Last news in Fakti

12 Октомври, 2022 16:19 3 337 28

Демерджиев: Съдържанието, вложено в пътното платно на "Тракия", не отговаря на обявеното

  • иван демерджиев-
  • пътно платно-
  • съдържание-
  • магистрала тракия

"Обектът има буквално недостиг в количеството на асфалт, очевидно ще излезе и проблем с качеството. Един от участниците в строителството, който трябва да съблюдава качеството на строителството е Строителния надзор. Забелязвате, при положение, че Строителния надзор взима 1 милион в рамките на 2 години за един строеж, забелязвате как си е свършил работата", обясни и Иван Шишков 

Демерджиев: Съдържанието, вложено в пътното платно на "Тракия", не отговаря на обявеното - 1
Снимка: БГНЕС

Съдържанието, вложено в пътното платно на АМ "Тракия", не отговаря на обявеното и е със "съмнително качество". Това съобщиха на съвместен брифинг служебният министър на МВР Иван Демерджиев и министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков, които дадоха яснота докъде са стигнали проверките на ремонтите по АМ "Хемус" и АМ "Тракия".

"В хода на работата по проверката, докъде са стигнали тези разследвания, ние се натъкнахме на два проблема, по които не беше работено до момента. Единият от тях е какво е вложено във вече изградените пътища, респективно автомагистрали най-вече и дали тяхното лошо състояние се дължи на лошо извършени работи, или се дължи на някакви други обективни причини. Дали има ремонти, които по естеството си са основни такива, а са били правени по един друг ред, предвиден за текущи ремонти", заяви Демерджиев.
Взети са проби, т.нар. "ядки", от съдържанието на пътното платно, които са изпратени за изследване на Института по пътища и мостове, към АПИ, който е под шапката на Министерство на регионалното развитие и благоустройството, обяви Демерджиев, цитиран от dariknews.bg.
"Още на първо четене се вижда, че декларираните работи са в много по-малко количество, спрямо заложените по съответните проекти. Още на първо четене се вижда, че част от вложените материали, видимо изглеждат с много съмнително качество. В момента ще представим несъответствието само в количествено отношение, защото институтът има нужда от още десетина дни за да направи пълни изследвания какво се съдържа в слоевете на пътя", допълни министърът на МВР.
"Още сега е видно, че дебелината на пътното платно е значително по-малка. Още сега е видно, че част от материалите видимо се разминават", обяви Демерджиев.

"За да сме сигурни в обективността на тази проверка сме запазили материал, който при нужда ще бъде изследван от независима лаборатория, ако е необходимо извън границата на България", допълни Демерджиев.

"Направена е проверка на асфалтовата смес на износващия пласт, асфалтовата смес за долния пласт на покритието, асфалтовата смес на основния пласт, основния пласт от трошен камък и земното легло на настилката. Това, което мога да ви кажа и това, което би трябвало да бъде като очакване е, тази височина на всички тези пластове трябваше да бъде метър и 20", заяви министър Шишков.

Той показа пълна информация за строителя, сроковете и цената на първия лот Стара Загора-Нова Загора, който е от километър 210 до километър 241,900. По думите му цената за километър на този участък е била 4 335 471 лв с ДДС.

По проект тук цялата дебелина е трябвало да бъде 220 см, е 189 см, обяви Шишков и даде още няколко примера за неспазване на общата дебелина.

"Обектът има буквално недостиг в количеството на асфалт, очевидно ще излезе и проблем с качеството. Един от участниците в строителството, който трябва да съблюдава качеството на строителството е Строителния надзор. Забелязвате, при положение, че Строителния надзор взима 1 милион в рамките на 2 години за един строеж, забелязвате как си е свършил работата", обяви Шишков.
"За мен е загадка защо до днес никоя институция не намери сили, нужда да провери какво е вложено в изграждането на автомагистралите в България", каза Демерджиев.

"Тъй като сме се научили да говорим с цифри, затова ви казах всеки лот колко е струвал на километър. По най-простата аритметика, ако извадим, че от първи лот липсват от дебелини на конструкция 17,5%, прехвърлено върху стойността на лота означава 23,6 млн. лв. На втория лот липсват 12,5% от пътя, прехвърлено отново върху стойността на строителството, би трябвало да означава 17,5 млн. лв. Искам да подчертая, че това е липса само, свързана само с количеството, не и с качеството. За качеството и за вложените материали, ще коментираме след десет дена", обяви Шишков.

Даден бе пример с ремонта на пътя Югово-Лъки, който по документи е направен като текущ ремонт, но е бил основен.


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 43 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Висок

    65 5 Отговор
    криминален потенциал и мащабни кражби !
  • 2 Нищоправеца

    18 79 Отговор
    Оф и тоя се занимава с асфалта. Абе гледайте си задълженията бе, не се правете всички на звезди. Държавата пълна с бежанци, хората се млатят по улиците за добър ден, всеки ден на пътя хващат по 50 души пияни и дрогирани, полицаите корумпирано до шия а той асфалта захапал

    Коментиран от #27

  • 3 честен ционист

    54 13 Отговор
    Баце така е проектирал БГ магистралите, че само Т-90 може да се движи по тях.

