Днес подадохме сигнали до Инспекция по труда и до омбудсмана заради редовната практика шофьори и ватмани от столичния градски транспорт да полагат извънреден труд, в нарушение на Кодекса на труда. Всички доказателства, с които разполагаме, са приложени към сигналите, но с цел да защитим нашите източници, няма как да ги публикуваме тук.
Това съобщиха от „Спаси София“
Оказва се, че казусът с катастрофиралия на 8-ми февруари шофьор, който беше почивал едва 3 дни от общо 39, не е изключение, а редовна практика. Многократно се надвишават дефинираните в Кодекса на труда пределни граници за полагане на седмичен, месечен и годишен извънреден труд. Не са рядкост водачи с между 350 и 500 часа годишно, при допустими 150.
Това създава изключително сериозни рискове за сигурността на градския транспорт. Допускането на преумора за хората, отговорни за живота на стотици хиляди пътници дневно е крайно безотговорно. Затова и настояваме Йорданка Фандъкова незабавно да поиска оставките на директорите на Столичен автотранспорт - Слав Монов и Столичен електротранспорт - Евгений Ганчев. Дългогодишни директори, при чието управление, организацията и условията за труд в градския транспорт продължават да се влошават. Няма как да очакваме от хора, които в продължение на години си затварят очите и активно участват в хаоса в депа и гаражи, изведнъж да започнат да спазват законите и правилата.
В неделния ден , от БСП също коментираха темата, но тази пост фактум загриженост и активност издава или популизъм, или съучастие. При толкова общински съветници, нима досега никой от тях не е влизал в гараж “Земляне” или депо "Красна поляна", та се активираха след поста ни във Фейсбук?
Очакваме компетентните органи да извършат незабавна проверка и да оповестят резултатите от нея. Хората, отговорни за нашата ежедневна мобилност заслужават много повече от условията, в които са принудени да работят сега.
Призоваваме и председателката на транспортните синдикати Екатерина Йорданова да си подаде оставката, не само защото като председател на комисията по транспорт в СОС е в конфликт на интереси, но и защото ръководените от нея синдикати очевидно не могат да защитят правата на работещите в транспорта, отбелязват от „Спаси София“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Удивен
И аз искам да работя 350 - 500 часа годишно на пълна заплата.
Коментиран от #4, #5, #6, #26, #34
11:55 11.02.2019
2 Робовладелството
11:56 11.02.2019
3 Вярно ли е че
11:57 11.02.2019
4 куку руку ку
До коментар #1 от "Удивен":
150 часа е допустимият извънреден труд на година!11:58 11.02.2019
5 НАТО ВЕЦ
До коментар #1 от "Удивен":
Това е извънреден труд бе горски. Аз знам обаче и за много други сфери, с жизнена важност, дето извънредния труд е по над 100 часа месечно...Коментиран от #10
11:59 11.02.2019
6 гост
До коментар #1 от "Удивен":
става дума за извънредните часове11:59 11.02.2019
7 Реститутка
Коментиран от #18, #21
12:01 11.02.2019
8 стига бе
Коментиран от #13
12:06 11.02.2019
9 Чудя се
Искаме Кирил Добрев за кмет на столицата, за да сложи в ред и финанси и транспорт!
12:10 11.02.2019
10 а къде
До коментар #5 от "НАТО ВЕЦ":
в статията е споменато , че става въпрос за извънреден труд! МммКоментиран от #16
12:12 11.02.2019
11 САШО
12:13 11.02.2019
12 а къде
12:15 11.02.2019
13 НАТО ВЕЦ
До коментар #8 от "стига бе":
Сподели какво "блъскаш", защото при 8 часов работен ден, месечно трябва да изработваш между 192 и 216 часа ;)Коментиран от #19
12:16 11.02.2019
14 Миризлив пор
Коментиран от #25
12:17 11.02.2019
15 Гост
12:17 11.02.2019
16 НАТО ВЕЦ
До коментар #10 от "а къде":
Ми това са ни журналята, но ако знаещ КТ, ще се сетиш за какво в същност става въпрос.12:18 11.02.2019
17 Миро А.
Явно това са хора,които забелязват и помагат на други,непознати за тях хора, достойно да си вършат работата и достойно отношение да получават.
Ще кажете-какво пък толкова,шофьори....да,ама возят жените ни,децата ни.
12:24 11.02.2019
18 минаващ
До коментар #7 от "Реститутка":
Е, всеки не е учил за (про)статуетка като тебе.12:31 11.02.2019
19 Реалист
До коментар #13 от "НАТО ВЕЦ":
22 работни дни х 8 работни часа = 172 работни часа ПРИБЛИЗИТЕЛНО на месец.Коментиран от #23
13:01 11.02.2019
20 Borisov
13:06 11.02.2019
21 Тъй ли
До коментар #7 от "Реститутка":
Ще ви дойде пак времето капиталистически изтривалки , дали ще избягате като ви подгони е на горе по хълмаКоментиран от #27
13:25 11.02.2019
22 С....Я
13:27 11.02.2019
23 НАТО ВЕЦ
До коментар #19 от "Реалист":
Да. При пет дневна работна седмица са между 160 и 184 часа месечно. Средно 176. Понеже съм на работа почти из ден в ден и съм се заплеснал да ги сметна на 6 дневна.13:34 11.02.2019
24 Бай Благой
14:18 11.02.2019
25 Шофьор
До коментар #14 от "Миризлив пор":
А когато се плаща на ДАИ да си затваря очите, какво правим?Коментиран от #28
14:30 11.02.2019
26 Радо
До коментар #1 от "Удивен":
Приятел, касае се за законови ограничения относно извънреден труд. Не за работни часове изобщо.14:30 11.02.2019
27 Реститутка
До коментар #21 от "Тъй ли":
Мечтай си- мечтите поне са безплатни, за разлика от сиренето в магазина, което не можеш да си позволиш ;)14:49 11.02.2019
28 Миризлив пор
До коментар #25 от "Шофьор":
При написан много ясен сигнал кой кога и колко кара - все пак има разписание няма кой от ДАИ да си затвори очите за "Работно време на шофьорите". Все пак според разписанието ще трябва да се извади и съответния работен дневник на шофьорите. В случая ми се струва че сигнала е подаден от някой завидял на шофьорите колко пари са взели за нова година от извънреден труд - нищо че сами са ги заработили де.Коментиран от #30
15:08 11.02.2019
29 Живко тубата
16:24 11.02.2019
30 Анонимен
До коментар #28 от "Миризлив пор":
Като им се плащат рушвети и им дават безплатни карти за пътуване, си затварят очите и още как.17:10 11.02.2019
31 Варненец
Пример.
Пет месеца денонощно каране.
Сезон е туристите трябва да се возят.
20:51 11.02.2019
32 Anonimen
21:20 11.02.2019
33 Софиянец
22:07 11.02.2019
34 Става въпрос
До коментар #1 от "Удивен":
Става въпрос за извънреден труд. Щатът на един шофьор е 900лв..Като искате ходете работете. Не случайно шофьори не достигат. Понеже е много хубаво.01:10 12.02.2019