Жури от 82-ма автомобилни журналисти от 34 страни определи победителите в конкурса "Международен двигател на годината" (International Engine of the Year). Надпреварата се организира от UKIP Media & Events Automotive Magazines от 1999-а и се присъжда за "лични впечатления от шофирането и технически параметри като икономичност, шум, рафинираност на работата, мощност и управляемост".
Абсолютен победител за 2014 г. е 1.0-литровият двигател EcoBoost на Ford. Агрегатът се монтира на моделите Fiesta, Focus, B-Max, C-Max, Grand C-Max, EcoSport и Tourneo Connect и печели приза за трета поредна година.
Трицилиндровият EcoBoost е събрал 351 точки, с които изпреварва 4.5-литровия V8 на Ferrari (281 т.), класиран на второ място, и 1.4-литровия TSI на Volkswagen, който се подрежда трети.
EcoBoost печели наградата и в най-ниския клас по кубатура (до 1.0 литър). Двигател на годината с обем от 1.0 до 1.4 литра е TSI на VW, а победител в категорията от 1.4 до 1.8 литра е 1.6-литровият турбомотор на BMW и Peugeot/Citroen.
Наградата при по-големите двигатели с обем 1.8-2.0 литра се присъжда на Mercedes AMG, а за най-добър мотор с кубатура между 2.0 и 2.5 литра е определен агрегатът с мощност 310 к.с. на Audi.
BMW триумфира при двигателите с обем от 2.5 до 3.0 литра с новия си битурбомотор, а 3.8-литровия агрегат на McLaren малко озадачаващо печели в категорията от 3.0 до 3.5 литра. За най-добър сред големите момчета с обем над 4.0 литра е определен V-осмакът на Ferrari, на който журито присъжда първо място и сред спортните двигатели.
В "зелената" категория логично печели електромоторът на Tesla, а 2.0-литровият агрегат на Mercedes AMG е "Най-добрият нов двигател на 2014 година".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ярослав станчев
Коментиран от #6, #7
13:48 26.06.2014
2 Blizzard
Коментиран от #4, #18
13:53 26.06.2014
3 Благовест Стефанов
http://www.detroitnews.com/article/20140612/AUTO0102/306120104
1,4 TSI на VW - Супер е! Само съм чел какво се случва след 70-80к км.
17:01 26.06.2014
4 Shmeker
До коментар #2 от "Blizzard":
Ми то точно японките ги няма. Като мине тия 10 години вече няма живи. Единствено някои стари сивици дето вече са на 15-25 години са здрави.Коментиран от #5
17:19 26.06.2014
5 Благовест Стефанов
До коментар #4 от "Shmeker":
. Ти от балканския полуостров излизал ли си?Коментиран от #16
17:24 26.06.2014
6 zendera
До коментар #1 от "ярослав станчев":
Нищо иновативно в момента не са въвели в двигателите си.Изненадан съм ,че Тесла печели зелената категория.Мислех си ,че поне там ще имат успех джапан пауър,ама не.Хмм,2.5-3.0 литра за БМВ,нормално,няма изненада....................18:51 26.06.2014
7 zendera
До коментар #1 от "ярослав станчев":
Междо другото,двигатела на Форд е много добър,спор няма,но това е докато се кара икономично и когато колата не е натоварена с много багаж.Визирам най-вече 1.0 турбо-100кс.В противния случай става много лаком..18:56 26.06.2014
8 коко
20:50 26.06.2014
9 Atanas Nikolov
Коментиран от #10
21:49 26.06.2014
10 Шиничи Ясуко
До коментар #9 от "Atanas Nikolov":
Те двигателите на форд, от кого са разработени М..........?22:03 26.06.2014
11 Петър Петков
Коментиран от #14
23:12 26.06.2014
12 Владислав Димитров
09:00 27.06.2014
13 Симеон Тасев
11:12 27.06.2014
14 ярослав станчев
До коментар #11 от "Петър Петков":
Е може и да са корави японските след 10 години,поне Сивик съм виждал 18 годишен,с малко ръждичка,но мотора не беше мръднал.Ама като гледам,в България,масово се карат и 15-20 годишни немски барутници с двигатели на по 10 разходки до Луната.А по-дъртите МБ-та-124,190,БМВ-та 3 и 5 и Аудита 80,100 още нямат проблеми с ръждата.11:24 27.06.2014
15 Mario Simeonov
11:47 27.06.2014
16 Shmeker
До коментар #5 от "Благовест Стефанов":
Ами да и кво? Хонда сивик е трабанта на света. Маздата 2 е зазката на Япония, всяка втора кола в Япония е мазда. Яриса и Авенсиса са европроект и не винаги са пример за качество.Коментиран от #17, #19
14:59 27.06.2014
17 Благовест Стефанов
До коментар #16 от "Shmeker":
Сега като излезе новата Заска 2 ще купя една на женатаА колкото до новите Civic - една от най-добрите коли в класа си и цената си.
17:44 27.06.2014
18 Maurice
До коментар #2 от "Blizzard":
Ти не си ли разбрал още, че когато колите се проектират и произвеждат не се мисли за бай Ганьо балкански, който след 10 години ще я търси от моргата за без пари, а за онези европейци, които отиват и удрят парите в масата и си тръгват от шоурума. За тези 400-450К км. които ще се изминат с тези коли за 10-ина години, ще се спести от гориво повече от колкото после ще се изкара от продажбата и на местния арабин като втора ръка. Подкрепям модернизирането на автопарка в световен мащаб, макар клошарите като нас да не ни устройва особено.21:58 27.06.2014
19 Нен Нен
До коментар #16 от "Shmeker":
Този "Трабант на света" е по-бърз и по-надежден от всички немски каручки от неговия клас, покажи ми БМВ, Ауди или Мерцедес от 1997г. които от 1.6 атмосферен двигател изкарват 185 коня . Не можеш, защото немските компании не могат да направят истински спортен хечбек, те дори и сега не могат да изкарат толкова коне от 1.6 атмосферен, което показва, че този "Трабант на света" е 17 години пред немските автомобили, а щом Civic е "Трабант на света" , то немските автомобили които са с почти 20 години зад него какви са ?Коментиран от #20, #21
23:29 27.06.2014
20 Shmeker
До коментар #19 от "Нен Нен":
Да бе. Още не могат да се преборят с ръждата. Японските коли са с програмирано остаряване - като остарее се скапва. До тогава може и да е надеждна.09:07 28.06.2014
21 brum brum
До коментар #19 от "Нен Нен":
@19 Абе дечко, ходи чети буквара, че си гола вода. Немските каручки когато са правели ЗАБЕЛЕЖИ каручки с подобна литрова мощност баща ти не е бил роден. Айде като си толкос отворен дай една японска каручка - Митсубиши, Субару, Мазда, Тойота, Сузуки, Итсузу с подобен двигател от 1997г? Тва феновете на японското освен, че сте мноо заблудени сте и страшно неинформирани. Смех...22:05 29.06.2014
22 Ahil
16:51 01.07.2014