Използва ли се по-нетрайна и по-евтина боя за пътната маркировка в София вместо сертифицирани продукти, които са в състояние да издържат по-дълго на натоварения автомобилен трафик? Дали това е още един начин, по който бюджетът на Столична община се източва и се ощетяват всички данъкоплатци в София? Тези въпроси задават от градската партия "Спаси София", които са заснели момент, в който служител на фирма подновява "зебрата" на пешеходна пътека в столицата с боя за фасади и бетон, вместо със специална боя, която е подходяща за улични настилки, пише в. "Сега".
"На снимките на поредното обновяване на пешеходната пътека в "Красно село" ни направи впечатление, че работникът държи в ръцете си боя, предназначена за.... фасади. В сайта на производителя ясно е посочено, че този продукт е подходящ за "стена, бетон" и "финално боядисване". Вместо сертифицирана боя, подходяща за пътна маркировка, пътят е "оцветен" с боя, която не е произведена да издържа автомобилен трафик. Дали и от бюджета за боите се... "пести"? Що за администрация е готова да жертва безопасността на участниците в движението? "Усвоил" ли е някой разликата в цените между обикновена акрилна боя и истинския продукт?", питат още във "Фейсбук" от гражданската организация, която се регистрира като партия за участие в местните избори в коалиция с ПП и ДБ.
Коментарите под поста на "Спаси София" са, че проблемите с пътната маркировка в столицата са повсеместни и че не е прецедент положената боя по улиците да започне да изчезва за броени дни и надписите да станат трудни за разчитане.
От "Спаси София" информират още, че са поискали обяснения от Столична община и че по темата може да се очаква продължение. "За да разберем дали наистина фасадни бои ни се пробутват за сертифицирани, за каквито и се заплащат, отправихме запитване към Столична община - каква боя е използвана, че се изтрива след няколко дни?", продължават от формацията.
След публикацията на "Спаси София" заместник кметът по транспорта Дончо Барбалов обяви, че е поискал писмено от фирмата, която се грижи за маркировката в София, да представи всички сертификати за боята, използвана при обозначаване на посочената пешеходна пътека и "други знаци по улиците на столицата". "Отговорът, който получа от фирмата, ще предоставя на вниманието на столичани", обещава Барбалов. Реагирали на поста обаче съветват заместник кмета да даде в лаборатории проби от боята, която се използва за разчертаването и поддръжката на уличната маркировка.
През зимата на 2022 г. "Спаси София" разкри и друг столичен абсурд - че изграждането на две напълно еднакви улични лампи от двете страни на бул. "Цар Освободител" струва съответно над 5700 лв. и под 1600 лв. Причината е, че монтажът се прави от различни фирми, всяка от които има сключен договор със Столична община за поддръжката на осветлението в различни части на града. След избухването на този скандал Агенцията за държавна финансова инспекция направи проверка на тези споразумения и излезе със становище, че в тях има множество закононарушения. Проверка бе възложена и на прокуратурата, но резултати от нея няма и досега.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 пожелание
Коментиран от #31
08:14 21.07.2023
3 Българин
08:16 21.07.2023
4 провинциалист
08:16 21.07.2023
5 ШТ ИБ
08:16 21.07.2023
6 Иво
08:17 21.07.2023
7 Хахах
08:17 21.07.2023
8 Бойкот на алчния сайт О.Л.Х.
Коментиран от #10, #12
08:19 21.07.2023
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 мара фейка
08:28 21.07.2023
12 Българин
До коментар #8 от "Бойкот на алчния сайт О.Л.Х.":
ал капоне боб да яде пред българската мафия08:31 21.07.2023
13 незнайко
08:39 21.07.2023
14 Гост
08:40 21.07.2023
15 Вчера го казах
08:40 21.07.2023
16 Миризлив пор
08:46 21.07.2023
17 Развеселен
Ето това е разликата, за която се борим!
Да сме европейци!
Браво на столичаните изкарали това мръсно бельо на показ!
08:48 21.07.2023
18 Последният Софиянец
08:48 21.07.2023
19 Отново започва
09:06 21.07.2023
20 честен ционист
09:19 21.07.2023
21 Перо
Коментиран от #22, #29
09:28 21.07.2023
22 честен ционист
До коментар #21 от "Перо":
Хехех, ти още малко и светлоотразяващи стопери ще искаш.. Тези работи няма да видиш, щото 1 на 100 Ганчо се замисля, защо въобще липсват, а малцина са виждали подобни работи.09:46 21.07.2023
23 Кило
09:48 21.07.2023
24 браво бе
Все едно танк от картон да сглобяваш.
10:01 21.07.2023
25 МАФИЯТА ИМА ФИРМИ ..ГРОБ И ДПС,ДБ,ПП
10:08 21.07.2023
26 ГЕРБ=БСП=ДПС
Явно може и в България да се полага качествена маркировка, стига да има управници, които да следят как се правят обществени поръчки и изпълняват договорите.
Не съм привърженик на Радев и пропутинските му служебни правителства, дори напротив. Но служебния му министър Иван Шишков добре се е справил с ремонтите на магистрала Тракуя, много по-добре от "Супер" Бойко.
Сега остава да се оправят отбивките, че както си караш с над 100 км/ч по магистралата отбиваш и знак с ограничение 40 км/ч е сложен на едва 5 м преди следващ остър завой. На всичко отгоре неосветен и с лоша Бойко маркировка. Сега сме 2023 г. Соларните осветителни тела са поевтинели толкова, че спокойно може да се осветяват лошо проектираните назад в годините изходи на магистрали и междуградски кръстовища. В София Фъндъкова е нацвъкала много такива из парловете. Може да,се сложат и на опасни междуградски кръстовища с концентрация на ПТП.
10:34 21.07.2023
27 123456
10:35 21.07.2023
28 Говори Гошо
10:39 21.07.2023
29 ГЕРБ=БСП=ДПС
До коментар #21 от "Перо":
Миналата седмица пътувах по магистрала Тракия тръгнах около 20 часа. От Пловди където бях около 21 часа до Стара Загора Магистралата "свети". И мантинелата, свети и пътната маркировка свети. Няма нищо общо с Бойковата магистрала отпреди 2 години, на която се чуфиш накъде да завиеш, чудиш се това мантинела лие, храсти ли са...10:39 21.07.2023
30 Троян
10:42 21.07.2023
31 ГЕРБ=БСП=ДПС
До коментар #2 от "пожелание":
"Фандъчката колкото мандата е кметувала ,толкова години да изкара в сливенският !!"Трябва 3 пъти повече години от кметуването да изкара в сливенския и пак няма да е справедливо.
10:44 21.07.2023