1 824 6

Фирма със 100 лв. капитал спря търг за 400 линейки

Почти всички коли в експлоатация са към края на своя живот

Снимка: Личен архив
Снимка: Личен архив
Константин Карагьозов

Заради обжалване спряха търг за купуването на 400 нови линейки и модернизиране на "Спешна помощ" у нас. Ударът идва от фирма, регистрирана преди месец със 100 лева капитал.

В момента като линейки се използват автомобили на повече от 10 години, които отдавна не могат да претендират за пълна изправност. Заради авариите лекарите се налага да се движат и с напълно неподходящи автомобили.

Столичната спешна помощ има 40 линейки, чиито километражи показват между 250 и 500 хиляди километра. „Почти всички коли са приключили своя живот. Те са извън експлоатационен срок”, коментира ръководителят на автобазата към ЦСМП-София Радослав Георгиев за bTV.

Сега усвояването на безвъзмездната помощ от Европа за обновяване на автопарка и филиалите на спешната помощ е под въпрос. Става дума за 163 милиона лева.

Обществената поръчка за така нужните нови линейки е спряна заради жалба в Комисията за защита на конкуренцията. Жалбоподателят - "Вайнман технолоджи" е регистрирана в края на април с капитал от 100 лева, показва справка в Търговския регистър.

От КЗК обясняват, че все още проверяват дали жалбата е законна, а от здравното министерство казват, че ако до края на месеца поръчката не се пусне отново, ще изгубим не само 58-те милиона за нови линейки, а цялото европейско финансиране.

Това е второто спиране на процедурата заради подадена жалба. Първият път жалбата не беше разгледана от Комисията за защита на конкуренцията поради невнесена държавна такса.

България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гост
    Отговор
    1 10:12  07.06.18
    Мизерници! Защо трябва да се търпи това? И коя е тази фирма, която върви срещу интересите на България?
  • 2 10:33  07.06.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • КРИБ
    Отговор
    3 10:36  07.06.18
    фирмата сигурно е на някоя Гинка за цоцане на милиончета
  • некойси
    Отговор
    4 10:38  07.06.18
    Гинка?
  • Голям прос
    Отговор
    5 10:50  07.06.18
    Не се ли вижда, че тази фирма е препъникамък. Трябва да се смени закона. И да се види кой е собственика да му издърпат ушите. Явно някой изпаднал от хранилката
  • Гост
    Отговор
    6 13:07  07.06.18
    Много ми е странно на какъв принцип държавните служби решават, че една кола на 10 г. и 300 хил. км е приключила с живота си?! Това, че навсякъде се кара точно като на чуждо, а поддръжка извън гаранционната тотално е обезхаберена, трябва да е ясно и на учениците! О'к специално линейките да са читави, но те, като всяко служебно МПС просто тотално не се поддържат, а се карат "на бургия"! Хайде моля Ви се, частни лица и фирми експлоатират перфектни поддържани десет годишни автомобили! Само по държавните учреждения профилактично тупате бюджета за нови коли - намери ли сте на 'ляба мекото!

Напиши коментар:


Публикувай