Last news in Fakti

22 Февруари, 2024 14:48 8 188 48

Докато у нас продължават да се купуват дизели, в Европа пазарният им дял почти се изравни с този на електромобилите

  • продажби-
  • втомобили-
  • европа-
  • българия

Кой какви и колко коли купува в Европа и у нас през новата година

Докато у нас продължават да се купуват дизели, в Европа пазарният им дял почти се изравни с този на електромобилите - 1

През януари 2024 година на пазарите в ЕС са продадени 851 690 нови леки автомобила, което е с 12% повече от година по-рано. Това съобщава АСЕА. Това, което е интересно от разбивката на тази статистика е, че се наблюдава значителен ръст на всички основни пазари на блока: Германия (+19,1%), Италия (+10,6%), Франция (+9,2%) и Испания (+7,3%).

Докато у нас продължават да се купуват дизели, в Европа пазарният им дял почти се изравни с този на електромобилите

Що се касае до България, то у нас за месец януари 2024 г. са продадени 3 122 нови леки коли, което е ръст от 24.4% спрямо същия месец година по-рано, което е доста над средния ръст от 12% за целия ЕС. Дизеловите и бензинови версии обаче все още са на почит у нас.

Разделението по типове задвижване показва, че изцяло електрическите превозни средства (BEV) заемат 10.9% от пазарния дял (срещу 9.5% през януари 2023 г.), а хибридните автомобили (HEV и PHEV) - почти 37% (през януари 2023 г. - 33%).

Докато у нас продължават да се купуват дизели, в Европа пазарният им дял почти се изравни с този на електромобилите

Комбинираният пазарен дял на бензинови и дизелови автомобили вече е под 50%, в сравнение с почти 54% миналата година. На бензиновите автомобили се падат 35.2% от продажбите на нови коли (през януари 2023 г. - 37.9%), а на дизеловите - 13.4% (през януари 2023 г. - 15.8%).


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мнение

    50 19 Отговор
    Пълни глупости на платени драскачи!
    Съвсем скоро имаше статии в тоя сайт, че големи производители като ФВ, Ауди, Форд и ГМ, оставят електричките на заден план, защото никой нормален клиент не ги ще!!!
    Останалото са глупости, тип платена пропаганда!
  • 2 Контра мнение

    23 8 Отговор
    А защо смяташ, че едното изключва другото?

    Продажбите на електромобили да се вдигат, а продажбите на електромобили на производители като ФВ, Ауди, Форд и ГМ да падат?

    И двете твърдения са верни и не са взаимоизключващи се.

    Коментиран от #16

  • 3 Мисля

    51 11 Отговор
    Българинът може да е всякакъв и да има хиляди кусура ама е оцеляващ вид.Спомнете си перестройката,режима на тока,банковите кризи,ваксините и зелената сделка ще надживее.Само гледайте.Няма да "клъвне" и на електричките

    Коментиран от #25, #30, #48

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 2030

    13 41 Отговор
    Като стане 4 Евро литъра ще се оправят нещата

    Коментиран от #8, #10

  • 6 Да живей

    22 9 Отговор
    1.9 ТДИ и БТВи.

    Коментиран от #7

  • 7 Мъжа на урсула

    21 4 Отговор

    До коментар #6 от "Да живей":

    ТДИ - Тръгва Да Излита
  • 8 Електрохолд

    36 9 Отговор

    До коментар #5 от "2030":

    И два лева киловатчаса от енергото!

    Коментиран от #13, #26

  • 9 Виж сега

    31 10 Отговор
    80% от автомобилите в Европа са дизели. 25% ако са електромобили означава,че на планетата лития е свършил !!!
  • 10 2025

    27 9 Отговор

    До коментар #5 от "2030":

    Не дизела ще стане 0,2лв. Защото няма да има търсене. И тогава сме ние 3Dizel
  • 11 Тапа Нар

    31 3 Отговор
    нещо общо да имаме ние с Европа? Например по заплати? Или?
  • 12 Добър ден

    28 10 Отговор
    Нафтата е за трактори, бензинът за колата а токът...за котлона на жената, няма да седа гладен я!

    Коментиран от #40

  • 13 Как ще стане тази?

    7 23 Отговор

    До коментар #8 от "Електрохолд":

    Как точно си представяш тока да стане 2 лв за киловатчас?