    Коментиран от #28

  • 4 Циник

    84 12 Отговор
    Гласувайте още за ГЕРБ, мисирки тъпи, гласувайте!
  • 5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    30 2 Отговор
    Ха дубрутру ‼️
  • 6 Стайко

    33 3 Отговор
    Е от какво се оплаквате бе. Нали си върнахте Про стия с Жипката. Сега ще се обади по телефона с копчета на Големите началници да свалят всички цени.
  • 7 Българина

    30 2 Отговор
    за това, който е гласувал за герб, нап да му начисли липсите и кражбите, 500 000 гласа 50 млн, по 100 лв на калпак! точно колкото струва един глас! случайно съвпадение или Бог си знае работата
  • 8 Дам

    20 2 Отговор
    Бочко магисталски ;)
  • 9 той

    24 2 Отговор
    В Габрово само Пътстрой обира поръчките, Денка Генчева праща подкупи в София, проверете всички фирми в България.
  • 10 Бай Иван

    32 2 Отговор
    Айде да вкарат някой в панделата накрая, че народа ще дойде с камъни при тези дето трябва да го направят!
    Изглежда това е решението!
  • 11 ами сега

    28 2 Отговор
    магистралите на Бойко май не са това което трябва да са. Не че не беше видно от всички с просто око.
  • 12 хемус

    31 2 Отговор
    липсващото съдържание на пътя е в касичката на чекмеджан!
  • 13 Тома

    31 3 Отговор
    Че всеки българин знае че в България всички пътища са така иначе как ще се изнасят пари в сакове и чували
  • 14 Буха ха

    23 1 Отговор
    То туй добре, но пробите са за лотове построени преди 10 години. Да не стане така че да се вдигне много шум, но прокуратурата да не си мръдна пръста заради изтекла давност. Не е ли по добре да се заемат със лотове от преди две - три години, за да могат директно да арестуват и повдигнат обвинения. Както знаете, питам за един приятел.
  • 15 ха ха

    10 1 Отговор
    Брато, ти сякаш не си бил във властта през всичките тези години... Ами, и на студентите е ясно, че трябва контрол на качеството преди предаване на обекта. Разработките в областта на статистиката са от 40-те години на миналия век. В БАН май от 70-те са започнали да се занимават с подобни модели... Всичко има като методология, само няма кой да се навие да го прави...
  • 16 Алооо,

    9 1 Отговор
    кво искаш да кажеш, че някой е крал ли ?!!!! Не вярвам!
  • 17 Бай Зъл

    17 1 Отговор
    Асфалт паша пак нагзи в лука. Ще стигне ли воля да го окаушат?
  • 18 Аз само да попитам...

    19 1 Отговор
    А защо изчакахте да минат изборите за да обявите с гръм и трясък, че фирмите строили магистралите са крали с двете ръце?

    Коментиран от #26

  • 19 байгън с колелото

    23 1 Отговор
    Не е само там от разклона Старо село - Кубрат са асвалтирани 10км. преди 3-4 години с евросредства за 5000000 лв. и на първият завой вече има образували се 2 дупки където асвалтовото покритие няма 2 сантиметра такива ремонти правеха герберите и пълниха чекмеджето на Мутрата
  • 20 Гащев

    16 1 Отговор
    Корупцията е усещане дрогаре, практически в пререкатурата не сме я виждале
  • 21 Добрутро

    9 1 Отговор
    Пено! Нищо ново дотук!
  • 22 Изненадани има ли???

    13 1 Отговор
    От който и път да вземат ядки, то резултатът ще бъде подобен.
    Пита се в картинката, толкова ли сме богати, че не ни пука как ни крадат?
  • 23 Ха така,

    7 1 Отговор
    Айде прибирайте тиквата!
  • 24 Деций

    5 0 Отговор
    Добро утро,те за какво изкараха техниката да блокират София,когато Курито и Манолова искаха да се вземат пробни ядки?Това беше натиск за прикриване на тежките престъпления по отношение на пътното строителство от Големият пътен строил и диверсификатор Борисов!Колосалните кражби от всякакво строителство са пред очите ни.Всичко се разпада след нула време.ГЕРБ се забиваха основно с имитация на дейност,зад която прозират истинските им намерения!И тези хора имат наглостта да се явяват на избори,и имат претенцията да управляват(крадат)!Сега трябва да хванат всички по веригата и по изпитаният и изключително резултатен Сталински метод,или ако искате Китайски!
  • 25 Артилерист

    3 0 Отговор
    Вярно е, че безобразията на строителната мафия се знаят. Елена Йончева беше се ограмотила, край своите журналистически разследвания и говореше почти професионално за слоеве, съдържание, частици и прочие. Гербаджии, завладели цялата държава, се правеха на ударени и наредиха на органите си да я погнат:как крала като ходела да снима терористите, свекър й ква къща за гости си спретнал итн Хубаво е, че тези министри са се заели официално да го докажат. Лошото е, че работата като опре до Гешев и ще започне голямото прокурорско писане. Като при КТБ-11 хиляди страници, съчинявани пет години и ще ги четат пред съда 10 години... Всичко опряло до Гешев (преди до Цацаров) удря на камък. Затова мутренските мафии си избират шайката на Борисов и крадат безогледно. Кучето е заровено в съдебната система -няма справедливо възмездие за престъпниците, мутрите, шайката... Те богатеят и нагло ни се присмиват. Щото има дето ги избират...
  • 26 как защо?

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Аз само да попитам...":

    защото деригента на правителството им каза да не вредят на Борисов преди изборите! Сега вече може- нали спечели. Нека си лаят кучетата-кервнът нали си върви.
  • 27 Мнение

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Нищоправеца":

    Не отклонявай вниманието само към бежанците. Кражбите, на държавни средства и Корупцията по високите етажи на властта - ето това е причината ние българите да останем най-бедни в целия ЕС.
  • 28 Мдаа

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "честен ционист":

    Брутални кражби 12 години по време на управлението на ГЕРБ! Изпълнителите само на два участъка от магистралите са успели да си присвоят малко над 40 млн. лв. по тогавашни цени, държавата е била ощетена с толкова само от този обект. А другите? Така милиони отиват в джобовете на близки до ГЕРБ фирми
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол