Задържаха шофьорката на лекия автомобил, който участваше в катастрофата на АМ "Тракия". По информация на „Нова телевизия“ 29-годишната Цвета Таскова, управлявала автомобила, е с отнемана шофьорска книжка заради употреба на алкохол.
От две години отново е правоспособен водач. Днес пробите й за наркотици и алкохол са били отрицатели. Тя е задържана за 24 часа в Софийската областна дирекция на полицията.
През уикенда прокуратурата ще решава дали да я задържи за по-дълго. По-рано тя отказа медицинска помощ и преглед по думите на медици.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
08:15 14.04.2018
2 Антон
Когато рендето зализва автобуса, шофьора на рейса за да избегне катастрофата, инстинктивно върти рязко волана надясно в резултат на което автобусът се обръща.
А вие вярвайте на версията че рено с маса 1 тон, удря автобус почти успоредно с малка разлика в скоростите и го праща в канавката.
Коментиран от #4, #47, #59
08:15 14.04.2018
3 Гост
08:34 14.04.2018
4 Тони мамата
До коментар #2 от "Антон":
Когато завиеш рязко надясно, както ти казваш се обръщаш наляво, а автобусът е обърнат надясно...Коментиран от #6, #7, #8
08:36 14.04.2018
5 The TRAPPER
08:36 14.04.2018
6 Антон
До коментар #4 от "Тони мамата":
Честно нещо не мога да разбераВъртя рязко надясно, цялата тежест на мпс-то тръгва съответно надясно, пък се обръщам наляво.
Коментиран от #16, #58
08:39 14.04.2018
7 Хайл
До коментар #4 от "Тони мамата":
Завива надясно,ама там има широка канавка...08:41 14.04.2018
8 питащ?
До коментар #4 от "Тони мамата":
Наистина? И по каква логика.Върти волана надясно няма мантинела ,влиза в канавката ( с наклон) и ще се обърне наляво.Айде стига!Коментиран от #11
08:47 14.04.2018
9 ИВАН
08:48 14.04.2018
10 Антон
1. Реното зализва автобуса, самото птп
2. Неправилна реакция на шофьора на автобуса, който за да избегне по-серизона катастрофа, сменя тазко посоката на движение в негово дясно. Това се вижда и от положението на гумите на рейса.
3. Несложени предпазни колани
4. Липса на мантинела на магистралата
5. Широка канафка отстрани на пътя
08:52 14.04.2018
11 Другарката Пляскова
До коментар #8 от "питащ?":
Ти знаеш ли " Ляво" и " Дясно", бе аланкоолу? Марш в детската градина, че да не бъркаш краката и обувчиците!08:55 14.04.2018
12 mediator37
09:23 14.04.2018
13 onq s konq
Коментиран от #15
09:28 14.04.2018
14 впечатлен
09:32 14.04.2018
15 отговор
До коментар #13 от "onq s konq":
Да бе, и така всички автобуси на фирмата да бъдат блъснати в канавката един по един. Страхотно хрумване. Също може да се съберат и доброволци, които да напълнят автобуса за възстановката.09:34 14.04.2018
16 Шафиор
До коментар #6 от "Антон":
Абе, ти си по - тъп и от шофьорката!Коментиран от #17
09:43 14.04.2018
17 Антон
До коментар #16 от "Шафиор":
Тъй като си умен би ли ми обяснил как става. Автобуса се движи, онзи върти волана рязко надясно и логично се обръща на дясната си страна.Глупостите че рейса бил вдигнат във въздуха от лявата му страна в резултат на зажулване с лек автомобил ги разказвайте на бабите пред блока и цъкайте с език.
Коментиран от #20
09:48 14.04.2018
18 SAAB
Виновен за преобръщане на автобуса е водачът му ! Не произшествието , което само по себе си показва неговата непригодност ! Казусът е проста физика ....:)
Коментиран от #19
09:50 14.04.2018
19 SAAB
До коментар #18 от "SAAB":
Да допълня.....повдигането на автобуса да което говори водачът му е следствие на негово действие : рязката маневра , скоростта , масата на автобуса и неговият висок център на тежест ! Това е .....другото е прехвърляте на вина .....Коментиран от #22
09:58 14.04.2018
20 5939
До коментар #17 от "Антон":
Също така всичко се случва на прав участък без завоиЗарежи ги
Няма смисъл
10:01 14.04.2018
21 БАЙ МИЛЕ
ЕВАЛА ЗА КОМЕНТАРИТЕ ПИЧОВЕ...👍👍👍
10:04 14.04.2018
22 Антон
До коментар #19 от "SAAB":
Именно!Това ит вчера го пиша, но все се намират хора които твърдят други небивалици
Коментиран от #36
10:05 14.04.2018
23 БАЙ МИЛЕ
Коментиран от #25
10:06 14.04.2018
24 юрист
2. Някой от двамата шофьори лъже, може би дори и несъзнателно, защото и двамата са в шок.Следите от катастрофата по автобуса не отговарят на обясненията на шофьора на автобуса - от всички разпространени снимки се вижда счупено предно стъкло на автобуса и никакви щети по цялата лява страна на автобуса. При такъв силен удар, какъвто се твърди, че е настъпил, щеше да има поне драскотини по него от лявата м страна....
Коментиран от #27
10:17 14.04.2018
25 юрист
До коментар #23 от "БАЙ МИЛЕ":
Това е невярно твърдение. Вие не знаете механизма, по който се е случило птп-то и няма как да знаете дали едни сложени предпазни колани в конкретно тази катастрофа , биха спасили или биха отнели човешки живот. Видно е , че автобусът е обърнат на дясната си страна. Как сложените колани биха спасили пътниците, които са седнали до стъклото най- вдясно, след преобръщането на автобуса на дясната му страна?Коментиран от #45, #50
10:22 14.04.2018
26 Кога Боже
Коментиран от #67
10:26 14.04.2018
27 инженер
До коментар #24 от "юрист":
гледай си юридическите нАуки и не се бъркай. Всички станахте адвокати и започнахте да разбирате от физика и скорост. Накратко да те светна, юристе - автобусите са с висок центъра на тежестта (отговори си сам защо), и при движение с висока скорост върху автобуса действат сили, които намаляват неговата стабилност. И най-лекото подпиране отстрани може да го извади от траекторията на движение и да предизвика ефект на махалото. Като гледам пораженията на Реното, то наистина се е завряло под автобуса. При такава ситуация - само късмета и Господ може да ти помогне, реакциите са на ниво инстинкт.И още, юристе - защо е счупено предното стъкло? Ами къде са вратите, бре юристе? Как ще извадят пътниците, юристе?
Коментиран от #28, #29
10:49 14.04.2018
28 юрист
До коментар #27 от "инженер":
Подигравателното Ви отношение е безсмислено. Назначени са много автотехнически експертизи, които с точност ще определят какво точно се е случило и коя е причината за обръщането на автобуса на дясната му страна. Вие ми приличате на служебният адвокат на шофьора на автобуса....Не само Вие разбирате нещо от физика... Гледайте си инженерството, което е нещо различно от изследване на фактическата обстановка при птп и си живейте живота. И не се занимавайте с неща, които не са Ви професия- така се живее по-лесно и по-дълго...10:58 14.04.2018
29 Антон
До коментар #27 от "инженер":
Недей да бъдеш толкова сигурен!Пусни си в тубата и напиши bus crashes.
Изгледах няколко компилации от катастрофи с автобуси.
Видях че рядко се обръщат, но друго ме потресе.
Имаше кадри от вътрешни в салона камери. Хората без колани летяха като балони по време на птп-та.
Може би лъжливо чувство че рейса е голям и висок и си защитен вътре. Нищо подобно - вътре става мармалад.
Коментиран от #33
11:01 14.04.2018
30 Edin link
https://youtu.be/bG4YOQrO1vM
11:12 14.04.2018
31 ИВАН
11:32 14.04.2018
32 Yes
11:36 14.04.2018
33 инженер
До коментар #29 от "Антон":
Така е, ефектът на инерционните сили е страшен. Всички сме го изпитвали в градския транспорт, когато шофьорът набие спирачки заради някой идиот и събере пътниците отпред и това при движение до 30 км.ч. Понеже не ми се пише, долния текст важи и за пътниците в автобуса:http://www.uab.org/
Колко трае челен удар на движещ се с 90 км в час автомобил в дърво? Седем десети от секундата – така са изчислили френски специалисти, цитирани от МВР.
В първата десета от секундата колата се блъска в препятствието. Тялото на водача полита напред със сила 170 килограма на сантиметър. През втората десета от секундата теглото на водача се увеличава на 420 кг и продължава да се движи напред и нагоре с увеличаваща се скорост. В петата десета – тялото на водача, поради кинетичната енергия, вече тежи тон и половина и продължава движението си напред и нагоре със сила 20 пъти по-голяма от земното притегляне. То се удря с огромна сила във волана, който разкъсва кръвоносните съдове и белите дробове. Следва смърт.
