945 3

Такситата искат минимална цена от 1 лев за километър

Мартин Христов

Таксиметровите шофьори имаха девет години така наречената данъчна ваканция и не плащаха абсолютно никакъв данък.

След въвеждането на патентния данък по-голяма част от нелегалните таксита отпаднаха, коментира пред Нова телевизия общинският съветник и съпредседател на "Политическа група 5" инж. Симеон Славчев във връзка с предстоящия протест на таксиметровите шофьори в София.

20% от такситата са блокирани заради бюрокрация, твърдят от бранша.

Жълтите автомобили ще протестират на 21 декември т. г. Тяхното искане е Столична община да въведе минимална тарифа от 1 лв. на километър. В момента големите компании возят на 0,79 лв. за дневна и на 0,90 лв. за нощна тарифа.

"Таксиметровите компании и в момента не са ограничени да си вдигнат тарифата, ако преценят, тъй като Столичната община е определила само горната граница на таксиметровата тарифа и тя е 1.60 лв. Таксиметровите шофьори настояват да се въведе минимална тарифа и тя да бъде 1 лв. дневната и 1,14 лв. нощната", припомни инж. Славчев, който е член на постоянната комисия по транспорт и туризъм.

"Смятам, че искането им за минимална тарифа от 1 лв. не е обосновано, защото всяка фирма и сега може да си сложи цена, каквато иска, стига да не надвишава горната граница, пък хората сами ще решат, дали да се качат и возят на такси за 1 лв. или за 0,79 лв. на километър. Твърдението, че като се повиши цената на таксиметровата услуга ще има повече таксита не е вярно, защото пазарът определя цената. Ако се качи цената според мен по-малко хора ще ползват таксиметровата услуга, което би довело до загуба на таксиметровите компании", категоричен е инж. Славчев.

"Не мога да приема и аргумента, че патентният данък на такситата в София, който е в размер на 850 лв. на година, е висок. В София има 6000 таксита и ако разделим данъка на дните в годината ще се получи, че всяко такси плаща по 2,30 лв. на ден. Това е напълно поносимо. Още повече, че събраните средства от патентния данък отиват целево за изграждане на таксиметровата инфраструктура в София, като например таксиметровите колонки. Тоест дори и патентният данък се връща под тази форма и обслужва бранша", допълни още инж. Симеон Славчев.

Според общинския съветник от ПГ5 не може постоянно всички цени на водата, на билетчето за градския транспорт, на таксиметровата услуга и т.н. да се вдигат и да се работи под натиск и заплахи от протести в случая на таксиметровите шофьори.

София / България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 13:44  20.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Парадокс
    Отговор
    2 17:41  20.12.17
    Срамно ниски цени на услугите в България ! Пълен парадокс е четирима пътници да ползват таксиметрова услуга,на по ниска цена от тази на градския транспорт. В същото време цените на хранителните продукти-по високи от тези в Европа,Цените на електроенергията,водата и нефтопродуктите,също над европейските.
  • JEEP
    Отговор
    3 10:24  21.12.17
    Пълни малоумници. Този филм го гледахме преди две или три години - протести, олелии и накрая вдигнаха цените пак на левче. Всичко хубаво, ама народа спря да ги ползва. И сега какво? Ще протестират за това, общината зорлем да ни вкара в миризливите копърки ли? Дали сами ще вдигнат цените или общината ще сложи минимална ставка, няма никакво значение. Пазарът сам ще си се регулира. Търсене и предлагане му се вика. Някои таксита са такива дръгели, че ме е гнус да се кача и за без пари, други са спретенции, от къде да се мине до дадена точка, трети за малки разстояния правят гримаси и не пускат апарата.....

Напиши коментар:


Публикувай