Last news in Fakti

23 Октомври, 2023 15:26 8 664 4

Новата трансмисия на Toyota "връща радостта от шофирането", защото вече все по-малко хора знаят как да карат кола

  • скоростна кутия-
  • toyota-
  • dat

"връща радостта от шофирането", защото вече все по-малко хора знаят как да карат кола

Новата трансмисия на Toyota  "връща радостта от шофирането", защото вече все по-малко хора знаят как да карат кола - 1

Докато повечето от автомобилните производители развълнувано обсъждат нови електрически мотори или батерии, които ще влязат в следващото поколение на моделите им, Toyota продължава да работи върху ново оборудване, предназначено за автомобили с двигатели с вътрешно горене.

След като председателят на Toyota Акио Тойода нарече предстоящата "директна" автоматична трансмисия "промяна на играта", японският състезателен пилот Хироаки Ишиура също похвали въпросната трансмисия DAT. Той тества GR Yaris с новата система slushbox и е убеден, че тази трансмисия е по-бърза от ръчна, но усещането е същото.

Говорейки пред официалното списание Toyota Times, Хироаки Ишиура добавя: „Скоростната кутия се блокира от момента, в който потеглите, реагирайки линейно на педала за газ и ви позволява да намалите времето за обиколка без никакви загуби. DAT усеща, когато спирате докрай и превключва надолу, за да ви подготви за следващото ускорение. Това включва действия, които обикновено правим, докато шофираме . "

Toyota казва, че работи върху тази нова трансмисия от втората половина на 2020 г. Въпреки че досега е тествана само в моторния спорт, доклади от Япония твърдят, че GR Yaris ще получи новата осемстепенна скоростна кутия с конвертор на въртящия момент през 2024 г. В този момент е официално заявено, че DAT се разработва, за да насърчи повече хора в моторния спорт, като улесни състезанието след премахване на съединителя.

Хироаки Ишиура казва, че конвенционалната автоматична скоростна кутия е "хлъзгава" и създава "леко усещане за директна връзка", докато DAT имитира поведението на водача, който превключва скорости. Така екипът от инженери създава трансмисия, която прави по-бърз автоматичен автомобил, но с усещането за ръчни скорости. Подробности все още не се разкриват, но Акио Тойода заяви, че с тази трансмисия иска да "върне радостта от шофирането", защото вече все по-малко хора знаят как да карат кола.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 28 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    7 16 Отговор
    Тия пак преоткриват топлата вода…!
  • 2 Тоз

    18 5 Отговор
    Това нали го публикувахте преди 2 дни. Сега ще трябва пак някой да обяснява как Тойота от нищо не разбират, особено от ск. кутии. А вече даже някои почнаха. Създавате много работа на тружениците-хейтъри.
  • 3 Пешо

    2 0 Отговор
    Автоматичната скоростна кутия е като chucold в сркса. Някой друг ти обарва гаджето а ти само седиш и гледаш дори и да му казваш как да го прави. Не си ли е твоята ръка да го сграбчи не ми го хвали. И това е същата работа. Щяла да превключва все едно е ръчна ама ти пак ще стой отстрани и ще гледаш брат, абе не си ли сложиш твоята ръка върху скоростния лост или котето не ми го хвали хаха
  • 4 незнайко

    0 0 Отговор
    Представям си как може да се имитира двойно амбряиране за бързо снемане на две и повече предавки ! Ако трансмисията реагира на педала за газ ще е невъзможно ! Всички автомати имат ЗАКЪСНЕНИЕ в реакцията при понижаващи предавки !!!