Около 60 клона на банки затварят всеки месец в Обединеното кралство. За последните три години са затворени 2 868 клона. Банките твърдят, че губят клиенти заради предлаганите онлайн услуги, припомня БНР.
Проучване на потребителската група "Which?" за периода 2015-2018 година отбелязва, че тенденцията, която се засилва с всяка следваща година, е обезпокоителна и много хора са оставени без подобаващ достъп до банковите услуги. От банките обаче твърдят, че затварят клонове именно защото губят клиенти, тъй като банкирането онлайн става все по-популярно. Най-тревожно е състоянието в Шотландия с Кралската шотландска банка /RBS/. Като цяло най-много клонове през трите години е затворила банката NatWest.
През 2015 година банките подписаха документ, наречен „Достъп до стандарт за банкиране“, който представлява споразумение банките да се консултират с клиентите преди да затворят клон и да ги информират за алтернативни услуги. Експертът от "Which?" Гарет Шоу обаче казва, че макар и решението на банките да е продиктувано от чисто комерсиални причини, не може те просто да затръшват вратите си пред клиентите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
20:55 15.06.2018
2 Болшевик
Коментиран от #5
21:04 15.06.2018
3 Ford Prefect
21:28 15.06.2018
4 НЕпатриот ами обикновен човек
01:31 16.06.2018
5 селянин
До коментар #2 от "Болшевик":
Брато, твърде си краен... Банката не е лошо изобретение, а умно и полезно нещо. Ти искаш спестяванията ти да са подсигурени, да ги получиш, когато поискаш, нали? Ако ти трябват повече пари и съседа не ти даде искаш кредит нали? Е, банката е създадена за това да акумулира, съхранява, кредитира. Естественно е и да има някаква такса, за труда, защото има разходи- поддръжка офис, служителски заплати, инкасо, охрана. Ти ще ходиш ли на работа, ако нежти плащат? Лошо е, ако таксите са високи и ако банката еднолично промени условия по договор, примефно си взел кредит на 5% лихва, а иска вече 10. Не разбирам какво са виновни банките? Лошо е, ако картелно завишават такси. Но пирамидата с ДОО е по-страшна, ти плащаш задължително нещо, което ако умреш не ползуваш пенсии, а такива като Винету ти променят и срока и размера на вноските, без да те защити някой. Самите банки не са нищо лошо. Лошите неща се вършат от конкретни хора, а те понякога замесват и банки, както обраха Балканбанк, Орион, КТБ....05:48 16.06.2018
6 нубия
08:48 16.06.2018
7 Хасан
09:16 16.06.2018
8 Митака
20:33 16.06.2018
9 Георги Стойков
Затова драги сънародници може само да съжаляваме, че банковата система в милата ни родина има доста да догонва Обединеното кралство и западна Европа!
Коментиран от #10
22:58 16.06.2018
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Грешна информация
До коментар #10 от "Лъжеш":
Моля не заблуждавайте останалите читатели! Имам 6 банкови сметки с Natwest (4 спестовни, една разплащателна и една бизнес). Няма никакви месечни комисионни за обслужване и преводи със сорт код (между банкови в рамките на държавата).Обслужването им е 24/7 по телефона, имат отделна линия за Бизнес клиенти и при самнителни тегления или високи суми веднага те информират чрез смс дали вие правете трансакцията! Проблем е само за новите клиенти да си открият сметки понеже доста са се парили банките в последните 10 години, искат 2 доказателства за адрес или писмо от работодател да гарантира за вашите доходи!
09:20 17.06.2018
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 дай факти
До коментар #12 от "Лъжеш":
Аз не съм бил в Англия, ама що не копирате някой линк вместо да спорите кое го има или няма? За България също ще стават подобни неща във финансовата сфера, като една наша финансово-застрахователна компания точно това правят и хората ги напускат или сами напускат, щото консултанта казал, че хората били много, ама за забавянето на обслужването .....13:50 17.06.2018