Last news in Fakti

10 Февруари, 2023 15:26 2 262 16

VW Group е лидер при електромобилите в Европа, но Tesla води в индивидуалното класиране

  • tesla-
  • jato-
  • vw-
  • stellantis-
  • ford-
  • puma-
  • kuga

VW Group може да се похвали с още едно отличие

VW Group е лидер при електромобилите в Европа, но Tesla води в индивидуалното класиране - 1

Tesla Model Y е най-продаваният електромобил в Европа сочи проучване на JATO Dynamics включващо 28 европейски пазара. През 2022 година американската марка е отбелязала 137 052 регистрации на електрическия модел, което е скок с 424 процента спрямо 2021 година. На второ място се нарежда Model 3 с 91 475 продадени коли и третото място се заема от VW ID.4 с 67 490 коли.

Въпреки, че Volkswagen заема третото място при индивидуалните модели, Volkswagen Group може да се похвали с първото място при продадени електрически коли с 349 147 успешни сделки. След тях на второ място се нареждат от Tesla с 232 018 коли и Stellantis, които затварят челната тройка с 230 383 сделки.

При плъг-ин хибридите водещ е Ford Kuga с 57 924 сделки, следван от BMW 3 Series с 32 405 продажби и Volvo XC40 с 31 234. Въпреки, че нямат представител в челната тройка, Volkswagen Group отново вземат челното място със 183 065 продадени пъг-ин хибрида, следвани от Stellantis и BMW Group с малко над 147 хиляди и малко над 141 хиляди сделки.

Въпреки силното представяне на хибриди и електрически модели, конвенционалните двигатели остават с 51.4 процента дял при продажбите на нови автомобили, като все пак отбелязват 57.9 процента спад спрямо 2021 година. Електрическите модели заемат 13.9 процента, плъг-ин хибридите 9.1 процента, а хибридите и така наречените меки хибриди допълват съответно с 8.7 процента и 15.3 процента.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Адам Хилтън

    14 8 Отговор
    Също като дизелите ще водят, само до следващият Фолксваген "еко" скандал.
  • 2 Така е

    13 9 Отговор
    Началото на края на този вид превоз с настоящите батерии ще дойде по-бързо от очакваното. Нещо реалните проблеми с екологията са много,много по-сериозни.
    Преди 32 години стоях на едно кръстовище в Цюрих. По нищо не се разбираше че минават и чакат коли-свеж чист въздух. Още тогава всички бяха с катализатор, а тези без- продаваха на изток. Отдавна всички европейски градове светят зелено на картата за замърсяване.
    Казвам това защото тук един дрън дрън участник продължава да обяснява как ще намалеят някои болести като се карат само елкари. Нищо подобно няма да стане. Това е най- долнопробната пропаганда.

    Коментиран от #4, #12

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Смех 😆🤡🤣

    4 6 Отговор

    До коментар #2 от "Така е":

    Цюрих е най пропадналата част на Швейцария намери какво да дадеш за пример.

    Коментиран от #7

  • 5 Гост

    4 4 Отговор
    Това беше ясно още преди 2 години когато ФВ групата каза ясно каква посока поема! Беше въпрос на време, е, явно е дошло! Въпреки това, Тесла бележи страхотно развитие! Но ако това е тренда, няма никакъв шанс трещу ФВ, не и в Европа!

    Коментиран от #6

  • 6 Смех 😆🤡🤣

    5 7 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    Е как ще има шанс срещу ФВ като всички продажби на ФВ са сред самите служители на компанията

    Коментиран от #9

  • 7 Така е

    8 3 Отговор

    До коментар #4 от "Смех 😆🤡🤣":

    Пропаднал Цюрих? Наистина смях. То и в "пропадналия" Мюнхен беше така с чистотата на въздуха още преди 30г. Встрани от темата тъй като много близки хора живеят в Цюрих и имам чудесни и много впечатления, не разбрах какво е пропаднало на най-добрия град за живеене в света. И най-желания. Да сигурно вашия кумир Ленин там пропадна преди 100 години и направи гигантски бели след това.

