Институтът за пътна безопасност изпрати отворено писмо до министър Бойко Рашков, в което задава въпроси и изразява становището си, че по ЗДвП не бива да се правят само частични промени. Ето го и писмото:
Уважаеми г-н Рашков,
Обръщаме се към Вас с отворено писмо поради кратките срокове за обсъждане на промените в Закона за движение по пътищата. Експертите на Института за пътна безопасност имат няколко конкретни въпроса към вас, за да можем да издадем коректно и съдържателно становище по предложените промени в закона.
На 03.12.2021 г. заявявате, че със своя заповед сте определили работна група, която да направи анализ на действащия Закон за движение по пътищата (ЗДвП) както и че специално внимание групата трябва да обърне на отговорностите на всички институции по отношение на пътната безопасност и взаимодействието им. На базата на анализа ще бъдат изготвени конкретни предложения и препоръки, включително дали е необходим изцяло нов закон.
Въпросите към вас са следните:
- Защо не са предвидени промени в отговорностите, задълженията и взаимодействието между институциите?
От мотивите към проекта за изменение на закона не става ясно извършен ли е такъв анализ и какви са изводите от него.
- Запознат ли сте с коалиционното споразумение, Приложение №4 Транспорт, Параграф III Законодателни промени, където в буква а) се казва „изготвяне на нов Закон за движение по пътищата“ / https://promeni.bg/sporazumenie-za-savmestno-upravlenie-na-republika-bulgaria-v-period-2021-2025/?
От мотивите към проекта и предоставения анализ не се посочват данни за отпадане и неизпълнение на коалиционното споразумение.
- Има ли работна група за изготвяне на нов Закон за движение по пътищата?
Многократно политици от „Продължаваме промяната“ са заявявали, че се пише нов Закон за движение по пътищата.
- Запознат ли сте с мотивите на предишните изменения на Закона за движение по пътищата, с който са повишавани глобите ?
Видно от вашия анализ е, че очаквания тогава резултат за повишаване на безопасността на движението не е настъпил ?
В заключение Институтът за пътна безопасност счита, че е неуместно да се извършват частични промени в ЗДвП при положение, че има обществен консенсус за нов ЗДвП. Нашите експерти са разработили концепция, върху която да бъде създаден изцяло нов закон с различна философия на сега действащия. Предоставяме ви подхода, който са избрали всички страни от Европейския съюз. Надяваме се да ни разберете.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 3467
и така от 30 години
Коментиран от #2
12:20 19.04.2022
2 Ддд
До коментар #1 от "3467":
От всичко чуто до сега,относно повишаването на глобите и събираемостта,разбрах че са събрани 500 милиона лв.,от глоби.Ако на това му се казва,лоша събираемост,здраве му кажи.А и има предложения за нови глоби,които са космически,и хора без мозък са ги предлагали!Коментиран от #5
12:31 19.04.2022
3 Поумнял
12:40 19.04.2022
4 Бъдеще
Коментиран от #6
12:44 19.04.2022
5 Пешоходец
До коментар #2 от "Ддд":
Колкото по-високи глоби, толкова по-добре! На тия, които не плащат да бъдат прибирани принудително! Включително и конфискация на МПС-то!12:45 19.04.2022
6 Шишо Бакшишо
До коментар #4 от "Бъдеще":
Че пътищата ни са под всякаква критика е безспорен факт. Но и че шофьорите ни са стадо говеда, е още по-безспорен факт. Когато се качат в колите си, тези говеда или избиват комплексите си за малоценност, или правят всичко друго, само не и да мислят когато шофират. И никого не го е еня, че около него се движат други хора.Истината е, че за да се издаде свидетелство за управление на МПС, е крайно наложително всеки кандидат да минава през драконовски тест за психическа устойчивост, а курсовете и изпитите да се провеждат по начина, по който се провеждаха преди 1985 г. И да се вкарват в затвора без право на обжалване всички по веригата за даване и вземане на подкупи за получаване на незаслужено СУМПС.
13:07 19.04.2022
7 Ааа
14:33 19.04.2022