През последните 21 години авиационния пазар в света постоянно нарастваше. Този възход, обаче беше изтрит буквално за няколко месеца през 2020 г., благодарение на пандемията от коронавируса и достигна нивата от 1999 г. През 2020 г. авиационният трафик е със 67% надолу спрямо 2019-а, сочат данните на специален анализ. В периода 1 януари-20 декември 2020 г. са обслужени едва 16.8 милиона полета. За сравнение, през същия период на 2019 г. техният брой е бил 33.2 млн.
Над 40 ĸoмпaнии oт авиационния сектор ca oгpaничили или нaпълнo ca cпpeли paбoтa. Очаква се през 2021 г. техният брой да се увеличи.
През 2020 г. се отчита спад от 68% при международните полети спрямо 2019-а, а при вътрешните за разглеждания период той е 40%.
Прогнозите относно възстановяването остават доста мрачни. Очаква се възстановяване едва през 2024 г., дори 2025 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Немците
Коментиран от #5
14:08 04.01.2021
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Болярка
14:28 04.01.2021
4 Venturа
Хайде при копърките(такситата), и чакайте баламурняци.
14:37 04.01.2021
5 Много си запознат
До коментар #1 от "Немците":
И ясно че ти е заложено да се кефиш на тарикати и на прецакани балъци, обапе да те светна, че Кондор си остана във владение на Германия , защото полския LOT разтрогна сделката преди да влезе във фаза в, която биха били длъжни да го платят и приемат.По подобен начин обаче Луфтханса успя да продаде кетъринг дъщерната си фирма Sky Chefs na швейцарците но в напреднала фаза на договорите не успяха да разтрогнат сделката и платиха 9милиарда за фирма, чиито нови собстввници са длъжни да плащат плащат 90% от заплатите без да се работи.
Така, че Lot НЕ купиха Kondor
Коментиран от #7, #8, #11
14:43 04.01.2021
6 Гост
15:58 04.01.2021
7 Философ дървен
До коментар #5 от "Много си запознат":
Заложено ми е да обръщам резби на философчетаКоментиран от #9, #10
19:05 04.01.2021
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Нямаш проблеми
До коментар #7 от "Философ дървен":
Заповядай, само си вземи едно черно чувалче от ония дето ви лекува у пропадналото БГ21:41 04.01.2021
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 от Швеция
До коментар #5 от "Много си запознат":
Аз пък , се интересувам от "инсайдер информация" и мисля,че това е много добър коментар ,
понеже летя доста години,
с Европейските Въздушни компании най вече с Луфтханза !
Но това, което веждам днес,
е без прецедентно ,SAS, Norvegian
а и други тук в Скандинавия, са в нокдаун?
Луфтханза казва , че ще отнеме 10 години ,
най-малко, за да се стигне на нивото, преди пандемията?
ДА ВИДИМ, ЦЕНИТЕ НА БИЛЕТИТЕ, КАКВИ ЩЕ БЪДАТ.
Коментиран от #12
17:38 05.01.2021
12 101
До коментар #11 от "от Швеция":
Относно цените на билетите, все по-високи ще стават. Докато се достигне предходен обем на полетите. И след това ще се нормализират. 2021 година ще бъде битка за заемане на нови територии при превозвачите. Слабаците , ако изобщо има такива ще се огънат и на тяхно място ще застанат други.23:23 06.01.2021