Европейската банка за възстановяване и развитие има интерес да инвестира в изграждането на втори мост между Русе и Гюргево, а също и в железопътни инфраструктурни проекти у нас. Това стана ясно по време на среща между министъра на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков и директора на ЕБВР за България Анка Йонеску. Двамата обсъдиха възможностите за партньорство при реализирането на предстоящите инвестиции в транспортния сектор.
„Изграждането на нов мост над р. Дунав е приоритетен въпрос, който трябва да бъде решен бързо, защото трафикът по това направление се увеличава ежедневно. Вярваме, че България и Румъния, като две държави от европейското семейство, трябва да работят заедно и в партньорство с Европейската комисия, за реализацията на този стратегически проект“, посочи транспортният министър. Той допълни, че е важна всяка подкрепа, която ще подпомогне реализирането на инвестициите по Националния план за възстановяване и устойчивост и по другите европейски програми в сектор „Транспорт“. „Разполагаме с необходимите финансови инструменти, което ни дава големи възможности за да постигнем целите, но трябва значително да ускорим работата по изпълнението им“, коментира още министър Георги Гвоздейков.
От Банката обясниха, че до момента са инвестирали над 10 млрд. лева в транспортни проекти в България. „Наш приоритет е втори мост над р. Дунав при Русе-Гюргево, който е все по-важен на европейско ниво. Готови сме за бъдещи разговори за изграждането на логистичен морски хъб на пристанище Варна-Запад. В частта „зелен транспорт“ искаме да инвестираме както в рехабилитация на железопътната инфраструктура, така и в изграждането на зарядни електрически станции за автомобили“, каза Анка Йонеску.
Министър Гвоздейков посочи, че министерството има готовност на експертно ниво веднага да разгледа всички предложения от страна на ЕБВР, съобразявайки ги с вече планираните проекти в рамките на европейските програми за подкрепа. „Ще се запознаем детайлно с вашите предложения за сътрудничество по важни проекти за страната, като целта е да започнем работа в кратки срокове по проектите, за които все още няма осигурено цялостно финансиране“, отбеляза той.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гръндж
Коментиран от #3
15:41 11.07.2023
2 Помощ 112
Коментиран от #4
15:43 11.07.2023
3 честен ционист
До коментар #1 от "гръндж":
РуснацитеКоментиран от #11
15:43 11.07.2023
4 Нито
До коментар #2 от "Помощ 112":
и пари! Пак едни милиони в чекмедже! Ама като се има в предвид, че Бойко сахера там ги отвори на далаверата и как се краде не знам тоя мост може да е въжен за 5 милиарда например...15:45 11.07.2023
5 Бор Сук
Коментиран от #14
15:51 11.07.2023
6 само питам
15:52 11.07.2023
7 Азз
15:56 11.07.2023
8 Парапет
16:01 11.07.2023
9 Демократ
17:06 11.07.2023
10 М3 голд
17:09 11.07.2023
11 Русенец
До коментар #3 от "честен ционист":
Дунав мост е строен през 50-те години от България и Румъния в сътрудничество с СССР. Най-голяма далавера от него има Турция, чиито камиони са преобладаваща част от трафика му, но не чувам тя да се напъва да подпомага строежът на новият мост.17:12 11.07.2023
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Русенец
17:18 11.07.2023
14 Русенец
До коментар #5 от "Бор Сук":
Едно време, преди Освобождението, французите инвестират пари в построяването на серия от морски фарове, по бреговете на Черно море, дадени им на концесия от османската власт. Те вземат пари за всеки тон вместимост на всеки търговски плавателен съд. След освобождението, когато тези фарове са вече български а концесията е изтекла през 1879 г, османците продължават да ги отдават на концесия на французите и да прибират пари от далаверата, без знанието на българското правителство. В последните години, събираните такси от френското дружество всяка година, били около два пъти по-големи от разходите, за построяването на всичките седем фара и осем пъти по-големи, от годишните разходи за поддържането им.17:27 11.07.2023
15 Шопо
21:07 11.07.2023
16 хммм
12:35 12.07.2023
17 Дернев
12:32 15.07.2023