Last news in Fakti

12 Март, 2023 14:41 1 462 44

Инж. Стефан Чайков: Министърът не е доказал, че по пътищата се влага 1/3 по-малко асфалт

  • инж. стефан чайков-
  • ремонт-
  • магистрали-
  • проверки

При положение, че в изложение на АПИ се казва, че проби се правят през няколко километра, с една "ядка" на едно място да правиш анализ е меко казано некоректно

Инж. Стефан Чайков: Министърът не е доказал, че по пътищата се влага 1/3 по-малко асфалт - 1

Има опасност пътищата у нас да останат без поддръжка. Договорите изтичат. АПИ и министър Шишков знаят за това. Всички документи за участие се подават през следващата седмица, не съм в течение има ли жалби, но ви гарантирам, че конференцията ще бъде сериозна и съм почти сигурен, че ще има жалби след избора на изпълнител, и няколко области няма да имат нови договори, и ще имат изтекли, така че държавата трябва да мисли за план B".

Това каза в студиото на Euronews Bulgaria инж. Стефан Чайков, председател на УС на Българска браншова камара „Пътища“ и бивш председател на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура"

Министърът все още не е доказал, че в българските пътища се влага 1/3 по-малко отколкото е необходимо. При положение, че в изложение на АПИ се казва, че проби се правят през няколко километра, с една "ядка" на едно място да правиш анализ е меко казано некоректно. Когато се провери цялостния участък или цялостно пътищата, ние нямаме нищо против такива, но тогава вече ще знаем действително за какво говорим и ще търсим конкретните проблеми на конкретните места.

Тези твърдения, които прави министърът сега прилягат повече на някой, който участва в предизборната кампания. Нямам идея защо го прави, но не би следвало да се прави по този начин. Ние трябва съвместно с него да седнем и да търсим решение, но експертизата е в бранша, не бих казал, че в АПИ тя в момента е на много високо ниво. Спекулативно е да говорим и, че често правим ремонт на ремонта.

"Ремонт на ремонта" е политическо изказване". Само в Германия например се прави ремонт на износващия пласт на 7-8 години, затова вие оставате с впечатление, че АМ им са перфектни, но те се ремонтират редовно, не са така както са построени. При нас се ремонтират на 12-13 години и то не цялостно. Не забравяйте, че ние сме транзитна дестинация, трафикът е много интензивен особено по АМ "Тракия". Участъкът, който последно се ремонтира там е построен през 2003 г. Анализът, който се правеше тогава беше по 20 хил. единици на денонощие. В момента 20 години по-късно в рамките на АМ "Тракия" има места с над 40 хил. единици на денонощие. АПИ в момента търси варианти да разшири магистралата до разклона за АМ "Марица".

Трябва специфичен анализ да се направи и на АМ "Марица". Там има проблем с водосток на дълбочина и пак не може да се прави анализ по една "ядка". Дали е проблем на проектанта или нещо друго, аз не виждам някой да прави анализ. Не виждам и някой да прави проект за ремонт. Ще видим кой носи вина за това. За момента не е ясно.

След увеличаването на бюджета на АПИ е, че трябва да се направи база данни, която да включва състоянието на всички пътища у нас, от 15 години се говори за такава, но такава няма и към момента. И така всяка година ще се знае прогнозно кои са пътищата, които трябва да се ремонтират всяка година. Трябва да се подобри и контролът и проектите. Аз не твърдя, че няма контрол, но трябва да се подобри.

Мнението е противоречиво, но аз бих подкрепил черен списък на фирмите, които не работят добре, но само, ако анализът е направен добре. Притеснявам се обаче, че това може да стане и като рекет към фирмите и повод за такъв. Но това няма и да е много по европейското законодателство.


Поставете оценка:
Оценка 1.9 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Русофил

    81 4 Отговор
    Още един от пътния крадлив картел на Баце. Иска още да краде от българите.
  • 2 да де

    56 6 Отговор
    Смешник министъра не доказва нищо. Разследването събира доказателства и ако успе да ги докаже пред съда следва изпълнителите да докажат, че министъра лъже иначе следва пандиз палас.
  • 3 Орел

    65 3 Отговор
    Като типичен представител на тези птици ,врякащи край морето,инженерът се е изакал по темата и отлетял далеч, за да чака подходящо правителство, което да го храни.
  • 4 ТаУмВзе

    56 1 Отговор
    Пак ще Гепят половин милиард за ремонт на ремонта! И пак няма герберасти в Панделата.
  • 5 Цел народ

    50 1 Отговор
    Всички граждани на република България го знаем, че слагате малко асфалт и некачествен. Пред моята къща съм запълнил 4 дупки с асфалт от хоуммакс, още е черен и не се рони, а съм го тръмбовал на ръка с тежест.
  • 6 българин

    28 1 Отговор
    Аман, бе джанъм, ква стана тя, кви са тия генералчета, професорчета, инженерчета, ама то безгръбначните мозък нямат, та ква стана тя?!
  • 7 УРА,, Ура

    43 1 Отговор
    Тоя със сигурност е намазал от магистралите. Как само от далече си личат корумпираните.
  • 8 Дааа

    36 1 Отговор
    Тоя пишман инженер да си хвърли дипломата, или за едни корупционни кинти говорим всичко.
  • 9 какво подръжка ли

    27 1 Отговор
    че те пътищата в момента имат ли подръжка? че всичко е дупка до дупка тия от подръжката сигурно са в отпуска
  • 10 муцунка

    27 1 Отговор
    Откакто от герберите дойде изречението:Яжте асфалт!,по пътищата се влага 1/3 по-малко асфалт,защото бедните и гладните хора го изяждат.

    Коментиран от #40

  • 11 Българка

    29 2 Отговор
    Много пернати са много "загрижени" под диригентната палка на Румен Радев. Чайката е един от виновниците за некачествените пътища у нас и като председател на УС на браншивата камара "Пътища", и като бивш член на УС на АПИ. Той не мисля., че е подходящия съветник за бъдещи ремонти и мерки срещу виновниците от строителната мафи, които с цел грабеж ни построиха пътища убийци. Тозо Чайков е бил все в УС, клечка с голяма заплата на държавна хранилка, а в същото време се държи така, че все едно не е запознат как се е строило, каква е дебелината на асфалта. И питам какво точно работят, за какво отговарят такива чантаджии. Или само усвояват парите ни?Предлагам и на него и на Гълъб да отлитат. Има нужда от неопетнени, независими експерти. Има нужда от експертна оценка и търсене на наказателна отговорност.

    Коментиран от #35

  • 12 Агата Кристи

    19 0 Отговор
    Искаш да кажеш, че ти си 62 кила ли ???
    Това ли искаш да кажеш ???
    Явно охранването ти, не е вследствие заболяване !
  • 13 шири

    26 2 Отговор
    Асфалтът от времето на бай Тошо си стои,а сега сложеният е вече изкъртен,на дупки.
  • 14 Буквоядец

    20 0 Отговор
    Едни и същи доводи. Примерите,които категорично го опровергават са много и ние ги виждаме всеки ден.
  • 15 СЗО

    17 1 Отговор
    Да бе, асфалта си е точно. Просто е по-тънък с 30% понеже е набит повече.
  • 16 с мафията напред

    23 1 Отговор
    Мафията не пада по гръб! Милиарди бяха източени в оф-шорните фирми от строителството и ремонтите на магистралите, но те искат министър да им доказва колко асфалт по-малко са вложили!
  • 17 Токайто

    20 1 Отговор
    Бузьо! И сто ядки да се извадят, резултата няма да е различен!
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Перо

    25 1 Отговор
    Пълни глупости! Просто трябва да се копират законодателството и техническите критерии от Германия или няколко държави! Каква магистрала може да е трасе с две платна и безброи кръпки, неравности и дупки! Пробата с ядки от много места ще е същата или по-лоша, защото пътното строителство е част от корупцията в партиите и държавата, част от мафията!

    Коментиран от #33

  • 20 Тома

    19 1 Отговор
    Типично за герберите които все козват че няма доказателства защото каскета ги пази но още малко
  • 21 Гост

    17 1 Отговор
    Индженере, няма нужда ти да ни обясняваш за пътищата! Ако имаш внуци и те знаят как стоят нещата! Даже се учудваме, че бойче е краднал САМО една трета!!!!
  • 22 Тумбак,

    17 1 Отговор
    Проби се правят на случайни места, а не където ти ще покажеш.
  • 23 Стефан Чайков!! Има ли го най горния

    14 0 Отговор
    Пласт от асвалтовото покритие, в който пласт да има скални породи фракция, от Видовете Андезит, Диабаз и подобни със стойности на Износване по скалата

    на МООС над 5?????? НЯМА, Няма"!!
  • 24 123456

    18 0 Отговор
    те и другите ядки ще излязат , и ще са пак такива , ако не ги нагласите .... Всички ядки ще ви излязат през дебелите ви зъгове алчни кървясали !
  • 25 Прав си Чайков

    10 1 Отговор
    Има асфалт. Колко е, никой не знае.
  • 26 Мнение

    14 0 Отговор
    Този човек говори странни неща. Разбира се, че като се вземе по една ядка от няколко километра разстояние и всички са еднакви, ще стане ясно, колко асфалт не е положен. Не ни трябват зависими експерти, очевидното няма как да се отрече. Трябват действия.
  • 27 Алооо,

    12 0 Отговор
    инженерчето, не работа на министъра да доказва, а да подава сигнал при съмнения. Ако има прокуратура която работи, тя трябва да доказва. А и на тебе ли да вярвам или на очите си като гледам пътищата?
  • 28 Чайков, Чайков, няма го най горния пласт

    11 0 Отговор
    От асфалтово то покритие, 5-7см дебелина, в чиито състав влиза скална фракция с висока степен на издръжливост на Износване! Няма го целия пласт Чайков, по скъпа е и трябва да е возите от много километри от Кариерата на Главбулгарстрой на Исток от гара, БОВ в Искърскато дефиле!!! Нама го Горния Слой Чайков, А парите са окрадени а те са повече от Милиард!!
  • 29 Реалист1

