Last news in Fakti

16 Август, 2019 21:08 5 297 24

Росен Желязков: Без забрана за ремонт на кола пред блока

  • ремонт-
  • кола-
  • росен желязков

Сервизна дейност, която се извършва срещу заплащане, е тази, която трябва да бъде регистрирана

Росен Желязков: Без забрана за ремонт на кола пред блока - 1

Министърът на транспорта Росен Желязков обясни, че няма да има забрана за хората сами да ремонтират автомобилите си в новия Закон за пътните транспортни средства. „Искаме да имаме ефективен контрол на техническото състояние, на достоверността на моторното превозно средство, което се внася, и искаме да бъде облекчен продавачът и купувачът при регистрацията на моторното превозно средство“, добави Желязков Той посочи това в отговор на обвиненията на БСП, че законът прокарва лобистки интереси.

„На пресконференцията на БСП е предложен режимът да е уведомителен за първите две години на автосервизите, за да се види колко и какви автосервизи има в страната“, поясни той и добави, че трябва да се знае, когато се правят ремонти, каква е оторизацията и какъв е произходът на частите, както и какво е качеството на труда. „Това е с оглед безопасността на извършваните ремонти и последиците от тях“, заяви той, цитиран от БТВ.

Росен Желязков каза още, че хората ще могат сами да извършват ремонтни дейности. „Сервизна дейност, която се извършва срещу заплащане, е тази, която трябва да бъде регистрирана. Всеки може сам да си извърши дейността по ремонт любителски, но ако не е срещу заплащане“, категоричен беше той.

Заместник-председателят на ПГ на „БСП за България“ Георги Свиленски посочи на брифинг в централата на партията, че на 19 август изтича срокът за обществено обсъждане на законопроекта за пътните превозни средства, в който управляващите виждат начин за намаляване на жертвите по пътищата. „Според левицата предложените промени ще дадат възможност на частни структури да контролират пунктовете за технически прегледи, а държавата се отказва от контролните си функции. По думите на Свиленски, единственото нещо, което се прави с този закон, е прокарване на лобистки интереси и нито един текст не е в интерес на българските шофьори и граждани, нито на безопасността.

Според Свиленски в случая държавата излиза от административните, от контролните си функции. Той допусна, че техническият преглед и регистрацията в КАТ ще поскъпнат


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Един

    18 3 Отговор
    Прав е!!!
  • 2 Тъпанар

    47 3 Отговор
    Кой го пита тоя тъпанар за забраните му, като нямам пари аз ще си я ремонтирам колата ако ще и 100 забрани да сложат гербаджийска паплач.

    Коментиран от #12, #17

  • 3 1234

    5 29 Отговор
    Не е за пренебрегване въпросът за домашните ремонти. Смяната на масло е елементарно от технологична гледна точка. Много хора сами си сменят маслото и протестират за отнемането им на това "право". Но никой от тях не желае да каже какво се случва с източеното масло. Нагледал съм се на разни самоделни квартални мостове за ремонт на автомобили, които плуват в масла и други отпадъци от автомобилни ремонти.
    ps Не ми е проблем и аз да си сменя маслото, но защо трябва да се връщам в епохата на наследствената Жигула, когато не се замислях къде ще излея отработеното масло?

    Коментиран от #22

  • 4 Бате Ачо

    28 1 Отговор
    Всичко хубаво, но за окаяното състояние на автомобилите не е виновен човека, който сам си ремонтира колата. Виновна е немотията, защото няма човек, който сам би рискувал здравето си, да кара неизправна кола. Отделно тази нова бюрокрация, няма да помогне с нищо - засилете контрола върху годишните прегледи, а не малоумна бюрокращина. Ако няма контрол и 20 паспорта да има, пак ще сме на същия хал. Я минете TÜV с неизправен автомобил - обаче в БГ даваш някой лев и дори не стъпваш в пункта.

    Коментиран от #18

  • 5 Аве кубе смотано

    28 2 Отговор
    Гепирастки опит за обяснение на поредното вадене на пари от джоба ни. А тая агенция за контрол дето я създавате за чий ни е бе, тиквар. Ще набутте в нея няколко стотин гепирастки лизачи от гепи масива нали. Да ва ваща.... крадлива
  • 6 Айде бе

    19 0 Отговор
    В сащ отиваш на задължителен годишен преглед на автомобила си само в оторизиран от щата сервиз, в който ти казват това, това и това не е наред, трябва да го оправиш до края на срока. Къде, как, кой ще го прави ремонта сервизът не го интересува. За да ти лепнат стикера автото ти трябва да е изрядно. Сменяш си сам маслото в къщи и носиш старото в сервиз откъдето ти дават талон който представяш при гтп.
  • 7 Бачо от Бабачково

    6 6 Отговор
    До 1234... *Не ми е проблем и аз да си сменя маслото, но защо трябва да се връщам в епохата на наследствената Жигула, когато не се замислях къде ще излея отработеното масло?*Е КАК КЪДЕ... В ГРАДА В НАЙ БЛИЗКАТА ШАХТА ДЪЖДАРКА, А НА СЕЛО В ДЕРЕТО... И да отива у Гръцко или Турско бе... Баал сум ги!
  • 8 Бачо Киро

    11 6 Отговор
    Точно както ви казах - всички, които го играят механици и поправят срещу заплащане в гаража си, ще трябва да станат легални. Туй то. Щели да глобяват ако си сменяме гумата... Глупости на търкалета...
  • 9 СТОП

    9 1 Отговор
    Тогава нищо няма да направите.Прилагайте директно немската система и стига глупости
  • 10 българин

    16 0 Отговор
    Не се самозалъгвайте!Карал съм коли от Германия и Тюфа го правят за 20 евро отгоре и няма никакъв проблем.А това,дето герберастите се опитват да правят го няма никъде.Има си закони,но трябва не само да ги има,но и да се спазват,а трябва и да има контрол спазват ли се.А тия се опитват не да оправят ситуацията,а да наложат тотален контрол върху всичко.Така е-умрял народ!
  • 11 1234

    4 6 Отговор
    Много минуси! И какво не ви хареса? Проблем ли е да изкажете някаква свързана мисъл? Имаме 30 букви, навържете ги по определен начин и може да се получи нещо смислено. Срещу кое възразявате?
    ps Тук е пълно с хора, които са неспособни да аргументират собствените си убеждения
  • 12 СссереМ

    3 11 Отговор

    До коментар #2 от "Тъпанар":

    Като нямаш пари за майстори си хвърляй бараката в Надин,не искаме да газим в масляци и други ла.на заради това че си бараба

    Коментиран от #13

  • 13 Уйй

    13 0 Отговор

    До коментар #12 от "СссереМ":

    70% си ремонтират нещо по колите сами, щото не са преяли като управляващите с парите на народа а тоя министър го возят с нашите пари и дава скапани предложения в ущърб на джоба на данъкоплатеца щото има полза да лобира.

    Коментиран от #15

  • 14 Гласувайте за Шайката ГЕрП!

    10 0 Отговор
    Тоя цървул Росен Желязков е особено важен за Борисоф. Той беше в основата на Костинбродската афера и осигури на Шайката ГЕрП 450 000 фалшиви бюлетини, с помощта на които герберунгите спечелиха изборите!
  • 15 Бачо Киро

    5 1 Отговор

    До коментар #13 от "Уйй":

    Не става въпрос да си човъркаш нещо по колата, а за сума ти гаражни самоуки "майстори". Няма лошо всички техници да се лицензират. Колкото до 70% дето си правят сами каквото могат - не е единствено парата, по-скоро е недоверието в повечето "майстори"... Освен това нали всичко знаем... Познавам един дето с чук си поправи коляновия вал на ИЖа в началото на 90те. Е, после отиде на майната си мотора, но главата му не увираше преди това...
  • 16 смок

    4 0 Отговор
    А защо просто не направите ГТП истински?
  • 17 Помисли ако можеш

    1 2 Отговор

    До коментар #2 от "Тъпанар":

    И що нямаш пари? Заради мисленето на мизерни!
  • 18 А защо е немотия?

    1 3 Отговор

    До коментар #4 от "Бате Ачо":

    В IT сектора няма немотия. Ама искат образование...
  • 19 Гласувайте за Шайката ГЕрП Дебили

    3 0 Отговор
    Ужасна новина и срам за България! Изключени сме като собственик на морски флаг от Парижкия меморандум. Експерти посочват като главна причина скандала с задържания неправомерно от ГЕРБ либийския танкер Бадр . Изпадането на България от списъците на Парижкото споразумение е неприятен факт. Това означава, че режимът за проверка на корабите ни ще бъде затегнат до изключително високи нива , коментира пред медията бившият директор на ИА Морска администрация к.д.п. Николай Апостолов
  • 20 Ибн Ебн Ал Съм Ги

    4 0 Отговор
    Няма оправия докато този народ не осъзнае, че всеки един опит за
    контрол ограничаване свободите лицензиране и всякакви нормативни простотии са в ущърб на цялото общество.Издръжката на всеки един чиновник я плащаме всички ние, а тя е огромна заплата осигуровки климатици и парно командировки дрехи и, каквото още се сетите.Аз мога сам да се грижа за себе си не искам чиновниците да ме пазят не искам и да им плащам да ме въртят на шиш.Долу ГЕРБ с техните мераци да ни доят стрижат и дерат.
  • 21 Дилър

    1 0 Отговор
    Моята цел е да ви продам друга кола всяка година. Затова слагам вода вместо масло и мойте работници не знаят що са тука. Работят само на компютър, да не си цапат ръцете. Добре дошли и ниски цени за ремонти.
  • 22 emo

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "1234":

    Маслото аз си го събирам в туби и не го изливам в никакъв случай. Има и такива, които го изливат, наистина. Но като отидеш да ти го сменят и ти презатегнат един пробката и още един път масления филтър, ще разбереш. Да се чудиш сали да търсиш бормашина да рапробиваш проббката или направо да смениш картера. правил съм ги и двете неща, заради майстори от сервизи.
  • 23 Матей

    3 0 Отговор
    Тия "обществени" обсъждания са за парлама,правят ги скорострелно за де ни се усети населението какъв кюляф са му скроили,като цъфне закончето в държавен вестник и край.Какво е това,полицай на всеки километър,от тук до края на света!?накрая ще турят по един Джи-пи-ес във всяко мпс и ставаш за тях като мравка на дланта,ако си техен човек,минаваш метър,иначе балтия.Стига с тия циганизми,сядайте си на задниците,скоро не е имало шофьорси бунтове.
  • 24 Автомобилист

    0 0 Отговор
    Аз си извършвам сам по-леките ремонти не защото нямам пари за автосервиз а понеже няма автомеханици. Попадам само на "автомонтьори" дилетанти. Едно време учеха в механотехникума а сега куцо и сакато работи в автосервиз.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове