През последните три години видяхме ново поколение на трите най-популярни кросоувъра на Nissan – Juke, Qashqai и X-Trail. Моделите ще останат актуални на пазара още поне няколко години, но при следващото им поколение ще видим изцяло електрически модели. Те ще разчитат на електромотори от ново поколение, които вероятно ще бъдат подобни на тези използвани при Renault.
Новината не е изненадваща с оглед на мерките, които европейските власти вече приеха, а също така не можем да кажем и че от Nissan не се подготвят за подобен преход с оглед на технологиите, които бяха внедрени в кросоувърите. При дебюта на Qashqai видяхме новото поколение система e-Power, която на практика превръща колите в електромобили с двигател, който се използва единствено за генератор, без да има директна връзка с колелата.
Първият модел, който ще видим ще бъде компактният Juke, последван от Qashqai, а последен ще дебютира и X-Trail. Вероятно и трите модела ще разчитат на платформата CMF, която се споделя от Renault. Nissan и Mitsubishi и вече дебютира при японската марка с дългоочаквания електромобил Ariya.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Коли
18:59 16.02.2023
2 Адам Хилтън
19:44 16.02.2023
3 туй синьото
19:58 16.02.2023
4 Зелен Зеленясал
Коментиран от #6, #7
20:13 16.02.2023
5 ха ха
20:22 16.02.2023
6 Кюмюр Кюмюрджиев
До коментар #4 от "Зелен Зеленясал":
Впървия ден от работната седмица, 13 февруари, цената на електроенергията на свободния пазар в България е най-високата сред страните в ЕС.Те са почти идентични с котировките на пазара в Румъния и Сърбия, към които се изнася енергията. За 14 февруари ситуацията е подобна и показва една нова тенденция на пазара - след поевтиняването на природния газ до най-ниските нива от есента на 2021 г. отново най-скъпият източник на енергия са въглищните ТЕЦ. А в България тези централи генерират около 40% от енергията.
Освен това въглеродните квоти, които само преди броени дни достигнаха своеобразен пик и минаха 100 евро на тон, са двойно по-нужни при горенето на въглища и буквално разходът на държавната ТЕЦ "Марица-изток 2" започва от над 200 лв./мВтч само заради тях.
Борсовата цена на тока на 13 февруари е 171 евро/мВтч, или 332 лв./мВтч. В същото време средната цена за месеца до момента е с 20% по-ниска - около 270 лв./мВтч. За сравнение, миналото лято, при рекордните цени на газа, токът се търгуваше за над 800 лв./мВтч.
21:14 16.02.2023
7 Кюмюр Кюмюрджиев
До коментар #4 от "Зелен Зеленясал":
Показателни за пазара са сделките на енергийната борса. Държавната ТЕЦ "Марица-изток 2" например няколко пъти през последните две седмици опита да продаде електроенергия. Първо, на 2 февруари, офертите бяха около 345 лв./мВтч, като тогава бяха сключени договори само за 5% от предлаганите количества. След това на 8 февруари имаше нови търгове, при цена от 338 лв./мВтч, но вече нямаше никакъв интерес от търговците.Просто по-скъпата електроенергия от въглищните централи бързо става нежелана заради по-евтините алтернативи. Разбира се, това не означава, че въглищните ТЕЦ ще спрат да работят, а просто по-трудно ще пласират енергията си. По данни на ЕСО от началото на годината има 10.5% намаление в дейността на базовите централи на годишна база, като то е изцяло за сметка на въглищните ТЕЦ.
Коментиран от #8
21:15 16.02.2023
8 Име
До коментар #7 от "Кюмюр Кюмюрджиев":
А защо никой не дава пари за ток от споменатите Тец.Нима Веи са се увеличили не нима Аец козлодуй е вкарал целият си ток на вътрешният пазар не.А ми защото бизнеса изпофалира и няма кой да го купи тоя ток.00:56 17.02.2023