Last news in Fakti

19 Септември, 2023 16:10 1 194 11

„Грийнпийс“: България неглижира ЖП транспорта си за сметка на автомагистралите

  • жп траспорт-
  • автомагистрали

От 1995 г. насам магистралите в България са се увеличили със значителните 157 % (от 314 на 806 км). В същото време дължината на железопътната мрежа е намаляла с 6 % (263 км)

„Грийнпийс“: България неглижира ЖП транспорта си за сметка на автомагистралите - 1

България е инвестирала около 9,6 млрд. евро в магистрали и само 2,4 млрд. евро в железопътни линии от 1995 г. до 2021 г. Това сочи проучване на „Грийнпийс“, изпратено до медиите от българския клон на неправителствената организация, съобщи БТА. Оттам уточняват, че от 1995 г. насам магистралите в България са се увеличили със значителните 157 % (от 314 на 806 км). В същото време дължината на железопътната мрежа е намаляла с 6 % (263 км).

Според „Грийнпийс“ от три десетилетия в Европа се неглижира железопътният транспорт и хората „на практика са принудени да притежават автомобили, за да могат да се придвижват“.

Докладът на организацията показва, че от 1995 г. насам държавите от Европейския съюз, Норвегия, Швейцария и Великобритания са инвестирали средно 66 % повече в разширяването и обновяването на автомобилни пътища, отколкото на железопътни линии.

„Първите глобални ангажименти за намаляване на парниковите газове са направени още през 90-те на миналия век. Оттогава обаче държавите са изхарчили значителните 1,5 трилиона евро за автопътища и само 930 млрд. евро за железопътни линии. Така те са стимулирали частните моторни превозни средства за сметка на устойчивия и достъпен обществен транспорт“, коментират от неправителствената организация.

„Грийнпийс“ посочва, че от 1995 г. насам дължината на европейските магистрали е нараснала с над 300 000 км, т.е. с 60 %. „Търсенето на моторни превозни средства се е увеличило с 29 % до 2019 г. – а те отговарят за 72 % от увреждащите климата транспортни емисии (от влаковете идват само 0,4 %). От 1995 г. насам цялата европейска влакова мрежа е намаляла с 6,5 % – или с 15 650 км“, посочват от природозащитната организация и уточняват, че в България влаковата мрежа е намаляла с 6 %.


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Закриваййй

    5 0 Отговор
    БОЕЦ !!!
  • 2 Гербераси долни

    15 1 Отговор
    Добра инвестиция ,лошо изпълнение ,сега нито магистралите ни са европеиски нито ЖП транспорта ,всичко е мизерия.
  • 3 Така е

    7 1 Отговор
    България си даде релсите на вторични !
  • 4 ИСТИНСКИЯ ГРАД КОЗЛОДУЙ

    14 0 Отговор
    33 години ползват това което е построил бай тошо иначе се плюе по комунизма и по социализма ама една линия не са направили за тия 33 години само крадене

    не могат боядиса релсите сегашните дето са поставени на ръка през социализъма че тогава нямаше машини , всичко на ръка е слагал българския народ, сегашните само крадат
  • 5 !!!

    4 4 Отговор
    Много манипулативна статия. Разбира се, че магистралите ще се увеличат след като сме започнали от само една недовършена Тракия до Стара Загора. Лошият кръволак Борисов направи магистрала Марица до Турция, магистрала Струма, довърши Тракия до Бургас, магистрала Европа до Сърбия до сега трябваше да е готова, магистрала Хемус също щеше да е готова тази или началото на другата година. И това са необходими магистрали, а някаква прищявка. За да инвестираш в ЖП транспорт трябва да имаш население и то заселено равномерно из цялата държава. А тук населението намалява с всяка година, урбанизира се в два-три големи града. Стандарта на живот се увеличи и сега всеки може да си позволи кола, купува и обикаля. За мен държавата печели много повече от ДДС от горивата отколкото от ЖП транспорта.
  • 6 ценов

    3 0 Отговор
    Те първо да разследват това което се случва с жп транспорта в САЩ ! Вярно е,че има хора за бесене в БДЖ,но в сравнение с там цъфтим и вържем!!!
  • 7 Фен

    5 0 Отговор
    България си редуцира индустрията, селското стопанство, отбраната, образованието и т.н., за сметха на ЕС и под натиска на НПО!
  • 8 зьцжб

    3 1 Отговор
    В Бг спряха влаковете. Вижте какво е в Северна БГ! Един влак на обяд, един вечер. И толкова. Плащаш за бърз влак, той се оказва пътнически и спира на всяка гара. Вместо за 2 часа стигаш за 3 часа. Няма сигурен обществен транспорт. Затова хората ползват колите си или търсят познат да ги закара до някъде.
  • 9 истина е

    8 0 Отговор
    Тези от Грийнпийс да заповядат в България и да покажат къде са магистралите , защото аз не ги виждам!! Та това са широколентови пътища с аварийна лента !!
  • 10 Светлинни години

    2 0 Отговор
    Който е пътувал с железниците на запад, знае че са на светлинни години от нас. Там вагоните са комфортни, чисти, не друса и въобще е кеф да пътуваш, а за Япония и Австралия да не говорим на какво ниво са.
  • 11 Ха ха ха ха ха ха

    0 0 Отговор
    Кви магистрали бе 🤣🤣🤣🤣
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове