Тазгодишното допитване до 56 хил. души показва, че половината от всички водачи са били глобявани през последните 12 месеца.
Това показва вторият годишен доклад от проекта „Индекс за безопасно шофиране“, който ни запознава със самооценката на поведението и реакциите при шофьорите.
От високорисковите групи всеки пети пък е имал инцидент на пътя.
Според автора на доклада Яна Спасова причината за това е, че водачите имат много високо доверие в собствените си възможности и подценяват грешките си.
„Очакваме останалите участници в движението да ни пазят и разчитаме на тях, че ще бъдат по-ниско рискови. Тази година индексът е сходен с този от миналата година – 88 за леките и лекотоварните автомобили и 83,3 за водачите на камиони и автобуси (бел. ред. при скала до 100). Това слага водачите на почти всички превозни средства, които се движат по българските пътища, в една част на скалата за себеоценка, която клони към нискорисково поведение“, обясни Яна Спасова в предаването „Преди всички“ по БНР.
Най-тревожното е комбинацията между агресия, високоскоростно шофиране, ниска концентрация и неумения, подчерта Спасова и добави:
„Тази комбинация е характерна за най-младите шофьори, които са най-уверени в себе си и за тези, които карат мощни и скъпи автомобили. Тази комбинация води до най-голяма част от тежките произшествия с жертви и ранени“.
Общественият интерес към темата е огромен, а оттам натискът към институциите да решат проблема също е огромен. Всички полагат усилия, защото имаме цел – да намалим жертвите на пътя на половина до 2020 г., каза още Яна Спасова.
„Промяната ще дойде от нас, не от институциите. Колкото и санкции да бъдат налагани, това не води до много сериозни резултати. Това, което ще доведе до резултат, е ако се възприеме съвременният подход в пътната безопасност, който касае не само водачите и контролът, но и инфраструктурата, превозните средства, медицинската помощ. Ако се промени нагласата към движението по пътищата изобщо, тогава нещата ще се променят и водачите ще започнат да обръщат внимание на грешките си“, заключи Яна Спасова.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гостилничаря
15:54 23.10.2019
2 Да знаем
15:58 23.10.2019
3 Джигит
16:00 23.10.2019
4 123
Коментиран от #5
16:02 23.10.2019
5 Миризлив пор
До коментар #4 от "123":
Означава че за пътната безопасност се грижат идиоти и няма кой да ги контролира. Пак си има начини за пълнене на хазната НО и хората да са здрави да работят и плащат данъци а не да влачат болнични, пари за лечение и рехабилитации.16:23 23.10.2019
6 Centurion
16:24 23.10.2019
7 Сатаната
16:33 23.10.2019
8 Onq s konq
16:59 23.10.2019
9 Onq s konq
17:01 23.10.2019
10 Гост
Коментиран от #13
17:28 23.10.2019
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 гост
До коментар #11 от "Селянина с колелото":
не се заяждай с триногите, на половината места където вардят, са се борили с каките за да вземат терена!18:05 23.10.2019
13 Крали Марко
До коментар #10 от "Гост":
Браво! 100+ от мен! Създават дублирани институции за да лапат и говорят тъпизми! Я! Бременна полицай!? Само в бъгъто след 10 ти, 89та мъвъръто и "армиятъ" са така стройно охранени !18:20 23.10.2019
14 Sofia
Защото няма кой да ни глоби. Мен лично не са ме спирали от повече от 5 години. Камерите за скорост не снимат в София.
Коментиран от #15
18:52 23.10.2019
15 Ветеринар
До коментар #14 от "Sofia":
Не е верно,снимат си, и глобичките си вървят по техен план. Само дето КАТ наистина не спират много много. Ама пък да не се облещите след доста време като Ви спрат.
А, отде са толкова много бе г-н Ушев? Та ся как ше ги плащам 4-5кк, па макар и с намалението.
Ха ха ха. Ще има сеир. Че и мен ме е страх и ги отбягвам.
Нали парен каша духа.
21:33 23.10.2019
16 SAAB
09:12 24.10.2019