Last news in Fakti

8 Юни, 2022 10:54 25 923 19

Тествахме електрическо BMW с индекс М, но смятаме, че все още няма място за буквата "M" в ерата на изцяло ел. колите

  • тест-
  • bmw-
  • m-
  • i4-
  • m50
Тествахме електрическо BMW с индекс М, но смятаме, че все още няма място за буквата "M" в ерата на изцяло ел. колите - 1

BMW M е доста важно подразделение на баварския автомобилен производител, но изглежда баварците са избързали с монтирането на логото "М" при електрическите си автомобили. В това се убедихме след обстоен тест на най-наточената версия на новия модел i4, която може да се види на протичащото в момента автомобилно изложение у нас. Започваме с уговорката, че това е една забележителна кола, просто индексът М, макар и не в чистата си форма1 все още не се вписва в поведението ѝ.

Беше доста отдавна, когато за първи път екипът ни изпробва електрическо BMW. Става дума за първия опит на баварците i3. Тогава усещането ни беше, че тази кола е нещо, което изглежда като съвременно BMW Isetta, направено под ръководството на Rolls-Royce, но без необходимия бюджет, за да бъде нещо изключително. И едва ли първите опити на BMW за електрическа кола са били маркетингов трик, защото не е възможно една компания да налее толкова много пари в ново превозно средство и да не се отнася сериозно към това.

Тествахме електрическо BMW с индекс М, но смятаме, че все още няма място за буквата "M" в ерата на изцяло ел. колите

След това дойде i8. Няма да си кривим душата. Тази кола ни развълнува изключително много. Бяхме готови да пътуваме навсякъде с нея. За нас тогава това беше колата на BMW с ореол. Имаше всичко. Страхотно решение за задвижване, външен вид, който да върви с него, достатъчно технология, за да го направи използваем в ежедневни сценарии и малко практичност. Проблемът беше, че имаше двигател с вътрешно горене, без значение, че беше трицилиндров. Но бяхме объркани, защото от тази кола се очакваше да е изцяло на ток.

Сега обаче баварците, явно подтикнати от силната конкуренция в лицето на Tesla, както и от предишните си "опит-грешка", дадоха всичко от себе си и представиха два изключителни електромобила - i4 и iX (очаквайте и неговото ревю съвсем скоро). Първият е лека кола, подобна на стандартната четвърта серия, но с уникално задвижване. Такова ускорение, каквото притежава най-наточената i-четворка имат само изключително расовите суперкари. Но тук баварците направиха (според нас) грешка, като се опитаха да обеднят двете дивизии "i" и "М".

Тествахме електрическо BMW с индекс М, но смятаме, че все още няма място за буквата "M" в ерата на изцяло ел. колите

i4 M50 е луксозно купе с четири врати и изглежда невероятно обещаващо. Този автомобил дори беше представен като „първото електрическо превозно средство на BMW M“. Само това въведение ни развълнува и бяхме готови да видим какво най-накрая са направили баварците в света на електрическата мобилност. След всичките тези години експерименти, фенът на BMW в нас беше готов да се зарадва.

С 544 к.с., както вече споменахме, ускорението от място е феноменално. но тази кола носи негативите на факта, че при многото тяга разполага на практика със скромно добър пробег. Освен това спортният електромобил се усеща тежък, а от това страда управлението. Задвижването на всички колела също не помага. Не ни разбирайте погрешно - това е един от най-добрите електромобили, които сме тествали (а екипът ни е изпробвал всички електромобили, които се предлагат на българския пазар), но разочарованието ни идва от там, че автомобилна икона, като BMW, която дава на света коли, като M4 или M8, слага на този електромобил култовият си индекс M, макар и в не чистата си форма, а с разширение зад него.

Тествахме електрическо BMW с индекс М, но смятаме, че все още няма място за буквата "M" в ерата на изцяло ел. колите

Да, автомобилът, повтаряме и даже потретваме, има страхотно ускорение, но теглото съсипва почти всичко. Знаем и разбираме, че засега няма вълшебно решение, което да направи батериите по-леки, но определението, че това е първата „М електрическа кола“, според нас не е правилно! Предвид всичко това, мнението ни е, че BMW M все още няма място в настоящия изцяло електрически период на марката. Иначе i4 M50 е прекрасен автомобил, с модернистична визия и с интериор на стандартно BMW от трета или четвърта серия.

И отново ще кажем, че това е най-динамичната и добре управляваща се електрическа кола от този клас, продаваща се на нашия пазар. Просто се разделяме с това изпълнение със смесени чувства. „M“ в BMW трябва да остане препратка към моторния спорт, а не към маркетинга. Що се отнася до цената на електрическата М-ка, то тя започва от 143 000 лева.

Тествахме електрическо BMW с индекс М, но смятаме, че все още няма място за буквата "M" в ерата на изцяло ел. колите

В заключение ще кажем, че докато BMW върши невероятна работа, когато става въпрос за истинска устойчивост, мнението ни е, че истинският "M" автомобил с нулеви емисии тепърва предстои. И силно вярваме, че предвид началото, поставено от i4 M50, това ще бъде страхотен продукт. А за момента BMW просто иска да привлече достатъчно внимание за своята EV нова линия с това купе с четири врати.

Баварците трябва да имат продукт (и го имат в лицето на i4 M50), който ще остави подобните на Tesla Plaid електромобили някъде в огледалото за обратно виждане. А за истинска електрическа М-ка, с познатото ни супер прецизно управление - нека им дадем малко време.

Тествахме електрическо BMW с индекс М, но смятаме, че все още няма място за буквата "M" в ерата на изцяло ел. колите


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    31 2 Отговор
    Ето това е истинско мнение, а не само рекламни брушури, каквито има по другите бг сайтове
  • 2 Име

    23 1 Отговор
    Съгласен с коментар 1. М трябва да е чист спорт, а те го превърнаха в маркетинг. Иначе колата, както казва и авторът, не е никак лоша, а и цената й не е висока, предвид тази на останалите ел. коли на пазара.
  • 3 Коко

    21 4 Отговор
    А параметри: колко минава, колко харчи, време за заряд? Това е най-важното, иначе и Кона е доста бърза.
  • 4 Потурко

    24 1 Отговор
    Точно като ел. Мустанга на Форд! Същите небивалици и подвеждащо лого!
  • 5 Обективен

    8 3 Отговор
    Чудех се могат ли да измислят нещо по-грозно от тез огромни бъбреци и ето - мястото на емблемата. Кой акъл го измисли това да сложат емблемата с тази стърчаща подложка, никаква естетика, като залепено дървено блокче на бронята стои.
  • 6 Име

    3 9 Отговор
    И що да няма М електрическо по голям капаситет на батерията по добри показатели.Що да няма
  • 7 Тайна

    5 10 Отговор
    Тая кол бие амг и м като бързина обаче нямаша спорт добре логика. Пълни малумници сте

    Коментиран от #11

  • 8 Сектант

    6 3 Отговор
    "Баварците трябва да имат продукт (и го имат в лицето на i4 M50), който ще остави подобните на Tesla Plaid електромобили някъде в огледалото за обратно виждане. А за истинска електрическа М-ка, с познатото ни супер прецизно управление - нека им дадем малко време."

    Наистина BMW вече има продукт, който оставя Тесла плейт в огледалото за обратно виждане. Изгледайте клипа и вярвайте, вярвайте... Вярвайте ... Нали се сещате кое се крепи само на вярата и пренебрегва фактите?

    Коментиран от #12

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Ха ха

    8 3 Отговор
    Вчера го гледах на автосалона! Даже и без тест драйв, като му видях съдържанието на дъното на багажника ми бе ясно, че е зле! М не значи само ускорение 0-100км/ч, а не ми се мисли как ще взема завоите с това тегло на мокро. Няма да остане здрава мантинела и дървета покрай пътя.
  • 11 Марто

    10 0 Отговор

    До коментар #7 от "Тайна":

    Ти си такъв. По твоята логика най-добрите спортни коли трябва да са драгстерите, но те не могат да завиват - капиш. Подобна е работата и с тежките електрички. Авторът добре е казал, че ускорението е феноменално, но управлението не е. А именно последното е силата на немските коли, за разлика от тези на краварите.
  • 12 Име

    4 1 Отговор

    До коментар #8 от "Сектант":

    А ти вервай на тоя льольо, който и BBC го изтипоса, като корумпе. Който му даде пари той е победител в неговите драг надпревари. Нали се сещаш, че може да не натиска докрай газта, но ти си вервай

    Коментиран от #13

  • 13 Ами давай де

    3 5 Отговор

    До коментар #12 от "Име":

    Покажи време което да е поне с две секунди по-бавно от това на Тесла плайд, защото това показано в клипа е почти три секунди разлика. Е колко пък да лъже? Да не твърдиш, че манипулацията е три секунди за 400 м. Ти май наистина вярваш и си вярващ в сектата?

    Казват че когато фактите говорят и боговете мълчат. Това са фактите, а ти продължавай да говориш!

    Тесла плайд вероятно ще изпревари това BMW до края на 400 м, дори ако то мине покрай нея на летящ старт със около стотина километра в час, а тя тръгне от място.

    А тук се твърди, че BMW щяло да гледа Тесла плайд в огледалото!

    Мога да се обзаложа, че до 2025 година, BMW няма да имат автомобил, който да има по-добри резултати от тази Тесла от 2020 година, въпреки че дотогава Tesla вероятно ще има още по-бърз автомобил.

    Коментиран от #16

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Край

    4 1 Отговор
    Ел. кола немска ?!!!!!!! Хааааа ха. Това го вярват само в Перник, Радомир и Дупница. Немска батерия няма, а тя е половината кола. Така че в това БМВ няма нищо баварско. Германците са 20г. назад и 10г. в страни в електрическите коли.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 ТТТ

    3 0 Отговор
    Това,че има буквата М в обозначението на модела,не означава нещо друго,освен че е с М-пакет в конкретния случай.