При челен удар със 100 км/ч човешкият черен дроб, който тежи 1,7 кг, придобива кинетична енергия, равна на 46,7 килограма на сантиметър; сърцето, което е 300 грама – достига натоварване 8,4 кг на сантиметър, а мозъкът от 1,5 кг – 42,5 кг на сантиметър. При удар връзките на тези органи към тялото се разкъсват и изходът за човека е фатален.
В катастрофата не е имало челен удар, но обръщането в канавката след движение със скорост 95 км.ч има подобен ефект. Оцелелите
11:41 14.04.2018
34 robin
11:44 14.04.2018
35 инженер
оцелелите трябва да запалят свещ. Шофьорът вероятно е направил всичко възможно на ниво инстинкт да редуцира скоростта.
По отношение на юриста - типичен диванен експерт, от доста време коментарите му се набиват на очи с неадекватността си.
Коментиран от #39
11:45 14.04.2018
36 Ало
До коментар #22 от "Антон":
Ало, журналята, единствено съдът се произнася зс вината!Не правете внушения( както в заглавието ви, например) ,не вменявайте вина!11:46 14.04.2018
37 юрист
11:51 14.04.2018
38 Ник
А по темата изглежда много странно как от странично съпрокосновение, колата избутва рейса в канавката, при това на сух път и при положение че автобуса тежи многократно повече от колата. Това не е удар на кръстовище колата да има инерция в посока на автобуса, и двете превозни средства се движат успоредно. Отделно че от ляво на автобуса не се виждат следи от удар, а реното си личи че леко е ударило автобуса
11:53 14.04.2018
39 юрист
До коментар #35 от "инженер":
“....Публикувано във факти.бг: По отношение на юриста - типичен диванен експерт, от доста време коментарите му се набиват на очи с неадекватността си....“ Диванен експерт е майка ти или ти самият- адвокат съм в САК от 18 години и съм имала процесуална защита на участник в птп. Ти да не си социнджинерче, а? От онези- дето ги бълваха рабфаковете?11:53 14.04.2018
40 и аз съм гост
12:48 14.04.2018
41 Темиме дарий
13:38 14.04.2018
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Контрол
Много слаб шофьор на автобуса, но в такъв момент, в който трябва да вземеш съдбовно решение за част от секундата при силен шок не е като писането във форум.
14:06 14.04.2018
44 croydon
14:09 14.04.2018
45 ДЮна
До коментар #25 от "юрист":
Ти, като юрист, трябваше да попрочетеш малко повече, и щеше да срещнеш хипотезата, че хората без колани, с лекота падат през стъклата.Най-вероятно загиналите, са паднали през десните стъкла, и автобуса ги е смазал, за голямо съжаление.
Сега сам ще се сетиш, как биха им помогнали коланите.
Но нека ти помогна - щяха да останат по седалките, и нямаше да загинат.
Отделно, не знам за този две годишен автобус, но огромна част от малките микробуси по 18-22 места, няма НИКАКВИ колани, защото са трансформирани от товарни, на пътнически, с минимални средства, и непокриващи никакви изисквания.
Как минават технотест и регистрация, е отделен въпрос.
14:46 14.04.2018
46 ГОСТ
14:46 14.04.2018
47 Като домакин
До коментар #2 от "Антон":
Ако завърти рязко волана надясно, няма как да се обърне на дясната си страна!14:52 14.04.2018
48 Бат Мишо
и е отлепил управляващия ,или силовия мост или не дай боже и двата играта на инерционните сили е НЕИЗЧИСЛИМА
и само аллах на небето знае накъде ще излетиш като се върнат колелетата на пътя
Коментиран от #49
14:56 14.04.2018
49 юрист
До коментар #48 от "Бат Мишо":
Поинтересувайте се колко см. е просветът на катастрофиралата марка автобус и веднага ще Ви стане ясно, че е физически невъзможно мпс рено меган да се “подпъхне“ под него - просто няма толкова разстояние от шасито на автобуса до асфалта, за да може да се пъхне мпс рено меган под шасито на автобуса! Видно от снимките, автобусът не е с просвета на един джип, например....15:10 14.04.2018
50 БАЙ МИЛЕ
До коментар #25 от "юрист":
ИМАЛО Е ХОРА КОИТО СА ИЗХВЪРЧАЛИ ОТ АВТОБУСА ПО ВРЕМЕ НА ИНЦИДЕНТА...АКО СА БИЛИ С КОЛАНИ ,ТОВА НЕ БИ МОГЛО ДА СЕ СЛУЧИ....
ТОВА Е МОТИВА НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНАТА КОМПАНИЯ ДА НЕ ПЛАТИ ОБЕЗЩЕТЕНИЯ НА БЛИЗКИТЕ НА ЗАГИНАЛИТЕ...
15:40 14.04.2018
51 РОМ
15:44 14.04.2018
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Българин към циганин
До коментар #52 от "РОМ":
Циганинът си е циганин! Дай на циганин и българин, еднакво бедни къща, след една година ги виж. Циганската ще е коптор, тази на българина - спретнат двор, вътре бедно - но чисто. Циганите нямат уважение към нищо, те разбират само от бой!16:15 14.04.2018
54 Debil
Коментиран от #55
16:21 14.04.2018
55 юрист
До коментар #54 от "Debil":
“...Публикувано във факти.бг: Видях следите по автобуса... незначителни са и са високо горе....“ И аз това видях на снимковия материал по бтв. Съгласна съм с това твърдение. Тези следи не могат да бъдат следи от такъв удар на мпс, който е способен да измести/ избута автобусът от пътя и да го вкара в канавката. Вижте в снимките в нета, че и реното е почти цяло- което значи, че ако се е “подпъхнало“ под автобуса, това нямаше да е така. Основният много интересен момент е, че и двамата водачи на катастрофиралите мпс-та , са живи и здрави, без никакви травми. Ще ме прости г-на разследващ тежки катастрофи, но при удар на леко мпс в автобус, способен да избута автобуса в канавката, цялото рено би следвало да е на хармоника, а по лявата страна на автобуса да има направо ясно различими вдлъбнатини, но ниско, долу, а не високо горе на левия борд на автобуса.16:29 14.04.2018
56 а вибра
17:03 14.04.2018
57 не съм юрист
17:11 14.04.2018
58 Физика
До коментар #6 от "Антон":
Когато завиваш надясно, дефакто описваш окръжност при която се движиш по часовниковата стрелка, дясната страна ти е към центъра , а центробежните сили те тласкат наляво.17:12 14.04.2018
59 Аз бре
До коментар #2 от "Антон":
https://edition.cnn.com/videos/world/2017/10/09/bus-hit-car-roll-china-zw-orig.cnnПък ти си мисли че не може !
Забележете тези без коланите, както е станало и тук !
Лека им пръст на починалите !
Коментиран от #60
18:48 14.04.2018
60 Гост2
До коментар #59 от "Аз бре":
Точно, ама хората не вярват, че кола може да изкара рейс от пътя...19:19 14.04.2018
61 стария
19:54 14.04.2018
62 Gost
Има доста хипотези, разбира се някои от тях не без основание изглеждат напълно допустими, но този случай отново повдига темата за отговорността.
Отговорността да си купиш билет, да седнеш на заявеното място/позиция и да сложиш колан; Отговорността на превозвача да осигури качествен/технически и пр. транспорт, както и изпълнители (шофьори, стюарди) с необходимата квалификация; Отговорност от страна на държавата да въвежда/контролира/изисква стандарти по отношение на транспортните услуги, така и по отношение на прилежащите и пътища и съоръжения.
Колко от това е изпълнено!?
Ако "държавата" не се е сетила 30г, че пътниците в автобусите трябва да слагат колани, така както и тези в автомобилите, то къде е отговорността на превозвача да въведе една "ДОБРА ПРАКТИКА"?!
А сега основното,
какъв е размерът на обезщетение за пострадалите/загиналите?
а) при доказване вина за инцидента на шофьорката
б) при вина на шофьора
в) споделена
Фирмата провежда ли периодични курсове/ситуационни подготовки на персонала?
Ще има ли глоба за фирмата при вина на шофьора, а на другите в бранша?
20:27 14.04.2018
63 Гойко Митич
08:25 15.04.2018
64 Todik
Коментиран от #65
09:43 15.04.2018
65 Анонимен
До коментар #64 от "Todik":
Какво значение има ,че и е отнемана книжката ,нито е първата нито последната ,не я поравдавам ,но както пишат един тон срещу двадесет не знам колко точно е автобусът нещо не е така и не става въпрос за челен ,а за страничен удар11:27 15.04.2018
66 ПенаОтНощнатаСмена
и точка. останалото са свободни съчинения
12:49 16.04.2018
67 БаткоВи
До коментар #26 от "Кога Боже":
"Ще остане ли в затвора за 120 години - 6 отнети човешки живота по 20 години? "Тук не е щатите за съжаление...присъдените години не се сумират, а се взима най високата.
15:01 16.04.2018