Last news in Fakti

8 Юли, 2022 15:33 40 623 20

Audi 200: луксозният автомобил, който струваше 75 000 DM преди 40 години

  • audi-
  • 200

Преди четири десетилетия, за първи път в своята следвоенна история, Audi предложи наистина луксозен автомобил

Audi 200: луксозният автомобил, който струваше 75 000 DM преди 40 години - 1

Audi 200 съществува в две поколения. Първият C2 (Typ 43), пуснат през октомври 1979 г., се произвежда по-малко от 4 години. Производството на второто поколение C3 (Typ 44 и 4Q) стартира през юни 1983 г., но официалната премиера на седана е едва през септември във Франкфурт. Дължината му е повече от 4.8 метра, но междуосието, според днешните стандарти, разочарова - само 2 687 мм, но през 80-те години на миналия век такъв показател се възприема съвсем различно.

Още тогава обаче експертите критикуваха дългите надвеси на каросерията - особено в сравнение с по-малката серия 100, на която до голяма степен се основава модела 200. Вътре в новата кола има достатъчно място, а 610 литра в багажното отделение също, разбира се, се оказват много приличен обем. „Стотецата“ на Audi можеше да се похвали с рекорден коефициент на въздушно съпротивление по онова време - 0.30 Cx, но при по-големият брат нещата са малко по-зле - 0.32 Cx.

Audi 200: луксозният автомобил, който струваше 75 000 DM преди 40 години

За годините си представения престижен седан с предно задвижване предлага изключително мощни петцилиндрови двигатели и алтернативно задвижване на двете оси. Версиите с по-ниска мощност са по-леки, което означава, че теглото им е само 1 260 кг.

Основата на линията силови агрегати е мотор с работен обем от 2.1 литра и с мощност 136 конски сили. Версията quattro получава същия агрегат , но с турбокомпресор и следователно с различна мощност - 180 коня. С такъв мотор новият седан на Audi вече се конкурира на немските аутобани с Mercedes-Benz 500 SE W126, BMW 745i (E23), Jaguar XJ12 или с луксозното и рядко трето поколение на Maserati Quattroporte.

В Инголщад, което е важно, веднага объръщат внимание на чистотата на отработените газове, така че монтират на серията 200 катализатор (макар и срещу допълнително заплащане).

Audi 200: луксозният автомобил, който струваше 75 000 DM преди 40 години

През лятото на 1984 г., след седана, се появява и комбито (Avant), така уважавано в Европа и у дома, в Германия. По този начин са предизвикани Mercedes-Benz E W124 с подобен тип каросерия и шведското Volvo 760. От тази тройка веднага отбелязваме, че успехът на Mercedes се оказа по-значителен - главно поради по-солидния имидж на марката и на модела.

Както отбелязват експертите тогава, формата на стъкления заден панел на Audi 200 Avant, за разлика от елегантността на "трилъчевата звезда", предизвиква известно естетическо смущение у много потребители. Двигател с увеличен работен обем до 2.2 литра (135 к.с.) разширява мощностния диапазон на модификацията. Турбо версията на комбито се появява в средата на 80-те години.

В началото на 1988 г. германците правят рестайлинг на серията 200. Той се фокусира главно върху интериорните елементи, но в същото време е преконфигуриран 2.2-литровия турбо двигател, който току-що споменахме, като мощността му вече достига 197 к.с. Агрегатът е комбиниран с тристепенна автоматична трансмисия. "Механиката", която също е на разположение, винаги е с пет скорости.

Audi 200: луксозният автомобил, който струваше 75 000 DM преди 40 години

Естествено, има и външни промени. Броните и фаровете придобиват различна форма, но това не са радикални интервенции. През март 1989 г. е представено и Audi 200 Quattro 20V. Същият 2.2-литров турбо двигател, но вече с 220 к.с. преви преодоляването на максимална скорост от 240 км/ч абсолютно безпроблемно. За времето си Audi 200 Quattro 20V е известен като един от най-бързите серийни автомобили в света.

Цената на автомобила започва от 74 500 германски марки, но на гермаския пазар се продават най-вече версии с най-високо ниво на оборудване. Вероятно чакате да обявим и дизелов двигател, но ще ви разочароваме. Двигател с тежко гориво, дори във версия с турбокомпресор, никога не е бил монтиран под капака на Audi 200. По това време инсталирането на дизелов двигател в луксозна кола е просто невъзможно.