    Коментиран от #8, #11

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #6 от "Смех 😆🤡🤣":

    А, ти пак ли си тук? Значи според теб, всеки втори служител на ФВ бил принуден да си купи кола на ток? Момчета , на щат във Факти,
    японски фенове, Цъ, немое ни заблудите! Колеги, филма е свирен, мача е гледан, свиквайте! В миманса сте!!!

    Коментиран от #10

  • 10 Ее Смешко

    1 2 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    и Тесльо са първи братовчеди, рода с Галинчо и “Дани”…..
    А Смехоранчо даже време е давал на Ринга с Макларън, ама не казва с кой Плейстейшън 🤣🤣🤣
  • 11 Излишно е да

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "Така е":

    му обясняваш…прекалено интелигентно се опитваш да му обясниш…то не вдява и “рупа ли рупа….. времената за които пишеш, още не е бил роден…а и нека си каже от коя дупка пише….
  • 12 СМОГ💨

    3 5 Отговор

    До коментар #2 от "Така е":

    Чистия въздух с носоуреда ли го засече? Щото истинските уреди говорят друго:
    Проучване в университета Хаселт в Белгия: Химикaли от мpъсен въздyх прeминават прeз плацeнтата и достигат до бeбето. За първи път черен въглерод (отпаден химикал, получаващ се при непълното изгаряне на изкопаеми горива) е намерен от вътрешната страна на човешката плацента.
    Твърдите дизелови частици не се филтрират в дихателна система поради размерите си, а навлизат директно в кръвопотока - рак, сърдечно-съдови. Летливи органични съединения (бензен, ацеталдехид, 1,3 бутадиен) - белодробна недостатъчност, различни видове рак. Азотни окиси - белодробни възпаления, разрушена устойчивост на пневмония и инфлуенца. Въглероден моноксид - ограничава кислорода до сърце, мозък и др. жизнени органи. Поражда малоумие и изблици на агресия. Забавено развитие при децата. Серен двуокис - астма, намален белодробен обем при децата. Парникови газове, сажди...

    Колкото и да си дереш ризата, всичката тая пoмия идва от ауспусите. Затова са забранени в ЕС от 2035 г.

    Коментиран от #13, #14, #15, #16

  • 13 Така е

    3 3 Отговор

    До коментар #12 от "СМОГ💨":

    Псевдонауката на зелените тоталитарни пропагандатори може всичко да обясни. Нещата са верни, но само частично. Никога европейският градски човек не е живял в по чиста и добра среда. Средната продължителност на живот се увеличава значително в истинската Европа. Признава се незначителното процентно замърсяване от автомобилите. Но едни хора с ентусиазиран поглед решават още и още, но какво не е ясно.
    А в БГ ако всички коли изпълняваха поне евро 2 - ама реално а не лепенка на стъклото-сьвсем друго щеше да е и за носа и за уредите положението. Да не говорим за кюмюра. Или тежката задушлива миризма в цял квартал на дзифт когато минаваш вечер покрай база на Лукойл-примерно на Карловско шосе в Пловдив. За обгазяването нощно време на Бургас от години и тн.
  • 14 кумчо Вълчо

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "СМОГ💨":

    Ти каква марка цигари пушиш?
  • 15 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "СМОГ💨":

    За ДПФ да си чувал?ТДрън дрън,твоята нафтенка няма ли такъв филтър?
  • 16 нали

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "СМОГ💨":

    Само дето тук в БГ хора мрат е "хубав" живот, добро здравеопазване, образование и прочие. Едям качествени храни родно производство(не Фносни боклуци) и работим макс 40 часа седмично.Виждам , че всички почивни станции от соц-а работят та пушек се вдига и децата ходят на зелено училище - санаториум, там ги лекуват от разни болести грамотни лекари.