7 344 0

„Лидл България“ отваря нов магазин в София

Изготвеният проект не е променял основната конструкция на сградата и е взел под внимание всички мерки новоизградените конструкции

„Лидл България“ отваря нов магазин в София

На 22 юли 2019 г. отваря врати най-новият Lidl магазин, който се помещава в сградата, в която се е намирало кино „Европа Палас“ на ул. „Алабин“ №35 в гр. София.

Кино „Европа Палас“ е приватизирано през 2001 г. Дълги години след това сградата е запустяла, в лошо състояние и е препродавана няколко пъти. Настоящият собственик на имота „ЛОГОС НК“ ООД има издадена виза за проучване и проектиране на реконструкция и преустройство на сградата на кинотеатър „Европа Палас“ в магазин още през 2011 г.

„Лидл България“ е наемател на имота по договор за наем едва от лятото на 2017 г. и от този момент компанията стартира съгласувателни процедури с отговорните институции и сериозни проектантски проучвания и разработки за проекта.

За изготвяне на плановете за реконструкция на сградата „Лидл България“ има издадени необходими разрешителни и документи от отговорните институции за преустройството на сградата и е изпълнила стриктно всички нормативни процедури, правила и изисквания. Цялостното проектиране на реконструкцията е съобразено изцяло както с Наредба № РД-02-20-2 за проектиране на сгради и съоръжения в земетръсни райони от 2012 г., така и с всички други нормативни изисквания и процедури.

Търговската верига е работила с трима независими конструктори на всеки етап от планирането, изготвянето и изпълнението на настоящия инвестиционен проект. Изготвеният проект не е променял основната конструкция на сградата и е взел под внимание всички мерки новоизградените конструкции да не влияят на стабилността и сигурността на съществуващата постройка и на страничните сгради.

При разработването на плана за най-новия магазин в София „Лидл България“ е взела под внимание и всички изисквания и препоръки относно централното разположение на локацията. Всичките магазини на веригата, които се помещават в гъсто населени централни градски части, са проектирани, така че да отговорят на нуждите на клиентите и да не натоварват допълнително градската среда в съответните райони.

Магазините за хранителни стоки в централните градски части са предназначени да обслужват клиенти, живеещи близо или сравнително близо до съответния обект. В този смисъл не се предвижда допълнително натоварване на трафика около магазина, тъй като очакваме в магазина да пазаруват потребители, които живеят или работят наблизо. Рядко потребители с автомобили ще изберат да пазаруват в магазин в идеалния център на столицата, освен в случаите, в които живеят или работят там. Подобни са и нашите наблюдения и в другите обекти на веригата в централните градски части, които не разполагат със собствени паркоместа, като например магазин Lidl на ул. „Г. С. Раковски“ №126-128.

Цялостната логистика и разпределение на доставките за нашите обекти се извършва от двата логистични центъра на веригата, които се намират в с. Равно Поле (Софийска област) и с. Кабиле (Ямболска област). По този начин се оптимизира и трафикът до всеки наш обект, като всички доставки се правят само на 1 курс, който се извършва от съответната логистична база до всеки обект на веригата. Така не само постигаме висока ефективност на логистиката, но и избягваме струпването на доставчици пред магазините. Имайки предвид тази практика на компанията, жителите в района на обекта могат да бъдат спокойни, че няма да има струпване на тежкотоварни превозни средства на ул. „Алабин“ №35, както и че за зареждането на магазина ще се използва единствено задният вход на обекта от страната на ул. „Калоян“ и то само в слабо натоварените часове на деня.

Като отговорна, прозрачна и лоялна компания, която работи с грижа и мисъл за потребителите и обществото, „Лидл България“ винаги полага всички необходими усилия за запазване на културното и историческо наследство, както и осигурява допълнителни инвестиции, за да може то да бъде достъпно и популяризирано сред целевите аудитории.

В тази връзка компанията е създала експозиция, посветена на историята на кинотеатрите в България и по-специално на кино „Европа Палас“, която всеки желаещ може да разгледа в магазина. Експозицията цели да припомни на всички посетители важните моменти около историята на киното.

При разработването на проекта за реконструкция на сградата, компанията отговорно е предприела всички необходими мерки и е планирала допълнителни дейности и инвестиции с цел запазване елементи от киното на база архивни снимки.

От години търговската верига застава зад редица инициативи в подкрепа на българската култура и изкуство. Сред тях са партньорството със „София Филм Фест“, включително активна подкрепа на българското кино, обновяването на кино „Люмиер“, подкрепа на редица значими културни проекти и инициативи, както и такива, насочени към популяризиране и съхраняване на българската история, и не на последно място, дългогодишната подкрепа на едни от най-изявените и доказани български артисти.

Поставете оценка:
Оценка 3 от 25 гласа.