Министърът на транспорта Росен Желязков обясни, че няма да има забрана за хората сами да ремонтират автомобилите си в новия Закон за пътните транспортни средства. „Искаме да имаме ефективен контрол на техническото състояние, на достоверността на моторното превозно средство, което се внася, и искаме да бъде облекчен продавачът и купувачът при регистрацията на моторното превозно средство“, добави Желязков Той посочи това в отговор на обвиненията на БСП, че законът прокарва лобистки интереси.
„На пресконференцията на БСП е предложен режимът да е уведомителен за първите две години на автосервизите, за да се види колко и какви автосервизи има в страната“, поясни той и добави, че трябва да се знае, когато се правят ремонти, каква е оторизацията и какъв е произходът на частите, както и какво е качеството на труда. „Това е с оглед безопасността на извършваните ремонти и последиците от тях“, заяви той, цитиран от БТВ.
Росен Желязков каза още, че хората ще могат сами да извършват ремонтни дейности. „Сервизна дейност, която се извършва срещу заплащане, е тази, която трябва да бъде регистрирана. Всеки може сам да си извърши дейността по ремонт любителски, но ако не е срещу заплащане“, категоричен беше той.
Заместник-председателят на ПГ на „БСП за България“ Георги Свиленски посочи на брифинг в централата на партията, че на 19 август изтича срокът за обществено обсъждане на законопроекта за пътните превозни средства, в който управляващите виждат начин за намаляване на жертвите по пътищата. „Според левицата предложените промени ще дадат възможност на частни структури да контролират пунктовете за технически прегледи, а държавата се отказва от контролните си функции. По думите на Свиленски, единственото нещо, което се прави с този закон, е прокарване на лобистки интереси и нито един текст не е в интерес на българските шофьори и граждани, нито на безопасността.
Според Свиленски в случая държавата излиза от административните, от контролните си функции. Той допусна, че техническият преглед и регистрацията в КАТ ще поскъпнат
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Един
21:17 16.08.2019
2 Тъпанар
Коментиран от #12, #17
21:28 16.08.2019
3 1234
ps Не ми е проблем и аз да си сменя маслото, но защо трябва да се връщам в епохата на наследствената Жигула, когато не се замислях къде ще излея отработеното масло?
Коментиран от #22
21:34 16.08.2019
4 Бате Ачо
Коментиран от #18
21:34 16.08.2019
5 Аве кубе смотано
21:37 16.08.2019
6 Айде бе
21:49 16.08.2019
7 Бачо от Бабачково
21:57 16.08.2019
8 Бачо Киро
22:07 16.08.2019
9 СТОП
22:45 16.08.2019
10 българин
22:59 16.08.2019
11 1234
ps Тук е пълно с хора, които са неспособни да аргументират собствените си убеждения
23:07 16.08.2019
12 СссереМ
До коментар #2 от "Тъпанар":
Като нямаш пари за майстори си хвърляй бараката в Надин,не искаме да газим в масляци и други ла.на заради това че си барабаКоментиран от #13
23:44 16.08.2019
13 Уйй
До коментар #12 от "СссереМ":
70% си ремонтират нещо по колите сами, щото не са преяли като управляващите с парите на народа а тоя министър го возят с нашите пари и дава скапани предложения в ущърб на джоба на данъкоплатеца щото има полза да лобира.Коментиран от #15
00:51 17.08.2019
14 Гласувайте за Шайката ГЕрП!
07:42 17.08.2019
15 Бачо Киро
До коментар #13 от "Уйй":
Не става въпрос да си човъркаш нещо по колата, а за сума ти гаражни самоуки "майстори". Няма лошо всички техници да се лицензират. Колкото до 70% дето си правят сами каквото могат - не е единствено парата, по-скоро е недоверието в повечето "майстори"... Освен това нали всичко знаем... Познавам един дето с чук си поправи коляновия вал на ИЖа в началото на 90те. Е, после отиде на майната си мотора, но главата му не увираше преди това...08:24 17.08.2019
16 смок
08:50 17.08.2019
17 Помисли ако можеш
До коментар #2 от "Тъпанар":
И що нямаш пари? Заради мисленето на мизерни!09:07 17.08.2019
18 А защо е немотия?
До коментар #4 от "Бате Ачо":
В IT сектора няма немотия. Ама искат образование...09:11 17.08.2019
19 Гласувайте за Шайката ГЕрП Дебили
09:25 17.08.2019
20 Ибн Ебн Ал Съм Ги
контрол ограничаване свободите лицензиране и всякакви нормативни простотии са в ущърб на цялото общество.Издръжката на всеки един чиновник я плащаме всички ние, а тя е огромна заплата осигуровки климатици и парно командировки дрехи и, каквото още се сетите.Аз мога сам да се грижа за себе си не искам чиновниците да ме пазят не искам и да им плащам да ме въртят на шиш.Долу ГЕРБ с техните мераци да ни доят стрижат и дерат.
09:29 17.08.2019
21 Дилър
09:56 17.08.2019
22 emo
До коментар #3 от "1234":
Маслото аз си го събирам в туби и не го изливам в никакъв случай. Има и такива, които го изливат, наистина. Но като отидеш да ти го сменят и ти презатегнат един пробката и още един път масления филтър, ще разбереш. Да се чудиш сали да търсиш бормашина да рапробиваш проббката или направо да смениш картера. правил съм ги и двете неща, заради майстори от сервизи.13:27 17.08.2019
23 Матей
14:32 17.08.2019
24 Автомобилист
23:16 17.08.2019