822 9

Нов институт ще бори катастрофите, искат ел. фишове за всички нарушения

Нужно е силно взаимодействие между държава и общество, смята председателят на института

Светослава Ингилизова

Невъзможността на държавата да се противопостави на ефективно на пътнотранспортните произшествия в страната е причина за създаването в края на миналата година на Институт за пътна безопасност. Това казаха на пресконференция по повод обявяването на задачите, които си поставя новата структура. Неин председател е Руслан Вуцов, а Полина Пешева, Настимир Ананиев, Диана Русинова и Богдан Милчев са сред експертите, на които ще се разчита.

Институтът представлява независима неправителствена организация, която се стреми да обедини експертния потенциал на гражданското общество с цел да подпомага дейността на институциите по отношението проблемите на безопасността на движението.

Стана ясно, че Швеция - страната, която дава най-малко жертви на пътя, има такава структура от 90-е.

Екипът предлага две конкретни стъпки за нормализиране на пътната обстановка в страната. Първата е да се създаде организация с административен капацитет, който да извършва постоянен мониторинг на пътнотранспортната обстановка и да подпомага Министерски съвет при взимане на решения. Втората стъпка е да се приеме спешно нова национална стратегия за единна държавна политика по безопасност на движението.

Сред конкретните предложения са още да се разшири обхвата на глобите. Електронни фишове да има за всички нарушения, а не само за превишена скорост, да се подобри стимулирането на хората да плащат глобите си чрез намаления.

"Нужна е нова философия за глобите, 200 лева ти струва да минеш на червено, а 400 лева, ако те хванат да караш без винетка - кое е обаче по-опасно?", отбеляза Диана Русинова.

Тя съобщи, че е разработена методология във връзка с опасните пешеходни пътеки и становище е изпратено до прокуратурата.

Владимир Тодоров от Асоциация на пострадалите при катастрофи приветства новия институт и попита как обаче ще се преборим с чувството на безнаказаност у българите. "Не мога да отговоря с една дума, но трябва да започнем да променяме средата", отговори Вуцов.

София / България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Русенец
    Отговор
    1 13:57  10.01.18
    Нови пиявици на държавната софра. Ще смучат, ще говорят, но ефект никакъв. Просто дайде фишовете на ЧСИ-тата и глобите ще се плащат веднага. Задължете КАТ да ги изпраща не след 1-2 месеца , а до 1-2 дни. Въведете проверка на задълженията на шофьора при спиране за рутинна проверка и ако има такива спрете автомобила както е в САЩ.

    Коментиран от #2, #3

  • Пепа Русо
    Отговор
    2 14:20  10.01.18

    До коментар #1 от "Русенец":

    Каква държавна софра?! Неправителствена организация е!
  • Русенец
    Отговор
    3 14:29  10.01.18

    До коментар #1 от "Русенец":

    Неправителственна но с държавна субсидия и сграда ! Като гледам мутрите в президиума се сещам колко са неправителствени. Все бивши депутати, полицаи и хрантутници !
  • Гнида
    Отговор
    4 15:12  10.01.18
    Я нови хрантутници .....

  • попо
    Отговор
    5 15:33  10.01.18
    Нищо няма да направят- ще се избият българите със автокатастрофи.
  • Софиянец
    Отговор
    6 18:36  10.01.18
    Каква сграда бе хора...? Не чух нищо за сгради или държавни пари, пък слушах цялата пресконференция. Говореше се за промени на закони, за събираемост на глоби, за опасности, за КАТ... Ама най-интересното да плюете без да сте чули нищо... Поредните коментатори, за които всичко е черно, ама да се промени и нещо... мен не ме пипайте...
  • Шаран БГ
    Отговор
    7 09:09  11.01.18
    Как е възможно, неправителствена организация с гръмкото име ИНСТИТУТ ЗА ПЪТНА БЕЗОПАСНОСТ, имаща приоритети по пътната безопасност да е неправителствена ??? И тези хорица ще работят, ще вземат важни решения, касаещи целия народ, ще ги предлагат на правителства ,министри и парламенти да ги узаконяват и то БЕЗ ПАРИ. Тези специалисти на снимката,/ те ще са шефовете - мозъка/ веднага ще трябва да привлекат поне още 60 сътрудници /още по-големи специалисти/ които също ще работят БЕЗ ПАРИ. Ще променят " интонационната среда "?! Айде, стига бе ....! За това ли "пътният данък" остана в добавка на 100 левовата винетка ? Вай,вай ... Чудя се аз защо сме най-бедната нация в Европа. Той всеки тука работел БЕЗ ПАРИ ! За полза роду и неговото благо......
  • росен
    Отговор
    8 12:58  11.01.18
    Това ми напомня за един виц от едно време. "Събрало се политбюро и решили да направят комитет по транспорта. Но имало много "наши" люде, а местата не били много и тогава решили да направят Комитет по отиване и Комитет по връщане" И сега картината е същата. Б.Б. е възприел доста от Т.Ж. като му беше охрана.
  • Morgoth
    Отговор
    9 10:48  13.01.18
    Със скоростта на справяне с проблемите на пътя, много преди да сме успели ще навлязат автономните коли и всичко ще си дойде от самосебеси.

Напиши коментар:


Публикувай