37 169 40

Нови правила при регистрация на МПС

Регистрацията на закупената кола трябва да се направи в срок от един месец

Венцислав Михайлов

От днес влизат в сила нови правила при регистриране на моторните превозни средства. Продавачите на автомобили вече няма да бъдат длъжни да представят пред „Пътната полиция" договор за покупко-продажба.

Причината - вече трябва да заработи електронната система за връзка между полицията и нотариусите, а регистрацията ще прави купувачът.

Регистрацията на закупената кола трябва да се направи в срок от един месец. Сега няма срок, в който превозното средство да бъде регистрирано.

Правилата важат както за регистрирани у нас автомобили, така и за закупени от чужбина. Годишно в България над 350 000 превозни средства сменят собственика си.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • куку руку ку
    Отговор
    1 11:40  27.12.17
    Е как досега да нямаше срок за регистрация, като за просрочване от 2 (две) седмици следва глоба?
  • Клиент
    Отговор
    2 11:41  27.12.17
    Пак се почнаха глупостите,колите от вън не минават през нотариус,човек закупил си автомобил от там,какво да представи в КАТ?Ключа достатъчен ли е?
  • ГЕРБаха ни майката
    Отговор
    3 11:50  27.12.17
    Как продавача, ще доказва пред КАТ или полиция, че колата вече не е негова, ако нотариуса забави вписването и през това време купувача извърши престъпления или нарушения с колата ??? Продавача трябва ли да ходи при данъчните да си я отписва и с какъв документ (щот те там все документи искат на компютри не вярват) и т.н. все въпроси на които няма отговори !?

    Коментиран от #9, #29

  • реалист
    Отговор
    4 12:00  27.12.17
    Супер закони, супер парламентаристи , супер държава , а честито !

  • АнтиГЕРБ
    Отговор
    5 12:15  27.12.17
    Прах в очите на хората,не махнат ли нотариусите от хранилката,всичко е имитация на реформи за лековерните гербаджии.
  • Зъл
    Отговор
    6 12:18  27.12.17
    България се напълни с дръгели! Аман от "нови" коли на по 20 години. Четири членно семейство - 5 автомобила, три от които само стоят на паркингите и заемат място. А има и такива, дето живеят на една туба бензин, а си оставят колите пред чужди блокове и седят там с месеци. Куцо, коряво и сакато яхнато на кола и на 100 метра до магазина се ходи с нея. А половината от шофьорите даже ръчна количка не ги бива да карат. Качат ли се зад волана и се започва едно избиване на комплекси..........

    Коментиран от #16

  • ЛЦД
    Отговор
    7 12:46  27.12.17
    Да, ама не! Поне до края на януари няма да е!
  • 8 13:08  27.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 9 13:26  27.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Driving pleasure
    Отговор
    10 13:37  27.12.17
    Поредната герберастка простотия! Ако праввят реформа да бяха махнали нотариусите - и в най-пропадналите африкански държави, ками ли по белия свят кола се купува с типов договор - на ти парите дай ми документите и пито платено. Герберастите явно не са много наясно (все пак се возят на служебни автомобили) ама то срок и до сега имаше 2 месеца след покупката трябва да я регистрираш в данъчното, което по същество те принуждава да минеш целия път с КАТ и т.н. А както клиента е споменал "нов внос" се купува с фактура или фърчащт договор все едно сам си я внесъл и няма нотариус няма гявл, дето да "подаде данни" Абе въобще тия герберски изроди освен тотални малоумщини колкото да симулират дейност за друго не стават!
  • 11 13:41  27.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Други
    Отговор
    12 13:54  27.12.17
    Купувах си кола в Англия. Защо нашите УМНИЦИ не се поучат малко. Там нещата стават по пощата без нотариус и други процедури и БЕЗ НИКАКВИ ТАКСИ.

    Коментиран от #39

  • 13 14:00  27.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 14 14:14  27.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 15 14:15  27.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • прост
    Отговор
    16 14:23  27.12.17

    До коментар #6 от "Зъл":

    ей това е истината! от тук трябва да се тръгне...а не безсмислени промени.
  • 17 14:26  27.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Шаран БГ
    Отговор
    18 14:28  27.12.17
    Естествено, че има срок за регистрация!!! Съгласно НАРЕДБА І-45 от24.03.2000 гза регестриране, отчет и т.н. на ППС. Член 3 алинея /1/ " МПС и ремаркетата се регистрират в 14 - дневен срок от........и т.н. " Вие луди ли сте ? Как така ще Ви оставят да се движите по пътищата на родната Татковина без регистрация? Същността на регистрацията е съответната ТАКСА !! Беше 60 лева и ти курдисват нови-новенички регистрационни номера !! У Родината ни, ако един автомобил смени собственика си седим пъти и новите собственици се оказват в седем различни области, седем пъти се пререгистрира този автомобил в съответния КАТ на съответната област в 14-дневен срок !! Това НЕ Е държавен рекет, а изпълнение на закона и наредбите към него !!!!!!
  • 19 15:04  27.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 88%
    Отговор
    20 15:09  27.12.17

    До коментар #13 от "Мислете бе хора ама с главите си":

    Да прав си за нотариусите,но трябва ли да взимат 10% от данъчната оценка на колата за такса?Какво значение има дали колата е 1000лв или 10000лв?Работата му е една и съща.Нека да въведат единна цена за прехвърляне.

    Коментиран от #21, #22, #30

  • Мислете бе хора ама с главите си
    Отговор
    21 16:14  27.12.17

    До коментар #20 от "88%":

    Съгласен съм с теб. Не защитавам нотариусите. Просто коментирам как се случват нещата тук, за да бъде ясно, че при сделката имат документ, който ще им послужи пред всякакви държавни органи, за да не патят след продажбата му. Нямам отношение към процента, който нотариусите прибират. Просто тук така са го измислили и е повече от ясно, че е направено за пари. Имам приятел, който живее в Испания и каза, че там като си купи автомобил си купува и номерата от будка за продажба на вестници. Жената, която е там просто вкарва неговите данни и данните на автомобила му в компютърна и информацията вече я има навсякъде. Изважда му се и талон на принтера и за 10 минути е готов. Няма нотариуси, няма такси и т.н. Не твърдя, че казаното от него е вярно. Ако той ме е подвел значи и аз ви подвеждам. Просто споделям чутото от него. Искам да засегна и един друг въпрос. Човек, който е от провинцията и си е харесал автомобил, който е примерно в София от кв.Горубляне. Отива там естествено в почивен ден, защото през останалото време е на работа. Закупува си автомобила и иска да е изряден, за да си прибере автомобила до мястото, където живее, но КАТ не работи и няма как да си вземе транзитни номера. Въпроса ми е как да бъде редовен този човек като държавата не му е предоставила тази възможност и той е нередовен заради нея, а не заради това, че е проявил нехайство или се е направил на тарикат? Ето, за това съм съгласен всички автомобили дори тези в автокъщите да са регистрирани. Така

    Коментиран от #35

  • Мислете бе хора ама с главите си
    Отговор
    22 16:15  27.12.17

    До коментар #20 от "88%":

    Така този проблем за купувачите отпада.
  • asoos
    Отговор
    23 17:16  27.12.17
    В БГ е пълно с тарикати . мошенници и крадци затова нотариус и законно всяко нещо си е твое. Номера само в КАТ който иска номера от лавка да ходи у Испания без нотариус в Норвегия тук е БГ документ черно на бяло и печат

    Коментиран от #33

  • Българин
    Отговор
    24 17:35  27.12.17
    Глупости, нямало срок. Има срок и за пред КАТ и за пред местни данъци и такси по общини. Дрън, дрън. Преди да пишете поне четете.
  • реалист
    Отговор
    25 18:11  27.12.17
    НЕМА ТАКАВА ДЪРЖАВА!
  • ончо
    Отговор
    26 18:13  27.12.17
    Не е вярно срока беше 14 дена!
  • 27 18:20  27.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • mediator37
    Отговор
    28 18:26  27.12.17
    Една от причините за нотариус да подпичатва сделката е събирането на местните данъци за колите. Задължиха нотариусите да вършат работата на данъчните и без да представиш бележка , че си си платил пътния данък към общината отказва прехвърляне- няма сделка. Т.е. държавата ползва нотариусите като рекетно звено за събиране на данъци.

    Коментиран от #31

  • Антон 1
    Отговор
    29 19:52  27.12.17

    До коментар #3 от "ГЕРБаха ни майката":

    Какво вписване и къде вписване по-точно , специалист мой ! :):):):):
  • Антон 1
    Отговор
    30 19:55  27.12.17

    До коментар #20 от "88%":

    Каква данъчна оценка , какви 10% бе умници ! И ти като предния умни с вписването / дето щял да го забави ноъариуса /! Проблема на българина е .че вечно се изказва неподготвен , като политиците които избира ! Заслужава си ги !
  • Антон 1
    Отговор
    31 20:04  27.12.17

    До коментар #28 от "mediator37":

    Е що , не трябва ли да се плащат данъци ?
  • Бай
    Отговор
    32 20:09  27.12.17
    Нотариусите ще имат много голяма база данни за който аз лично не съм съгласен !!! Така ще има огромната възможност от злоупотреби !!!
  • Петър
    Отговор
    33 20:43  27.12.17

    До коментар #23 от "asoos":

    И за какво ти е нотариус, и сега в България има определени МПСта които се прехвърлят без нотариус при това си е съвсем законно
  • Plovdiv
    Отговор
    34 21:06  27.12.17
    Ако обичате, спрете да публикувате пълни тъпунгерщини в рубриката "Виц на деня"! Като няма какво да сложите там, не слагайте нищо!
  • 35 21:23  27.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Бай Ганьо
    Отговор
    36 22:12  27.12.17
    Наща дътжава се ни налага поредната глупост.Така и ненаправиха поне малко по-лесен живота ни,САМО РЕКЕТ.Нестига че сичко е безбожно скъпо , ами ни налагат стандарти не по нашия джоп.Със заплата от 400лв. какво по-напред ?

  • Иван
    Отговор
    37 22:30  27.12.17
    Нелепа статия . И сега има срок . Сега ако до две седмици не си смениш регистрацията на новата кола има глоба от 20 до 150 лева в зависимост колко дена е просрочен срока . А от 2018 глобата става твърдо - 200 лева без значение с колко дни си просрочил срока .
  • 38 06:41  28.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 39 10:20  28.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 40 02:24  23.04.18
    Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай