Last news in Fakti

26 Юни, 2014 11:10 21 378 22

И двигател на годината е...

  • двигател на годината-
  • награда-
  • конкурс

Жури от 82-ма автомобилни журналисти от 34 страни определи победителите в конкурса "Международен двигател на годината" (International Engine of the Year). Надпреварата се организира от UKIP Media & Events Automotive Magazines от 1999-а и се присъжда за "лични впечатления от шофирането и технически параметри като икономичност, шум, рафинираност на работата, мощност и управляемост".

Абсолютен победител за 2014 г. е 1.0-литровият двигател EcoBoost на Ford. Агрегатът се монтира на моделите Fiesta, Focus, B-Max, C-Max, Grand C-Max, EcoSport и Tourneo Connect и печели приза за трета поредна година.



Трицилиндровият EcoBoost е събрал 351 точки, с които изпреварва 4.5-литровия V8 на Ferrari (281 т.), класиран на второ място, и 1.4-литровия TSI на Volkswagen, който се подрежда трети.

EcoBoost печели наградата и в най-ниския клас по кубатура (до 1.0 литър). Двигател на годината с обем от 1.0 до 1.4 литра е TSI на VW, а победител в категорията от 1.4 до 1.8 литра е 1.6-литровият турбомотор на BMW и Peugeot/Citroen.

Наградата при по-големите двигатели с обем 1.8-2.0 литра се присъжда на Mercedes AMG, а за най-добър мотор с кубатура между 2.0 и 2.5 литра е определен агрегатът с мощност 310 к.с. на Audi.

BMW триумфира при двигателите с обем от 2.5 до 3.0 литра с новия си битурбомотор, а 3.8-литровия агрегат на McLaren малко озадачаващо печели в категорията от 3.0 до 3.5 литра. За най-добър сред големите момчета с обем над 4.0 литра е определен V-осмакът на Ferrari, на който журито присъжда първо място и сред спортните двигатели.

В "зелената" категория логично печели електромоторът на Tesla, а 2.0-литровият агрегат на Mercedes AMG е "Най-добрият нов двигател на 2014 година".


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ярослав станчев

    11 4 Отговор
    Абе,къде е "джапан пауа"?Форд,Фауве,БМВ,Ауди,МБ,Макларън и Ферари пак са нагласили класацията.Безскрупулни типове са еййййй!!!

    Коментиран от #6, #7

  • 2 Blizzard

    5 4 Отговор
    Нека си купуват Форд, БМВ, Ауди и Пежо, след 10 години, когато тия коли дойдат на българския пазар, за средно статистическия клиент, ще видим коя марка ще стои на едно място и ще се чупи и коя нема да е мръднала.

    Коментиран от #4, #18

  • 3 Благовест Стефанов

    3 6 Отговор
    В момента съм в САЩ и Форд са във вечерните новини. Ще връщат пари на всеки пр...ан клиент:

    http://www.detroitnews.com/article/20140612/AUTO0102/306120104

    1,4 TSI на VW - Супер е! Само съм чел какво се случва след 70-80к км.
  • 4 Shmeker

    6 4 Отговор

    До коментар #2 от "Blizzard":

    Ми то точно японките ги няма. Като мине тия 10 години вече няма живи. Единствено някои стари сивици дето вече са на 15-25 години са здрави.

    Коментиран от #5

  • 5 Благовест Стефанов

    3 5 Отговор

    До коментар #4 от "Shmeker":

    . Ти от балканския полуостров излизал ли си?

    Коментиран от #16

  • 6 zendera

    5 2 Отговор

    До коментар #1 от "ярослав станчев":

    Нищо иновативно в момента не са въвели в двигателите си.Изненадан съм ,че Тесла печели зелената категория.Мислех си ,че поне там ще имат успех джапан пауър,ама не.Хмм,2.5-3.0 литра за БМВ,нормално,няма изненада....................
  • 7 zendera

    8 2 Отговор

    До коментар #1 от "ярослав станчев":

    Междо другото,двигатела на Форд е много добър,спор няма,но това е докато се кара икономично и когато колата не е натоварена с много багаж.Визирам най-вече 1.0 турбо-100кс.В противния случай става много лаком..
  • 8 коко

    3 5 Отговор
    Тия 1000 кубика след 5-10 години са за скраб
  • 9 Atanas Nikolov

    0 4 Отговор
    хахаха..анти-японска класация...не че има значение де,кой не знае че японските двигатели са номмер 1...

