Last news in Fakti

23 Април, 2016 06:30 24 570 34

Мръсна газ троши автомобилни двигатели

"Труд"
Мръсна газ троши автомобилни двигатели

Некачествен или замърсен газ чупи газовите уредби на колите, сигнализираха пред „Труд“ шофьори и автомонтьори. Те пращат жалби до потребителските организации, но няма как да им бъде помогнато, тъй като качеството на газта у нас не може да бъде проверено.
„Всекидневно при мен идват хора с проблеми с газовата уредба. Най-често е запушен изпарител или запушени дюзи, които се прецакват от скапан пропан-бутан“, разказа пред вестника столичен автомонтьор. След газовата уредба се чупи и двигателят на автомобила.
„Има много подобни сигнали, но не се наемаме да помагаме, тъй като е трудно доказуемо“, заяви пред „Труд“ председателят на асоциация „Активни потребители" Богомил Николов. Той поясни, че у нас няма апаратура, която да проверява пропан-бутана.
„Няма стандарт и критерий за качеството на газа у нас. Предлагали сме да бъде въведен контрол чрез нормативна уредба, но това не се случи“, заяви пред вестника експертът по горивата от Българската петролна и газова асоциация Светослав Бенчев. Големите компании имат вътрешен контрол, но какво става на малките бензиностанции и газстанции - никой не знае.

"Стандарт"
Наполовина по-малко заловени мигранти за тримесечието

Заловените у нас нелегални мигранти са намалели наполовина през първото тримесечие на тази година. Чувствителният спад е на база данни за същия период през миналата година. Това стана ясно по време на кръгла маса на тема "Бежанската вълна и доброволческите отряди по границата", която се проведе в петък в Малко Търново.
Според официалната статистика през първите три месеца на настоящата година на българска територия са заловени 1274 нелегално преминали, а през миналата година за същия период задържаните са 2548.
Шефът на гранична полиция Елхово Радослав Сотиров уточни, че българските власти са осуетили 10 000 опита за незаконно преминаване на границата. На кръглата маса в Малко Търново присъстваха кметът на общината Илиян Янчев, главният секретар на МВР Георги Костов и шефът на бургаската полиция Калоян Калоянов.

"Монитор"
Променят НПК, последна инстанция ще изпълнява присъдите

За да няма случаи на укриване на лица с влезли в сила присъди, ще бъдат предприети промени в Наказателно-процесуалния кодекс. Това обяви в Шумен правосъдният министър Екатерина Захариева.
В момента се работи по изменението и ще бъде приет текст, който казва "че присъдата, когато е лишаване от свобода ефективно, ще се изпълнява веднага от последна инстанция". Сега тя се изпълнява от първата инстанция и документите пътуват 10 дни до нея, въпреки че има куриери и факсове.
Захариева припомни, че от миналата година има изменение, според което хора, с наложен затвор 10 и повече години, се задържат веднага.
Темата се отвори по повод на разбитата печатница за фалшиви евро банкноти в Свищовско, защото сред задържаните е шуменец с влязла в сила присъда, който се укривал.
Захариева беше в Шумен заедно с премиера Бойко Борисов за откриване на новата сграда на Административен съд.

"Сега"
ОЛАФ ще проверява скандалната схема за безработни на Калфин

Европейската служба за злоупотреби с еврофондовете - ОЛАФ, също ще провери скандалната схема за наемане на безработни на социалното министерство по сигнал на двайсетина фирми от Пловдив, Варна, Стара Загора, Карлово. Сигналът вече е и в българската служба АФКОС. Изпратен е и до вицепремиерите Томислав Дончев и Ивайло Калфин заради редица нарушения при провеждането на процедурата по схемата "Обучение и заетост" на ОП "Развитие на човешките ресурси". Работодателите настояват класирането да бъде отменено.
Както "Сега" писа, кандидатстването за 8.1 млн. лв. приключи само за два работни дни - на 25 март (петък) и на 28 март (понеделник), когато Агенцията по заетостта изненадващо прекрати приемането на заявки с мотива, че ресурсът от 8.1 млн. лв. е изчерпан. На третата седмица от скандала агенцията публикува пълния списък на всички кандидати и часа, в който са подали документите си. Така стана ясно, че одобрените 189 фирми са подали документи в първите 19 минути.

"24 часа"
Молби за лечение стояли 3 месеца на бюрото на Александров

Молби за лечение на деца в чужбина, които са стояли с месеци незаведени на бюрото на директора на фонда Павел Александров, са открили от ГДБОП при акцията в сряда. Тогава бяха задържани Александров и останалите 7 служители на фонда по разследване за организирана престъпна група.
На бюрото на шефа са открити заявления за лечение на 13-годишно момиче и родено тази година момченце. И двете молби са били подадени на 20 януари.
Фондът за лечение на деца в чужбина е плащал и горивото на личен автомобил на съпругата на Александров.
Разследването ще обхване и ползването на външни експерти от фонда. Засега са намерени документи за две командировки на такива - на д-р Стоян Пеев до Париж и д-р Атанас Кацаров до САЩ. Пеев е експерт по детска урология, а Кацаров по ортопедия и травматология.


 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бай Иван

    3 0 Отговор
    Съвсем нормално нещо за СКАПАНАТА ДЪРЖАВА!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 2 бай Пич

    2 0 Отговор
    Крадее-е-е-е-е, всичко крадее-е-е-е-е-е, който постче докопа, яко краде-е-е-е-е-е-е, тече--е-е-е-е-е-е проверка тече-е-е-е-е-е, но пак яко и много-о-о-о-о-о, тук се краде-ее-е-е-е-е-е, на думи сме святии-и-и-и-и-и, а чоп парасъ, на дела-а-а-а-а-а-, кълнем се във Бога-а-а-а-а-а, а гледаме пара-а-а-а-а-а-а-а....

    Коментиран от #3

  • 3 бай Пич

    5 0 Отговор

    До коментар #2 от "бай Пич":

    Пич, само ще добавя, че колата ми има нужда от смяна на гърнето...прогнило е от?...дъ Уоътър. Да бе, сихвам бензин А-95Н, а след ауспуха се стеле роса и целият е в капки? Гърнето взе да ръмжи пак е за смяна ве. И се питам - при тия алчни рекетьорчета в цзената на такъв висок ценови диапазон, поне да не долриваха такива, ами те и колите ни трошат и мощностт няма и части сменяме постоянно? Тук и Крум няма да го оправи. Пък за народните ни избранници съвсем. Ще си купя евтина барака, поне като се троши да не ме е яд. Инфаркт ще хвана, ако се оръся за някое по-запазено Волво и ми се скапа двигателя... Отивам да разгледам за някой древен Опел, нищо че не е в Юро-5-6 еконорми. По-добре да не е еко, отколкото аз в моргата от инфаркт.
  • 4 Кратко и ясно по Европейски

    3 0 Отговор
    „Има много подобни сигнали, но не се наемаме да помагаме, тъй като е трудно доказуемо“, заяви пред „Труд“ председателят на асоциация „Активни потребители" Богомил Николов. Той поясни, че у нас няма апаратура, която да проверява пропан-бутана.
    „Няма стандарт и критерий за качеството на газа у нас. Предлагали сме да бъде въведен контрол чрез нормативна уредба, но това не се случи“, заяви пред вестника експертът по горивата от Българската петролна и газова асоциация Светослав Бенчев. Големите компании имат вътрешен контрол, но какво става на малките бензиностанции и газстанции - никой не знае.

    Коментиран от #10

  • 5 МАК

    3 4 Отговор
    ААА нали със газ било евтино а сега това което е спестено от "ТОВА" го пръснете за доста сериозен ремонт.аман от технически неграмотници,който зомбират хората да си повреждат и унищожават колите с тия скапани измислени газови уредби!!повечето коли не са проектирани и разчетени да работят на газ ако беше така фабрично щяха да бъдат произведени!!НО не са оттам това вмешателство ще скапе всяка една кола!!имам бензинова кола от 8 години освен консумативи друго не съм сменял и си пали като по учебник и наи студеното време!!

    Коментиран от #7

  • 6 Некадърни газаджии

    4 2 Отговор
    мак, пази си мнението за децата!
    Всичките ми познати и приятели карат с газ.
    Личните ми коли са над 200к.с. и винаги с газ.
    Дори с турбото, колата няма проблеми.

    Стига си живял с газови от 1995г!
    Сега има течна фаза, ОБД компютри, бързи дюзи и т.н.
    Не се излагай и не заблуждавай!
  • 7 бай Иван

    3 3 Отговор

    До коментар #5 от "МАК":

    Мак , ти нищо не разбираш от коли!

    Коментиран от #12

  • 8 onq s konq

    1 4 Отговор
    Да кара бензинова кола с газ всеки може.Но карал ли е някой БЕНЗИНОВА КОЛА С НАФТА...КАТО МЕНЕ ааааа?!!
  • 9 мето

    1 4 Отговор
    ФАКТ! Аз съм един от пострадалите! Карам Dacia Sandero със заводска газова. Колата е на 8 год. и преди 2 ми направи номер. Оказа се, че в "пропан-бутана" на една определена верига има нещо, което мога да определя само като прах от абразив - същия като този, който пада когато точите нож! Много фин! 2 пъти годишно сменях филтрите на изпарителя, но се оказва, че това няма спиране! От тези боклуци ми се прецакаха дюзите на инжекциона и нямаха регулиране! Проблемът е, че всичко е затлачено с този боклук и трябваше да се смени цялата инсталация! Сега смених и веригата, от която зареждам и нямам грижи вече 50 000 км.
    Иначе от 12 г. карам коли само на газ! Мощността на автомобила зависи от реглажа - икономия/вървеж! Сега, тъпо е да си купиш скъпа кола 200 к.с. и да и сложиш газова, но това си е до човек. Като искаш да си вървежен - карай на бензин, като искаш икономия - карай малолитражка!
    Наслушал съм се от "разбирачи" как газовата скапвала двигателя?!
    Семейните коли ги смачкваме от каране, понеже сме 4-ма шофьори вкъщи и то само на газ! Само аз минавам по 150 км. на ден до работа и обратно. Проблеми големи не сме имали по-рано, ама и това е първата кола с инжекцион и то доколкото разбрах е по-капризен. Иска редовно да се прави реглаж и да се сменят на време свещите и филтрите на изпарителя! На предишната ми кола изпарителя беше монтирам много ниско и добре обезвъздушен. Палеше на газ при -10 С! Много дизели това не го могат :D

    Коментиран от #11

  • 10 мето

    0 2 Отговор

    До коментар #4 от "Кратко и ясно по Европейски":

    НЕ РАЗЧИТАЙ на "Големите компании"! Аз пострадах именно от най-голямата у нас, която уж е и производител и вносител и дистрибутор... Демек уж трябва да е НАЙ, щото нали?! Да, ама не! Даже да ти кажа от една безименна крайпътна газостанция зареждам от година и нещо и съм много по-доволен! И бутилката започна да събира с по 5-6 л. по-малко, а същевремнно и колата взе да изминава повече километри с едно зареждане?! :) Не е случайно и че всички таксиджии в региона зареждат от там, сигурно!
  • 11 Газаджия

    4 0 Отговор

    До коментар #9 от "мето":

    мето, този "абразив" се образува в медните тръби независимо от газта!
    Това е меден окис, затова вече има пластмасови пътища!
    Навремето филтрите на изпарителя се зацапваха на 5000км.
    Умните БГ газаджии му викаха графит, защото имаше сив цвят!
  • 12 МАК

    2 3 Отговор

    До коментар #7 от "бай Иван":

    Да Бай Иване точно заради това,че не разбирам затова нямам ядове с моите коли а и на познати и приятели около мене!!всеки си има глава на раменете да си преценява.АЗ съм Върл противник на скапаните газови уредби!!!!Съжалявам има газова има проблеми няма газова няма проблеми!!!Факт!!

    Коментиран от #13

  • 13 gnida

    3 3 Отговор

    До коментар #12 от "МАК":

    12 газовите уредби не са СКАПАНИ . Но ако са сложени по-скапан начин имат проблеми . Относно мисленето ти правилно казваш-всеки има глава на раменете . За мене просто не искаш да караш с 2 - пъти по-евтино гориво.....
  • 14 МАК

    3 3 Отговор
    грешка!! не със два пъти по евтино гориво а със точното гориво за което мие произведена колата и това е бензин а не ГАЗ.със сигурност по евтино излиза подръжката във времето,защото последствията от газта не закъсняват!!

    Коментиран от #15

  • 15 Контрабас

    3 5 Отговор

    До коментар #14 от "МАК":

    Пич, не коментирай и си карай на бензин, никой нищо не те кара насила да правиш!
    И наистина разликата е двойно по-евтино в полза на газта!
  • 16 МАК

    3 2 Отговор
    ама съм се нагледал на прегорели глави и накълвани клапани от газови уредби от наи уж хубавия вид и резултата е подобни статий като горната

    Коментиран от #19, #23

  • 17 Роман Ценов

    3 2 Отговор
    Газови те уредби са наистина опасни.Отвиват ти фитила и си чао.На всичкото отгоре ти скапва колата. Двигателя губи мощност. От многото коране може да ти скапе бензиновата помпа. И най-зле както пише в статията в България ги монтирват не качествено.
  • 18 бай Иван

    1 4 Отговор
    Стига сте писали глупости!Карам коли с газова уредба от 30 години и досега никакви проблеми не съм имал.Няма нищо по хубаво от газта, не само ,че запазва двигателя ами си е и екологично чисто гориво!А и икономически е най изгодно.Съвременните газови уредби са с високо качество и просто не виждам защо журналята пишат непроверени глупости и плашат хората.Да не би нафтата да е много хубава? Пълна е с вода и е.а..а м...та на помпи , дюзи,но за това никой не пише.
  • 19 бай Иван

    1 2 Отговор

    До коментар #16 от "МАК":

    Трябва да ти кажа ,че си нямаш и представа от двигатели!Не пиши за неща от които нищо не разбираш!
  • 20 Ghost

    2 1 Отговор
    "Мръсна газ троши автомобилни двигатели"

    Не газта труши двигателя а зад кормилното устроиство.
    Газта сасипва единствено дюзите защото е суха и няма какво да ги маже...
    А мазилно средство играе бензина.
    Но и другите горива в родината ни не струват и 5пари като бензина и дизела...но институциите не правят нищо те са корумпирани подкупни...
    И журналята стига сте драматизирали и пищяли,че не струвате какво искате да ни качите на електрически бараки които не можем да си позволим ли ?
  • 21 Vasik Atanasova

    1 1 Отговор
    ТАКА Е ПИЧОВЕ
    ИКОНОМИИ АМА ПОСЛЕ СКЪПИ РЕМОНТИ
  • 22 Bat Sande

    2 1 Отговор
    Някой по горе беше писал, че черния прах е меден окис а не графит. не съм химик,но ако не се лъжа медния окис е така наречения "син камък" и не е черен на цвят. Това черното и според мен е графит който се образува от свободните атоми въглерод които се свързват помежду си и се натрупват с времето. ( Различните петролни деривати са въглеводороди с различна молекула) Аз лично съм вадил 2 лопати от тази субстанция от една стара бутилка на която се беше запушила сондата-а тя не беше медна. За това е добре профилактично да се отвиват тръбопроводите и да се продухват със сгъстен въздух.
    Отдавна не карам бензин на газ. сега експериментирам дизел-газ и съм доволен. Нафтата я смесвам с масло, олио, биодизел...блажна моя не съм сипвал само още да пробвам. Върви повече и харчи по-малко, не пуши, мотора звучи по-добре. Като умре ще го отворя да видя как е след този експеримент отвътре. Мотора е от добрите стари френски дизели. Новите не стават! Купих си една 2012 печка и тя не искаше даже и с нафта от големите вериги да работи зимата-та се сбогувахме.
    На скептиците да кажа, че парите които се спестяват от разликата в цената на горивото спокойно мога да си сменявам колата през година, но не ми се е налагало. Само съм си купил резервен мотор за всеки случай и седи и чака.
    В заключение да кажа, че проблема не е толкова в горивата ами в новата техника която ни "задължават" да купуваме. Толкова е нежна, че едва ли има на къде повече. Някой да е чул за Жигула с прецакан от газ мотор?
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 7777777

    2 2 Отговор
    МАК, изобщо си нямаш представа за експлоатация за кола на газ! За 25 години смених 2 коли на газ, ако уредбата ти е монтирана правилно и си сменяш газовите филтри на 10 000 км няма никакви проблеми. Навъртял съм поне 350 000 км на газ, не съм закъсвал на пътя! Газовият инжекцион има 2 филтъра един груб и един финен, дават ги да се сменят на 15 000 км, но аз ги сменям на 10 000 км, защото финният филтър след 11-12 000 км се задръства от прах и колата губи мощност. Газовите дюзи издържат до 150 000 км, после трябва да се сменят, моите в момента са на 130 000 км и не са ми правили проблеми от 6 години от както съм ги сложил, когато дойде момента ще ги сменя, струват 400 лв! И пак е по добре от дизела, където едната дюза ти е 1000 лв. Но у нас горивата са си скапани нямаме нито хубава нафта, нито бензин или газ и качеството им е много по ниско от това в Европа, но иначе цените са еднакви!
  • 25 Вин ДИЗЕЛ

