РЗИ-Бургас и Асоциация „Активни потребители” влязоха в спор чисто ли е морето у нас. Проверен беше Попския плаж край Царево.
„Пробите от полевите тестове с морска вода се оцветиха в синьо. Това показва, че има еширихия коли. Нашите резултатите се разминават с тези на РЗИ, защото взимаме по различен начин морска вода. Те взимат проби от прибоя. Ние взимаме от метър дълбочина. Всеки бил на море знае, че в прибоя е пълно с водорасли. . Мислихме, че ще извършим съвместна проверка с МЗ, защото те ни поканиха. Оказа се, че ще проверяваме заедно с РЗИ-Бургас, към които имаме силни резерви”, заяви в ефира на Нова телевизия д-р Сергей Иванов, микробиолог от Асоциация „Активни потребители”.
„Категорично не съм съгласен с твърденията. Виждам остра атака срещу директора на РЗИ-Бургас. Факт е, че Попският плаж не е активен. Тук се снима един формат. Ако има изменения, то някой от участниците щеше да пострада. Г-н Иванов да се извини за подвеждащата информация. Управлението на държавата не е шега работа. Кой ще плати на местните жители за това, че с този скандал част от туристите наистина няма да дойдат. Когато се поднася такава информация, трябва да е добре проверена”, контрира кметът на Царево инж. Георги Лапчев.
„Според МЗ плажът край Царево 10 години е имал влошени резултати на водата. Имало е години, в които тя изобщо не е ставала за къпане. Никога обаче не е затварян. През последните 2 години започва да има отлични оценки. Мога да ви посоча множество европейски страни, в които в момента има затворени плажове заради замърсяване.У нас продължават да изтичат фекални води, защото местната власт бездейства”, поясни Иванов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Псевдоним
Коментиран от #10, #26
08:52 31.08.2023
2 Кога ще има затвор за калинки ?
08:54 31.08.2023
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Има ли такива
08:56 31.08.2023
6 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
Коментиран от #9
08:58 31.08.2023
7 Независим
09:00 31.08.2023
8 РЗИ
09:01 31.08.2023
9 Магарето
До коментар #6 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Ти до 120 години ли смяташ да живееш?Коментиран от #19
09:06 31.08.2023
10 Сексуален Козирог
До коментар #1 от "Псевдоним":
По-скоро като уринна роса...09:07 31.08.2023
11 замислен
Коментиран от #36
09:07 31.08.2023
12 ИСТИНСКИЯ ГРАД КОЗЛОДУЙ
09:07 31.08.2023
13 Наивник на средна възраст
09:08 31.08.2023
14 Ясно
09:10 31.08.2023
15 Наивник на средна възраст
09:10 31.08.2023
16 Варналията
Коментиран от #37
09:11 31.08.2023
17 Е ПО ЧИСТО Е
09:13 31.08.2023
18 Смешки
09:13 31.08.2023
19 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #9 от "Магарето":
Колкото ,Великият творец е казал.....Но,все имам тайна надежда....То,че ще се мре ще се мре,но нека ....путинофил да е.........:-))))ПС.Не се шегувах,мисля да започвам да играя шах...сега нон стоп,тренирам и колкото повече...повече затъпяваш,но.......ще видим!снощи съм заспал,някой гледал ли е ,Тийм защо се е отказал????09:13 31.08.2023
20 Българин
09:13 31.08.2023
21 Бай Иван
До коментар #4 от "Гост":
Трябва Баце пак да удари едно рамо за да падне лев надолу09:14 31.08.2023
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Ццц
09:16 31.08.2023
25 факуса
Коментиран от #34
09:16 31.08.2023
26 ББПП
До коментар #1 от "Псевдоним":
чиста като уРИнна роса09:20 31.08.2023
27 Пурко
09:21 31.08.2023
28 ха ха
09:23 31.08.2023
29 Даа
09:32 31.08.2023
30 Ван
09:35 31.08.2023
31 Глей сига
09:38 31.08.2023
32 Дани
09:39 31.08.2023
33 СУПЕР АКТИВНИ ПТРЕБИТЕЛИ
09:41 31.08.2023
34 К. Николов
До коментар #25 от "факуса":