    Коментиран от #10

  • 10 Шиничи Ясуко

    0 3 Отговор

    До коментар #9 от "Atanas Nikolov":

    Те двигателите на форд, от кого са разработени М..........?
  • 11 Петър Петков

    1 3 Отговор
    точно японките ако ги няма след 10 г....имаха проблем/преди/ с ръждата, ама моторите им карат по 3 века и 7 разходки до луната :):):)

    Коментиран от #14

  • 12 Владислав Димитров

    1 7 Отговор
    Нещо ви е домъчняло за японките ли ?..http://pikabu.ru/story/10ka_luchshikh_yaponskikh_dvigateley_1438914
  • 13 Симеон Тасев

    0 4 Отговор
  • 14 ярослав станчев

    4 0 Отговор

    До коментар #11 от "Петър Петков":

    Е може и да са корави японските след 10 години,поне Сивик съм виждал 18 годишен,с малко ръждичка,но мотора не беше мръднал.Ама като гледам,в България,масово се карат и 15-20 годишни немски барутници с двигатели на по 10 разходки до Луната.А по-дъртите МБ-та-124,190,БМВ-та 3 и 5 и Аудита 80,100 още нямат проблеми с ръждата.
  • 15 Mario Simeonov

    6 0 Отговор
    за мен е най добър жигулатора
  • 16 Shmeker

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "Благовест Стефанов":

    Ами да и кво? Хонда сивик е трабанта на света. Маздата 2 е зазката на Япония, всяка втора кола в Япония е мазда. Яриса и Авенсиса са европроект и не винаги са пример за качество.

    Коментиран от #17, #19

  • 17 Благовест Стефанов

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Shmeker":

    Сега като излезе новата Заска 2 ще купя една на жената





    А колкото до новите Civic - една от най-добрите коли в класа си и цената си.
  • 18 Maurice

    2 4 Отговор

    До коментар #2 от "Blizzard":

    Ти не си ли разбрал още, че когато колите се проектират и произвеждат не се мисли за бай Ганьо балкански, който след 10 години ще я търси от моргата за без пари, а за онези европейци, които отиват и удрят парите в масата и си тръгват от шоурума. За тези 400-450К км. които ще се изминат с тези коли за 10-ина години, ще се спести от гориво повече от колкото после ще се изкара от продажбата и на местния арабин като втора ръка. Подкрепям модернизирането на автопарка в световен мащаб, макар клошарите като нас да не ни устройва особено.
  • 19 Нен Нен

    1 5 Отговор

    До коментар #16 от "Shmeker":

    Този "Трабант на света" е по-бърз и по-надежден от всички немски каручки от неговия клас, покажи ми БМВ, Ауди или Мерцедес от 1997г. които от 1.6 атмосферен двигател изкарват 185 коня . Не можеш, защото немските компании не могат да направят истински спортен хечбек, те дори и сега не могат да изкарат толкова коне от 1.6 атмосферен, което показва, че този "Трабант на света" е 17 години пред немските автомобили, а щом Civic е "Трабант на света" , то немските автомобили които са с почти 20 години зад него какви са ?

    Коментиран от #20, #21

  • 20 Shmeker

    4 0 Отговор

    До коментар #19 от "Нен Нен":

    Да бе. Още не могат да се преборят с ръждата. Японските коли са с програмирано остаряване - като остарее се скапва. До тогава може и да е надеждна.
  • 21 brum brum

    6 0 Отговор

    До коментар #19 от "Нен Нен":

    @19 Абе дечко, ходи чети буквара, че си гола вода. Немските каручки когато са правели ЗАБЕЛЕЖИ каручки с подобна литрова мощност баща ти не е бил роден. Айде като си толкос отворен дай една японска каручка - Митсубиши, Субару, Мазда, Тойота, Сузуки, Итсузу с подобен двигател от 1997г? Тва феновете на японското освен, че сте мноо заблудени сте и страшно неинформирани. Смех...
  • 22 Ahil

    0 0 Отговор
    brum,човека ти е казал,ама немските каски не та не.Хонда Сивик двигател B16B VTEC DOHC 185 кончета-1997г.А за бащи,лели и майки сте направо смешни.То каските са измислили и мотоциклета ,ама сега са 20 г. назад от дръпнатите.Бмв и Мерцедес се надпреварват с 8,9 степенни скоростни кутии,а хонда вече продава самолети.За хуманоида Асимо няма да говорим.