Audi 200: луксозният автомобил, който струваше 75 000 DM преди 40 години

Производството на комбито в Германия приключва през юли 1991 г., а седаните търпят планирана подмяна малко по-рано, през ноември 1990 г. Те са заменени от серията 100 C4. От моделите "100" и "200" впоследствие се появява наистина луксозното Audi V8. Интересното е, че достатъчен брой комбита Audi 200 Avant са оцелели и до днес. Много екземпляри са изминали повече от половин милион километра, но все още нямат сериозни проблеми по отношение на корозията, тъй като поцинковането на каросерията е направено по най-добрия възможен начин. И цялата механика, въпреки използването на турбокомпресори, също е доста надеждна.

Audi 200: луксозният автомобил, който струваше 75 000 DM преди 40 години


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 61 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 тони

    138 9 Отговор
    красота и качество, не е като сегашните дръгели
  • 3 Хах

    15 116 Отговор
    Каруца

    Коментиран от #4

  • 4 БАН

    72 11 Отговор

    До коментар #3 от "Хах":

    Каруца явно те е дефекирала на тоя свят :)
  • 5 БАН

    144 6 Отговор
    Невероятен дизайн, отлична сглобка, дълготрайност на материалите и красота... Безвъзвратно отминали неща, за огромно съжаление!
  • 6 жалко е

    118 2 Отговор
    сегашните млади няма как да знаят какво е качествен атомобил направен от инженери не икономисти !
    автомобил които е приятен за шофиране които доставя удоволствие от шофирането
  • 7 Ауди

    77 6 Отговор
    2.2l 220 кс 90г ,другите ги вадеха от 5.0л бензин .А о тогава другите мечтаеха за 4Х4 .Карал съм такова 91 г беше истински самолет ,сравнително леко купе с 220 кс и куатро

    Коментиран от #10

  • 8 Иво

    66 0 Отговор
    Имах Ауди 100 С3 от 84-та в продължение на 6г.Малко след като го купих му ожулих веждата на единия преден калник като част от боята падна и се показа метала.Не го ремонтирах а ръжда така и не се появи.Единствения проблем който съм имал с тази кола беше теч на хидравлично масло от кормилната рейка но купих употребявана от италианеца в Красна Поляна и така срещу 200лв нещата отново бяха на ред.

    Коментиран от #16

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 посмали анго

    21 4 Отговор

    До коментар #7 от "Ауди":

    М104 от края на 80-те, 3 литра, 220кс, 24 клапана, 6 цилиндъра, атмосферен. Не са чак толкова зле, колкото ги мислиш.

    Коментиран от #13, #14

  • 11 вагинатора

    9 57 Отговор
    умрел кон
  • 12 гуньо простия

    24 36 Отговор
    На мен пък никога не са ми харесвали ауди 100 и ауди 200. Приличат ми на по-големи лади самари. Въпрос на вкус може би.
  • 13 И разлика

    33 1 Отговор

    До коментар #10 от "посмали анго":

    във вървежа от тук до небето!!!
    За потенциала за правене и колко държат на бой….няма смисъл да се говори…знае се !!
  • 14 тоз

    18 9 Отговор

    До коментар #10 от "посмали анго":

    Мерцедес е антоним на скорост и ускорение в края на 80-те.
  • 15 Такива работи

    23 15 Отговор
    Да се сравнява с МБ126 и БМВ7 този Пасат е крайно неуместно. Ако си карал такъв модел или поне возил и изброените конкуренти ,ще знаеш колко голяма е разликата. MB123 беше много,много по-добър автомобил.
    Толкова зле направени неща имаше в тези модели на Ауди.
    Мотор заврян в единия ъгъл на мот. отсек. Смешно предно окачване.И задно.Люлеещо се возенене.
    Ама като мине време може да се пишат всякакви легенди.
    Следващата 100 беше добър автомобил.Можеше да се сравнява с МБ БМВ.
  • 16 Да бе

    6 10 Отговор

    До коментар #8 от "Иво":

    Брей друго си е кола от 84 нали, може и 69 си вземи.
  • 17 Кинг Кени

    22 3 Отговор
    Имам го в перфектно състояние! Искарвам го 2-3 пъти годишно да му се по кефя! Невероятна кола.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Играч

    12 0 Отговор
    Преди доста години имах такова ауди.Добра кола с добра возия.Като я купувах разправяха,че не струва и всичко по нея е боклук,не била като старите машини.Сега филмът се повтаря.Всичко е достатъчно добро стига да може да го подържаш.Не съм съгласен под общ знаменател да се сравнява старото производство със новото
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.