    1 0 Отговор
    ИМА БЕНЗИНОВИ И ДИЗЕЛОВИ МаТОРИ кви за тия чеснови уредби метан на пръдня .... караи си на бензин и немаш проблем караи на нафта и немаш проблеми за ки грездеи ми е тоя боилер у багажнику така че да се чупят КЕФИ МЕ
  • 26 МАК

    2 0 Отговор
    Господин 50 хиляди седмици не искам и да имам представа за скапаните газови боклуци,в по долен мой коментар поясних, че съм се нагледал на посипани и прегорели моторни глави, накълвани клапани и още куп повреди а ремонтите са 4 цифрени суми за да се оправи.карайте си на измислената газ и после ще ви пораснат очите от кола и собственик разсъждаващ като мен и после следват коментари от типа "леле таия кола не се чува как работи а вашата кола на газ работи като трактор от продължителната работа на газ".не съм само аз дето е прозрял истината,че газовата уредба е голяма грешка със съответните последствия.на никои които ме е потърсил от познати и приятели за коли категорично ги отказвам за тъпата газ.за горивата съм съгласен в БГ се продават подобия на горива!!!

    Коментиран от #28

  • 27 ПЕРТОЛ

    0 1 Отговор
    НЯМА ДА ЛЪЖИТЕ ЧЕ ГАСТА Е МРЪСНА ВСЧИКО Е ОК
  • 28 Лъчо

    0 2 Отговор

    До коментар #26 от "МАК":

    МАК не се прави на автомеханик!Колко ти плащат за да бълваш такива глупости?
  • 29 МАК

    2 0 Отговор
    Проблема е,че не се правя аз съм си механик на моите си коли и на част от познати и приятели.за плащането никой не ми плаща просто се забавлявам и гледам реакциите на хората вманиячени като си купят кола първата им работа е да сложат ГАЗ и да те убеждават колко е евтино.единствното за което ще се съглася когато газовата уредба е инсталирана директно от завода производител!!!

    Коментиран от #31

  • 30 Боян

    0 1 Отговор
    Който плюе газта в коментарите, не може да се обоснове, понеже е технически неграмотен. Най-неграмотен е МАК, който освен да работи в МАКдоналдс, друго не мога да си представя да прави.
  • 31 gnida

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "МАК":

    Май наистина нямаш понятие от нищо ..... Ти си като Тодор Самодумов направо . А относно простотии , че газовите повреждат двигатели и бензинови помпи ще имате много поздрави от мене .Виж сега , ако се правите на много хитри и наливате по веднъж в годината бензин и не го изразходвате е тогава вече ще си навлечете ремонт на помпата ........Относно износването на д-ля също може да се спори ......

    Коментиран от #32

  • 32 МАК

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "gnida":

    Да любителите на газта редовно ми казват че нямам понятие но аз не се засягам.знам че винаги ще бъда неудобен за голата истина.да за ремонтите няма какво да се спори. Единствено ще се съглася за заводско поставените уредби,където всичко е направено проектирано разчетено и настроено.до боян личи си че май ти си неграмотен със бедна представа
  • 33 мишозуки

    0 0 Отговор
    ама големи философи се извъдихте!!!газта е гориво-щом може да работи на двигател с вътрешно горене-значи може.обикновено се монтира на бензинов тип мотори-заради необходимостта от електрическа искра за запалването-прочетете малко за ДВГ.има опити за монтиране на дизелови агрегати-и те бяха успешни-в градския транспорт в пловдив-пред архайската ера.та относно газта-чиста,евтина,не-по обасна от бензина-ако се преглежда редовно,ако не се тъпче бутилката и ако не се правите на автомонтьори самоуци и всезнаещи-всичко е наред.двигателя ли-ами да ,чупи се,та кой мотор е вечен!!!.когато не знае монтьора какво да прави и как да нагласи настройката на сместа-гърми или се дави-аки шофьор,на когото не му е работата да врътка дозаторите-и там-ПРОБЛЕМ,а при нормална експлоатация и точна поддръжка-всичко е ОК-дорш двигателят живее по-дълго-та кой нормален човек вече кара колата си повече от 10 години-все едно да кара пробита консервена кутия-особено новите трошки,от коита само главоболия.така че смело с газта-да се намали консумацията на бензин!!!

    Коментиран от #34

  • 34 МАК

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "мишозуки":

    Ееееее един да напише свестен пост. Съсгласен съм с написаното от вас само ако е газова уредба инсталирана от завода производител!!!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове