1 602 7

Има риск от недостиг на горива в България

Когато има нормативни промени, които ни карат да инвестираме, със сигурност това ще се отрази на цената на горивата

Има риск от недостиг на горива в България
Венцислав Михайлов
Възможен е недостиг на гориво след 1 април, когато част от бензиностанциите няма да отворят.

Това заяви в сутрешния блок на БНТ експертът от Българската петролна и газова асоциация Светослав Бенчев.

Има сериозен риск обектите ни да не отворят на 1 април. Или поне част от тях. И това е защото сроковете, които са ни дадени за изпълнение са изключително кратки, заяви Бенчев.

От асоциацията не приемат и новите изисквания за касовите бележки, които според тях създават предпоставки за координирани практики между търговците и противоречат на правилата за конкуренцията.

Бенчев посочи, че ако се търси показване на печалбата на производителите, тя може да се види в годишните отчети на търговците, които са публични. Според него тя е между 1 и 1,5 на сто.

Основният начин за борба със сивия сектор е контролът. Има достатъчно агенции в страната, има и нов закон за горивата, който би допринесъл за изсветляване на сивия сектор. Контрол, само контрол, подчерта Бенчев.

Експертът заяви, че има фактори и за повишаване на цените на горивата, но засега не може да се прогнозира дали те ще доведат до реално поскъпване.

Когато има нормативни промени, които ни карат да инвестираме, със сигурност това ще се отрази на цената на горивата. Освен това и курсът на суровия петрол тръгна нагоре. Така че, има известни фактори в тази посока. Дали те ще се реализират, ще видим в следващите няколко дни, каза още Светослав Бенчев.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Трънчев
    Отговор
    1 19:24  14.03.19
    Ауууу, нова криза и опашки ... И цените в тавана. Браво! Супер го измислихте, тиквочи!

    Коментиран от #3

  • Топ Експерт
    Отговор
    2 19:29  14.03.19
    Препоръчвам да затварят бензиностанциите! Да видим колко ще изкарат монополистите! Една седмица никой да не зарежда, и ще клекнат на по ниски цени. И без това качеството на горивото е ......
  • пейо
    Отговор
    3 19:48  14.03.19

    До коментар #1 от "Трънчев":

    И ти му вярваш на този??? Всеки път е едно и също. Държавата се опитва да ги изкара на светло и всичките почвам да мърморят как това нямало да стане, как онова нямало как да стане. Нормално е да мърморят. НЕ ИСКАТ да са на светло. Като контрола се затегне с промените няма да могат да си присвояват и да укриват данъци. Всички частници са в сивия сектор и когато се опитат да ги изкарат на светло и започва реването.

    Коментиран от #6

  • манаф
    Отговор
    4 20:29  14.03.19
    Защо ли на тия самозвани експерти не им вярвам като знам че при цена на петрола от 140 долара на колонка се продаваше 2.60 или 2.70 лев. а сега при цена а петрола от 65 долара на колонка се продава в порядъка от 2.30 лев. Тази разлика от 30 до 40 стотинки дали ще покрият 75 долара от тогавашната цена. Или просто казано 75 долара дали са 40 стотинки.
  • Хайл
    Отговор
    5 23:31  14.03.19
    На нож вече братя българи,тия само от бой разбират
  • Запознат
    Отговор
    6 00:44  15.03.19

    До коментар #3 от "пейо":

    Няма кой да изкара. Те се знаят всички. Целта е да остане само Лук ойл. Разбираш ли? Монопол, монопол, до дупка. Остават Лукойл, Сакса-което пак е Лйкойл, Еко, Ромпетрол, Инса - нов играч от скоро време на Домусчиев/Марешки. Шел, Омв и другите зареждат от Сакса, която получава гориво от Лук ойл. Всичко е заради монопола. Малките варират, между контрабанда и Лукойл, разбирай мешат,щото са тарикати. И така. БГ-то се монополизира по отрасли между няколко фамилии.
  • НЕКОЙ
    Отговор
    7 11:55  15.03.19
    Докато не направят бензина и дизела по 5 лева, а газа по 3 лева няма да се спрат.

Напиши коментар:


Публикувай