2 221 12

Пандемията прекъсна 20-годишен постоянен ръст на тази индустрия

Авиацията се върна с две десетилетия назад

Пандемията прекъсна 20-годишен постоянен ръст на тази индустрия
Снимка: М. Богданова ©

През последните 21 години авиационния пазар в света постоянно нарастваше. Този възход, обаче беше изтрит буквално за няколко месеца през 2020 г., благодарение на пандемията от коронавируса и достигна нивата от 1999 г. През 2020 г. авиационният трафик е със 67% надолу спрямо 2019-а, сочат данните на специален анализ. В периода 1 януари-20 декември 2020 г. са обслужени едва 16.8 милиона полета. За сравнение, през същия период на 2019 г. техният брой е бил 33.2 млн.

Над 40 ĸoмпaнии oт авиационния сектор ca oгpaничили или нaпълнo ca cпpeли paбoтa. Очаква се през 2021 г. техният брой да се увеличи.

През 2020 г. се отчита спад от 68% при международните полети спрямо 2019-а, а при вътрешните за разглеждания период той е 40%.

Прогнозите относно възстановяването остават доста мрачни. Очаква се възстановяване едва през 2024 г., дори 2025 г.

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 8 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Немците

    4 6 Отговор
    Как наиграха поляците с продажбата на немската авиокомпания Кондор.Някои май е имал предварителна информация...Поляците даже го отчетоха като голяю успех в началото,и така изглеждаше,но други играят с белязани карти.Праснаха ги с 200 немците

    Коментиран от #5

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Болярка

    10 0 Отговор
    Оди пеша ,бе!!!😂
  • 4 Venturа

    5 3 Отговор
    Еее, ми то сульо и пульо авиатор стана! Пари бол, трябва да се превъртат някакси. Ниско тарифни уж, а после доплащаш! Хайде при копърките(такситата), и чакайте баламурняци.
  • 5 Много си запознат

    2 2 Отговор

    До коментар #1 от "Немците":

    И ясно че ти е заложено да се кефиш на тарикати и на прецакани балъци, обапе да те светна, че Кондор си остана във владение на Германия , защото полския LOT разтрогна сделката преди да влезе във фаза в, която биха били длъжни да го платят и приемат. По подобен начин обаче Луфтханса успя да продаде кетъринг дъщерната си фирма Sky Chefs na швейцарците но в напреднала фаза на договорите не успяха да разтрогнат сделката и платиха 9милиарда за фирма, чиито нови собстввници са длъжни да плащат плащат 90% от заплатите без да се работи. Така, че Lot НЕ купиха Kondor

    Коментиран от #7, #8, #11

  • 6 Гост

    9 1 Отговор
    Ако само ваксинирани ще се качват по самолетите, не виждам кога ще се възстанови авиацията от 2019

  • 7 Философ дървен

    0 2 Отговор

    До коментар #5 от "Много си запознат":

    Заложено ми е да обръщам резби на философчета

    Коментиран от #9, #10

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Нямаш проблеми

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Философ дървен":

    Заповядай, само си вземи едно черно чувалче от ония дето ви лекува у пропадналото БГ
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 от Швеция

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Много си запознат":

    Аз пък , се интересувам от "инсайдер информация" и мисля, че това е много добър коментар , понеже летя доста години, с Европейските Въздушни компании най вече с Луфтханза ! Но това, което веждам днес, е без прецедентно ,SAS, Norvegian а и други тук в Скандинавия, са в нокдаун? Луфтханза казва , че ще отнеме 10 години , най-малко, за да се стигне на нивото, преди пандемията? ДА ВИДИМ, ЦЕНИТЕ НА БИЛЕТИТЕ, КАКВИ ЩЕ БЪДАТ.

    Коментиран от #12

  • 12 101

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "от Швеция":

    Относно цените на билетите, все по-високи ще стават. Докато се достигне предходен обем на полетите. И след това ще се нормализират. 2021 година ще бъде битка за заемане на нови територии при превозвачите. Слабаците , ако изобщо има такива ще се огънат и на тяхно място ще застанат други.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.