    В момента сме по средата на зимата и токът е скъп. Въпреки това като погледнеш в сайта на IBEX точка bg за цените по часове, днес от 15 до 16 часа в момента фирмите плащаме тока на 13 стотинки за киловатчас, А през нощта след 0 часа става около две стотинки за киловатчас. Със все такси за пренос и ддс-та, ако тази нощ си заредиш електромобила ше платиш по 10 стотинки за киловатчас на фирмен ток.

    И все пак е февруари месец и няма чак толкова излишъци на ток които да бутат цените надолу през отоплителния сезон. Но при инсталираните от 2022 година насам възобновяеми мощности, защото през 2022 , заради недостиг тока стигна до левче за киловатчас и на никой не му хареса. Както виждаш бяха необходими само 2 години за да има излишък на ток. Още тази пролет през голяма част от дните всеки ден по обяд тока ще струва 0 стотинки за киловатчас.

    Пак да питам как точно си представяш 2 лв за киловатчас без да реагира никой за да стане милиардер за година ?

    Коментиран от #14, #15, #31

  • 14 Никой

    30 5 Отговор

    До коментар #13 от "Как ще стане тази?":

    И защо внасяме ток в момента,след като имаме излишък? ? Открехни простолюдието,де, не се стеснявай. Защото се оказва че комшиите произвеждат евтин ток и внасяме от тях. Туй ЕС, правила ,регулации,Бла Бла. Значи скъпия влиза в микса,евтиния от АЕЦ го изнасяме и внасяме от съседите.Да ви .....таковам и енергетиката мошеническа.Само схеми.

    Коментиран от #19

  • 15 Така

    14 4 Отговор

    До коментар #13 от "Как ще стане тази?":

    И аз точно така ще ти отговоря - "акциз". Може и да не ти се вярва, но токът е акцизна стока. Също като ракията. Това, че в момента акцизът е 0,00лв за тока за домашни потребители не е гаранция, че ще си остане така.

    Може да не ти изнася да признаеш, но цената на бензна на колонката е има няма 50% акциз и данък. Както вече съм ти писал преди години, познай кой определя кои стоки са акцизни и какъв да е размерът на акциза им.

    И тъй като знам, че ще скочиш да ми обясняваш за фотоволтаиците на покрива на къщата ти, само ще ти припомня, че кладенецът в двора ти трябва да е минимум регистриран в басейновата дирекция. А ако кладенецът е за "комерсиални цели" дори трябва да е с водомер и да си плащаш водата от него, нищо че водата сам и я "произвеждаш". Както и ракията, която сам си вариш в собствения си казан!

    Но ти продължавай да си мислиш, че си много хитър и си хванал Господ за шлифера, или че това са луди конспиративни теории. Те държавниците изобщо не могат да смятат и не знаят какво е това калкулатор и Ексел.

    Коментиран от #18

  • 16 Мнение

    13 5 Отговор

    До коментар #2 от "Контра мнение":

    Защото каквото важи при едните, това важи и при останалите автомобилни производители!
    За справка спрямо таблетите на колела, провери продажбите на Тесла преди и ги сравни към настоящия момент, сам ще се убедиш, че ел тъпотията е само за наивници!

    Коментиран от #17, #28

  • 17 Сравняваш ябълки с круши

    12 9 Отговор

    До коментар #16 от "Мнение":

    Общите продажби на електромобили в световен мащаб се вдигат значи някой ги произвежда и ги продава. Продажбите на тези които си изброил падат. Значи пак някой е поел техните продажби.

    Е щом продажбите се увеличават очевидно е че клиентите ги търсят и тезата ти не струва. Тази година ще бъдат продадени минимум два три милиона повече електромобила в сравнение с миналата година, което означава че ще има два три милиона повече нормални клиенти, а ти си вярвай на пропагандата, че никой вече не иска електрически автомобили.
  • 18 А така бе!

    9 2 Отговор

    До коментар #15 от "Така":

    Казваш на 10 стотинки ток за киловатчас ще сложат един лев и 90 стотинки акциз и цената ще стане 2 лв за да ти излезе опорната точка?

