Last news in Fakti

23 Ноември, 2002 00:00 2 901 0

2.2 по скалата на Рюселсхайм

  • opel-
  • vectra-
  • vectra 2.2i 16v elegance

В брой 262 на Авто пазар разгледахме една от модификациите на новата Vectra. Сега ще стане дума за по-мощна версия и най-високо ниво на оборудване или иначе казано ще си говорим за Vectra 2.2i 16V Elegance. Благодарение на любезното съдействие на фирма Axon - един от официалните вносители на германската продукция у нас, имахме възможността да направим продължителен тест и да добием ясна представа за качествата на рюселсхаймския седан.

Автомобилът е построен на изцяло нова платформа, разработена от гиганта GM и наречена “епсилон”. На тази база се произвежда още един хитов модел - Saab 9-3 Sport Sedan. Наред с модерната конструкция третото поколение на Vectra впечатлява с изискан дизайн, отличен комфорт, стабилност и изключителна надеждност.


Екстериор

Няма да се спираме обстойно на външния вид, тъй като той не се различава от модела 1.8 (Авто пазар бр. 262). Визуалните прилики с предшественика са малко, а ако се вгледате по-внимателно ще откриете сходства с друг модел на Opel - Astra. Впечатление правят новите светлини и тяхната екстравагантна форма. Другият основен фактор, на който трябва да се наблегне, е перфектната аеродинамична форма (коефициент на въздушно съпротивление CX=0.28).

Интериор

Новата Vectra, и по-конкретно изпълнението Elegance се характеризира с изключително богато базово оборудване, качествена изработка на отделните елементи и отлична видимост - все фактори повишаващи комфорта на водача и пасажерите. Първото, което се набива на очи е светлокафявата кожена тапицерия, с която е “облечен” целият салон. Контрастът между светъл салон и тъмен основен цвят на колата създава усещане за лукс. Удобните предни седалки са снабдени с всички възможни ел. регулировки, ергономични са и достатъчно широки. Уредите по арматурата са добре разположени с цел минимално отвличане на вниманието на водача. Единственият недоста­тък в арматурното табло е асиметричната централна конзола. Тя е разширена от страната на предния пасажер и ограничава пространството за краката му. Задната седалка е разположена по-високо от предната, като по този ночин осигурява добра видимост на седящите отзад пасажери. Ширината на задния диван е оптимална за трима пътника, но мястото за краката е по-малко от необходимото за пълен комфорт. Последният недостатък е липсата на пепелници в задната част на салона. Иначе всичко останало е на доста високо ниво. Щората на задното стъкло е с ел. задвижване, което става от удобен за водача бутон. Задните странични стъкла също са оборудвани с ефектни щори, които могат да се разпъват и при свален прозорец. Осветлението в салона е удобно за всички пасажери и по никакъв начин не пречи на водача. Климатроникът е двузонален, а дюзите, през които излиза контролираният от него въздух, са много. Това води към бърза и неусетна промяна до желаната температура. Вградената в централната конзола аудио система Philips е снабдена със CD, радио и касетофон. Перфектният Dolby звук излиза през седем добре скрити говорителя. Навигацията на стереото става от две места - от пулта, разположен в средната част на таблото, и от волана. За улеснение на водача по-голямата част от информацията на дисплея може да бъде извикана също посредством бутоните на кормилото. Ще завършим темата интериор с впечатляващото багажно пространство. Обемът на товарния отсек е 500 литра, но при положение, че се сгъне асиметрично делимата задната седалка, той може да достигне до 1 050 литра.


Динамика

Тестваният от нас автомобил бе оборудван със секвенциална петстепенна скоростна кутия или казано по-точно автоматична трансмисия с функция Active Select. При механично превключване на предавките, което става само с леко движение на скоростния лост напред-назад, автомобилът ускорява перфектно. Когато обаче се превключи на автоматичен режим и положение D, се забелязва лека пауза между предавките, водеща до спад в оборотите и респективно губене на част от въртящия момент. Това едва ли може да се причисли към недостатъците, тъй като ако искате динамика можете да превключите на ръчен режим. Ако пък не сте привърженик на спортното каране и харесвате спокойствието на “автоматика”, този факт едва ли ще Ви направи впечатление.

2.2-литровият агрегат е с мощност 147 к.с. която при алтернативите се равнява на двигатели с обем 2 000 см3. По-големият обем при Vectra прави мотора доста по-спокоен, уравновесен и безшумен. Модерният агрегат е от поколението Ecotec и е разработен специално за модела. Стабилността и сигурността на автомобила е много добра, главна роля за което играят системите ABS, EDS, ESP, TC, както и двустепенните въздушни възглавници.

Цена

Абсолютно приемлива за автомобил от долния сегмент на средния клас, предвид качеството на изработка, богатото базово оборудване и съвременната концепция. Ако трансформираме цифрата 2.2 по скалата на Рюселсхайм в стандартната шестобална система, то спокойно можем да дадем оценка 5 и половина, защото е известно, че идеални хора и напълно съвършени автомобили няма.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА