1 034 8

КАТ Пловдив: Повдигнатите зебри не пазят хората

58 са загинали в Пловдив и региона от началото на годината

Мария Атанасова

20-те новоизградени повдигнати пешеходни пътеки в Пловдив са неефективни, отчете КАТ. Според пътни полицаи те не вършат работа, тъй като не предпазват минувачите.

"Единственият ефект е, че хората не стъпват в локви и обувките им не се мокрят", казват униформени. Зам.-кметът по транспорт Златин Велев пък смята, че точно този тип зебри са по-удачни, тъй като шофьорите се съобразяват с тях и намаляват скоростта, за да ги преодолеят. Той е категоричен, че и през 2018-а общината ще продължи да изгражда повдигнати пешеходни пътеки.

Те излизат доста по-скъпо, отколкото обикновените, защото се използва и асфалт за направата им. "За да има ефект, трябва на 10 метра от тях да бъдат поставени изкуствени неравности, за да намаляват скоростта, а оттам и инцидентите с блъснати хора", посочват униформени.

58 са загинали в Пловдив и региона от началото на годината, а 1130 са ранени, сочи статистиката на КАТ. Повечето са пресичали именно на зебри и им е било отнето предимството от страна на водачите. Според пътни полицаи в някои случаи и минувачите имат вина, тъй като внезапно хукват по пешеходната пътека.

В КАТ приветстват инициативата на главния прокурор Сотир Цацаров за проверка на всички зебри. Тя ще започне веднага след празниците и трябва да приключи до края на февруари. Където бъдат установени нередности, кметовете ще получат писма от полицията, за да ги отстранят. Ако закъснеят или откажат, ще бъдат глобявани. Оказа се, че и друга гордост на местната власт в Пловдив не отговаря на изискванията - цветните зебри. Те са боядисани в червено или жълто.

"Не мога да кажа, че пешеходните пътеки в града са в цветущо състояние. Има какво да се желае. Готови сме след празниците да създадем нужната организация и да започнем инспекцията, разпоредена от Цацаров", каза за "24 часа" шефът на областната дирекция на МВР Атанас Илков.

Той смята, че трябва да се включат и специалисти от общинското предприятие "Организация на транспорта", тъй като ще се гледа под лупа не само дали зебрите са боядисани, но и дали отговарят на условията, регламентирани в специална наредба на министерството на регионалното развитие и благоустройството.

При платно с еднопосочно движение пешеходната пътека трябва да е с ширина 1,80 м, а при двупосочно - 3 м. Разстоянието между лентите е 50 см. Изграждането на всяка зебра трябва да е съгласувано с КАТ, регионалната дирекция за строителен надзор и общината.

Пловдив / България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Будалата
    Отговор
    1 15:35  28.12.17
    Г жа Цацаров да види как се правят легнали полицаи за принудително намаляне на скоростта на авто идиотите в България. Определено може да се поучи от стара Англия. Може да вземе и Боко да огледат как аджеба се прави това.

    Коментиран от #3

  • будаламенти
    Отговор
    2 15:48  28.12.17
    Те и КАТ не вършат работа ама ги има...
  • Винету
    Отговор
    3 15:56  28.12.17

    До коментар #1 от "Будалата":

    Не отивам в Англия ако няма да играя там танц със саби!
  • 4 16:05  28.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор

  • България
    Отговор
    5 16:10  28.12.17
    Изключително малоумно заключение, но какво да очакваш от полицаи....Даже трябва да ги повдигнат още повече, понеже това е единствения начин за безопасност в българската реалност. Другия начин е КАТ да си вършат работата, но това няма как да стане, и понеже няма контрол, няма и спазване на правила, за това легнали полицаи навсякъде.
  • Истината винаги боли
    Отговор
    6 17:11  28.12.17
    Всеки тъпунгер от управляващите ни говеда,може по всяко време да влезне в Google Earth и да види как хората са си решили проблема,а не да похарчат от народните пари за разходки по кабарета и ресторанти 100000 хиляди лева..
  • onq s konq
    Отговор
    7 17:22  28.12.17
    Като има некадърни карачи в Пловдив е така.Там сте най калпавите.
  • Пръцко
    Отговор
    8 12:26  29.12.17
    Повдигнатата зебра е най-тъпото и опасно нещо на пътя! Аз лично като наближа такава простотия, а и повечето водачи, вместо да огледам спокойно обстановката и евентуалните пешеходци, се вторачвам първо в таблото - 5 пъти си проверявам скоростта, после пак в гърбиците пред мен, и така ... пешеходците се превръщат в последна грижа!

Напиши коментар:


Публикувай