    8 0 Отговор
    Познавах бащата на това леке на снимката. Беше съвсем друго ниво.
  • 30 Бамбука

    8 0 Отговор
    Ако приемем, че министъра греши, съберете се, представете доказателства. Малко милиони ли са получавани за строителството на "магистралите". Колкото и кинти да ви струва, бълха ви ухапала ? Все за едно "Бентли" ще ви останат.
  • 31 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    8 0 Отговор
    Чайков ли си, Буревестников ли си, ама най приличаш на гларус - гледаш да грабнеш и да бягаш! Недей да плечиш, че не е доказано за цялата магистрала че е с 1/3 по-малко асфалта, защото Шишков специално за вас - изпечените крадци ще докара пътен скенер и ще лъснете отвсякъде! Не знам де ще се криете от полицията и от срам!
  • 32 Експертч

    9 0 Отговор
    Този оял се д е.м.б.е.л. иска министър да му докладва за ядките, след като за това си има Строителен надзор, който също е подкупен и е за съд. Шишков официално обяви, че е поръчан скенер, който дава данни за размер, състав и структура на магистралата!!! ЩЕ ЛЪСНАТ ОЩЕ КРАЖБИ НЕ САМО ОТ АСФАЛТА, НО И ОТ ПОДЛОЖКАТА И КАЧЕСТВОТО, КОЕТО НИ УБИВА НА ПЪТЯ!!!
  • 33 Дедо Пене

    6 0 Отговор

    До коментар #19 от "Перо":

    В България няма МАФИЯ, а политиците направиха така,че ДЪРЖАВАТА Е МАФИЯТА ,а обикновенните българи сме потърпевшите!
  • 34 Недоумяващ

    7 0 Отговор
    Чайков, га яде кифтета не рива........Що не отидете всички в Дубай да строите......Може и да се научите, не само да крадете и експлоатирате.....
  • 35 Недоумяващ

    10 0 Отговор

    До коментар #11 от "Българка":

    Чаиков е собственик на гоооляма пътна фирма и много добре разбира, не е само чантаджия. Знае добре занаята и като Възложител и Изпълнител......Та за усвояването и отклоняването на средства е наясно
  • 36 какви доказателства

    8 0 Отговор
    Всеки, които шофира кола вижда ДОКАЗАТЕЛСТВАТА........а тоя тул..п крадлив не ги вижда.....няма държава тук..няма
  • 37 пенсионерот варна

    6 0 Отговор
    този ще гледа чайките през решетките в нашия град.
  • 38 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    7 0 Отговор
    Това е Очевадно!Какви доказателства повече.излез и се разходи по северната отсечка на околовръстния от обеля към пътния възел засичащ пътя за Драгоман и ще видиш в какво състояние е настилката!Това ще се докаже и ....тогава ,какви ще ги приказвате гербаджийски крадльовци!
  • 39 Казуар

    7 0 Отговор
    Другарю Чайков, където и да се вземе проба дебелината на настилката е винаги по малка.
  • 40 Бежанец

    7 0 Отговор

    До коментар #10 от "муцунка":

    По скоро са вложени 2/3 по малко асфалт
  • 41 Още едно

    4 0 Отговор
    Отроче на БКП номенклатурата. Нагли, лъжливи и крадливи.
  • 42 Колко

    5 0 Отговор
    Фирми с жена си имате за грабене от пътищата,а овшорки и имоти в чужбина недекларирани?Дебела гуша като го видиш и ти е ясен хрантутници на Тиквата.Пъреи стачник по заповед Толупска.Мафиот на кой му дреме за твоите лъжливи брътвежи.Скрий се ревльо,писна ни от преяли гербави маши.
  • 43 Иван костов

    1 0 Отговор
    тия не могат да правят нормални пътища и магистрали както трябва , но да крадат са отлични спецове.
  • 44 Стефан Чайков!! Какво още да ви

    1 0 Отговор
    Доказва Шишков! Всичко се вижда и Усеща като пътува човек по Пътищата!! Мазало! Чайков, Пернати, къдее най горния слой(пласт) от Асфалтовото покритие, със трудно износима скална порода фракция с число по високо от 5 по скалата на МООС!! ЧАЙКОВ, НЕЕ ПОЛОЖЕН НАЙ ГОРНИЯ ПЛАСТ АСФАЛТ, НАЯСНО СИ! ЗАЩОТО ТАЗИ ФРАКЦИЯ Е СКЪПА, ВОЗИ СЕ ОТ ДАЛЕЧНИ КАРИЕРИ, ПЕСТИТЕ И БИТУМИ И МНОГО ПАРИ ЗА ТРУД! ТОВА СА ЧАСТ ОТ ОКРАДЕНИТЕ ПАРИ, ПО НАДОЛУ ПОКАЗВАТ ядките, какво нее вложено, и какво е крадено!! Пернати Чайков всички сте за Затвор!!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове