Най-голяма яснота за катастрофата с автобуса на АМ "Тракия" ще даде автотехническата експертиза.
Около това становище се обединиха ген. Румен Миланов и Николай Иванов, председател на Асоциация "Пътна безопасност", които гостуваха на БНТ.
На тази база може да разсъждаваме как е тръгнал механизмът за катастрофата, съответните фактори и защо автобусът е загубил управлението.
Миланов и Николай Иванов са категорични, че по норми в конкретния участък няма изискване за мантинела.
Най-вероятно е загубил управление автобусът, преди да попадне в отводнителния окоп - там е "полегнал". Но дали ако е имало ограда, тя ще го задържи - аз малко се съмнявам в случая, това е моето мнение, заяви ген. Миланов.
Стоят още някои въпроси за изясняване - какво е направила шофьорката на лекия автомобил - загубила е безопасното поведение на пътя или е загубила вниманието си, обясни още той.
Вчера Софийският окръжен съд остави за постоянно в ареста 29-годишната Цвета Таскова, обвиняема за тежката катастрофа с автобус на магистрала "Тракия".
При инцидента, станал в петък, загинаха шестима души, а над 20 бяха ранени и настанени за лечение в няколко столични болници.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 юрист
09:26 17.04.2018
2 832
Коментиран от #3
09:52 17.04.2018
3 юрист
До коментар #2 от "832":
Също така, защитникът на водачката на реното твърди, че тя веднага се е втурнала да помага на ранените, при това- в състояние на шок- за разлика от водача на автобуса, който ПЪРВИ излязъл от автобуса, тръгнал нанякъде и след неясно колко време се е върнал на местопроизшествието и чак тогава започнал да помага. Има доста неща, които тепърва ще се изясняват, но и защитникът на водачката поддържа версията, че е налице СТРАНИЧЕН удар и се мотивира точно с това, с което и аз се мотивирах- по дясната предна част на реното има поражения от удара с автобуса, а на лявата страна на автобуса й няма нищо- няма вдлъбнатини от удар, Значи- ударът не е бил толкова силен и мощен, колкото твърди водачът на автобуса. От самото начало считам,че водачът на автобуса лъже за причината за обръщането на автобуса и че специално обръщането на автобуса се дължи над 99% на паническите му действия. А те могат да са панически поради 1 важна причина- ако той е позадрямал на волана и за това е изгубил реална връзка със ситуацията на пътя, и след удара е осъзнал това и е реагирал панически.10:06 17.04.2018
4 автобусния
22:09 17.04.2018
5 5555
смееех.Ген. Миланов в едно е прав.При тия действия на водача и и барикада да имаше пак щеше да има жертви.
21:32 19.04.2018
6 1234
00:07 20.04.2018