8 367 7

Vivacom не е предоставяла обещаните отстъпки при сключване на договори

ВАС потвърди решение на КЗП

Върховният административен съд (ВАС) потвърди решението на Комисията за защита на потребителите (КЗП), че БТК АД  (Vivacom) е прилагала нелоялна търговска практика при сключване на предложени по телефона договори за различни услуги с промоционални отстъпки, тъй като не е предоставяла своевременно предвидения отбив с обяснението, че е допусната „техническа грешка”, съобщиха от КЗП.

В единия от случаите представител на телекома се обажда на свой абонат с предложение за преподписване на изтичащия му договор за мобилна услуга, при което да получи отстъпка 50% от месечната такса за първата половин година. След подписване на договор и излизане на първата фактура потребителите установяват, че обещаната отстъпка не е отразена. В една от постъпилите в КЗП жалби по този казус подателят й твърди, че при запитване в офиса на оператора относно възникналия проблем, е информиран, че отстъпката се залага автоматично в системата и непредоставянето й е пропуск в програмата на оператора. При подадено от него писмено клиентско оплакване пък е уведомен, че в сключения договор не са предвидени промоционални елементи.

Проверката на КЗП установи, че въпросният потребител е подновил договора си за предоставяни мобилни услуги, като се е възползвал от предоставяна промоционална отстъпка в размер на 50% от месечната такса за срок от шест месеца. По думите на търговеца, отстъпката не е отразена във фактурата поради „техническа грешка”. Едва след намесата на контролния орган е извършена корекция на сметката на абоната. 

В друг случай в телефонен разговор на клиентите се предлага телевизионен пакет НВО при промоционални условия за срок от четири месеца, като писмен договор и условията по него не се предоставят, а след изтичане на срока на промоцията дружеството начислява такси за услугата (без да ги е уведомило, че трябва да се откажат от нея). Такава е ситуацията, в която е изпаднала една от клиентките на телекома, подали жалба в КЗП. Дамата оспорва начислените от доставчика след изтичането на промоцията суми с аргумента, че липсва договор и поради това тя не е наясно с условията на предоставяната услуга и с процедурата за отказ от нея. В хода на проверката на КЗП става ясно, че при сключването на договора с потребителката за предоставяне на пакетната услуга Vivacom Trio: Net + Mobi + TV (половин година по-рано) е залегнала 25% отстъпка за целия му период, но това не е отчетено във фактурите.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 nemo 84

    0 1 Отговор
    moshennici

    Коментиран от #2

  • 2 Христо Кадиев

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "nemo 84":

    специално за телевизия не си стойте на булсатком а ходите да ви изнудват тия смешните.Аз все още имам домашен телефон и нет там заради майка ми ама скоро ще им покажа направление f.ck off
  • 3 Симеон Тасев

    1 1 Отговор
    чисто и просто мошеници
  • 4 Dekoni Todorov

    1 0 Отговор
    То в България всички крупни фирми са мошеници но в телекомуникациите най-големите са виваком, просто тяхните номера край нямат имам чувството , че цял отдел юристи мислят тяхните отвратителни договори. Що се отнася за телевизия то това е Булсатков, няма договори няма лъжи, просто свобода. Искаш гледаш, не искаш не гледаш. За телефония това е боб, няма договор няма проблем, згафят ли местиш се.
  • 5 Красимир Димитров

    1 0 Отговор
    Аз специално нямам проблеми с Виваком,но ме дразни,че за всяко нещо искат договор.Договора на текущия ми план изтича декември месец ,исках да си пусна мобилен интернет ама само с договор за 1 година което съответно не ми допадна.Тази година пък спряха излъчването на RTL и го вкараха в по висок пакет,за да могат да пробутат TV+ i film+ по които се излъчва F1 например на цена +5 лв. IPTV и интернета нямат грешка,но такива палячовски изпълнения много ме дразнят.
  • 6 Марио Колев

    0 0 Отговор
    Да чукна на дърво за сега съм нямал проблеми с Виваком.
  • 7 Михаил Дончев

    0 0 Отговор
    Не само за договорите сключени от разстояние,а и такива сключени на място.Виваком също така не предлага и никакво сервизно обслужване на GSM-те предлагани в техните офиси.Не купувайте GSM-ми от тях за да не се вкарате в излишна беля.Първо са със завишени цени,договор и когато се стигне до сервиз-такъв реално няма,дълго протакане във времето и накрая се опитват да ти го върнат без да са правили нищо.Споделям от личен опит,изпатих си от тях с два скъпи модела на SONY Xperia.Цените и в brosbg.com и в get.bg са доста по-разумни,без обвързване и с реална гаранция.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.