Last news in Fakti

12 Март, 2019 10:31 2 876 4

Boeing - акциите и катастрофите

  • boeing-
  • акции-
  • катастрофа-
  • полети

За пет месеца две катастрофи

Boeing - акциите и катастрофите - 1
Снимка: Shutterstock

За последните пет месеца две големи трагедии сполетяха гражданската авиация. В края на октомври 2018 г. самолет на Lion Air падна в Азовско море. Връзката с машината беше изгубена 13 минути след излитане от летището в Джакарта. Загинаха 189 души. На 10 март 2019 г. самолет от същия модел на Ethiopian Airlines загуби радиовръзка със земята 6 минути след излитане. Загинаха 154 души.

Това накара редица държави да прекратят експлоатацията на този тип самолети. Първа направи това Китай. Управлението за гражданска авиация на страната (СААС) заяви, че допълнително ще уведоми авиокомпаниите кога могат да възобновят полетите си с този тип самолети. „Отчитайки, че двете катастрофи стават с наскоро доставени самолети и по близко време - при излитане, имат до известна степен сходство", заявиха от СААС.

„Макар ние все още да не знаем причината за катастрофата от 10 март, бяхме длъжни да приемем решение за преустановяване експлоатацията на Boeing 737 МАХ като допълнителна мярка за осигуряване на безопасност", заявиха и от Ethiopian Airlines.

Китайските авиокомпании експлоатират 96 машини от типа 737 МАХ. Полетите, които са предвидени да се извършат с тях, ще бъдат реализирани с модел 737-800.

Singapore Airlines, чието регионално подразделение SilkAir експлоатира МАХ 737 заяви, че внимателно следи ситуацията, но самолетите ѝ от този модел продължават да се използват съобразно графика.

Индонезия също заяви, че ще продължи да следи дейността на своите авиокомпании, които използват този тип самолети, но не заявява, че ще преустанови временно експлоатацията им.

В същото време Boeing търпи съществени загуби на борсите. Aĸциитe на авиационния производител в понеделник паднаха c близo 14%, ĸaтo зaтвopиxa пpи цeнa oт 400.01 USD или c 5.3% нaдoлy. Bъпpeĸи чe тoзи eдиничeн cпaд e мaлъĸ дa нaвpeди диpeĸтнo нa бopcaтa, тo тoй мoжe дa гo cтopи пo дpyг нaчин - cвaляйĸи индycтpиaлния индeĸc Dоw Јоnеѕ Іnduѕtrіаl Аvеrаgе.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 НАТО ВЕЦ

    17 0 Отговор
    Китайците са мъдри хора. Иначе, не знаех че : Публикувано във факти.бг: В края на октомври 2018 г. самолет на Lion Air падна в Азовско море. Връзката с машината беше изгубена 13 минути след излитане от летището в Джакарта. - Азовско море е на 13 мин. полет от Джакарта ;)
  • 2 Ричард Брансън

    4 23 Отговор
    Самолетите боинг са най надежните самолети в света, особено 747-700, но и другите не правят изключение, в този казус става въпрос за пилотска грешка, Етиопските пилоти са меко казано зле обучени без никакъв нальот, няма как да очакваме чудеса от тях, това е все едно да вкараш един клошар в последен модел Тесла или Майбах и да искаш да го подкара, няма как да стане, за такъв самолет с последна дума на техниката компютърен интерфейс си трябва много обучение и нальот поне 2000 часа, а те взели шофьори на таксита и ги направили пилоти, няма база за сравнение, не очаквайте чудеса.

    Коментиран от #4

  • 3 гост

    10 1 Отговор
    Дали някой ще ти повярва се чудя, толкова глупости си написал..........Пътнически Самолет не се поверява на кой да е. Ето тук са отговорите колко опит са имали пилотите, официална информация от правителството, прочети я троле(ако можеш разбира се). https://allafrica.com/stories/201903110005.html
  • 4 Ганчо

    7 0 Отговор

    До коментар #2 от "Ричард Брансън":

    ричард, с този невероятен прилив на мисълта, на колко годинки си моето момче?