможностите,повече и да искаш не може.Защо ми е да изчислявам като знам че повече от 3 квт и 60 км/ч не може да извади.Ти ми изкара 2,5 тонен автомобил да се движи с мощност като за мотопед.
    Това е свободен форум и всеки може да си пише каквото си иска.Не е твоя собственост за да ми забраняваш да пиша.Мога да се включа в всеки спор ако искам.
    За въртящия момент на първа и пета скорост си смятай сам не съм ти секретарка.Защити тезата си с изчисления вместо да се правиш на астролог и да гадаеш по звездите.С гадатели не споря.
  • 56 Аз сметките ги дадох

    0 1 Отговор
    Както за мощността на теслата така и за въртящия момент. Това че не те стига капацитета да ги разбереш вече е съвсем отделен въпрос.

    А ти може да си вярваш в каквото искаш включително и в дядо Коледа. Това няма да промени реалността и физичните закони.

    И между другото съм сметнал средната мощност, която е черпена от батерията за 27 часовото шофиране.

    Мощността към гумите е била поне 20% по-малко заради загубите от батерията до гумите и консумацията на системите на автомобила. Тоест до гумите са стигали максимум 3 киловата.

    Елементарна сметка за всеки в гимназията. Питай който пожелаеш, с каква средна мощност е работил консуматор, който за 27 часа е изразходил 98 киловатчаса енергия и ще видиш какво ще ти отговори. После му обяснявай за балканчета и подобни глупости.

    Коментиран от #57

  • 57 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #56 от "Аз сметките ги дадох":

    Изходните параметри за тази Тесла откъде ги взе,от реклама за пробега на Тесла.Не може да получиш верен резултат с грешни начални параметри.Тесларските ти сметки затова не излизат.От творческия отдел на Тесла доста са се поизсилили.Тежка 2,5 тона кола и 200 кг мотопед да се движат с една и съща скорост и мощност.Това противоречи на физичните закони.

    Коментиран от #58

  • 58 Май не следиш спора

    0 1 Отговор

    До коментар #57 от "Гост":

    Рекорда е сертифициран от Гинес, а знаеш там колко стриктно се следи всичко.

    1078км изминати за 27 часа с 98 киловатчаса 88 без зареждане.

    Мощността е равна на енергията разделена на времето

    По нашите физични закони и математика 98/27=3,63 киловата. По вашата математика колко излиза?

    Коментиран от #59, #62

  • 59 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #58 от "Май не следиш спора":

    Как не те е срам да лъжеш по този безочлив начин.Рекорда на Тесла е направен от клуба на притежателите на Тесла в Италия и Гинес нищо не са сертифицирали.Резултатите са реклама на Тесла.
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #58 от "Май не следиш спора":

    Статията за рекорда я има в нета.Никъде не се споменава за присъствието на нотариус.Има предупреждение че този пробег е невъзможен при реални условия.Продължаваш да лъжеш за да си замажеш незнанието и грешките.

    Коментиран от #63

  • 63 Ааа, сега ще триеш?

    0 1 Отговор

    До коментар #62 от "Гост":

    И защо го изтри като нямаше нито една обидна квалификация, да не говорим за обида?

    Точно така е, публикацията я има на доста места в нета и едно просто търсене "Тесла 1078 нотариус" щеше да ти спести поредната излагация.