Има опасност пътищата у нас да останат без поддръжка. Договорите изтичат. АПИ и министър Шишков знаят за това. Всички документи за участие се подават през следващата седмица, не съм в течение има ли жалби, но ви гарантирам, че конференцията ще бъде сериозна и съм почти сигурен, че ще има жалби след избора на изпълнител, и няколко области няма да имат нови договори, и ще имат изтекли, така че държавата трябва да мисли за план B".
Това каза в студиото на Euronews Bulgaria инж. Стефан Чайков, председател на УС на Българска браншова камара „Пътища“ и бивш председател на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура"
Министърът все още не е доказал, че в българските пътища се влага 1/3 по-малко отколкото е необходимо. При положение, че в изложение на АПИ се казва, че проби се правят през няколко километра, с една "ядка" на едно място да правиш анализ е меко казано некоректно. Когато се провери цялостния участък или цялостно пътищата, ние нямаме нищо против такива, но тогава вече ще знаем действително за какво говорим и ще търсим конкретните проблеми на конкретните места.
Тези твърдения, които прави министърът сега прилягат повече на някой, който участва в предизборната кампания. Нямам идея защо го прави, но не би следвало да се прави по този начин. Ние трябва съвместно с него да седнем и да търсим решение, но експертизата е в бранша, не бих казал, че в АПИ тя в момента е на много високо ниво. Спекулативно е да говорим и, че често правим ремонт на ремонта.
"Ремонт на ремонта" е политическо изказване". Само в Германия например се прави ремонт на износващия пласт на 7-8 години, затова вие оставате с впечатление, че АМ им са перфектни, но те се ремонтират редовно, не са така както са построени. При нас се ремонтират на 12-13 години и то не цялостно. Не забравяйте, че ние сме транзитна дестинация, трафикът е много интензивен особено по АМ "Тракия". Участъкът, който последно се ремонтира там е построен през 2003 г. Анализът, който се правеше тогава беше по 20 хил. единици на денонощие. В момента 20 години по-късно в рамките на АМ "Тракия" има места с над 40 хил. единици на денонощие. АПИ в момента търси варианти да разшири магистралата до разклона за АМ "Марица".
Трябва специфичен анализ да се направи и на АМ "Марица". Там има проблем с водосток на дълбочина и пак не може да се прави анализ по една "ядка". Дали е проблем на проектанта или нещо друго, аз не виждам някой да прави анализ. Не виждам и някой да прави проект за ремонт. Ще видим кой носи вина за това. За момента не е ясно.
След увеличаването на бюджета на АПИ е, че трябва да се направи база данни, която да включва състоянието на всички пътища у нас, от 15 години се говори за такава, но такава няма и към момента. И така всяка година ще се знае прогнозно кои са пътищата, които трябва да се ремонтират всяка година. Трябва да се подобри и контролът и проектите. Аз не твърдя, че няма контрол, но трябва да се подобри.
Мнението е противоречиво, но аз бих подкрепил черен списък на фирмите, които не работят добре, но само, ако анализът е направен добре. Притеснявам се обаче, че това може да стане и като рекет към фирмите и повод за такъв. Но това няма и да е много по европейското законодателство.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Русофил
14:42 12.03.2023
2 да де
14:45 12.03.2023
3 Орел
14:45 12.03.2023
4 ТаУмВзе
14:48 12.03.2023
5 Цел народ
14:48 12.03.2023
6 българин
14:50 12.03.2023
7 УРА,, Ура
14:53 12.03.2023
8 Дааа
14:54 12.03.2023
9 какво подръжка ли
15:00 12.03.2023
10 муцунка
Коментиран от #40
15:03 12.03.2023
11 Българка
Коментиран от #35
15:04 12.03.2023
12 Агата Кристи
Това ли искаш да кажеш ???
Явно охранването ти, не е вследствие заболяване !
15:04 12.03.2023
13 шири
15:05 12.03.2023
14 Буквоядец
15:10 12.03.2023
15 СЗО
15:10 12.03.2023
16 с мафията напред
15:11 12.03.2023
17 Токайто
15:13 12.03.2023
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Перо
Коментиран от #33
15:16 12.03.2023
20 Тома
15:17 12.03.2023
21 Гост
15:18 12.03.2023
22 Тумбак,
15:20 12.03.2023
23 Стефан Чайков!! Има ли го най горния
на МООС над 5?????? НЯМА, Няма"!!
15:25 12.03.2023
24 123456
15:29 12.03.2023
25 Прав си Чайков
15:29 12.03.2023
26 Мнение
15:33 12.03.2023
27 Алооо,
15:44 12.03.2023
28 Чайков, Чайков, няма го най горния пласт
15:48 12.03.2023
29 Реалист1
15:50 12.03.2023
30 Бамбука
15:51 12.03.2023
31 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
16:37 12.03.2023
32 Експертч
16:40 12.03.2023
33 Дедо Пене
До коментар #19 от "Перо":
В България няма МАФИЯ, а политиците направиха така,че ДЪРЖАВАТА Е МАФИЯТА ,а обикновенните българи сме потърпевшите!16:45 12.03.2023
34 Недоумяващ
16:48 12.03.2023
35 Недоумяващ
До коментар #11 от "Българка":
Чаиков е собственик на гоооляма пътна фирма и много добре разбира, не е само чантаджия. Знае добре занаята и като Възложител и Изпълнител......Та за усвояването и отклоняването на средства е наясно16:53 12.03.2023
36 какви доказателства
17:16 12.03.2023
37 пенсионерот варна
18:30 12.03.2023
38 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
18:33 12.03.2023
39 Казуар
21:00 12.03.2023
40 Бежанец
До коментар #10 от "муцунка":
По скоро са вложени 2/3 по малко асфалт22:48 12.03.2023
41 Още едно
14:02 13.03.2023
42 Колко
14:54 13.03.2023
43 Иван костов
20:10 16.03.2023
44 Стефан Чайков!! Какво още да ви
08:41 21.03.2023