Мнозина ще запомнят изминалата година с нестихващи протести, контрапротести и всякакви други недоволства както в световен мащаб, така и у нас. Други се впечатляват от факти, като това, че Индия изстреля ракета до Марс или пък че в Русия падна метеорит. За нас обаче, като автомобилни фенове, изминалата 2013-а ще се запомни с доста интересни нови коли. Дълго спорихме кои са най-впечатляващите премиери на отминалата година и сред множеството отсяхме една дузина. При избора си не претендираме за обективност и безпристрастност, а точно за обратното. Пределно субективни сме. Избрахме автомобили, които ни харесват на нас. С някои от тях се срещнахме лично, с други предстои да го направим, но едно е ясно - всички 12 коли предизвикват емоции. Ето и нашия избор за 12-те най-интересни премиери за 2013 година.
Този автомобил ни впечатли с огромните си различия с останалите модели на баварската марка. При него няма нито традиционната извивка на Хофмайстер, нито обърнатата към водача централна конзола, нито уникалния звук от редовия шестак. Въпреки това електромобилчето е комфортно и доставя удоволствие от шофирането.
Mercedes-Benz G63 AMG 6x6
На пръв поглед човек може да реши, че това чудовище е направено от пияни великани. Всъдеходът е уникален със своите шест задвижващи колела, с трите моста, заимствани от военната модификация, и с огромния и свръхмощен двигател. Да не говорим, че за тапицирането на салона са отишли кожи от едно стадо крави.
BMW i8
Едва ли някой от автомобилните фенове преди години е очаквал, че спортно купе със средно разположен двигател ще е на практика хибрид. Баварците обаче рискуваха и по всичко личи, че отново успяха. Тиражът на i8 е разпродаден за година напред. Цивилният болид с трицилиндров двигател с вътрешно горене ускорява до 100 за 4.4 секунди.
Ferrari LaFerrari
Наследникът на Enzo е красив като Моника Белучи и същевременно с това е по-бърз от болида на Ники Лауда. И въпреки че LaFerrari е хибрид, бъдете сигурни, че италианците въобще не са мислили за екология. Главната задача на електромотора с мощност 163 коня е да помага на мощния V12 (800 к.с.) и да катапултира хиперкара до скорост над 350 км/ч.
Porsche 918 Spyder
Суперколата на Porsche e далеч по-бавна като ускорение от LaFerrari. За сметка на това новото 918 Spyder разказа играта на всички свои конкуренти на северната дъга на "Нюрбургринг". И ако някой от измислените еколози, каже, че немският суперкар е убиец на природата, можете да му натриете носа с факта, че моделът изхвърля по-малко вредни емисии дори от Prius.
Range Rover Sport
McLaren P1
Jaguar F-Type Coupe
Британците се движат в правилната посока, след като направиха автомобил, който да напомня на легендата E-Type и същевременно да не отстъпва по динамика на конкурентите. Най-интересното е, че базовата версия с V6 доставя не по-малко удоволствие от шофирането от флагманската V8S. А ни очакват и изненади с още по-екстремни модификации.
Chevrolet Corvette Stingray
Седмото поколение на американската легенда стана епохално. На първо място беше възродено култовото име Stingray, колата стана по-лека, по-мощна и значително по-високотехнологична. Въобще, GM има запазени 247 патента, касаещи различни иновации по автомобила, и в същото време той си остава с традиционният американски V8 с обем 6.2 литра.
Mercedes-Benz S-Klasse
Alfa Romeo 4C
Porsche Macan
Немската премиум марка обръща внимание и на по-бедните. Това едва ли важи за родната действителност, но на практика с появата на четирицилиндровата версия на Macan, този автомобил ще се превърне в най-евтиното Porsche от цялата моделна гама на марката.
Това са дузината автомобили, които с дебюта си през изминалата година ни направиха най-силно впечатление. Ако някой от тези емоционални возила не ви се нрави или пък имате други фаворити, които са се появили на бял свят през 2013-а, не се колебайте да го споделите в коментарите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 I'm back
БЛАЖЕНИ СА ВЯРВАЩИТЕ.Да стъпи една Годзила с аналогична мощност на Ринга и ще хвърчат немски каски.Швабите видяха зор и трябваше да направят 900коньово порше за да се измъкнат от Нисан.Да добавим и цената на швабата и работите са ясни още повече, че версията която е поставила това време беше изтърбушена отвсякъде и нямаше дори климатик и кори на вратите..а.ти смешните шваби.
10:10 07.01.2014
2 Симеон Тасев
Коментиран от #9
10:10 07.01.2014
3 skier
10:14 07.01.2014
4 Христо Шуманов
13:04 07.01.2014
5 vertu
13:22 07.01.2014
6 Монго
Коментиран от #10, #16
13:26 07.01.2014
7 ATodor Stoqnov
Коментиран от #8
13:50 07.01.2014
8 skier
До коментар #7 от "ATodor Stoqnov":
не представена през миналата година. По-стара е.14:03 07.01.2014
9 alex xela
До коментар #2 от "Симеон Тасев":
ТО И БЕЗ ТЕБЕ МОЖЕ14:36 07.01.2014
10 alex xela
До коментар #6 от "Монго":
По скоро обратното, алфа е водеща с дизайна а немските само копиратКоментиран от #11
14:38 07.01.2014
11 Alexander Alexandrov
До коментар #10 от "alex xela":
Много медий я похвалиха! :)14:48 07.01.2014
12 Кобрата
20:26 07.01.2014
13 Shmeker
20:46 07.01.2014
14 Dan Georgiev
Коментиран от #15
20:31 08.01.2014
15 I'm back
До коментар #14 от "Dan Georgiev":
Японците са се постарали викаш01:33 09.01.2014
16 iiiiiii!!!!!!!!
До коментар #6 от "Монго":
По скоро е като Лотус13:27 09.01.2014