Last news in Fakti

17 Януари, 2024 14:29 2 972 30

Tesla отново свали цените в Европа

  • tesla-
  • model y-
  • model 3-
  • цени

Model Y е по-евтин с 5 хиляди евро

Tesla отново свали цените в Европа - 1

Като стратегически ход за стимулиране на търсенето в условията на нарастваща конкуренция Tesla обяви намаление на цените на Model Y в Германия. Моделите Model Y Long Range и Model Y Performance вече се предлагат с 9% и 8% отстъпка, като цените им са съответно 49 990 евро и 55 990 евро, което отразява намаление от 5000 евро. Освен това цената на моделите със задвижване на задните колела на Model Y е намалена с 4,2%, или 1 900 евро, с което цената им е сведена до 42 990 евро. Тези корекции идват в момент, когато автомобилни производители като Volkswagen и BYD полагат все по-големи усилия да привлекат клиенти, които все още се колебаят дали да преминат към електрически превозни средства.

Според данни на Федералната служба за автомобилен транспорт Model Y претендира за първото място като най-продаван електрически автомобил в Германия през 2023 г. с приблизително 45 800 регистрации. Въпреки това постижение Tesla отстъпи общата позиция №1 на пазара на BEV на Volkswagen, тъй като марката на последния отбеляза 12% ръст в продажбите на BEV, достигайки 70 628 единици, докато обемът на Tesla спадна с 9% до 63 685.

Възходът на Volkswagen на пазара е подкрепен от субсидиите за електрическите автомобили ID, започнати след като германското правителство оттегли подкрепата си за стимулите. В отговор на тази променяща се обстановка BYD също предпочете да намали цените на своите електромобили в Германия, с особен акцент върху компактния SUV Atto 3. Въпреки че през миналата година BYD продаде 4140 автомобила в Германия, компанията има амбициозни планове, като се стреми да постигне 10 % пазарен дял след началото на производството в новия си завод за автомобили в Унгария през следващите години.

Междувременно Tesla се сблъсква с оперативни предизвикателства, тъй като временно спира значителна част от производството на автомобили в завода в Берлин поради забавените доставки на батерии от Китай, причинени от кризата с корабоплаването в Червено море. Заводът в Берлин отговаря за производството на Model Y за европейския пазар.


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Да, бе

    26 5 Отговор
    Това само доказва колко са надути цените на теслите... И колко пазарна е "пазарната икономика", лобизъм, зелена сделка, а всъщност брутална спекула.

    Коментиран от #4, #5, #9

  • 2 Реалист

    15 6 Отговор
    Като стане 25000 нова, тогава ще я купя от магазина:) дотогава само бензин

    Коментиран от #16

  • 3 РАЗБИРАЩ

    11 8 Отговор
    Заради тия игри със зелената измама повишиха цените и на нормалните коли, за да не шокират хората колко по-скъпи са електричките. Кола която преди 5 години струваше 30 000 лева сега е 30 000 евра.
  • 4 Тъй де!

    16 0 Отговор

    До коментар #1 от "Да, бе":

    То цените само на теслите да са надути...
  • 5 гост

    9 12 Отговор

    До коментар #1 от "Да, бе":

    Първо покажи кюмбе със по-добри показатели , което е ПО-ЕВТИНО от Тесла и после обяснявай за цените на Тесла !! Да не говорим ако да смяташ крайната цена на км със всички разходи !! Ама те западняците са тъпи да ги купуват , щото не питат прошляците с 5 лева в джоба , нали , хахаххахах !!

    Коментиран от #7, #12, #15

  • 6 Гост

    6 5 Отговор
    Няма субсидии,няма търговия теслари.
  • 7 Гост

    7 3 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Мити4ен бустер4о,гост,дрън дрън и т.н. ти кога ще си купиш Тесла?
  • 8 Гост

    8 3 Отговор
    Цени се свалят,когато стоката не се търси.

    Коментиран от #13

  • 9 12345

    15 1 Отговор

    До коментар #1 от "Да, бе":

    Ами ЕС представители щели да ходят да разследват защо колите в Китай били толкова евтини :-).

    А трябва да обратното Китай да прати разследващи да проверят защо в ЕС колите са толкова скъпи.

    Коментиран от #10

  • 10 Знайко

    3 2 Отговор

    До коментар #9 от "12345":

    Много добре казано!
    Съжалявам , че не мога да ти дам 2 плюса.
  • 11 бай Даньо

    5 3 Отговор
    Ако е вярна статията цените в Германия са смислени виж в Америка е пълна каша ценовата структура на Теслите. След като спящия Джо махна $7500 данъчен кредит цената на нaй скъпата Y е $40к ( performance) а на най евтината $39,6к ( RWD) а тая която беше по средата е $44к ( Long Range ) за модел 3 е подобна глупост с 2-3k по надолу ... блазе им на тия на който му купуват колите в момента на мошеника Мъски ! Акциите на Тесла падат като камък вероятно няма почти никакви продажби ...
  • 12 Хм...

    5 2 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    По принцип съм съгласен с теб, за всичко казано. Но не отчиташ едно нещо - вторичният пазар на електромобили. Колите с ДВГ се продават без проблеми след 10-20 години, докато електромобилите са трудни за продаване след петата година, че дори и по-рано. Купуваш я и знаеш, че е много вероятно да остане вечно твоя или да приемеш сериозно обезценяване.

    Коментиран от #14

  • 13 бай Даньо

    3 3 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Обратно е . Ако беше продавал цигари на варненския кооперативен пазар 90-те години щеше да знаеш "като не върви вдигай цената " ... Мъски вдигна цените последната седмица с $500 защото както казах горе няма продажби ....
  • 14 бай Даньо

    3 4 Отговор

    До коментар #12 от "Хм...":

    И си прав и не си . След 10 години Теслата си е само твоя никой няма да я купи , но смяна на батерията на модел 3 днес е $16к и разбираш че там си плащаш за спестеното от бензин. Но надеждата е че ще излязат батерии за по $5-6к след 10 години и ако стане дизеларите сте пак прекарани ...

    Коментиран от #17, #20

  • 15 ...

    2 2 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    я кажи сега умньо, що Hertz ги продават на килограм техните? Даже уж пари правят от тях :))))
  • 16 От магазина

    1 3 Отговор

    До коментар #2 от "Реалист":

    се купуват краставици и домати, автомобилите се купуват от друго място. Ха сети се от къде
  • 17 Ганьо

    2 1 Отговор

    До коментар #14 от "бай Даньо":

    То по твоята логика днес бензина е 3 лв утре два след година левче. Те цените така ако падаха като круши.
  • 18 тъй шъй

    1 1 Отговор
    Ако цената е под 70% от аналогичен бензин или хибрид, може да тръгне електрификацията. И без дотации, машинации и непазарни трикове.
  • 19 Даа

    4 3 Отговор
    Това е единствената Марка без цент дългове и може да прави каквото си иска. Останалите до един са се овъртели до уши. Нямат пари, продават на загуба ел. коли (защото не могат да ги обърнат на печалба, по ред причини - производство, доставчици, посредствени коли и т.н.), 19 фабрики на Ауди и ФВ правят по-малко коли от Гига Берлин и Гига Шанхай... И те нещата се завъртат в кръг. Посмъртно няма как да бият цените+параметрите на Мъск (справка model У, Plaid)

  • 20 Хм...

    2 1 Отговор

    До коментар #14 от "бай Даньо":

    Какво спестяваш от бензин? При цена на зарядна станция около 80 ст/kWh и разход около 18 kWh/100 km? Да смятаме ли? Не става само вкъщи на нощна тарифа да зареждаш.

    Коментиран от #21, #22

  • 21 Така е

    2 2 Отговор

    До коментар #20 от "Хм...":

    Когато човек върти всеки ден по 2000 км, въобще не е подходящо за него да кара електромобил. Ще пести само от първите 400-500 км, трябва да спира минимум 10 пъти по 20 минути, което означава че са минали три часа от работния му ден само в зареждане. Той ще работи ли или ще виси по зарядни станции? Това може да се замести само с пет минутно зареждане на резервоара.
  • 22 Смятай де?

    3 1 Отговор

    До коментар #20 от "Хм...":

    Казваш, че сметките не излизат, но си забравил да сметнеш? Да ти помогна. Сметни примерно колко ще струва на ток на нощна тарифа и съответно на бензин за някой да пътува всеки ден примерно от София до Пловдив 300 км на ден. Защо смяташ, че не става само на нощна?

    По твоите сметки Ще трябват 54kWh - 10 лв на ден, 2600 лв за 260 работни дни в годината.

    При 6 на 100, ще ти трябват 4 680 л бензин. Колко струват?

    Коментиран от #23

  • 23 бай Даньо

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "Смятай де?":

    Как колко !? 5 Пъти повече ама дизеларите не са по сметките. Между другото зареждане на нощна в къщи е и правилния начин, на супердупер чарджъра на Мъски я докараш до гаранцията я не.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Чеченеца

    0 0 Отговор
    Кой от коментиращите има Тесла
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Змей

    0 0 Отговор
    Сато станат панелките у младост 25000 и я ша си купа