Я иди на някой гръцки остров и ми покажи пречиствателна станция. Всичко е на тръби и септични ями. Ако тръгнеш да говориш за това гърците директно скачат на бой.Коментиран от #41
09:50 31.08.2023
35 Доростол
09:53 31.08.2023
36 умен
До коментар #11 от "замислен":
черно море е по-малко солено от средиземно например т.е. има по-голяма вероятност да се развиват бактерии. Тука става дума, че са взели от един и същ "ресторант"/плаж, но начина на вземане е различен. От РЗИ са взели от плиткото, където го пече слънцето(ултравиолета убива бактериите) а от АП са взели от метър дълбочина(там не пече толкова). На АП е по резонно взета пробата, защото като влязат туристите във водата и я разбъркват т.е. бактериите, които са на 1 метър дълбочина излизат на по-горните слоеве.Коментиран от #39
09:54 31.08.2023
37 умен
До коментар #16 от "Варналията":
около силистар нямаш хотели или населени места, че да се замърсява. Аз ходя на иракли и там е чисто и никога не съм имал проблеми09:56 31.08.2023
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 замислен
До коментар #36 от "умен":
И пак стигаме до това - от къде се взема пробата, явно има някакви правила от къде се взема и по кое време, образно казано от кухнята или от тоалетните и от там е нормално за различните резултати. Пак казвам никой не защитавам и обвинявам.Коментиран от #42
09:59 31.08.2023
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 умен
До коментар #34 от "К. Николов":
да ама на островите нямаш 450 000 легла на 1 плаж, както е в сънито по думите на виден наш хотелиер. Всичко е до концентрацията. И на силистар е чисто, и на иракли е чисто. Мръсно е край Царево, Приморско, Созопол. Там където са концентрирани много легла/хотели.Коментиран от #44, #45
10:02 31.08.2023
42 умен
До коментар #39 от "замислен":
Еми тоя от АП си го каза директно как се вземат проби. Даже каза да пуснат БиБиСи и техния репортаж да видят разликата как се взема проба. Та мисля е ясно кой е крив и кой прав. Тоя от АП за пореден път ги затапва с елементарна логика!10:05 31.08.2023
43 Абе
Те ти гръчкото море на 2 крачки.
Не се гърчея. Просто въпрос на избор.
10:13 31.08.2023
44 замислен
До коментар #41 от "умен":
Грешиш ми се струва, всяко море си има течения не е блато. Където са заливите и вливанията на реките е нормално да има "застояла" вода и такава с биологични отпадъци (не само фекалии а и гниеща растителност) а където течението постоянно донася нова вода да е чисто. Така че може да се окаже че точно на Силистар колкото и да не ти е приятно от завихрянето и реката нещата хич да не са приятни особено след дъжд. Заустванията на хотелите ги правят на 50-150 метра навътре където има постоянно течение и то размива концентрацията на бактерии и солта успява да ги унищожи а реката се излива на плажа. Слънчевите лъчи конкретно УВ навлизат не повече от 20-30 см. Във случая някой търсеше сензация и си я получи.Коментиран от #47, #49
10:14 31.08.2023
45 К. Николов
До коментар #41 от "умен":
За Слънчев Бряг специално има три пречиствателя. Старият Новия във Влас и един в Равда. Иди сега на Тасос или Евбея и ми покажи поне един. Просто се разчита че концентрацията е по малка. За сметка на това там се замърсява два месеца от годината повече.Коментиран от #48, #56
10:31 31.08.2023
46 Дааа
10:33 31.08.2023
47 умен
До коментар #44 от "замислен":
повтарям, че концентацията прави замърсяването. И на силистар да се изсипят не 450 000 а 45000 ще стане мръсно. Дори и теченията си имат капацитет. Превишиш ли го и замърсяването е факт. Някои хотели/къщи за гости/семейни хотели се заустват в реките или деретата а не на 50-150 метра. И тези метри са относителни, може да се окаже, че си на 20 метра от тръбата на 450 000 прясно изходили се. Ешерихия коли има в изпражненията не в гниещите растения!Коментиран от #50
10:35 31.08.2023
48 умен
До коментар #45 от "К. Николов":
и тея 3 преичствателя смогват в активния сезон на цялото съни (450 000) плюс свети влас, плюс елените, плюс несебър, плюс равда и може би плюс ахелой?Коментиран от #57
10:38 31.08.2023
49 УЙКО КАЛЕКО
До коментар #44 от "замислен":
АКО ДАДЕН ОБЕКТ КРАЙ МОРЕТО НЯМА ПРЕЧИСТВАТЕЛНА СТАНЦИЧ,ЗАУСТВАНЕТО ТРЯБВА ДЕ Е НА ПОНЕ КИЛОМЕТЪР ОТ БРЕГА.ЗА СЪЖАЛЕНИЕ В БЪЛГАРИЯ ЗА 15-20 ГОДИНИ СЕ ПРЕЗАСТРОИХА БЕКОНТРОЛНО НЕ САМО МОРСКИТЕ КУРОРТИ,НО И ЗИМНИТЕ,ОТДЕЛНО ИМА МНОГО ЧАСТНИ ВИЛИ.ПОСТРОЙКИ ПОСТРОЕНИ БЕЗ ПЛАН БЕЗ УЛИЦИ И ХОРАТА НЕ МОГАТ ДА СТИГНАТ ДО БРЕГА НА МОРЕТО КОЙТО ПО ЗАКОН Е ДЪРЖАВНА ГРАНИЦА И ВСИЧКИ ОТПАДНИ ВОДИ СЕ ВЛИВАТ В МОРЕТО НАПРАВО ОТ БРЕГА БЕЗ НЯКАКВО ЕЛЕМЕНТАРНО ЗАУСТВАНЕ.МИСЛЯ ЧЕ САМО В 30-40 ПРОЦЕНТА ОТ МОРСКИТЕ НИ КУРОРТИ ИМА ПРЕЧИСТВАТЕЛНИ СТАНЦИИ.10:40 31.08.2023
50 замислен
До коментар #47 от "умен":
На Силистар ако вземат проба близост до реката при подходящо течение да загребат не добре смесена вода от реката и морето дори и зимата без туристи ще ти покаже в пъти над нормата.10:42 31.08.2023
51 Ашколсун
Есента и за риба няма да ходя около тези гнусни местообитания
10:48 31.08.2023
52 чисто е ама пробите на други не важат
10:58 31.08.2023
53 Обективен
11:07 31.08.2023
54 Павел пенев
11:39 31.08.2023
55 компетентен
Те трябва да се вземат от места ,представляващи потенциална опасност, а не от
места,за които е ясно предварително,че водата се е самоочистила.
В крайна сметка хората влизат и излизат от морската вода покрай тия опасно вливащи се мръсни опасни води.
Наличието във водата на ешерихия коли само по себе си не означава непременно,че хората ,които са в контактс тази бактерия ще се разболеят -всички хора са носители на тази бактерия.
То е индикация,че заедно със ешерихия коли ,попаднала най-вероятно от фекални води може да се внесат и други -патогенни бактерии-шигела или салмонела например,които да предизвикат тежки заболявания у хората.Затова здравните власти трябва да вземат мерки ,а не да си заравят главата в пясъка.Това последното е за инфо на кмета Лапчев
12:03 31.08.2023
56 Българка
До коментар #45 от "К. Николов":
Интересно, защо като си написал самата истина, са ти нахвърляли само минуси??? Сигурно, защото лобито на организаторите на летувания по гръцко, са си наели наколко трола да плюят по нашите курорти. На Корфу има само ЕДНА пречиствателна станция, а хотелите са доста. На три ваши примера, как някой си имал проблеми след нашето море, ще му кажа, че след наводненията юни месец от Гърция много хора направо отидоха в Пирогов. Да живее България! На троловете много им здраве, втора седмица съм в Поморие.Коментиран от #58
12:12 31.08.2023
57 Българка
До коментар #48 от "умен":
Ако вземат проба на 5км около устието на Струма ще им се счупят уредите, а за смрадтта която се носи няма да обяснявам. Да ти кажа ли колко от прехвърлените гръцки курортчета влизат в този периметър?!? Кавала има една пречиствателна станция.12:16 31.08.2023
58 умен
До коментар #56 от "Българка":
само сравнението ти на природно бедствие на гръцко море със нормалното наше черноморие е достатъчно показателно за лошите качества на нашето море! И ако не знаеш и реките имат самоочистващи свойства!12:31 31.08.2023
59 Пешо
Бг приключи с морския туризъм даже Албания ще ни задмине след две години.
Мутренска работа,на ви море сега
14:59 31.08.2023