Ако на едно кръстовище се срещнат камион, автобус и автомобил, в каква последователност трябва да преминат?
Освежаването на правилата за движение само ще е от полза за пътната безопасност.
Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 101 гласа.
30 Септември, 2019 10:29 51 330 555
Ако на едно кръстовище се срещнат камион, автобус и автомобил, в каква последователност трябва да преминат?
Освежаването на правилата за движение само ще е от полза за пътната безопасност.
Свързани новини
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 хаха
Коментиран от #21, #133, #459, #541
10:31 30.09.2019
2 Бай Благой
10:31 30.09.2019
3 Топера
Коментиран от #7
10:32 30.09.2019
4 Гост
10:32 30.09.2019
5 Огнеборец
2-A
3-C
Коментиран от #9, #277
10:32 30.09.2019
6 El pepi
10:32 30.09.2019
7 Гост
До коментар #3 от "Топера":
И защо автобуса да е с предимство пред дясностоящия - защото няма знак СТОП ли? хахаКоментиран от #10, #42, #281, #545
10:33 30.09.2019
8 Гост
10:33 30.09.2019
9 El pepi
До коментар #5 от "Огнеборец":
1-B2-C
3-A
Ще трябва да ти скъсам синият талон хехехе :)))
10:34 30.09.2019
10 Гост
До коментар #7 от "Гост":
Правилото за дясно-стоящия е валидно пре нерегулирани кръстовища. В случая кръстовището е регулирано.Коментиран от #18, #25, #26, #34, #423, #463
10:34 30.09.2019
11 Селянин без колело
10:35 30.09.2019
12 Borislav Popov
Коментиран от #23, #305
10:35 30.09.2019
13 rolangaros
Коментиран от #290
10:35 30.09.2019
14 Мечо Пух
10:36 30.09.2019
15 B A C
10:36 30.09.2019
16 Разбира се, че първи трябва да премине
Коментиран от #544
10:36 30.09.2019
17 Дим
2. A
3. C
10:36 30.09.2019
18 Гост
До коментар #10 от "Гост":
Батка, автобуса и автомобила са на равнозначни пътища. Кой според теб трябва да мине пръв.Я ми отговори ако на кръстовище имаш 4 знака СТОП кой трябва да премине пръв и защо правилото за дясностоящия да важи само за нерегулирани кръстовища?
Коментиран от #123, #240
10:36 30.09.2019
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Охххх
И това е защото знак стоп означава спри и осигури предимство иако нямя никой премини.
Коментиран от #507, #550
10:37 30.09.2019
21 Треа да ви вземат книжките
До коментар #1 от "хаха":
на всички10:37 30.09.2019
22 Арнес
Коментиран от #55, #58
10:38 30.09.2019
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Гоуст
10:38 30.09.2019
25 Гост
До коментар #10 от "Гост":
Цитираме закона:На кръстовище на равнозначни пътища водачът на пътно превозно средство е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се намират или приближават от дясната му страна. Като завиващите наляво пропускат насрещнодвижещите се.
Коментиран от #257
10:38 30.09.2019
26 КАТ
До коментар #10 от "Гост":
Това са равнопоставени пътища, които в случая са без предимство. Независимо от знаците, важи правилото за предимство на десностоящия!Коментиран от #244
10:38 30.09.2019
27 Спец
10:39 30.09.2019
28 Ахахах
Предимството за камиона е надясно!!!! Автобусът джаска направо. Според новите измения, които никой не ги знае, рейсО трябва да фучи пръв
10:39 30.09.2019
29 smeh
10:40 30.09.2019
30 РАНЧО
10:41 30.09.2019
31 Скъсайте си книжките
Коментиран от #474
10:41 30.09.2019
32 Гостилничаря
10:42 30.09.2019
33 Шансу Имамов
Коментиран от #402
10:42 30.09.2019
34 rolangaros
До коментар #10 от "Гост":
Ако от АПИ направят кръстовище с 4 знака " СТОП " , по- добре да закрият институцията на момента .10:43 30.09.2019
35 Олимпийска надежда
10:43 30.09.2019
36 Borislav Popov
До коментар #23 от "Ето на.":
Ти па, си много умен, нито от майтап разбираш, нито си чувал за неписаното правило, че най големото МПС е винаги с предимство, за теб е важното да покажеш колко си "умен", като наречеш друг човек прост.10:45 30.09.2019
37 Кико
10:45 30.09.2019
38 Спец 33
10:46 30.09.2019
39 Селянин без колело
Коментиран от #50, #57, #61
10:46 30.09.2019
40 Аз мисля че
10:47 30.09.2019
41 Сложете си очилата,
Коментиран от #48
10:47 30.09.2019
42 Sith
До коментар #7 от "Гост":
Зависи от какъв клас е пътя по който се движи десностоящия. Ако е по-нисък клас има знак стоп и трябва да изчака.10:48 30.09.2019
43 Това е!
10:50 30.09.2019
44 Тираджия
Коментиран от #51, #53, #60, #93, #116, #197
10:51 30.09.2019
45 гост
10:52 30.09.2019
46 бай Кольо
10:52 30.09.2019
47 Листовчо
10:54 30.09.2019
48 Ал Купоне
До коментар #41 от "Сложете си очилата,":
Да, но обърни внимание на знака, пътя с предимство продължава ако завиеш надясно, а ако завиваш наляво предимството се губи вече.10:54 30.09.2019
49 Алфа Вълкът
10:56 30.09.2019
50 Факт
До коментар #39 от "Селянин без колело":
По -добре си стой на село!10:56 30.09.2019
51 РАНЧО
До коментар #44 от "Тираджия":
Абе, колко пъти са ти вземали книжката?.....10:57 30.09.2019
52 Коментар📝
10:57 30.09.2019
53 Алфа Вълкът
До коментар #44 от "Тираджия":
Кажи им го на тия селтаци!Коментиран от #182
10:58 30.09.2019
54 Наистина
Равнопоставен път - майко мила.
Кръстовището или е РЕГУЛИРАНО или е НЕРЕГУЛИРАНО. РЕГУЛИРАНО Е когато е със светофар, пътни знаци или регулиравчик. НЕРЕГУЛИРАНО е когато липсват гореизброените или каквато и да е пътна маркироавка. Ако е НЕРЕГУЛИРАНО важи единствено и само правилото за ДЯСНОСТОЯЩИЯ или който първи пристигне първи преминава. Ако е РЕГУЛИРАНО се преминава съгласно указанията на съответната регулация. В случая съгласно пътните знаци. Лекия автомобил преминава последен защото трябва да спази зака СТОП. Автобуса изчаква товарния автомобил защото е със знак че е без предимство а отдолу знака му оказва пътя с предимство от който идма товарния автомобил. И в тоя ред на мисли товарния преминава първи.
А СЕГА ЩЕ ВИ КАЖА КАКВО ЩЕ СТАНЕ НА ПРАКТИКА - като тръгне камиона тоя с автомобила ще се изстреля и ще го ползва като гард. И автобуса ще мине на спокойствие щото нема да има никой. А ако кората е с пернишка, бургаска или варненска регистрация ще мине първи каквато и да му струва - даже може да извърти и един дрифт пред опулените погледи на водачите на автобуса и камиона които със сигурност ще спазят знаците. И това ако кръстовището е в софия.
В останалата част на българия не се наемам да предскажа какво ще стане в действителност.
А навсякъде другаде по света дори и в Уганда ще стане каквото написах най горе.....
Сега ако искат графиката да е модерна и реална трябва да турят и една велоалея и един с
Коментиран от #62, #74, #262
10:59 30.09.2019
55 Червен скорпион
До коментар #22 от "Арнес":
Ти па си много убав.10:59 30.09.2019
56 Valio
Автобусът е втори,защото има знак пресичане на път с предимство и леката кола е последна,защото има знак СТОП.
Коментиран от #158
11:01 30.09.2019
57 rolangaros
До коментар #39 от "Селянин без колело":
Как да няма значение знака за път с предимство, бе цървул. На знака е указано , че ще има предимство само ако продължи да се движи на дясно- това е пътя с предимство.В другия случай / като завива на ляво , пътят му е равнопоставен с пътищата на останалите участници в движението /.Коментиран от #63
11:02 30.09.2019
58 Алфа Вълкът
До коментар #22 от "Арнес":
То хубаво критикуваш, ама мнение не си дал?Автобусът минава първи, другите си карат кой за къде е!
11:03 30.09.2019
59 ХХХ
Внимателно гледайте знаците и учете правилата!
Коментиран от #66
11:04 30.09.2019
60 Верно си тираджия
До коментар #44 от "Тираджия":
Камиона излиза от пътя с предимство бе селянин....Коментиран от #421
11:05 30.09.2019
61 Селянин с колело
До коментар #39 от "Селянин без колело":
Добре, че си БЕЗ колело!Камионът не е на път с предимство, който напуска. Той е на път без предимство (има и знак н1) и ще се влива в пътя с предимство.
За останлите коментиращи ще кажа:
Правило на дясностоящия се прилага само на НЕРЕГУЛИРАНО кръстовище, а това кръстовище не е такова.
За онзи дето пита кой е с предимство на кръстовище където има четири "стопа"- такова кръстовище НЯМА никъде!
Поредността на преминаване е следната:
1) "Б"(камион)- той е на път с предимство, макр и да го напуска.
2)"А" (автобус)- той се влива от път без предимство в такъв с предимство, НО НЕ ПРОМЕНЯ посоката си на движение (движи се направо) той има знак Н1 който му казва, че ако никой не се движи по пътя с предимство, то той може да премине без да спира на кръстовището.
3)"Ц" зеленият автомобил. Той се влива в път с предимство, но за целта променя посоката си (завива на дясно) Има знак "СПРИ! ОСИГУРИ ПРЕДИМСТВО) който му казва, че ако някой се движи по останлите пътища, то зеленият автомобил, трябва да СПРЕ и осигури ПРЕДИМСТВО.
Коментиран от #104, #337
11:06 30.09.2019
62 и един с
До коментар #54 от "Наистина":
какво?Коментиран от #65
11:07 30.09.2019
63 Леле че си прост
До коментар #57 от "rolangaros":
Равнопоставен е на този отдясно който също е в пътя с предимство бе тъпак и ако имаше кола отдясно трябваше да я изчака. А когато излизаш от път с предимство също си с предимство пред останалите което са без предимство глупак такъвКоментиран от #75, #149
11:08 30.09.2019
64 ожщг
Товарен автомобил
Лек автомобил
11:08 30.09.2019
65 И едн с
До коментар #62 от "и един с":
Тротинетка тогава всички сме скъсани на изпита....11:09 30.09.2019
66 Марийче казвай отговора
До коментар #59 от "ХХХ":
Камиона е на.път без предимство, на ляво за него няма предимство, трябва да пропусне аввтобуса, който върви на право.
11:09 30.09.2019
67 Morgoth
Коментиран от #78
11:11 30.09.2019
68 хазарта
11:12 30.09.2019
69 Borislav Popov
Коментиран от #71
11:14 30.09.2019
70 Много моля
А ТАКОВА КРЪСТОВИЩЕ ИМА ТОЧНО НА ЗИМНИЯ ДВОРЕЦ В СТУДЕНТСКИ ГРАД И ЕЛА ДЯ ВИДИШ КАКВО СТАВА ......
Ако застанат там катаджии нема да им стигне мастилото за актовете дето трябва да нафраскат
Коментиран от #81, #108
11:16 30.09.2019
71 Не показва
До коментар #69 от "Borislav Popov":
Че важи за пътя с предимство а показва КОЙ е пътя с предимство.....Коментиран от #94
11:17 30.09.2019
72 Чапай
11:21 30.09.2019
73 Алфа Вълкът
Първа - мръсна газ, веднага бам втора и вече трябва да взимам решение за следващото кръстовище! Тва е да си шофер в БГ-то баце!
11:21 30.09.2019
74 Един с пернишка регистрация (Булаир)
До коментар #54 от "Наистина":
Ти ако имаш книжка - много лошо. Щото не познаваш Правилника за движението, ама знаеш да лалаш само глупости. По принцип: НИКЪДЕ в българската нормативна уредба не е записано, че знак B1 (,,Пропусни движещите се по пътя с предимство") дава предимство пред знак B2 (,,Спри! Пропусни движещите се по пътя с предимство") . Знаци B1 и B2 нямат отношение към реда за преминаване по пътя без предимство. Аре сега ми говори за регистрации, у лево!P.S. Като отидеш не в Уганда, а в която и да е държава в Африка или Близкия изток, ще те питам пак колко убаво си карат там.
Коментиран от #87
11:24 30.09.2019
75 ТРЯБВА
До коментар #63 от "Леле че си прост":
незабавно да си върнеш шофьорската книжка в КАТ и по-добре вземи такси или градския транспорт до там!11:26 30.09.2019
76 Чапай
11:27 30.09.2019
77 руснак
11:30 30.09.2019
78 rolangaros
До коментар #67 от "Morgoth":
Ще те черпя , ако го обясниш на цървула с пост "63" !!!!11:30 30.09.2019
79 Никола Шопов
11:30 30.09.2019
80 533
Коментиран от #82
11:35 30.09.2019
81 Коmapak
До коментар #70 от "Много моля":
Много си прав. В петък минах оттам и една кукувица с предимство чакаше незнайно какво. А за тези, които твърдят, че автобуса трябва да мине преди колата да ходят на поправка, ако въобще имат книжки де.Коментиран от #84
11:41 30.09.2019
82 Абсолютно
До коментар #80 от "533":
И според мен тия знаци са поставени нелогично и по-скоро ще объркат движението11:45 30.09.2019
83 chocho
В-С-А е редът на преминаване!
11:46 30.09.2019
84 О не не
До коментар #81 от "Коmapak":
Знака СТОП те задължава да пропуснеш всички останали , самата подредба на знаците на снимката нямат логична подредба11:48 30.09.2019
85 Гошко-шофьорчето
11:48 30.09.2019
86 Pavlin
Коментиран от #90
11:48 30.09.2019
87 Един с пернишка регистрация
До коментар #74 от "Един с пернишка регистрация (Булаир)":
Да се коригирам: знаците са Б1 и Б2. Да се не бръкат ората.11:49 30.09.2019
88 тираджията
11:50 30.09.2019
89 тираджията
11:51 30.09.2019
90 О не не
До коментар #86 от "Pavlin":
В правилника пише знак СТОП :-Спри, огледай се, и ако няма други автомобили, премини! Което, ще рече, че трябва да пропуснеш всички останали....Коментиран от #95
11:51 30.09.2019
91 Коmapak
11:52 30.09.2019
92 Четете правилника
11:54 30.09.2019
93 тошо
До коментар #44 от "Тираджия":
ти направо ме разби,явно караш ТИР само на село и си взел книжка с прасенце и дамажанка под ръка,аман от неграмотници по пътищата11:55 30.09.2019
94 Borislav Popov
До коментар #71 от "Не показва":
Може, не споря, но има нещо мътно в тази задача, не вярвам отговора да е толкова елементарен.Коментиран от #99
11:56 30.09.2019
95 Pavlin
До коментар #90 от "О не не":
Копирам от сайта на СБА - Никъде в българската нормативна уредба не е записано, че знак Б1 дава предимство пред знак Б2 Самите знаци Б1 и Б2 оказват, че трябва да пропуснете движещите се по пътя с предимство. Те нямат отношение към реда за преминаване по пътя без предимство.Коментиран от #191
11:59 30.09.2019
96 onq s konq
Коментиран от #103
12:00 30.09.2019
97 лари
Коментиран от #98, #100
12:03 30.09.2019
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 -...-
До коментар #94 от "Borislav Popov":
Не е споменато и в кой регион е кръстовището. Ако е в китното Лудогорие по ''малките'' часове - и четиримата са с предимство.12:06 30.09.2019
100 Komapak
До коментар #97 от "лари":
И ти си кандидат за ролбара ми. Ще научиш правилника ама по трудния начин 😁12:08 30.09.2019
101 стоян георгиев
12:08 30.09.2019
102 Pavlin
12:11 30.09.2019
103 стоян георгиев
До коментар #96 от "onq s konq":
предполагам че се шегуваш!няма как да не си стигал до подобна ситуация и ако наистина в нея мислиш както сега ще предизвикаш сериозна катастрофа.Коментиран от #106
12:13 30.09.2019
104 Селянин без колело
До коментар #61 от "Селянин с колело":
Хахаха...ти ме уби...да не страдаш от раздвоение на личността или загуба на краткосрочна памет? Виж какво си написал..."Камионът не е на път с предимство, който напуска. Той е на път без предимство (има и знак н1) и ще се влива в пътя с предимство.", а после...:" 1) "Б"(камион)- той е на път с предимство, макр и да го напуска."! Прочети отново какво съм написал, иначе си прав...12:16 30.09.2019
105 Чичовото
12:32 30.09.2019
106 Komapak
До коментар #103 от "стоян георгиев":
Е той си е с кон! За какво му е шофьорска книжка????12:33 30.09.2019
107 LAZY
12:33 30.09.2019
108 Селянин без колело
До коментар #70 от "Много моля":
Точно на въпросното кръстовище си отвисях цял месец, понеже излизам от малката уличка, която е със знак СТОП, ако бях от хората, нацъкали ми минуси, щях да правя всеки ден катастрофи....Отчайващо, но и разбираемо. Докато бях в София, където май само аз бях селянин, че като гледам всички са от голям нагоре, излизах с една мацка ( с това отговарям и на #68 :), та един ден я питам -Ти имаш ли книжка? -Имам! -Супер, значи довечера излизаме, аз ще пия, а ти ще ни прибираш! -Ама аз не мога да карам! -Е, как имаш книжка? -Ами, чичо ми я подари за РД!.... та така.....Коментиран от #131
12:46 30.09.2019
109 УЖАС
Коментиран от #110
12:59 30.09.2019
110 AmateurEU
До коментар #109 от "УЖАС":
Естествен подбор.... Не знам дали Пътна полиция чете голяма част от глупостите, които са написали хора със СУМПС!!! Над половината директно без книжки! Ама то, ако закона се спазване и познаваш полицаите ще останат без работа. Изключително добра анкета, макар да не е представителна извадка! Браво на авторката на въпросчето!Коментиран от #111
13:07 30.09.2019
111 Pavlin
До коментар #110 от "AmateurEU":
1. Не се обоснова ти от кой отбор си.2. Не се изисква 100% покритие на знанията за взимане на СУМПС.
Коментиран от #115
13:11 30.09.2019
112 100
13:12 30.09.2019
113 Bit
Коментиран от #117
13:14 30.09.2019
114 Тони
Коментиран от #380
13:26 30.09.2019
115 AmateurEU
До коментар #111 от "Pavlin":
Какво значи отбор?! Има познаващ и непознаващи правилника! Средно положение няма. B C A е редът за преминаване. Или за 30 години(преди колкото съм си взел книжката) закона са го променили или статистиката за катастрофите не е вярна. Като чета половината сте кандидати я за Пирогов, я за МалашевциКоментиран от #122
13:31 30.09.2019
116 262
До коментар #44 от "Тираджия":
Камиона е с предимство ако завива на дясно!Сляп ли сте?13:37 30.09.2019
117 Komapak
До коментар #113 от "Bit":
Елементарно Уотсън, десностоящият13:37 30.09.2019
118 Garrincha
13:44 30.09.2019
119 заз на газ
Коментиран от #121
13:44 30.09.2019
120 Коmapak
Коментиран от #134
13:44 30.09.2019
121 Komapak
До коментар #119 от "заз на газ":
Още един кандидат за проверовъчен. Та казваш пътя с предимство нищо не значи, ако сменяш посоката а не я следваш???? Леле леле! Не знам по колко ги купувате тези книжки, ама много простотия има по пътищата родни!Коментиран от #129
13:49 30.09.2019
122 Pavlin
До коментар #115 от "AmateurEU":
Аз също съм за B,C,A, просто доста хора мислят по друг начин ...Коментиран от #136
13:50 30.09.2019
123 има знаци
До коментар #18 от "Гост":
Автобуса има знак за без предимство, а автомобила има знак СТОП. Кой си е купил книжка?Коментиран от #551
13:51 30.09.2019
124 ABC
1) Никой не вижда какви знаци имат другите. Би могло да се видят, но няма гаранция. Така че вземаш решение само от своя знак и посока.
2) Това кой накъде ще кара не е 100% сигурно. Може да дава мигач, защото го е забравил или да не го е включил. Така че пак всеки само предполага накъде са тръгнали останалите и разчита на своя знак, позиция и посока.
Поредността е камион, кола, автобус. На практика: ако колата не беше такси (=с достатъчно много опит), най-вероятно щеше да мине последна, защото изчаква предпазливо. Камионът и автобусът са с професионални шофьори, които ако карат наслука вече ще са се научили от причинени катастрофи.
Коментиран от #485
13:51 30.09.2019
125 Gsi
13:52 30.09.2019
126 Иво
13:54 30.09.2019
127 JEEP
Коментиран от #552
13:57 30.09.2019
128 Бай Тошо
Коментиран от #218
14:00 30.09.2019
129 заз на газ
До коментар #121 от "Komapak":
Вие сте за проверовъчен!Има табела под знака за предимстство,която указва че предимството е само при завой на дясно!Автобуса дава предимство само на МПС идващо от ляво!Коментиран от #137
14:01 30.09.2019
130 8947
Първи минава камионът, независима накъде отива.
втори преминава леката кола /макар че, аз няма да мина/, защото е дясностоящ на автобуса,
и накрая автобуса!
14:02 30.09.2019
131 Булаир
До коментар #108 от "Селянин без колело":
С каква мацка излизаш, бе, кавал? Я се скрий някъде. Ти правилник не си чел в живота си.Коментиран от #471
14:05 30.09.2019
132 то за това и толкова много катастрофи
14:05 30.09.2019
133 Грую
До коментар #1 от "хаха":
Ако зеленият се изнесе, докато оранжевият завива и без да му смачка левия калник разбира се, но това не е по правилата. Знак STOP бре! Защо се бъзикате? Имали знак STOP, чакаш всички. Последен си с предимството. Правилото на дясно стоящия е само за не регулирани кръстовища. Айде сега кажете за колко си купихте книжките и на проверовъчен!14:05 30.09.2019
134 Мунчо
До коментар #120 от "Коmapak":
Провери си главата, че от нея ще дадеш фира.14:09 30.09.2019
135 2-3-5
14:09 30.09.2019
136 AmateurEU
До коментар #122 от "Pavlin":
Не трябва да се мисли. Трябва да си сигурен. Напоследък умишлено давам предимство на чудещите се като тези тук, които не познават закона. Още повече, ако е с "вносна" регистрация. Най-абсурдната ми катастрофа е в Хасково. Нямам видимост, подавам се да видя дали идва кола и съм спрял. Глупака ме удари спрял при положение, че има две платна. Като дойдат в София пък са бесни тарикати. Все бързат и бурат да са първи на светофара14:10 30.09.2019
137 Коmapak
До коментар #129 от "заз на газ":
Чудесно колега ще чакаме Пътна полиция за да ти вземе и книжката освен талона.Коментиран от #141
14:17 30.09.2019
138 АВС
14:17 30.09.2019
139 Driving pleasure
14:20 30.09.2019
140 вес
14:22 30.09.2019
141 заз на газ
До коментар #137 от "Коmapak":
Учете закона за движение,вместо да ръсите простотии.14:23 30.09.2019
142 Гост
14:26 30.09.2019
143 SHADOW
и за да не се излагате, прочетете ЗДвП
Огнебореца и още един-двама май са го чели вече
Коментиран от #155
14:31 30.09.2019
144 rado
14:34 30.09.2019
145 Този коментар е премахнат от модератор.
146 то за това и толкова много катастрофи
14:41 30.09.2019
147 Gele
14:42 30.09.2019
148 1312
C
A
И обяснявам ЗАЩО:
Буса (В) е на пътя с предимство,който забележете изменя посоката си на дясно! ДА той е за ЛЯВ завой,НО разковничето е че Буса ИЗЛИЗА ОТ ПЪТЯ С ПРЕДИМСТВО! Останалите учатници съответно: автомобила (С) е със знак STOP,a автобуса (А) със знак за излизане на път с предимство. Указателните знаци (долните/квадратни) са еднакви за всички и оказват смяната на посока,на пътя с предимство.
14:47 30.09.2019
149 rolangaros
До коментар #63 от "Леле че си прост":
Къде в закона или правилника за неговото прилагане е написано , че ако излизаш от път с предимство на друг път , предимството ти продължава да важи бе малоумник ?Коментиран от #152, #205
14:48 30.09.2019
150 то за това и толкова много катастрофи
14:50 30.09.2019
151 ЗДвП
Коментиран от #154
14:51 30.09.2019
152 Driving pleasure
До коментар #149 от "rolangaros":
Чл. 50. (1) Нa кръcтoвищe, нa кoeтo eдиният oт пътищaтa e cигнaлизирaн кaтo път c прeдимcтвo, вoдaчитe нa пътни прeвoзни cрeдcтвa oт другитe пътищa ca длъжни дa прoпуcнaт пътнитe прeвoзни cрeдcтвa, кoитo ce движaт пo пътя c прeдимcтвo.НЕЗАВИСИМО КЪДЕ ОТИВАШ ТИ СИ НА ПЪТЯ С ПРЕДИМСТВО само ако в дясно имаше още една кола тя по правилото на десния щеше да е пред камиона! Как сте взимали книжки бе?!!
Коментиран от #160
14:51 30.09.2019
153 Онзи
Камионът е на път с предимство, въпреки, че го "напуска" - като правите ляв завой от булевард, тези в пресечката (със Стоп, примерно) чакат ли? Същото е тук.
Знаците пред автобуса и леката кола се различават само по допънителното условие за единия да спре. Слага се при влошена видимост от препятствия, сгради и т.н.. И двата знака вменяват изчакване на идващите от пътя с предимство и предимството между тях се определя като на равнозначни пътища.
14:53 30.09.2019
154 Driving pleasure
До коментар #151 от "ЗДвП":
Ти луд ли си бе!!!! Как ще отнемеш предимството на буса който има знак че е с прдимство, а автобиса има знак че трябва да пропусне движещите се по пътя с предимство?!!!!мАРШ И ТИ ДА СИ ВЪРНЕШ КНИЖКАТА!
14:53 30.09.2019
155 буах
До коментар #143 от "SHADOW":
Ай да напускаш, то бива бива калинки...14:54 30.09.2019
156 xdm
Коментиран от #159, #162
14:55 30.09.2019
157 DIM
14:59 30.09.2019
158 rolangaros
До коментар #56 от "Valio":
Ако излизаш от магистрала , на която винаги си с предимство пред всички останали пътища и се вливаш във второстепенен път пак ли си с предимство според теб ? Предимство имаш, ако продължаваш движението си по пътя с предимство , а не като слизаш от него.Коментиран от #161
15:01 30.09.2019
159 Driving pleasure
До коментар #156 от "xdm":
Имам 1 просто правило, и като гледам тука писаниците само се затвърждава!НИКОГА НЕ СИ СПАЗВАЙ ПРЕДИМСТВОТО - не знаеш дали идиота отсреща знае за него! Така че по-добре да седиш и да се споглеждаш и да се прибереш по живо по здраво отколкото да си спазиш това което е твое по закон и някой олигофрен да те отнесе...
15:02 30.09.2019
160 то за това и толкова много катастрофи
До коментар #152 от "Driving pleasure":
ТИ ВИДЯ ЛИ НАКЪДЕ ТИ Е ПРЕДИМСТВОТО БЕ................Коментиран от #164
15:03 30.09.2019
161 Driving pleasure
До коментар #158 от "rolangaros":
Прочвти скапания закон и не спори бе човек!!! Щом си на пътя с предимство си с предимство ТОЧКА!!!Като слизаш от магистрала първо имаш знак за край на магистралата , а там където ще се влееш в другия път обикновено има знак Б1 Пропусни движещите се по пътя с предимство! Не се прави на умен - ЧЕТИ! НАПИСАНО Е!!!
Коментиран от #167
15:04 30.09.2019
162 rolangaros
До коментар #156 от "xdm":
Но дават индикация на всички участници в случая , в каква посока продължава пътя с предимство и от къде идва той.От подадените мигачи виждаш , че никой няма да продължава по пътя с предимство / и най-вече камиона/, следователно пътищата са им равнопоставени и правилото за предимство е на дясно стоящия.15:05 30.09.2019
163 Коментара
Коментиран от #166, #169, #170, #172, #548
15:07 30.09.2019
164 Този коментар е премахнат от модератор.
165 Начинаещ водач на МПС...
15:08 30.09.2019
166 Driving pleasure
До коментар #163 от "Коментара":
Тръгна добре и после се остра - айде сега една крачка пред строя и харакири!!!Тоя знак Б1 който е пред автобуса не му дава предимство!!! И двамата с колата са на пътища без предимство и се явяват на равнозначен път, където важи правото на десния!!!! Не гледай, че единия има стоп и завива!!!
Б1 и Б2 указват отношенията ти с участниците на пътя с предимство - не един към друг! Триъгълника не ти дава предимство пред стопа запомни го - те се отнасят само към съседните два пътя които са с предимство
15:11 30.09.2019
167 rolangaros
До коментар #161 от "Driving pleasure":
Като ти погледна правописа и пунктуацията , искрено се съмнявам дали въобще си стигнал до края на закона и правилника за прилагането му.Но дори и да си успял , с постовете си само доказваш , че освен морската звезда , която няма мозък , ти си един от редките екземпляри на хомосапиенс , с претенции да я конкурират !15:12 30.09.2019
168 Този коментар е премахнат от модератор.
169 rolangaros
До коментар #163 от "Коментара":
Тежко и горко на застрахователите ти !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!15:15 30.09.2019
170 Онзи
До коментар #163 от "Коментара":
Можете спокойно да проверите какво пише в ЗДвП за реда за преминаване при равнозначни пътища (каквито са пред автобуса и леката кола). Подсказвам - същото е като при нерегулираните кръстовища.15:15 30.09.2019
171 Driving pleasure
Член 50!!! или цитирайте точка от закона която оправдава глупостта ви!!!
Кат наистина трябва да се самосезират и не да взимат книжки ми да разстрелват - това си е опит за убийство!
Коментиран от #173, #176, #178
15:18 30.09.2019
172 Заслужаваш евтаназия ако имаш сумпс!
До коментар #163 от "Коментара":
И тоя дето ти го е дал също15:19 30.09.2019
173 то за това и толкова много катастрофи
До коментар #171 от "Driving pleasure":
ТИ СИ РЯДКО, ПРОСТ!15:22 30.09.2019
174 Гошо
15:26 30.09.2019
175 бай хой
15:28 30.09.2019
176 Komapak
До коментар #171 от "Driving pleasure":
Колега приготвил съм ролбара за тия глупаци.15:29 30.09.2019
177 Този коментар е премахнат от модератор.
178 rolangaros
До коментар #171 от "Driving pleasure":
Чл. 50. (1) На кръстовище, на което единият от пътищата е сигнализиран като път с предимство,водачите на пътни превозни средства от другите пътища са длъжни да пропуснат пътните превозни средства, които се движат по пътя с предимство.Ей, малоумник -камиона е подал мигач , с което ти показва че не продължава по пътя с предимство ,за да му осигуриш такова и другите участници го знаят , защото пред себе си имат същата табела , която им показва на къде продължава пътя с предимство.
Коментиран от #180, #183
15:32 30.09.2019
179 живея в джунглата
15:40 30.09.2019
180 Този коментар е премахнат от модератор.
181 Кънчо Петканов
15:43 30.09.2019
182 Койчо
До коментар #53 от "Алфа Вълкът":
И ти бъркаш. Камионът е първи след него е леката кола и накрая автобусът. Ходете да си върнете книжките и си искайте обратно агнетата.15:45 30.09.2019
183 то за това и толкова много катастрофи
До коментар #178 от "rolangaros":
значи ти знакът на автобуса не го виждаш, твоят знак сочи надясно с предимство,не може аз да съм направо а ти наляво и да си с предимствоКоментиран от #185
15:47 30.09.2019
184 onq s konq
Коментиран от #553
15:50 30.09.2019
185 живея в джунглата
До коментар #183 от "то за това и толкова много катастрофи":
Малее дано да не ти се наложи да си в това положение , че ще стане голяма суматоха .15:51 30.09.2019
186 456 до Факти
15:52 30.09.2019
187 Коmapak
15:54 30.09.2019
188 гост
До коментар #145 от "Driving pleasure":
Амчи научи го и ти. Stop зачи - пропусни всички, "Спри осигури предимство" - на всички, нема лево, нема десно,ащото не можеш да знаеш те какъв знак имат. Верно трябва да се погледне казуса, ама и не сте на изпит за време, преди да пишете помислете, а ако не можете, прочетете - закона и правилника.Коментиран от #206
16:00 30.09.2019
189 то за това и толкова много катастрофи
16:00 30.09.2019
190 ABC
16:01 30.09.2019
191 Е добре
До коментар #95 от "Pavlin":
Да разбирам, но тогава остана да обясниш защо 2 различни знака са с едно и също значение, няма логика, какво им пречи да поставят 2 стопа или 2 без предимство, на мене ми изглежда дори глупавоКоментиран от #193
16:02 30.09.2019
192 kfk
Коментиран от #209
16:03 30.09.2019
193 сигнализатор
До коментар #191 от "Е добре":
Стопът се слага когато няма видимост и трябва да спреш и да се огледаш, триъгълникът се слага когато има видимост и може да не спираш, но пак си длъжен да пропуснеш когото трябва и да имаш готовност да спреш при необходимост.Коментиран от #195
16:07 30.09.2019
194 миро
Коментиран от #196
16:07 30.09.2019
195 Да добре
До коментар #193 от "сигнализатор":
Добре, но ето, че на снимката знака СТОП е поставен, а видимост има във всички посокиКоментиран от #199
16:13 30.09.2019
196 Коmapak
До коментар #194 от "миро":
В София няма как да се объркал. За частни от секундата ще те пуснат ама и много здраво ще те нахранят. Абсолютно всички, които твърдят глупости карат по селата и малките градчета16:15 30.09.2019
197 скъсай
До коментар #44 от "Тираджия":
Си книжката16:21 30.09.2019
198 Ой ой ой
регулиранно кръстовище на равнозначни пътища7. Регулирано кръстовище, на което се пресичат 2 различни типа равнозначни пътища (сигнализирани съответно като път с предимство и път без предимство).
Червеният и синият автомобил се намират на равнозначни пътища, които са път без предимство.
Жълтият автомобил и вие се намирате също на равнозначни пътища, но сигнализирани като път с предимство.
Затова червеният и синият автомобил трябва да пропуснат и вас и жълтият автомобил. А вие и жълтият автомобил трябва да приложите правилото за предимство на дясностоящия, и така пръв преминава жълтият. След като жълтият автомобил е преминал, а след него и вие, двата дуги автомобила (синият и червеният) също прилагат помежду си правилото за предимство на дясностоящия. Така трети преминава синият и последен червеният автомобил.
16:22 30.09.2019
199 сигнализатор
До коментар #195 от "Да добре":
Това не е снимка, а рисунка. Приеми че е имало дървета, които са пречили на видимостта, затова са сложили стопа, после някой ги е изсякъл, от АПИ не са минали с нов проект да си опреснят знаците, както обикновено и така става съвсем реална ситуацията.Коментиран от #202
16:25 30.09.2019
200 Правилника
За автобуса и лекия автомобил мажи правилото за дясностоящия тоест приминава първо лекия автомобил и после автобуса!
Заблудата в този казус или по скоро трика е в това че знака стоп и знака пропусни автомобилите по пътя с предимство в случая са еднозначни по отношение на кръстовището и поряди това преминава първо автомобила.
Предимството на товарния е безусловно поради липса на друг автомобил на пътя с предимство!
КАЗАХ
Коментиран от #211
16:27 30.09.2019
201 Мдаааааааа
16:31 30.09.2019
202 Да добре
До коментар #199 от "сигнализатор":
Има логика, но такава мърляшка работа имам чувството, че само в България може да се случи, а тия дето са нарисували това, само подражават на мърлячите, имам ли право ?16:35 30.09.2019
203 НАТО ВЕЦ
Коментиран от #212, #220
16:37 30.09.2019
204 Цар Вул
16:41 30.09.2019
205 КАТ Раднево
До коментар #149 от "rolangaros":
Пл. 50, ал.2 от ЗДвП16:44 30.09.2019
206 Коментара
До коментар #188 от "гост":
Недей се хАби, просто карай с пет на ум. Това да имаш стоп и половината да омуват за дясностоящ другата половина да си мислят, че са в нереголирано крастовище е достатъчно да си направиш изводите. Е заради такива гении на Т_е образното където свършва скоростната тангента преди Мрамор ежедневно има катастрофи.... има знак СТОП, но човека е от дясно... а де!!!16:53 30.09.2019
207 Мнение
16:54 30.09.2019
208 Марийче, давай отговора
16:56 30.09.2019
209 Личо
До коментар #192 от "kfk":
Разгеле, един нормален шофьор!16:57 30.09.2019
210 без име
16:58 30.09.2019
211 ЗДП
До коментар #200 от "Правилника":
Глупак.17:03 30.09.2019
212 самогон
До коментар #203 от "НАТО ВЕЦ":
Прав си,така е!17:07 30.09.2019
213 Дългият
17:10 30.09.2019
214 ABC
17:13 30.09.2019
215 Дългият
17:13 30.09.2019
216 Овце
Коментиран от #219
17:14 30.09.2019
217 ivancho
17:18 30.09.2019
218 Гошко
До коментар #128 от "Бай Тошо":
Ходи си върни книжката доброволно че ще направиш некоя беля.Коментиран от #325
17:22 30.09.2019
219 kfk
До коментар #216 от "Овце":
"Овце", научи се да пишеш грамотно ( със знаци)! Случаят попада в хипотезата на чл. 50, ал.2 от ЗДвП и от там препраща към чл.48 от същият закон!17:23 30.09.2019
220 Гошко
До коментар #203 от "НАТО ВЕЦ":
И ти си върни книжката.Коментиран от #228
17:25 30.09.2019
221 koko
2-ри е депутата
след това се подреждат по тонаж
17:28 30.09.2019
222 Койчо
Коментиран от #226, #231
17:36 30.09.2019
223 Живко
17:38 30.09.2019
224 цвцв
17:43 30.09.2019
225 Komapak
Коментиран от #418
17:43 30.09.2019
226 заз на газ
До коментар #222 от "Койчо":
Прав си,но при условие че пред камиона стои знак стоп!!Там е уловката.18:01 30.09.2019
227 заз на газ
Коментиран от #229
18:03 30.09.2019
228 НАТО ВЕЦ
До коментар #220 от "Гошко":
Гошко, няма да ти я дам. Изкарай си сам, ако можеш ;)))Коментиран от #232
18:07 30.09.2019
229 Коmapak
До коментар #227 от "заз на газ":
Няма такава смешка като теб. Обмислям да си купя нещо по сериозно за да ви лекувам. Примерно БТР... Задай въпроса на първия срещнат полицай. Ще бъдеш доста изненадан. Не вярвам да споделиш отговора тук, но дерзай... И се пази. Има и хора които лекуват глупостта ви!18:24 30.09.2019
230 Мишкин
18:32 30.09.2019
231 Койчо
До коментар #222 от "Койчо":
Поправям се при тукашното кръстовище са два стопа а не стоп и триъгълник обърнат. И така вярното е камион автобус лек автомобил.Коментиран от #242
18:36 30.09.2019
232 Гошко
До коментар #228 от "НАТО ВЕЦ":
Как сте взели книжки изобщо и се чудим защо има толкова катастрофи.18:39 30.09.2019
233 Мишкин
18:43 30.09.2019
234 Николай
18:44 30.09.2019
235 Койчо
Коментиран от #260, #322
18:46 30.09.2019
236 Николай
С минава трети защото трябва да осигури предимство.
18:46 30.09.2019
237 3775
Как може да се говори, че камиона има предимство и е пръв? - Той не е с предимство и е длъжен да даде предимството на автобуса. Би бил с предимство само ако завива на дясно! Само че той завива на ляво и в този случай отдава предимство на автобуса, който върви направо и не пресича линията на платното. Да вземете да си върнете книжките всичките. - Ужас!
Коментиран от #245, #329
18:50 30.09.2019
238 Хахаха
18:51 30.09.2019
239 Така значи
18:56 30.09.2019
240 Николай
До коментар #18 от "Гост":
Не са на равнозначни пътища. Автомобила има знак СТОП.знак Б1 "Пропусни движещите се по пътя с предимство"
знак Б2 "Спри! Пропусни движещите се по пътя с предимство"
Тоест на знак Б2 задължително се спира и се дава предимство.
Коментиран от #279
18:57 30.09.2019
241 ААА
19:06 30.09.2019
242 заз на газ
До коментар #231 от "Койчо":
На такова кръстовище почти винаги се слагат два стопа.Тогава автобуса е последен,минава след В и С. В случая обаче автобуса има внимание,а не стоп и според мен минава преди В и С!Коментиран от #432
19:08 30.09.2019
243 Пламен
Коментиран от #255
19:17 30.09.2019
244 Токо
До коментар #26 от "КАТ":
Браво Марче !!! Ей сега се вижда НИВОТО на аудиторията на '' най четената платформа''Боже колко тъпири леят акъл ..
А най голема глупост е написАл този дурак от коментар 25
19:17 30.09.2019
245 Глупак
До коментар #237 от "3775":
Той ако се движи надясно няма да има отношение нито към автобуса нито към лекия автомобил. Но е с предимство осигурено му от пътя по който се движи няма значение накъде върви той е с предимство пред тези които са на път без предимство и знака им указва точно това да пропуснат автомобилите от пътя с предимство ама ти си малоумен идиот.ВИНАГИ АМА АБСОЛЮТНО ВИНАГИ ППС ОТ ПЪТ С ПРЕДИМСТВО Е С ПРЕДИМСТВО ПРЕД ППС В ПЪТ БЕЗ ПРЕДИМСТВО.....
то това означава път с предимство бе какво му е предимството иначе.....
Няма как ако съм на път с предимство да спра и да дам предимство на ппс което е на път без предимство разбра ли и си го набий в главата и ти и всички малоумници които твърдят обратното че ми писна ебаси малоумниците....
Коментиран от #246, #284
19:21 30.09.2019
246 612
До коментар #245 от "Глупак":
Абе ти наистина си глупак! Камиона ще е с предимство само ако завие на ляво(затова е указателната табела отдолу!)Продължи ли направо излиза от пътя с предимство!Коментиран от #247, #256, #268
19:27 30.09.2019
247 Ти четеш ли
До коментар #246 от "612":
Какво си написал ХА ХА ХАПРОСТ СИИИИИИ
АВТОБУСА ЩЕ Е С ПРЕДИМСТВО ПРЕД КАМИОНА САМО АКО НЯМА ЗНАЦИ ИЛИ ИМА СВЕТОФАР И НА ДВАМАТА ИМ СВЕТИ ЗЕЛЕНО
ИДИОТ ПРОСТ ДАНО НЕ ПОГУБИШ НЯКОЙ НА ПЪТЯ
Коментиран от #254
19:32 30.09.2019
248 И всички малоумници
Коментиран от #250
19:34 30.09.2019
249 Чук
Коментиран от #253
19:39 30.09.2019
250 Коmapak
До коментар #248 от "И всички малоумници":
Подкрепям безрезервно. А онзи глупак с милиони километри в Азия и България е за дране малко по малко. Ама то професионален шофьор се ставало за 2 месеца! Най големите тъпири, те друго не умеят. Правят ти път защото си голям. Все някъде ще си намери майстора с това "мислене" защото неговото е ак.. е.19:43 30.09.2019
251 ААА
2.СЪЛЗИ
3.ПОГРЕБЕНИЕ
19:43 30.09.2019
252 Алфа Вълкът
19:44 30.09.2019
253 Komapak
До коментар #249 от "Чук":
Месец ти е много! Ако коментарите, които виждаш са ти смешни, те чакат незабравими моменти в очакване на Годо, опааа Кат. Няколко минути са ти абсолютно достатъчни за да се срещнеш с простотията!19:48 30.09.2019
254 612
До коментар #247 от "Ти четеш ли":
Тъпанар!Автобуса дава предимство само на идващия от ляво!Върви се гръмни>..Коментиран от #302
19:50 30.09.2019
255 Пламен
До коментар #243 от "Пламен":
Отговорът се дава на момента, без замисляне, и сега чета коментарите. Тълкования - чудо?! На 128 се отказах. Как може 95% грешни отговори? И всеки си вярва. Ужас... Да не са държали на някакъв нов правилник, за Андроид?Коментиран от #265
19:52 30.09.2019
256 Този коментар е премахнат от модератор.
257 Оня без коня
До коментар #25 от "Гост":
Не са равнозначни я погледни знаците хубаво и тогава коментираи..20:05 30.09.2019
258 Тук е пълно с тъпаци
20:06 30.09.2019
259 612
До коментар #256 от "Коmapak":
Ще ме намачкаш ,ама другия път.Ако те метна с бетоновоза само на ролбар ще ми станеш.И след това в отвъдното ще имаш много време да четеш правилника!20:07 30.09.2019
260 Коmapak
До коментар #235 от "Койчо":
Койчо не всички карат леки автомобили. С това мислене и отговор на въпроса на факти си пътник за оня свят. Ще те намери същият като големина като твоя и после... По добре и ти се посъветва или с полицай(защото очевидно правилника не знаеш) или пали свещ че още си жив! То че професионалните шофьори са най-големите тъпа и е ясно, но да ръсят остатъци от мозък тук е трагедия20:08 30.09.2019
261 Коmapak
20:13 30.09.2019
262 гост
До коментар #54 от "Наистина":
доста добре си го описал- реда е В А С. В града ми абсолютно същото кръстовище20:13 30.09.2019
263 оня с коня
Коментиран от #264
20:22 30.09.2019
264 Коmapak
До коментар #263 от "оня с коня":
Ще страдаш...20:23 30.09.2019
265 Komapak
До коментар #255 от "Пламен":
И кои са 95% грешни отговори? Не че се заяждам ама са 50-50.с малки отклонения.20:26 30.09.2019
266 Пеуник
20:31 30.09.2019
267 а сега де
Коментиран от #276
20:58 30.09.2019
268 Дългият
До коментар #246 от "612":
Не си в час.Камиона се движи по път с предимство,има право първо да минеМоже да изчака само ако по пътя с предимство се движи някой.После минава автобуса и последна е колата.Защото...ако автобуса и колата нямат знаци,първо трябва да мине колата,ама има знаци...анадън му...егати и шофьорите...21:06 30.09.2019
269 Лора, внимавай...!!!!
21:08 30.09.2019
270 Шаран БГ
Коментиран от #384
21:08 30.09.2019
271 vasik atanasova
21:11 30.09.2019
272 Хайл
21:12 30.09.2019
273 Novus Ordo Seclorum
21:18 30.09.2019
274 Началник ДАП
Ей, половината поне са си купили книжките
21:26 30.09.2019
275 посерко
Първо минава камион B, защото има знак "път с предимство" и пътя му не се пресича от превозни средства на зададения от втория знак.
След като мине B остават колата и автобуса. Автобуса има знак "пропусни път с предимство", а колата "стоп". След като няма никой на пътя с предимство, техните знаци са равни и не индикират кой кого трябва да пропусне. В този случай важи правилото за десностоящия и КОЛАТА минава пред АВТОБУСА.
B, C, A
Това е обяснението, прието за верен отговор.
21:26 30.09.2019
276 kfk
До коментар #267 от "а сега де":
Катастрофа, не позна....,B,C,A , и това е според ЗДвП чл.50, ал.2, препращайки към чл.48 от същият закон, а B минава първи не защото е на път с предимство, а защото по призумцията на чл.48 от ЗДвП, дясно стоящият е с предимство, в дясно от B няма никой, но той е дясно стоящ на C, а C е дясно стоящ на A.......A чака C, C чака B, никой не вижда знаците на другите, но вижда подадените светлинни сигнали...., та....., A не може да мине преди C понеже C е дясно стоящ и защото спазва чл.48 от ЗДвП, C не може да мине заради B който е дясно стоящ и защото C спазва чл.48 от ЗДвП, за това B минава първи, C след него, а A е последен.........21:27 30.09.2019
277 El pepi
До коментар #5 от "Огнеборец":
B, C, A - ЗНАЧИ СЪМ ПОЗНАЛ, А СЕГА "Огнебореца" ще ходи на поправителен ХАХАХА !!!Коментиран от #306
21:29 30.09.2019
278 stiw
21:29 30.09.2019
279 един
До коментар #240 от "Николай":
знак Б2 "Спри! Пропусни движещите се по пътя с предимство"Само че автобуса не е на пътя с предимство.
21:29 30.09.2019
280 Спиро
21:30 30.09.2019
281 Спиро
До коментар #7 от "Гост":
Ще гледаш “дясно стоящ” на НЕРЕГУЛИРАНО кръстовище, братле.Това тук си има знаци и те решават.
За опреснителен си;))
21:32 30.09.2019
282 Бай Шиле
21:33 30.09.2019
283 Мимо
Коментиран от #285, #296
21:33 30.09.2019
284 3775
До коментар #245 от "Глупак":
Е ти наистина си това, с което си се означил като "ник" . Помисли малко бе каиш! - Знакът за път с предимство касае предимство само надясно! Погледи пак бе тъпанар! Предимството е само за завой на дясно! То отпада ако не завиваш в оказаната посока. Иначе знака за предимство само надясно или само наляво няма да се слага и ще е излишен. Но ти си както ставя ясно откровено тъп! По- добре е да не се качваш на кола освен като пътник.Коментиран от #286, #287, #295, #311
21:37 30.09.2019
285 Мимо
До коментар #283 от "Мимо":
Отговор: линейката, която ще закара всички от автомобила до близката болница21:41 30.09.2019
286 Дългият
До коментар #284 от "3775":
Дано да не те срещам на пътя...ти наистина си си купил книжката...Потенциален убиец си...Коментиран от #294
21:47 30.09.2019
287 Мимо
До коментар #284 от "3775":
Пояснителен знак за посоката на пътя с предимство се поставя на кръстовище с повече от 3(три) изхода21:48 30.09.2019
288 Иво
21:50 30.09.2019
289 Не съм шофьор
21:52 30.09.2019
290 Иво
До коментар #13 от "rolangaros":
дясно стоящия ПО ПОСОКА НА ДВИЖЕНИЕТО ! четете ги тия листовки бе21:54 30.09.2019
291 Мимо
21:58 30.09.2019
292 kiko
21:58 30.09.2019
293 Коmapak
22:00 30.09.2019
294 3775
До коментар #286 от "Дългият":
Погледни пак знаците бе? Погледни знаците от дясно на камиона и от ляво на автобуса. За коя посока важи предимството бе каиш? Какво се случва с правилата, ако отиваш в посока, за която предимството не важи? Какво предимство има камиона след като знакът му оказва предимство само ако завия надясно?Коментиран от #303, #339
22:00 30.09.2019
295 Този коментар е премахнат от модератор.
296 другаря Ленин
До коментар #283 от "Мимо":
За кьорчовците, я сега си представете че карате автобуса. Кой знак е пред него? Този триъгълния обърнат надолу, какво значи?Коментиран от #307
22:04 30.09.2019
297 Az Zero
22:05 30.09.2019
298 Този коментар е премахнат от модератор.
299 рефер
22:11 30.09.2019
300 !!!!!
22:12 30.09.2019
301 ТОВА Е ЛУДОСТ
22:16 30.09.2019
302 AmateurEU
До коментар #254 от "612":
Това че си жив е цяло чудо ама спри да ръсиш идотизми че май само ти си вярваш!22:18 30.09.2019
303 Тики
До коментар #294 от "3775":
Защо се карате? Поставилия знаците е за глоба. Пътя с пфедимство е надясно за камиона Буса има пресичане на път с предимство. Подразбира се ляв Мпс направо и наляво и камион надясно и направо и наляво. В случая правилното е: Преминават камион, бйс, автомобил. Буса е с предупредителен знак, но камиона е на път с предимство. При необозначено кръстовище по правилото на дясностоящия, камиона е пръв, после буса. Колата има стоп и чака.Коментиран от #309
22:18 30.09.2019
304 препатил
Коментиран от #420
22:18 30.09.2019
305 О боже
До коментар #12 от "Borislav Popov":
Това с големината заслужаваш да ти вземат книжката по добре никога не карай22:19 30.09.2019
306 ъхъ
До коментар #277 от "El pepi":
ляв завой с предимство само ако е оказано на табелата брат тоя камион не е с предимствоКоментиран от #310, #320
22:20 30.09.2019
307 AmateurEU
До коментар #296 от "другаря Ленин":
Значи че нямаш предимство и си длъжен да погледнеш надясно. Ако там няма никой ок. Ама за зла съдба има някой... Имам сериозен съвет към глупаците, които не мислят, че реда е B C A. Вие сте потенциални убийци. Консултират се с някой, който знае закона защото очевидно вие не го знаете!Коментиран от #317
22:24 30.09.2019
308 Апсурт
22:24 30.09.2019
309 О фък
До коментар #303 от "Тики":
Май ти трябва да чакаш за да се явили на изпит. Това че имаш знак стоп означава да спреш. В случаят след като първи премине камиона втори преминава автомобилът, защото автобусът има знак пропусни и преминава последен .Не знаех че има толкова неграмотни хора които не знаят че при знак стоп първо се спира и после се преминава, още повече че автомобили е дясностоящ на автобусаКоментиран от #313
22:24 30.09.2019
310 kfk
До коментар #306 от "ъхъ":
Ха,ха,ха, чл.50, ал.2 от ЗДвП и чл.48 от същият закон...,прочети ги и тогава коментирай!22:27 30.09.2019
311 Геро
До коментар #284 от "3775":
Мале, мале, мале.....Човече, научи пътните знаци.
22:30 30.09.2019
312 AmateurEU
22:30 30.09.2019
313 Тики
До коментар #309 от "О фък":
Знака стоп се поставя, за да спреш и изчакаш преминаващите с предимство. А в случая е само автобуса. Той трябва да пропусне камиона, защото буса има пресичане път с предимство. Реда е: ВАС или камион, бус, кола. Ако колата тръгне буса ще я помете.... Говорим за знаци, а на практика става к следното. Камиона намаля, за да завие наляво, буса намаля, за да мине камиона, а колата минава надясно в това време. Пътя с предимство завива надясно, но камиона идва от път с предимство.Коментиран от #314, #316, #318, #342
22:33 30.09.2019
314 AmateurEU
До коментар #313 от "Тики":
Върни си книжката ако имаш такава. Как пък наскоро не съм лекувал такъв дебил?!!!Коментиран от #315
22:37 30.09.2019
315 Тики
До коментар #314 от "AmateurEU":
А как сппред ъеб ще бъде? Автобуса си кара, молата завива в калника му, камиона свири кючек и заобикаля през полето? Мен не ме мисли, аз карам недоверчиво Не вярвам и на знаци и на шофьори. Няколко пъти са ми отнемали предимство и ако вярвах на знака щях да ударя нарушителите. Целта ми е да не ударя и да не ме ударят. Спазвам и знаците. Такова кръстовище има на пътя за гробището тук, . Не съм грешал. Кажи как?Коментиран от #331
22:43 30.09.2019
316 ии бреее
До коментар #313 от "Тики":
моо не знаеш22:43 30.09.2019
317 Мимо
До коментар #307 от "AmateurEU":
На знак STOP винаги се спира!!! И чака!!Защото в реална ситуация ако го няма камиона, автобуса дори няма да намали. Ако автобуса имаше знак стоп, то тогава колата е с предимство.22:44 30.09.2019
318 kfk
До коментар #313 от "Тики":
Еее...,не е истина......,защо се осланяте на собствените си доводи, а не на законовите. Чл.50, ал.2 от ЗДвП, препраща към чл.48 от същият закон....,прочетете го....ми, това е!22:44 30.09.2019
319 Отговора е
Тиквата с джипа или НСО.
22:49 30.09.2019
320 Бай Ганю
До коментар #306 от "ъхъ":
Ква табела бе "брат"- тоя знак означава че си с предимство пред всички останали пътища без значение накъде отиваш. Ако има табела то тя указва за кой път и в коя посока си с предимство. В случая няма доп. табела у камиона пръв преминава кръстовището. И както споменаха някой вече колата е дясностояща на автобуса следователно е втора а, автобуса като даде предимство на камиона щото той има знак че се движи по път с предимство е като даде предимство на колата щото му е дясностояща ще премине кръстовището последен - щото така казва знакът пред него. Осигури предимство... и премини.Коментиран от #326, #338
22:49 30.09.2019
321 леле майко
Започвам да си мисля, че на 2-3 години трябва да се минават задължителни теоритични изпити
Коментиран от #324
22:51 30.09.2019
322 Мнение
До коментар #235 от "Койчо":
Койчо май си обиколил само къра край село.Чети табелата под знака с предимство. Там е уточнена посоката на предимството.И ще разбереш колко пъти си отнемал предимството на останалите водачи на пътя..22:53 30.09.2019
323 И така
22:59 30.09.2019
324 Мимо
До коментар #321 от "леле майко":
Щом така мислиш намери такова кръстовище и пробвай, ама гледай да си сам в колата22:59 30.09.2019
325 Бай Тошо
До коментар #218 от "Гошко":
На доверие23:00 30.09.2019
326 kfk
До коментар #320 от "Бай Ганю":
Еей...,"брат", прочети правилника.....,иначе уцели, без да знаеш правилника в случая, последователността за предимство на участниците в движението.....,браво!23:02 30.09.2019
327 Този коментар е премахнат от модератор.
328 Бай Тошо
Коментиран от #343
23:05 30.09.2019
329 Този коментар е премахнат от модератор.
330 ААА
1.КАМИОНА-ЗАЩОТО СЕ ДВИЖИ ПО ПЪТ СЪС ПРЕДИМСТВО.НЯМА ЗНАЧЕНИЕ СПРЯМО ДРУГИШЕ 2 МПС
2.КОЛАТА-ЗАЩОТО Е ДЕСНО СТОЯЩТ НА АВТОБУСА.СТОПА НЕ ОТНЕМА ПРЕДИМСТВОТО МУ СПРЯМО АВТОБУСА
3.АВТОБУС.НЯМА ЗНАЧЕНИЕ НА КЪДЕ МИНАВА АКО ИСКА И ЗА ЛУНАТА.........ЧАКА..........ИМА ДЕСНОСТОЯЩ.
23:09 30.09.2019
331 AmateurEU
До коментар #315 от "Тики":
B A C. Ако мислиш другояче по-добре се консултирам с някой познат полицай. Грешки с отнемане на предимство не прощавам! По принцип в София сутрин е нещо страшно и гледам да пусна поне 5 6 коли без предимство, защото чакат от 3 4 минути, но ако ме предизвика незабавно ще те накажа понеже те виждам отвисоко в 90% от случаите. Страх ме хваща да си карам колата като гледам колко купени книжки и приходящи селяни има в София!Коментиран от #334, #335
23:10 30.09.2019
332 Този коментар е премахнат от модератор.
333 Да да
23:13 30.09.2019
334 kfk
До коментар #331 от "AmateurEU":
Щом не прощаваш грешки, то тогава се консултирай с някой полицай, както си написал, защото грешиш!Коментиран от #336
23:14 30.09.2019
335 AmateurEU
До коментар #331 от "AmateurEU":
B C A имам в предвид. Първо камиона от път с предимство след това колата, която е дясно стоящ за автобуса и най накрая автобуса. Около половин секунда разсъждение. След това Кат и съд...23:16 30.09.2019
336 AmateurEU
До коментар #334 от "kfk":
Sorry, не можах толкова бързо да скролна до горе. Писна ми от коментатори без книжки. Ако имаха такива реално досега да са им ги взели 😁Коментиран от #344
23:18 30.09.2019
337 ЗДвП
До коментар #61 от "Селянин с колело":
В Берковица карат така - който е направо, той е с предимство....Ще си позволя да попитам - как рейсаджията ще види знака стоп пред лекия автомобил? Сигурно са подкастрили липите, които го крият!
Има онлайн листовки.... Проверете се пак?
Камиона е пръв - движи се по път с предимство.
Лекият автомобил е втори - десностоящ е на автобуса. Нищо, че трябва да спре, той вижда своите два знака - че се движи по път без предумство, който е равнопоставен на пътя, по който се движи автобуса. Знае, че е десностоящ (ръката без часовник) на автобуса....
Тук измисленото правило, че десностоящия е с предимство само на нерегулирани кръстовища, не важи. Моля защитниците на тази измишльотина да цитират текста от ЗДвП!
Трети е рейсаджията.... Той вижда два знака - че трябва да пропусне движещоте се с предимство и указващ пътя с предимство знак..... за шестоъгълната форма на стопа, която трябва да се чете от движещите се от другите страни на кръстовището, не мога да намеря текст не само в ЗДвП, а даже и в ППЗДвП.... Ще съм благодарен ако ми помогнете да го намеря!
23:21 30.09.2019
338 Хахаха
До коментар #320 от "Бай Ганю":
Противоречиш си, защото ако камиона се съобрази със посоката на пътя с предимство, ще трябва да чака автобуса да мине преди той самият да завие наляво. Сетне пък пишеш точно както си е реда, но сякаш не виждаш знака за посоката на пътя с предимство на което отдаваш голямо значение - наредил си ги, сякаш го няма според твоята теория.23:21 30.09.2019
339 Този коментар е премахнат от модератор.
340 AmateurEU
23:22 30.09.2019
341 Ай стига
(2) Когато на кръстовище е указано, че пътят с предимство променя направлението си, водачите, които се намират на този път, се ръководят помежду си от правилата на чл. 48. /дясно стоящия/ От същите правила се ръководят помежду си и водачите на превозните средства, които не се намират на пътя с предимство.
Лека нощ!!!
Коментиран от #345, #347
23:25 30.09.2019
342 Катаджия
До коментар #313 от "Тики":
Браво, аз бях регулировчик едно време. Сега съм офицер от КАТ.Автобуса има знак номер 1 - пресичане на път с предимство. Вярно че пътя с предимство е надясно по посока на движението на камиона. Той го напуска завивайки наляво, но напуска идвайки от път с предимство. Така че автобуса трябва да го изчака да завие наляво. Колата чака - има знак стоп, минава след автобуса.
Тук чета глупости, деснистоящ и грубо грешни интерпретации за регулирано кръстовище. Добре че не сме на изпит, щях да взема книгите на всички за 6 месеца и след неделно училище може и да ги вземат обратно. Леле, колко неграмотни шофери. Това е елементарно бре шофери. Кви шофери, вие и за каруца не ставате.
Коментиран от #346, #348, #350
23:25 30.09.2019
343 ЗДвП
До коментар #328 от "Бай Тошо":
В случая от другия луч, който е с предимство няма кола. Ако имаше и оттам, тогава камиона щеше да е длъжен да изчака САМО него.23:25 30.09.2019
344 kfk
До коментар #336 от "AmateurEU":
Ок, разбирам.23:27 30.09.2019
345 Иван
До коментар #341 от "Ай стига":
Браво!За съжаление някои не разбират написаното в закона, защото са взели книжки преди въвеждането на образователен ценз.... Даже и Катаджията!
Коментиран от #351
23:29 30.09.2019
346 kfk
До коментар #342 от "Катаджия":
Добре, че не сме попадали на теб.......:))))23:29 30.09.2019
347 kfk
До коментар #341 от "Ай стига":
Аз това го писах преди 7 часа......23:31 30.09.2019
348 AmateurEU
До коментар #342 от "Катаджия":
Поредния измислен герой! То пълно с подрастващи тук! Замислям се какви идиоти има по пътя! Само като чета малоумни те коментари и настръхвам. Осъзнайте се преди да е станало късно.Коментиран от #356
23:31 30.09.2019
349 ar146ts
23:32 30.09.2019
350 препатил
До коментар #342 от "Катаджия":
Беше елементарно! Законодателите са го направили сложно. Надявам се на практика да няма такава подредба на знаци по пътищата.Коментиран от #352
23:33 30.09.2019
351 Катаджия
До коментар #345 от "Иван":
Преди да плескаш квот ти падне забележи че автобуса също има указателен знак под знака номер 1-обърнатия триъгълник. Тоест, там му е указано кой в пътя с предимство. Но камионът го напуска, нищо че завива наляво. А колата има знак сто-спри, осигури предимство, коментарът е излишен за колата. Минава последна, изчаквайки автобуса.Коментиран от #353, #363
23:36 30.09.2019
352 Катаджия
До коментар #350 от "препатил":
Това е вярно. Подобна регулация на кръстовища трябва да се избягва.23:38 30.09.2019
353 kfk
До коментар #351 от "Катаджия":
Поредният......:)))) Чл.50, ал.2 и чл.48 от ЗДвП.....,прочети ги, разталкувай ги (ако можеш) и тогава пиши........23:40 30.09.2019
354 1314
1 К. има предимство пред всички.
2. Автобуса трябва да изчака камиона.
3. Автомобила пред него е Стоп и трябва да изчака всички други да минат.
Коментиран от #358, #359
23:42 30.09.2019
355 kfk
23:42 30.09.2019
356 Катаджия
До коментар #348 от "AmateurEU":
Айде отскочи утре до КАТ и попитай, щото не ми се рови за листовки с подобен казус. Кое ти е алогично не разбирам. Да, май са прави тези дето биха изчакали, неграмотниците може и да не знаят правилника в 90% и да те нахлузят. За теб знак номер 36 - Стоп нищо ли не значи?Коментиран от #361, #369
23:42 30.09.2019
357 ААА
1. КОЛАТА Е СПРЯЛА ЗНАК СТОП
2.АВТОБУСА ЗНАК ПРЕСИЧАНЕ НА ПЪТ СЪС ПРЕДИМСТВО.ПРИ ТЕЗИ ЗНАЦИ ДЕСНОСТОЯЩИЯ СЪС ПРЕДИПСВО ЛИ Е........
Коментиран от #364
23:42 30.09.2019
358 kfk
До коментар #354 от "1314":
Хахаха...........23:43 30.09.2019
359 Катаджия
До коментар #354 от "1314":
Естествено. Браво. Ей, хем неграмотни, хем ербапи.23:43 30.09.2019
360 Хахаха
23:46 30.09.2019
361 kfk
До коментар #356 от "Катаджия":
Заспивай, не се изкагай..........,най малкото си се , кръстил "катаджията"..........:)))))Коментиран от #365
23:46 30.09.2019
362 Dildo
23:47 30.09.2019
363 AmateurEU
До коментар #351 от "Катаджия":
Ела ела пиле! Автобуса бил с предимство преди колата ?! На базата на твоето въображение обаче. Покажи ми знак, който осигурява предимство на автобуса. Иначе не спазва правилото на дясностоящия.... И ти си ми потенциален клиент. Само дано изключително корумпираните ти колеги да не те отърват! Апропо за 36 години не съм дал стотинка рушвет!!!!!!! Няма как "да съ упраим", понеже мразя корупцията и глупаците които я упражняват и от двете страни!Коментиран от #366
23:47 30.09.2019
364 Катаджия
До коментар #357 от "ААА":
Няма десностоящ бре Ало. Автобуса има указателна табела за пътя с предимство - квадратната под знак номер 1. Каквато има и камиона. Автобуса изчаква камиона защото излиза от път с предимство. Автобуса има предимство само пред колата в случая. Тя има знак Стоп. Стоп, разбираш ли?Коментиран от #367, #547
23:48 30.09.2019
365 kfk
До коментар #361 от "kfk":
"излагай"..сори....23:49 30.09.2019
366 Катаджия
До коментар #363 от "AmateurEU":
Ми тая кола защо има стоп бре. Имала предимство. Знакът гласи спри и осигури предимство. Отказвам се, времето ми изтече, а вашите книжки са купени. Аре, ако ви изджасат в подобна ситуация ще наддавате кинти, хахаха!Коментиран от #368
23:51 30.09.2019
367 kfk
До коментар #364 от "Катаджия":
Стига се излага......23:51 30.09.2019
368 AmateurEU
До коментар #366 от "Катаджия":
Само се опитай от позицията на автобуса да ми отнеме предимството. Ако ти си катаджия аз съм китайския император, ама на базата на повечето малоумни коментари не си изненада. Чакам те на пътя и съм добре подготвен.....23:55 30.09.2019
369 Хахаха
До коментар #356 от "Катаджия":
Ама той сега май не е № 36 - ,,Спри! Осигури предимство! / просто, ясно и логично/, а са го кръстили като бомбардировач В 2 - (,,Спри! Пропусни движещите се по пътя с предимство")Сложна наука и дисертация!!!....Коментиран от #377
23:56 30.09.2019
370 kfk
23:56 30.09.2019
371 ААА
Коментиран от #374
23:58 30.09.2019
372 Катаджия
Ето кога се прилага правилото на десностоящия. Вижте предпоследната картинка със синята и червената кола. Тази ситуация не е такава, защото колата има знак стоп. Просто е.
00:02 01.10.2019
373 Катаджия
Коментиран от #375
00:02 01.10.2019
374 Катаджия
До коментар #371 от "ААА":
Да, да. Ето, копни това горното и го чети и разбирай.00:04 01.10.2019
375 kfk
До коментар #373 от "Катаджия":
Заспивай:))))))))))))))))))))))))))))))))))))Коментиран от #379
00:04 01.10.2019
376 AmateurEU
00:06 01.10.2019
377 Катаджия
До коментар #369 от "Хахаха":
Е, да, ама тук са стари шофери, така го знаят. Нищо че карат колата да минава като десностояща на рейса, хахаха.Коментиран от #378
00:07 01.10.2019
378 kfk
До коментар #377 от "Катаджия":
Нямаш мяра....:)))))00:08 01.10.2019
379 Катаджия
До коментар #375 от "kfk":
Добре. Лека нощ! А ти пробвай със знак стоп да минеш като десностоящ на рейса, може и да мине номера.:))))Коментиран от #381
00:10 01.10.2019
380 CeHcEu
До коментар #114 от "Тони":
Със сигурност ако съм с колата ще мина първи. Защото автобуса ще осигури предимство на камиона, аз ще съм по бърз от камиона а и не си пречим. Така че C, B, A.00:17 01.10.2019
381 kfk
До коментар #379 от "Катаджия":
Ми правилника ми го позволява, хахаха, всичко останало е СЪД, поради некомпетентни КАТАДЖИЙ.....:)))))00:18 01.10.2019
382 Този коментар е премахнат от модератор.
383 Колоездач
Виждате ли мигачите на камиона и колата?
Първи минава автобуса, защото вижда левият мигач на камиона, тоест камиона дава сигнал, че ще направи ляв завой към път без предимство. Автобусът вижда квадратната табела, която указва, че камионът би имал предимство, само ако прави десен завои, но камионът дава ляв мигач, че ще завива наляво, което означава, че в ситуацията няма предимство и е длъжен да изчака идващият срещу него автобус. Ето защо първи минава автобусът, след това е камионът и накрая колата.
Коментиран от #386, #387, #388
00:20 01.10.2019
384 AmateurEU
До коментар #270 от "Шаран БГ":
Напущането ти е най - малкия проблем. Това, че не знаеш български не те оправдава! По скоро се замисли с това, което е останало защо си жив? Ако имаш книжка тичкай до кат Хасково и я връщай!00:20 01.10.2019
385 бца
00:22 01.10.2019
386 kfk
До коментар #383 от "Колоездач":
Ужаассссс........Коментиран от #390
00:24 01.10.2019
387 препатил
До коментар #383 от "Колоездач":
А Спешна и КАТ кога идват?!00:25 01.10.2019
388 AmateurEU
До коментар #383 от "Колоездач":
Карай си колелото. За него книжка не ти трябва! Ако все пак решиш да имаш вземи прочети Закон за движение по пътищата. Интересно четиво е. Даже накрая има изпит... После има и практика.... Някои доживяват да се получат от грешките си! Надявай се да си от тях! Няма никакъв шанс да пропусна повечето от вас, които мислите, че пътят с предимство е просто украшение! Ще има много наказани! Ще рапортувам за бройката и имената.Коментиран от #391
00:28 01.10.2019
389 ААА
ЗАРАДИ СТОПА.АВТОБУСА НЕ ПРЕМИНАВА ЗАРАДИ КАМИОНА.3 МПС ВЪВ ЕДИН И СЪЩИ МОМЕНТ..........ВЪПРОСА Е РЕД НА ПРЕМИНАВАНЕ.А СЕГА ДЕ...........
00:31 01.10.2019
390 Този коментар е премахнат от модератор.
391 Колоездач
До коментар #388 от "AmateurEU":
Камионът напуска пътя с предимство, бе, аматьор, и затова при ляв завоя без предимство е длъжен да изчака идващия насреща.Коментиран от #393, #486
00:37 01.10.2019
392 Този коментар е премахнат от модератор.
393 препатил
До коментар #391 от "Колоездач":
Благодаря за просветлението! Само ми обясни, на този камион защо изобщо са му поставили този знак за предимство! Можеше да му оставят само долната табела и да се ориентирва колкото си ще!Коментиран от #400
00:44 01.10.2019
394 kfk
До коментар #390 от "Колоездач":
Луд...,чети закона....., по-назад в дискусията съм го написал...,ама кой да чете.....ЧЛ.50,АЛ.2 и ЧЛ.48 от ЗДвП.......,гледаме Стопа и Предимството и хайде....,глупости, запознайте се със закона, а и от сайта най сетне да напишат отговора.....,достатъчно трафик генерираха00:44 01.10.2019
395 Луд
Коментиран от #398, #399, #429, #438
00:50 01.10.2019
396 ААА
00:52 01.10.2019
397 Газ до дупка
00:52 01.10.2019
398 ЛудЛ
До коментар #395 от "Луд":
И накрая автобуса.Ей обърнахте ме.00:53 01.10.2019
399 kfk
До коментар #395 от "Луд":
Сигурно си мислел да напишеш автобуса "последен"...., нали?Коментиран от #408
00:54 01.10.2019
400 Колоездач
До коментар #393 от "препатил":
Знакът за път с предимство пред камионът, както и знакът за път без предимство пред автобуса се поясняват от долните табели под тези два знака. В случая, предимството на камионът не е абсолютно. Тези, които при тази ситуация, правят ляв завой сакаш са на път с предимство, извършват нарушение.Коментиран от #404, #406
00:55 01.10.2019
401 ААА
Коментиран от #407
00:58 01.10.2019
402 Този коментар е премахнат от модератор.
403 Този коментар е премахнат от модератор.
404 препатил
До коментар #400 от "Колоездач":
Тогава на камиона защо просто не са му сложили един триъгълник?01:02 01.10.2019
405 гост
01:02 01.10.2019
406 kfk
До коментар #400 от "Колоездач":
ЗДвП, чл50, ал.2, препраща към чл.48, от същият закон.....,там ще намериш отговора?01:03 01.10.2019
407 Колоездач
До коментар #401 от "ААА":
Викаш, бил си го три пъти преди да свършиш и да се успокоиш? Бегай от тука, бе смешник. Като (ако) пуснат правилният отговор, чети и си вземи поука.01:03 01.10.2019
408 ЛудЛ
До коментар #399 от "kfk":
Да ама тея са по-луди и от мен и ме объркаха.Ако прочетеш коментарите ще си помислиш ,че бог и хиляди ангели бдят над България. И за това има толкова малко катастрофи.Не мога да повярвам ,че тези хора са сред нас.Коментиран от #411
01:06 01.10.2019
409 гост
01:09 01.10.2019
410 Този коментар е премахнат от модератор.
411 kfk
До коментар #408 от "ЛудЛ":
Даааааа:))))))))01:16 01.10.2019
412 8001
01:16 01.10.2019
413 Този коментар е премахнат от модератор.
414 ААА
01:20 01.10.2019
415 ААА
01:24 01.10.2019
416 ДАИ
01:25 01.10.2019
417 БГфил
Коментиран от #517
01:52 01.10.2019
418 Този коментар е премахнат от модератор.
419 Този коментар е премахнат от модератор.
420 И още ще патиш
До коментар #304 от "препатил":
Недей писа глупости, че ще вземе някой да те послуша.05:05 01.10.2019
421 Този коментар е премахнат от модератор.
422 Този коментар е премахнат от модератор.
423 Като домакин
До коментар #10 от "Гост":
Правилото за дясностоящия важи при РАВНОЗНАЧНИ пътища! Автомобилът е преди автобуса!06:10 01.10.2019
424 aibou
06:39 01.10.2019
425 Коmapak
До коментар #418 от "Ти си с купена книжка":
Прочети внимателно закона. Чл. 50 Ал. 2 и Чл 48. Книжката съм я купил 1990г. струва 2.42лв. А такива малоумни твърдения, че нямам предимство ако не следвам пътя с предимство ще лекувам с кръв и потрошени ламарини. За глупоста явно ограничения няма!07:00 01.10.2019
426 яячч
B-A-C
Коментиран от #427
07:04 01.10.2019
427 Komapak
До коментар #426 от "яячч":
И ти седни. Слаб 2. Посочи ми къде в закона B1 е с приоритет пред В2. Колата минава втора като дясностояща. Вие май не разбирате какви глупости плещите. Става въпрос за собствения ви живот! Пазете се.....Коментиран от #435
07:16 01.10.2019
428 МАК
Коментиран от #433
07:45 01.10.2019
429 Койчо
До коментар #395 от "Луд":
Обърнатия триъгълник и стоп не са равнозначни стопа минава последен а за другото си прав. А мен вече ме е страх да шофирам. И пак казвам всеки ден минавам през абсолютно същото кръстовище и правилото е КАМИОН АВТОБУС ЛЕК АВТОМОБИЛКоментиран от #505
07:52 01.10.2019
430 Този коментар е премахнат от модератор.
431 Ветеринар
Май ще трябва да се провеждат опреснителни. Че то както е почнало, ще налеем хазната и с тва перо.
07:58 01.10.2019
432 Койчо
До коментар #242 от "заз на газ":
Камионът е на път с предимство без значение ще го напуска или не то си е на път с предимство другите има пропусни движещите се по път с предимство и СТОП STOP спри затова минава камионът после автобусът после колата. Ако знаете колко катастрофи и актове има на това кръстовище ще ви призлее. Пак казва ВСЕКИ ДЕН МИНАВАМ ПРЕЗ АБСОЛЮТНО СЪЩОТО КРЪСТОВИЩЕ спрете да пишете глупости и си опреснете знанията защото става дума за човешки животи.Коментиран от #434, #437
07:59 01.10.2019
433 Komapak
До коментар #428 от "МАК":
Пали свещ, че си още жив, но ако продължаваш да мислиш, че път с предимство е украшение няма да е за дълго. Удивен съм при това "познаване" на закона защо има толкова малко катастрофи! Дискусията ми беше полезна. Вече съм наясно, че всеки втори тук е потенциален пътник за оня свят! Я вземи прочети закона, чл. 50 Ал. 2 и после чл. 48 и спри да ръсиш мозък.08:03 01.10.2019
434 Komapak
До коментар #432 от "Койчо":
Лошо Седларов, лошо. Само ми кажи къде в закона и правилника за прилагането му В1 е с приоритет пред В2?! Доколкото разбирам от постовете си малко по-голям от мен. Това не е гаранция, че няма да те намери равнопоставен. Майко мила! Професионален шофьор!!! Хора пазете се и научете правилника докато не е станало късно. Абсолютно сериозно ви го казвам.Коментиран от #436, #441
08:09 01.10.2019
435 Койчо
До коментар #427 от "Komapak":
Стопа си е стоп и минава последен.08:12 01.10.2019
436 Койчо
До коментар #434 от "Komapak":
Ако са два стопа или два триъгалника тогава влиза правилото дясно стоящ има го някъде в закона но имаш ли стоп пропускаш всички без значение с какви знаци са. Питай някой инструктор той ще ти каже същото.Коментиран от #442
08:17 01.10.2019
437 Ветеринар
До коментар #432 от "Койчо":
Подкрепам те, така е. Камиона се движи по път с предимство и го напуска, но такива като него имат предимство пред ония, които ще навлизат в пътя с предимство. Закона не е уточнявал подобни неща. Има ги и други такива. Но навремето старите инструктори го обясняваха. Сегашните гледат как само да приберат парата и не ги интересува. Те също имат вина за всяко едно произшествие. Трябва и на тях да провеждат опреснителни курсове. Не знам дали си спомняте ама ги имаше, неделното училище ако Ви говори нещо?Та всички ония дето пишат "Гледай знака бе простак, пътя с предимство е надясно, а камиона завива наляво..." са наполовина прави. Ама в случая им олеква портфейла щото сами тълкуват евангелието както дявола го прави. И куките не прощават. Имат план да гонят.:)
Нататък пак си прав. Няма кво да обяснявам.
08:18 01.10.2019
438 !!!!!
До коментар #395 от "Луд":
Къде е вторият знак СТОП?08:22 01.10.2019
439 Ветеринар
Уфффф що котки на пътя смазани съм виждаааал. Мани мани. Стига си мяукал бре. Щяла нощ не спиш, ами опонираш без покритие. Иди се наспи поне, че не те знам, на шофер се правиш та днес да не те мисля.
Коментиран от #444
08:23 01.10.2019
440 Дългият
Коментиран от #443
08:26 01.10.2019
441 Ветеринар
До коментар #434 от "Komapak":
Я ми отговори, моля на въпроса: Защо знака стоп е шестоъгълен бре?Ако отговориш правилно ще те призная.
08:26 01.10.2019
442 Komapak
До коментар #436 от "Койчо":
Махни камиона от картинката явно те бърка. Хайде сега от автомобила и автобуса, които и двамата са без предимство ми кажи кой минава пръв? Стоп добре, ама дясностоящия е с предимство. Пак ти повтарям за да запомнш евентуално. Знаците В1 и В2 са с еднакъв приоритет. Хайде първо да четем преди да ръсим мозък а?Коментиран от #447, #492
08:30 01.10.2019
443 Ветеринар
До коментар #440 от "Дългият":
Съгласен и гласувам за това. Нека им е безплатно, че стига сме хрантутили мутрите.Предлагам на журналистката да подеме една кампания тука точно с такива статии. Това ще е добре и накрая резултата може да е добър.
Българина "Камикадзе" инак няма да се оправи.
08:31 01.10.2019
444 Komapak
До коментар #439 от "Ветеринар":
Тук става въпрос за човешки животи! Неспазването на правилата води до катастрофални последствия. Научете закона или си го припомнете преди да е станало късно. Всеки ден съм на път. Като прочетох за какви малоумщина става въпрос съм меко казано изненадан. Колкото до котките или ти не си ветеринар или си написал глупост. А мен доста трудно ще ме пропуснеш на пътя. Карам бус с голям злобен ролбар.Коментиран от #455
08:36 01.10.2019
445 666666
Коментиран от #451
08:38 01.10.2019
446 Ветеринар
До коментар #430 от "Чапаи":
А че има доста неправилно регулирани кръстовища е верно. Аз съм потърпевш от такива.Светофара ми свети още зелено и си карам направо. Ама отсреща на завиващите наляво светва зелено и те тръгват да ми секат пътя. Та първия го разминах, ама с втората кола докато спра се целунахме. Те така. После що обикаляне на цялото кръстовище имаше та да се разбере що така.......И ченгетата тъпееха. Аааайде всеки по пътя. Дребна работа. Та такава ни е наща държава. Кво искате. Стига сте се кудкудясвали тука вече.
08:41 01.10.2019
447 Койчо
До коментар #442 от "Komapak":
Няма знаци с еднакъв приоритет. В1 пропусни движещите се с предимство демек да намалиш и да се огледаш и тогава да минеш а В2 СТОП СПРИ пропусни движещите се с предимство. Двата знака НЕ са равнозначни и пак ти казвам питай някой инструктор ама от по старите че по младите и те може да не знаят имаш ли СТОП си последен. Знака СТОП и обърнатия триъгалник са направени по този начин за да се разпознават от всички страни на кръстовището.Коментиран от #453
08:43 01.10.2019
448 Sms System
08:46 01.10.2019
449 Bit
Б2 Спри! Пропусни движещите се по пътя с предимство.
В случая знаците са равнопоставени, т.е. отговора на въпроса е:
В-С-А
Запомнете го!!!
Запомнете, че СТОП знака е да спреш и да пропуснеш тези, които се движат по пътя с предимство, а не всички!!!!
08:46 01.10.2019
450 ВЪЗРАСТЕН
08:48 01.10.2019
451 Коmapak
До коментар #445 от "666666":
Още един кандидат за оня свят. Само се опитай да отнемеш правото на път с предимство... Обикновено присветвам и давам път на тези без предимство защото в София изчакване то е в някои случаи 3 4 мин. Ако обаче решиш да се правиш на герой без одобрение си самоубиец!08:48 01.10.2019
452 Койчо
Коментиран от #457, #460
08:50 01.10.2019
453 Komapak
До коментар #447 от "Койчо":
Спора с теб е излишен! Ще се видим в съда за да обясниш как си отнел предимство на дясностоящ!Коментиран от #532
08:51 01.10.2019
454 Путарина
08:52 01.10.2019
455 Ветеринар
До коментар #444 от "Komapak":
Да да, четох снощи кво караш. И те точно такива като тебе, де се правят на силни създават предпоставките за ПТП.А що се отнася до стажа.....ми аз съм от 1982г.с книжка и съм професионален шофьор. Имам всички категории от "а до я". Не ми трябва твийто мнение. И всички категории са от различни места.
Инак е жалко, наистина става дума за човешки животи. Затова предложих идеята. Че не ни се дават парици ама искаме да си живеем. Държавата се прави на ощипана щото така и изнася.........нали хазната трябва да се пълни. То шофери хамсалаци бол.
08:54 01.10.2019
456 шофер
08:59 01.10.2019
457 Ветеринар
До коментар #452 от "Койчо":
Койчо, стискам ти и двете ръце брат. Забий им го в главите. НЕ СЛУЧАЙНО ТЕЗИ ДВА ЗНАКА СА С ТАКАВА ФОРМА. Колегата Ви го обясно идеално. Няма смисъл да се препирате тука повече. Излишно е.08:59 01.10.2019
458 азе 666
09:06 01.10.2019
459 гуньо простия
До коментар #1 от "хаха":
Абсолютно правилно, реда е В-С-А!Като гледам отговорите- над 440 разбирам защо мрем по пътищата. Върнете агнетата и си скъсайте книжките!Оранжевия се движи по пътя с предимство- единствен по път с предимство.Не зависимо на къде продължава той е пръв!Зеления-спри и пропусни движещите се по път с предимство, автобуса- пропусни движещите се по пътя с предимство. По пътя с предимство е само камиона, другите двама са на равнозначни пътища. Реда за предимство на равнозначни пътища е по правилото на дясно стоящият!Зеления е ДЯСНО СТОЯЩ на автобуса, поради което преминава преди него! Това е закона и трябва да го знаете. Всичко друго е лудост. Добре, че няма такива кръстовища, че ще се избием. Трактовки, че единия е направо, другия има стоп са безумни!Стоп или обърнат триъгълник се поставят от съображения за видимостта, която имаш.Ако видимостта на пътя с предимство е ограничена, обикновено имаш СТОП!Лек ден.А, по принцип с предимство е водача на маршрутката.
Коментиран от #464, #468
09:36 01.10.2019
460 Pavlin
До коментар #452 от "Койчо":
Ако ти караш гледайки знаците на другите отзад, значи според мен нЕмаш дори и 4-ти клас.Коментиран от #465, #469
09:41 01.10.2019
461 Едно Въпросче
Коментиран от #479
09:42 01.10.2019
462 Иван
колата е последна защото има стоп.
Другите двама са на равнопоставени пътища и автобуса е с предимство
Коментиран от #470
09:44 01.10.2019
463 00999
До коментар #10 от "Гост":
Чл. 48. Накръстовищенаравнозначнипътищаводачътнапътнопревозносредствоедлъжендапропуснепътнитепревознисредства, коитосенамиратилиприближаватотдяснатамустрана, аводачътнанерелсовопътнопревозносредствоедлъжендапропуснерелсовитепътнипревознисредстванезависимоотместоположениетоипосокатаимнадвижение.Чл. 49. Водачнапътнопревозносредство, коетоизлизаотземенпътнапътснастилка, едлъжендапропуснедвижещитесепопътяснастилкапътнипревознисредстваипешеходци.Чл. 50. (1) Накръстовище, накоетоединиятотпътищатаесигнализиранкатопътспредимство,водачитенапътнипревознисредстваотдругитепътищасадлъжнидапропуснатпътнитепревознисредства,коитоседвижатпопътяспредимство.(2)Когатонакръстовищееуказано,чепътятспредимствопроменянаправлениетоси, водачите, коитосенамиратнатозипът, серъководятпомеждусиотправилатаначл. 48. Отсъщитеправиласеръководятпомеждусииводачитенапревознитесредства,коитонесенамиратнапътяспредимство.
Не е забранено да четете!
Коментиран от #466, #467
09:45 01.10.2019
464 JEEP
До коментар #459 от "гуньо простия":
Напълно си заслужаваш ника. Тия табели за главния път под знаците не са случайни. Тези, който твърдите, че камионът е пръв, сте ПОТЕНЦИАЛНИ УБИЙЦИ!Коментиран от #475, #489, #527
09:45 01.10.2019
465 Койчо
До коментар #460 от "Pavlin":
Имам висше и милион и сто хиляди километра навъртя и в Азия и Европа а ти като не си излизал от София по добре не коментирай.09:47 01.10.2019
466 Гошко
До коментар #463 от "00999":
Кръстовището е регулирано в случая.09:49 01.10.2019
467 Гошко
До коментар #463 от "00999":
Кръстовището е регулирано в случая.09:49 01.10.2019
468 Komapak
До коментар #459 от "гуньо простия":
Колега около 20 от коментарите от въпросните 440 са мои опитвайки се да обясня същото, което си написал ти. Само дето инакомислещите ще ги лекувам с удар. Да се научат!Коментиран от #478
09:49 01.10.2019
469 Гошко
До коментар #460 от "Pavlin":
Е такива като теб всеки ден ги дават по новините.09:51 01.10.2019
470 Komapak
До коментар #462 от "Иван":
Още един кандидат самоубиец! Дано да нямаш СУМПС. Ако имаш и караш пали свещ, че още си жив! Колко мъка има по този свят?!09:53 01.10.2019
471 Този коментар е премахнат от модератор.
472 THE TRUE
Коментиран от #476, #477, #490
10:04 01.10.2019
473 гуньо простия
10:06 01.10.2019
474 THE TRUE
До коментар #31 от "Скъсайте си книжките":
точно...10:08 01.10.2019
475 гуньо простия
До коментар #464 от "JEEP":
Аматьор!!!Коментиран от #484
10:08 01.10.2019
476 kfk
До коментар #472 от "THE TRUE":
А камиона не се ли явява дясно стоящ на зеления......., мале,мале...., ужас.............Коментиран от #483
10:09 01.10.2019
477 Komapak
До коментар #472 от "THE TRUE":
Така така. Пътя с предимство не бил с такова! Върни си книжката незабавно защото ще научиш урока по трудния начин. Кат, застраховател.... Леле!Коментиран от #480
10:12 01.10.2019
478 гуньо простия
До коментар #468 от "Komapak":
Ако ни пуснат картинка с предимство при основен път и локално, ще се избием сигурно.Там ситуацията е по-сложна. Например на околовръстното и "Любляна" и околовръстното и "Монтевидео" в София. Има локално, на което в един момент си с предимство пред тези от основния път. Направо е страшно.10:20 01.10.2019
479 рефер
До коментар #461 от "Едно Въпросче":
Едно е да кара направо,друго е да завива на ляво!Глупака сте вие.10:21 01.10.2019
480 ряз
До коментар #477 от "Komapak":
Ти си най-неукия от всички глупаци пишещи тука,щото втълпяваш глупоста си на другите!Коментиран от #482
10:25 01.10.2019
481 Шофьор всеки ден
При това на очевиден казус /чл. 48 и чл. 50/.
Държавата трябва задължително да въведе опреснителни курсове за всички водачи.
Спомените от 1970 година не са актуални.
И последно: бъдете по- толерантни на пътя!
10:33 01.10.2019
482 Коmapak
До коментар #480 от "ряз":
Глупостта всъщност се нарича чл 50 Ал. 2 от закона за движение по пътищата. Прочети го! Ако не го разбираш помоли някой да ти го изтълкува.10:35 01.10.2019
483 THE TRUE
До коментар #476 от "kfk":
И какви допирни точки имат тези двамата при маневрата? Чети си правилника друже.Аз съм си взел книжката през 88-ма година когато курсовете бяха по 6 месеца и се учеше истински. Оттогава имам само два акта за превишена скорост и два фиша за неправилно паркиране и колан.При 5-6 хиляди км. на месец при това...Хайде безаварийно пътуване на всички и в спора се ражда истината ,не в обидите...Коментиран от #488
10:37 01.10.2019
484 Jeep
До коментар #475 от "гуньо простия":
Аматьор ще викаш на тоя дето те е правил, щото резултатът е видим.10:44 01.10.2019
485 дон чичо
До коментар #124 от "ABC":
А, задаваш ли си въпроса ,"Защо знаците , точно тези , са с такава форма и поставени по този начин" Даже мисля , че единият е поставен с главата надолу , ...Защо ли?10:54 01.10.2019
486 Този коментар е премахнат от модератор.
487 Мира
Коментиран от #497
11:07 01.10.2019
488 kfk
До коментар #483 от "THE TRUE":
Мале,мале...., ами точно правилника ти го казва, ама ти си го забравил (ако въобще си го знаел) доста време е минало откакто си взел книжка..31г.....,чл.50, ал.2 и чл.48 от ЗДвП ти решава ситуацията...B,C,A....,всичко друго са догадки и тълкования от житейският опит, а не от законовите норми и правила!Коментиран от #493
11:34 01.10.2019
489 Като домакин
До коментар #464 от "JEEP":
Камионът се движи по път с предимство, следователно е пръв! После е автомобила, посшеден автобуда!Коментиран от #494
11:37 01.10.2019
490 Като домакин
До коментар #472 от "THE TRUE":
Камионът е на път с предимство!11:39 01.10.2019
491 Хахаха
11:56 01.10.2019
492 дон чичо
До коментар #442 от "Komapak":
А на негово място сложи спряла патрулка на КАТ и с колата мини преди автобуса без да спреш, пробвай , но май няма да го направишКоментиран от #498
12:00 01.10.2019
493 Хахаха
До коментар #488 от "kfk":
Съгласно правилника е точно така, както обясняваш 2-3 дни, съгласно практиката - В-А-С. Преди седмица един водач от 1974 г. ми каза, че е имал лек спор с една дама на кръстовище! Тя настоявала, че е с предимство, понеже се движела направо! Не знам дали в миналото не е било така, но извода е, че за футбол по малко се спори, отколкото по този казус! Но, вината е не само в народа! Ония там горе би трябвало да гласуват ясни правила, които улесняват нещата, а не обратното! И поставянето на знаци е кой колко му стига акъла на местна почва!12:04 01.10.2019
494 JEEP
До коментар #489 от "Като домакин":
"Камионът се движи по път" е единственото вярно в изречението, което е написано. Не случайно за всеки участник има и указателна табела за пътя с предимство. Ти може и да не виждаш знаците на другите, но всеки от тях вижда къде е пътя с предимство, и че никой не е на него. От това следва, че автоматично се минава на вариант- правилото на дясностоящия! Това е положението, това е законът. Всичко друго са интерпретации и фантасмагории. Впрочем в моя квартал има кръстовище с почти същия казус и до сега не съм видял да са ставали драми на него. Това ме навежда на мисълта, че много от пишещите тук бъркат NFS с реалния живот. И ПАК КАЗВАМ - ВСИЧКИ ДЕТО ПУСКАТЕ КАМИОНА ДА Е ПЪРВИ СТЕ ПОТЕНЦИАЛНИ УБИЙЦИ НА ПЪТЯ!Коментиран от #496, #499, #513, #543
12:10 01.10.2019
495 Чума
12:15 01.10.2019
496 Хахаха
До коментар #494 от "JEEP":
Че, той камиона е най дясно стоящ бе, сербез! Ако излизаш от главен път наляво, сигурно пускаш тези, които влизат в него!12:21 01.10.2019
497 Коmapak
До коментар #487 от "Мира":
Препоръчвам и на теб да прочетеш закона за дв. по пътищата по специално чл. 50 ал. 2 и препратка от него чл. 48 ако си на мястото на автобуса само се опитай да минеш първа. Ако съм на път с предимство ще те отнеса като стой та гледай. Шансовете ти са 50-50.12:22 01.10.2019
498 Komapak
До коментар #492 от "дон чичо":
чл. 48. На кръстовище на равнозначни пътища водачът на пътно превозно средство е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се намират или приближават от дясната му страна, а водачът на нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне релсовите пътни превозни средства независимо от местоположението и посоката им на движение.# Това пише в закона! Някъде там прочете ли указания и правила за знаци В1 и В2? Или и това си е измислица?12:41 01.10.2019
499 Komapak
До коментар #494 от "JEEP":
Чл. 50. (1) На кръстовище, на което единият от пътищата е сигнализиран като път с предимство, водачите на пътни превозни средства от другите пътища са длъжни да пропуснат пътните превозни средства, които се движат по пътя с предимство.(2) Когато на кръстовище е указано, че пътят с предимство променя направлението си, водачите, които се намират на този път, се ръководят помежду си от правилата на чл. 48. От същите правила се ръководят помежду си и водачите на превозните средства, които не се намират на пътя с предимство.
Ще ми е кеф да ми пресечеш предимството, защото ще си научиш урока. Цитирал съм ти закона. Кажи какво не ти е ясно?
Коментиран от #502
12:47 01.10.2019
500 Чума
12:57 01.10.2019
501 Коmapak
13:27 01.10.2019
502 JEEP
До коментар #499 от "Komapak":
И на мен не ми е ясно за какво се бориш. Последния пост ти е верен - това ок, ама виж какво си писал в 121 и 225! Ако аз съм на мястото на рейса, а ти на камиона и ме удариш, мислейки, че си с предимство, виновен ще си ти.Коментиран от #503, #504, #506, #515
13:32 01.10.2019
503 kfk
До коментар #502 от "JEEP":
Нямаш шанс..........Коментиран от #508
14:08 01.10.2019
504 Коmapak
До коментар #502 от "JEEP":
Удар в твоя шофьорски отсек и в моя пътнически. За мен не е проблем. Независимо, че съм ти цитирал закона продължаваш да спориш. Най-добре спри при някоя патрулка и задай въпроса. Ще останеш неприятно изненадан! Относно реалността, никой от път с предимство не си прави труда да включва мигачи! На практика тези от двата други пътя стоят и чакат. Лично наблюдение. Както и тези с предимство в кръговото. Според мен е въпрос на мързел, а не толкова на пестене на крушките. Прочетох си двата цитирани поста. Не виждам конфликт със закона.Коментиран от #511
14:28 01.10.2019
505 Луд
До коментар #429 от "Койчо":
Не е вярно,инструктора ми на абсолютно същото кръстовище 2003 година ми е обяснил ,че стопа минава защото е отдясно и са равнозначни.Няма ли някой инструктор да каже как е15:36 01.10.2019
506 невярващ на ушите си
До коментар #502 от "JEEP":
Ти продължаваш да не вдяваш...Коментиран от #509
15:51 01.10.2019
507 гост
До коментар #20 от "Охххх":
Пътен знак номер Б2 “Спри! Пропусни движещите се по пътя с предимство” е от група Пътни знаци относно предимство. Тези пътни знаци са изработени от високоефективно светлоотразително фолио и е с високи технологични параметри. Различни типоразмери от I-ви до IV-ти типоразмер, от 450 mm. до 900 mm.16:54 01.10.2019
508 Jeep
До коментар #503 от "kfk":
Нямам!Тъпотата е безкрайна. Имам една позната, чиито папагал възпроизвежда много по-големи текстове...... разбира се за птицата няма никаква файда, но е забавно за хората.Коментиран от #512
21:50 01.10.2019
509 Jeep
До коментар #506 от "невярващ на ушите си":
А ти какво вдяна? Че при равнозначни пътища завиващия на ляво е с предимство пред движещия се на право?Коментиран от #516
21:52 01.10.2019
510 Jeep
Коментиран от #514
22:02 01.10.2019
511 Jeep
До коментар #504 от "Коmapak":
И спри с тоя ролбар, че вероятно дебелата тръба ти е закрепена с ламаринени планки към купето....ако изобщо я има. Не е като да не сме ги виждали такива, че даже и въжета закачат за тръбата щото е здрава. А патрулка си спирай ти - ще се изненадаш от тъпотата, но може и да говорите на един език....свят широк.22:07 01.10.2019
512 kfk
До коментар #508 от "Jeep":
Вярно е за тъпотата......,за теб важи в пълна сила...,както и сентенцията...:- "То да е Х..Й да ти го набия, ама то Акъл.......,в твоя тон...,на обидите.....22:27 01.10.2019
513 Като домакин
До коментар #494 от "JEEP":
За невежите, ще повторя отново: Камионът СЕ ДВИЖИ ПО ПЪТ С ПРЕДИМСТВО! Дали излиза, или продължава по него, няма никакво значение! Движещите се по път без предимство, са длъжни да го пропуснат! За тези с агнетата - пише го в ЗДП! А другите двама се намират(движат) по път без предимство. Значи - по равнозначни пътища. А според ЗДП, движещите се по равнозначни пътища, се съобразяват с правилото на дясностоящия!Коментиран от #519, #523
22:50 01.10.2019
514 Като домакин
До коментар #510 от "Jeep":
В-С-А. Камионът се движи по път с предимство. Минава пръв. Автомобилът и автобусът се движат по път без предимствио - равнозначни пътища. Автобусът пропуска дясностоящия!22:53 01.10.2019
515 Като домакин
До коментар #502 от "JEEP":
Чл. 50. (1) Нa кръcтoвищe, нa кoeтo eдиният oт пътищaтa e cигнaлизирaн кaтo път c прeдимcтвo, вoдaчитe нa пътни прeвoзни cрeдcтвa oт другитe пътищa ca длъжни дa прoпуcнaт пътнитe прeвoзни cрeдcтвa, кoитo ce движaт пo пътя c прeдимcтвo.(2) Кoгaтo нa кръcтoвищe e укaзaнo, чe пътят c прeдимcтвo прoмeня нaпрaвлeниeтo cи, вoдaчитe, кoитo ce нaмирaт нa тoзи път, ce ръкoвoдят пoмeжду cи oт прaвилaтa нa чл. 48. Oт cъщитe прaвилa ce ръкoвoдят пoмeжду cи и вoдaчитe нa прeвoзнитe cрeдcтвa, кoитo нe ce нaмирaт нa пътя c прeдимcтвo.
Чл.48 е за дясностоящия.
Коментиран от #524
22:56 01.10.2019
516 kfk
До коментар #509 от "Jeep":
Има трети участник в движението бе льольо.....,зеленият........,ЗДвП чл.50, ал.2 и чл.48 от същият закон..., МВР, ДАНС, КАТ да се самосезират и всички тук които мислят, че B,C,A е грешно......,на прокуратурата!!!22:58 01.10.2019
517 БГфил
До коментар #417 от "БГфил":
Оп грешка. Признавам си. Вярното е В-А-С, т.е. камион, автобус, автомобил.Коментиран от #518, #521
23:27 01.10.2019
518 kfk
До коментар #517 от "БГфил":
Да,да....и после КАТ...,протоколи, актове, наказателни постановления.....,накрая СЪД (той потвърждава глобата) и то защото не познаваме закона...чл.50, ал.2 и чл.48 от ЗДвП23:41 01.10.2019
519 Jeep
До коментар #513 от "Като домакин":
Има значение. 1.Табела т.13 не е украса. 2. Всеки участник се грижи да пропусне неговия дясностоящ, а не мисли за дясно стоящите на всеки в ситуацията както ги смятате. В реална ситуация се случва следното: камионът и автобуса влизат заедно до средата на кръстовището (няма нарушение на закона). Колата чака, защото е на стоп и реално не може да знае какъв е знакът на автобуса. Камионът стигнал до средата на кръстовището с подаден ляв мигач, вече няма предимство, а той завива на ляво пред движещ се на право, т.е ще изчака автобуса. Остава навлезлия в кръстовището автобус да пропусне колата, която обаче едва ли ще тръгне, точно защото е на стоп. Пародията е, че за разлика от другите точно тя не може да навлезе в кръстовището преди да е спряла на стопа, а именно това промена подредбата. Не бъдете буквалисти.Коментиран от #520, #525
00:14 02.10.2019
520 Коmapak
До коментар #519 от "Jeep":
Ти си самоубиец! Не карай в София. Ако не съм аз друг ще те накаже. И ролбара ми е 2,5 мм неръждавейка. Умирам от кеф да срещна чалгаджии като теб!!!!! Съвета ми е много сериозен.00:43 02.10.2019
521 Коmapak
До коментар #517 от "БГфил":
Ела и ти пиле! То закона трябва и да се чете и да се спазва... Ама на вас всичко ви е разрешено. Вие сте млади и полубезсмъртни!00:45 02.10.2019
522 Коmapak
00:49 02.10.2019
523 Коmapak
До коментар #513 от "Като домакин":
За това с агнетата ти забих един +. Нямам право на повече. Чувал съм само, че по малките градове и така ставало.... Ама като дойдат в София с купените книжки спират на Метро и взимат метрото... Нищо лично към по-малките градове. И аз 1992г. бях меко казано подтиснат от Париж, въпрос на мащаб!00:58 02.10.2019
524 Komapak
До коментар #515 от "Като домакин":
Не се хаби да му цитираш закона. Вече съм го направил. Дебила си е дебил. Стискай палци здраво да не срещаш никога през живота си подобен глупак или си купи нещо по-сериозно за наказание.01:01 02.10.2019
525 kfk
До коментар #519 от "Jeep":
Нямаш спиране...........)))))) Между другото, ситуацията я има в сайтове за решаване на листовки, намери я и като кликнеш на твоят "верен" отговор ще се опулиш и ще кажеш: -"да са таковам в главата проста"...........)))))))Коментиран от #526
09:08 02.10.2019
526 Komapak
До коментар #525 от "kfk":
Последвах съвета ти за онлайн листовки. Резултата ми е около 80-85 от 97 възможни. Не знам с колко се взима ама май ме скъсаха а? LOL това с метрите около спирки и безсмислени въпроси за мотористите никога не са ми били силата. Не мога да разбера какво ме касае максималната скорост за мотор на магистрала като държа изпит за кат. В?! Има доста малоумни въпроси, които обаче са оценени наравно с наистина важните като този казус тук.10:11 02.10.2019
527 УжасТ
До коментар #464 от "JEEP":
Майко мила.................................. ходи на проверочен.11:00 02.10.2019
528 истинко
след това е без значение - камиона и лекия автомобил нямат точка на допир при посоката на движението си
Коментиран от #529
15:40 02.10.2019
529 Коmapak
До коментар #528 от "истинко":
Поредния пациент. Я се опитай да решиш няколко листовки. Значи пътя с предимство е за украшение на табелите. Слаб 2 младежо! По лошото е, че неправилно мислещите вместо да изчетат дискусията и да се поправят, се увеличават! Прочети чл. 50 ал. 2 цитирал съм го наскоро. И се пази, става въпрос за твоя живот!16:28 02.10.2019
530 Коmapak
00:47 03.10.2019
531 Коmapak
00:47 03.10.2019
532 Койчо
До коментар #453 от "Komapak":
Вчера питах един инструктор. Ти си прав в случая и също той ми каза че това кръстовище не трябва да съществува и е неправилно регулирано. Измислено. Правилно би било да са два стопа.Коментиран от #534, #536
08:14 03.10.2019
533 шофер
Но като гледам колко хора не знаят правилата е редно редакцията да пусне официалната позиция на КАТ по въпроса.
11:52 04.10.2019
534 Оня
До коментар #532 от "Койчо":
Само, че някой е инструктор не го прави "помазан",същото кръстовище е на 500 м от дома, не е имало драми при спазване на правилата. BACКоментиран от #535
10:25 05.10.2019
535 kfk
До коментар #534 от "Оня":
Правилно...за ВАС си....,Виш Административен Съд.....11:19 05.10.2019
536 Komapak
До коментар #532 от "Койчо":
Койчо радвам се, че има човек проверил моето твърдение. От началото на дискусията взех да се заглеждал по знаците. Оказва се, че който слага знаците си е чисто малоумен. На абсурдни кръстовища са сложили знаци намали и пропусни. Включително на Т образно кръстовище без абсолютно никаква видимост. Така, че хора, първо вижте дали има път с предимство и му го предоставете и второ гледайте кой ви е дясностоящ!!!! Пазете се. Лек и без авариен път ви желая!11:59 05.10.2019
537 Инструктор
Верен отговор: BCA
13:07 08.10.2019
538 Барбуков
13:14 08.10.2019
539 Детелина
00:38 12.01.2020
540 Този коментар е премахнат от модератор.
541 Асд
До коментар #1 от "хаха":
Ппц трябва да е така понеже се следва дясно-стоящ при колата и автобуса14:57 27.04.2020
542 Пламен
21:18 24.05.2020
543 Този коментар е премахнат от модератор.
544 Този коментар е премахнат от модератор.
545 Румен Ст
До коментар #7 от "Гост":
Да точно за това20:52 22.09.2020
546 Buehue
пътя с предимство“
B2
Поставя се преди кръстовище на пътя без предимство. Допуска се пътен знак Б2 да се поставя на път без настилка само при ограничена видимост в кръстовището. Когато път с предимство изменя направлението си в кръстовище, под пътен знак Б2 се поставя допълнителна табела Т13, указваща направлението на пътя с предимство в кръстовището.
По същество знаци B1 и B2 са равнопоставени в забраната, единствената разлика е че при единия трябва да спреш.
21:28 22.09.2020
547 Румен Ст
До коментар #364 от "Катаджия":
Абе прочети закона какво значи стоп, и кога важи ?да пропусне преминаващите с предимство, и когато не излиза от черен път или няма видимост отдолу се поставя знака който обозначава пътя с предимство Т13,.01:42 23.09.2020
548 Ахинора
До коментар #163 от "Коментара":
Идиоти... абсолютно правилно си обяснил, чудно как има толкова малко катастрофи.18:26 08.10.2020
549 Spoko
Пояснение за отговор СВА: В този случай ако аз управлявам леката кола, по правилото за дясно стоящ ще премина преди автобуса спирайки на знак „Б2-Stop” и завивайки надясно при къса маневра ще изпреваря камиона, който е тежко товарен и изпълнява дълга лява маневра. (Не е нарушение на правилата!)
Пояснение за отговор ВСА: Камионът идвайки от път с предимство е с предимство пред леката кола и автобуса, които идват от път без предимство! Леката кола преминава преди автобуса по правилото за дясно стоящ! Не се заблуждавайте от знака „Б2-Stop“ поставен пред леката кола!!! Всеки се съобразява със знаците поставени пред него, а не с поставените в цялото кръстовище! Ако знакът „Б1“ беше с приоритет пред знака „Б2-Stop“, то пред автобуса щеше да има допълнителен знак указващ, че на идващия от дясно има поставен знак „Б2-Stop“!
Пояснение, защо пред автобуса има знак „Б1“, а не “Б2-Stop”: Защото има възможност при завиване на дясно, ако не се налага да дава предимство на идващите от път с предимство, безпрепятствено да премине, без да пресича пътя с предимство!
Пояснение, защо пред леката кола има знак “Б2-Stop“, а не „Б1“: Защото завивайки в която и да е посока той пресича пътя с предимство! Да, и завивайки на ляво той ще пресече пътя на идващия с/у него автомобил, който се движи по пътя с предимство!
Айде… Нещо не ясно?!
02:46 20.12.2020
550 Този коментар е премахнат от модератор.
551 Кат
До коментар #123 от "има знаци":
явно ти защото не знаеш че б1 и б2 са Равнозначни16:16 31.08.2021
552 независим
До коментар #127 от "JEEP":
Не пишете небивалици!В ПДП е описан редът на преминаване, когато на кръстовище пътят с предимство променя посоката си!!!
20:40 04.09.2022
553 независим
До коментар #184 от "onq s konq":
Къде в ПДП прочетохте тази фантасмагория?20:59 04.09.2022
554 Този коментар е премахнат от модератор.
555 Немо
07:10 21.11.2022