    Коментиран от #23, #41

  • 19 Елементарно Уотсън

    5 10 Отговор

    До коментар #14 от "Никой":

    Енергийната система на цяла Европа е свързана и няма абсолютно никакво значение къде има излишък на ток. Откъдето има излишък от там се внася. Е колко пък да е по-евтин от 2 стотинки на киловатчас тока от АЕЦ Козлодуй, след като себестойността му е около 10 стотинки и докато се продава на две стотинки губят по 80 лв на мегават час от произвеждани над 2100 мегавата? Тоест тази нощ за два часа, АЕЦ Козлодуй ще губи по 170 лв на час общо 340 000 лв загуба за двата часа работа, защото не е имало кой да купи тока на 10 стотинки а заради излишъка в региона цената е 20 лв за мегаватчас.
  • 20 Факт

    9 11 Отговор
    Не съм изненадан дизела е боклукчава технология
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Карам си по Солунска и

    6 1 Отговор
    едно А8 спира на ъгълче във всякакви нарушения и от него слиза … кой? Бай Сиган, който е предвидил проблемите с дизелаците в западна европа и е оферирал тази кола
  • 23 Фигуративно

    9 3 Отговор

    До коментар #18 от "А така бе!":

    2лв беше образно казано, но явно алегорията е сложна концепция и не е за всеки.

    Ако акцизът е 1лв и киловатчаса стане 1,5лв с ДДС по-добре ли ще ти е за твоите буквални размисли и страсти?
  • 24 Лумпен

    9 8 Отговор
    Когато видя президента качен на електрокар тогава ще си купя и аз !
    Обещавам!
    Ама няма да е скоро !
    Сигурен съм!
    Може да съм лумпен но не съм идиот!
  • 25 гост

    8 9 Отговор

    До коментар #3 от "Мисля":

    Никой не те кара да кълвеш, наливай си нафта от 2,90 и карай
  • 26 Бай Ганьо

    6 1 Отговор

    До коментар #8 от "Електрохолд":

    ще стоиш на свещи тогава
  • 27 Киро Слепото

    10 4 Отговор
    Кога видим Урсула на тротинетка , а не на Ауди 600 коня V 12 биндзин я ша се качим на трамвай .
  • 28 киселото грозде

    8 6 Отговор

    До коментар #16 от "Мнение":

    Най хубав си е на Бай Ганьо кошника, затова сме автоморгата на европа Това че ти не харесваш нещо и не можеш да си го позволиш не означава че със всички е така.
  • 29 Име

    3 3 Отговор
    Увеличават се защото има законово ограничения за дизеловите и стимули за тези на батерии! Иначе никой или много малък процент биха се вързали за автомобил с батерия! Леките автомобили и малките ванове/баничарки и бусчета трябва да са на бензин, камионите и автобусите(градските могат да бъдат на метан или пропан) на дизел. При дизелите просто трябва да се намалят излизащите прахови частици и азотния оксид, всичко друго е ОК.
  • 30 И аз мисля

    8 2 Отговор

    До коментар #3 от "Мисля":

    Ще клъвне и още как. Ще си накупим електрички когато остареят и станат достатъчно евтини. Може и без батерии. А домашния български инженер ще си сглоби батерия в къщи. Преди доста години газовите уредби са си гислагали сами на колите по гаражите, та сега една батерия ли няма да си съберем. И пак ще оцелеем!
  • 31 Чети

    6 4 Отговор

    До коментар #13 от "Как ще стане тази?":

    Ти да не живееш на Марс?! Не четеш ли какви проекто закони и наредби се обсъждат. До 500 кВч на месец "социална цена" 0,25 лв/кВч, над това количество започваш да плащаш х10. Капиш? И това ще важи за целия ЕС.

    Коментиран от #32, #35

  • 32 Да чета

    4 3 Отговор

    До коментар #31 от "Чети":

    Какво да чета? Къде да го чета? Това което чета аз е, че след 2026 година битовите потребители излизат на свободния пазар на който фирмите сме от няколко години и ще плащаме по борсови цени.

    Също така чета че борсовите цени са паднали със 70% в сравнение с 2022 година и продължават да падат, като се очакват излишъци и нулеви цени още от март месец.

    Ти какво и къде си чел? Дай ги източник за 2,50 лв на киловатчас при консумация над 500 киловата на месец?
  • 33 Роско

    8 5 Отговор
    Дизела върви повече, по-икономичен е и двигателя е по здрав като концепция.
  • 34 И правилно

    6 5 Отговор
    От дизела по-добър двигател няма!
  • 35 Четох

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "Чети":

    От сряда, 21 февруари, ТЕЦ "Марица изток" 3 (ТЕЦ "КонтурГлобал Марица Изток 3") излиза на свободния пазар, тъй като договорът за изкупуване на електроенергия с Националната електрическа компания изтече. Това съобщи за БТА председателят на КНСБ в дружеството Стефан Стефанов.

    "Централата няма да работи в момента тъй като пазарът е с много ниски котировки. Вчера беше 145 лева за мегаватчас, при положение, че себестойността е 250 лева и не е рентабилно да работи. Вносът на електроенергия в момента е на много ниски цени", посочи той.

    Коментиран от #37

  • 36 племеТЪПО

    5 2 Отговор
    дизелът горивото на бедния
  • 37 Прочети и това

    1 1 Отговор

    До коментар #35 от "Четох":

    Юлиян Попов: На 22 февруари в 11,40 ч фотоволтаиците произвеждат повече ток от АЕЦ "Козлодуй"

    23.02.2024 10:38


    Министър Юлиян Попов
    Моментът, в който фотоволтаиците произвеждат повече електричество, отколкото ядрената ни централа. Това отбелязва в профила си във фейсбук екоминистърът Юлиян Попов и прилага данните на ЕСО. Според тях вчера, 22 февруари, производството на ток от фотоволтаици в 11,40 ч е 36,15% от генерацията, а от АЕЦ "Козлодуй" - 35,75 на сто.


    Ден след като втората по големина българска въглищна централа спря да работи и едва в началото на изграждането на възобновяемия капацитет на България. Момент, но важен. И предвиден отдавна. За размисъл, коментира Попов.

    Коментиран от #38

  • 38 Нощник

    6 1 Отговор

    До коментар #37 от "Прочети и това":

    В 11:40 ясно, а в 23:40 на 22.02 колко е бил токът от фотоволтаиците?

    Коментиран от #43, #44

  • 39 джо

    4 2 Отговор
    Не ме интерисува Евро..гейовете какво предпочитат и купуват това си е тяхна работа. Пазарният дял се е изравнил ел. коли и ДВГ ? нека да е така играят си с числата .

    Коментиран от #46

  • 40 Нафталин

    0 4 Отговор

    До коментар #12 от "Добър ден":

    Сложи ли газчица на твоя бензин.
  • 41 гост

    7 1 Отговор

    До коментар #18 от "А така бе!":

    90% от коментиращите тук са със 20+ годишни клоZети до 5000лв. Излишно е да се спори с такива индивиди
  • 42 Пешо

    2 1 Отговор
    Аз чакам електрическия джъмбо джет.
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Тревя

    1 0 Отговор

    До коментар #44 от "Не е изключение, а правило":

    Ще има засилване на инвестициите на наситен пазар? Интересно, интересно... И не знам държавата как ще преглътне да събира ДДС на 2, вместо на 20 стотинки и то след като ги няма приходите от горивата. Но ти помечтай и си мисли, че животът следва теорията, а не обратното.
  • 46 Путин гол до кръста на кон

    0 1 Отговор

    До коментар #39 от "джо":

    Еврогейовете си играят с числата, верно е Джо! Благодаря, че ме подкрепи брат! Братушка!!!! Ние тук в Руzzия не си играем с числа. Честно си казвам - тука нови коли тази година не се купиха! Но хората, честните, отговорни, храбри и търпеливи хора на Руzzия знаят да чакат! Чакахме по времето на Съвецкия съюз...лека му пръст...ще изчакаме още, докато е нужно и като се разложат Хамерика , Гейропа, Канада, Австралия, Южна Корея, Япония, Нова Зеландия и другите емпериалисти, тогава ще има нови коли за всички! И други неща ще има! Всичко ще има!

    Коментиран от #47

  • 47 Задунаец

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "Путин гол до кръста на кон":

    Тавариш Путлер, много ви моля!!! И Корекомите да върнете! Да има и Корекоми!
  • 48 Емил

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "Мисля":

    Българина е една голяма овца с която винаги и вечно ще се подиграват!