Last news in Fakti

15 Януари, 2024 11:20 4 699 22

Ето колко е заплатата на ватманите и шофьорите в градския транспорт в София

  • заплати-
  • шофьори-
  • ватмани-
  • градски транспорт

Стойността на материалните активи на дружеството към септември е 375,36 млн. лв. Собственият капитал към тази дата е 72,04 млн. лв

Ето колко е заплатата на ватманите и шофьорите в градския транспорт в София - 1
Илюстративна снимка, БГНЕС

„Столичен електротранспорт" има 314 трамвая, 134 тролея, 49 електробуса, става ясно от информация, предоставена на общинския съветник Симеон Ставрев от ПП-ДБ-СС.

"Служителите са общо 1850, като 737 от тях са водачи. Средния брутен доход на водачите е 3138 лв., а на другия персонал - 2607 лв. През 2019 заплатите на целия персонал са увеличени с 10%, а на водачите - с 20%. 2020 - пак увеличение с 10% на всички. 2021 - пак увеличение с 10% на всички. 2022 - пак увеличение с 10% на всички. 2023 - пак увеличение с 300 лв. на основните заплати на всички.

174 трамвая се движат в София. 89 стоят в резерва. 40 са в престой по технически причини (ремонт или обслужване). Трамваите над 24 години са 190 броя, от 18 до 24 години - 17 броя, от 12 до 18 години - 18 броя, от 6 до 12 години - 25 броя, до 6 години - 42 броя (полските PESA Swing), пише общинският съветник във фейсбук.

91 тролея се движат в София. 32 стоят в резерва. 11 са в престой по технически причини (ремонт или обслужване). Тролеите над 24 години са едва 16 броя, от 12 до 18 години - 30 броя, от 6 до 12 години - 50 броя, до 6 години - 34 броя. Повечето са Škoda Solaris, а най-старите 16 са Ikarus.

54 електробуса се движат в София. Повечето са Higer, но има и 5 Karsan.

Столичния електротранспорт са предложили да закупят нов подвижен състав за 403,5 млн. лв., в това число: 15 къси тролея, 18 мотриси за междурелсие 1435 мм., 25 съчленени трамвая за междурелсие 1009 мм., 30 електробуса по 12 м. и 15 по 18 м., 20 съчленени трамвая за междурелсие 1435 мм. В София междурелсие 1435 мм. имат само трамваи 20 и 22. Другите са 1009 мм. За сравнение от Столичен автотранспорт са планирали да закупят 210 автобуса за 183 млн. лв. Не е ясно откъде СОС и дружествата ще намерят финансиране към момента, пише още Ставрев.

Електротранспорта разполага с 3 трамвайни депа, 2 тролейбусни депа, централно управление и ремонтни поделения и база.

Стойността на материалните активи на дружеството към септември е 375,36 млн. лв. Собственият капитал към тази дата е 72,04 млн. лв. През последните 5 години дружеството има най-много приходи за 2022 - 121,4 млн. лв. Съответно и най-много разходи за тази година - 123,39 млн. лв. Към края на ноември ЦГМ дължи на електротранспорта 9,61 млн. лв. А към септември задълженията на електротранспорта са 39,57 млн. лв.

Обществените поръчки на дружеството са основно за ел. енергия, резервни части, застраховки, охрана, почистване, горива, инструменти, облекло, вода, топлоенергия.

Недостигът на водачи се компенсира чрез безплатни курсове за ватмани и шофьори на тролеи, повишаване на доходите, евентуално персонал от чужбина.

Последният одит на Сметната палата е от 2018, а на АДФИ - от 2021.

Уебсайтът на дружеството е направен през далечната 2009 и оттогава не е претърпял технологично обновление. Само се пълни със съдържание. Логото не искам да го коментирам.
„Столичен автотранспорт" ЕАД (САТ) вече ми отговориха на идентични въпроси до тях за финансовото и техническото им състояние. Смея да твърдя, че при САТ нещата са по-зле. Чакам отговори и от Метрополитен ЕАД, пише във Фейсбук още Ставрев.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 радо шишарката

    16 5 Отговор
    ИСках да стана Батман ама станах Ватман
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 сдфгтрхъйу

    32 19 Отговор
    Само 3 въпроса:

    От тея 3138лв. брутна заплата за шофьор колко остават чисто след данъци и осигуровки? Подозирам, че цифрата е под 2500лв....

    Тая "средна брутна заплата" за колко часа труд месечно е, колко извънреден труд и други надбавки включва?

    Колко е ОСНОВНАТА заплата която е записана в договорите на хората щото ако там пише "1500лв. бруто", а те заради извънреден труд и разни добавки стигат до 3100лв. нещата стават МНООООГО различни...

    Коментиран от #13

  • 4 Факти

    13 7 Отговор
    и вие ли станахте броячи, като бтв и нова?
  • 5 Щом в 400 милионна Европа не може

    11 5 Отговор
    Да сменят всички трамваи тролейбуси и автобуси с нови следва че работите не са добре
  • 6 Ехаааа

    29 25 Отговор
    2500 лева чисто. Това малка заплата ли е? Лекари, учители и доста хора с висше образование само могат да мечтаят за такава заплата. Но от край време в България не е нормално. Дисбаланс във всички. Работническата класа е на почит. Да живее комунизъма и социализъма!

    Коментиран от #19

  • 7 Финансист

    7 26 Отговор
    От бруто 3138 взимат чисто не повече от 2000 лв.
  • 8 Транспортна лудница

    35 7 Отговор
    Таак и не мога да разбера защо в истинските европейски държави е нормално да се возиш в градския транспорт или с железниците, а в България това признак за нисък стандарт и едва ли не е унизително. В семейство вече задължително има по две коли /трошки от Европа/. Ако има професионално съсловие , на което да съчувствам по някакъв начин това са шофьорите от градкия транспорт.. Стават в петчаса сутринта , работят на три смени, взимат унизителни заплати и носят огормна отговорност за пътниците и трябва се съобразяват с останалите участници в движението, които многог често нарушават правилника и т.н и т.н Чудя се как издържат на този стрес и напрежение и защо се подлагат на всичко това ,за да угодят на някой новобогатащ ,който е подкупил властта за да спечели обшествената поръчка?

    Коментиран от #9

  • 9 ...

    6 8 Отговор

    До коментар #8 от "Транспортна лудница":

    като разбереш че времето ти на този свят е най-ценния ресурс с който разполагаш, може да си отговориш на "умния" въпрос
  • 10 Кой

    3 4 Отговор
    Абе на 800 бруто,общите осигуровки работник-работодател са около 380лв. На 3100 бруто са 1234 лв.
  • 11 Васил

    6 15 Отговор
    Че колко искат заплата да въртят геврека да не би да е тежък физически труд що не отидат в производството или в строителството ще мръзнат по цял ден ще имат някаква мижава почивка и до тук. А сега седят на топло и работят не повече от 8 часа/

    Коментиран от #20

  • 12 ДРАГАЛЕВСКИ МЕНГИШ

    13 2 Отговор
    ОТ 1850 -737 РАБОТЯТ ДРУГИТЕ КАКВА РАБОТА ВЪРШАТ
  • 13 Айде

    8 3 Отговор

    До коментар #3 от "сдфгтрхъйу":

    Не си много в час по трудовите въпроси! В трудовия договор се пише само размер на основната заплата, няма бруто, няма нето! Допълнително задължително се плаща за стаж и професионален опит, за нощен труд, за извънреден и др. Преди извънреден труд, работникът трябва да изрази съгласие, не може да бъде задължен!

    Коментиран от #15

  • 14 Емигрант

    6 2 Отговор
    Само не разбирам защо са тези минуси към правилните въпроси на пост N 3 ? За доказване на българската простотия или за да продължат управници и администрация да баламосват и шарлатанстват суверена ? Ако е така то тогава беднотията ви е сезонна и задължителна !
  • 15 До айде

    4 4 Отговор

    До коментар #13 от "Айде":

    Ти четеш ли какво пише в статия и разбираш ли изобщо какво пита човека когото опонирзш ? Абе изобщо можеш ли дз мислиш или тук доказваш колко си неадекватен ?
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Емигрант

    3 0 Отговор
    А аз си мисля, че в БГ било зле и мия чинии в Макдоналдс в Мюнхен за 1400 евро на месец. Връщам си се в БГ!

    Коментиран от #18

  • 18 Емигрант

    3 0 Отговор

    До коментар #17 от "Емигрант":

    Освен да се изявяваш като селяндур и да имитираш "Емигрант" друго няма да ти се получи ! Само не разбирам толкова ли ти е празна тиквата, че един ник не може да поставиш различен от този, или това ти е непосилна задача ?
  • 19 Мухаа ха!

    8 1 Отговор

    До коментар #6 от "Ехаааа":

    Защо противопоставяш две различни,но еднакво необходими на обществото професии? Трябва всички да получават достатъчно, спрямо труд и отговорност.Ако им завиждаш- курсове за ватмани и шофъори дал Господ.Безплатни,дори ще ти плащат минимална през обучението.Но пробвай едно нещо.Намери някой ватман,или шофър от ГТ, и тръгни с него само един ден.Един! Ставане в 4-4,30 макс. Оттам в депото, и на разделна смяна.Въртиш до обяд,след това бегом у дома,защото следобед пак сменяш колега.Няма да издържиш и един ден.Без да управляваш трамвая ,тролея или автобуса.Само да станеш сутрин и да се возиш до водача Не четеш ли,колко езуитски цитират- 3100 Брутни лва. Да звучи тежко, яко.Иначе са в рамките на 2-200 , нетно със див извън.труд.
  • 20 Ти си най-онеправданият

    4 0 Отговор

    До коментар #11 от "Васил":

    Бегай да го въртиш тоя геврек у лудницата да видиш колко е лесно. Ма то на българина неговата работа е най-тежка, на другите е "нищо работа". Е затова и ти като изпищиш за по-висока заплата, ще получиш същия хейт.
  • 21 Съкратете 90% администрацията

    6 0 Отговор
    "Служителите са общо 1850, като 737 от тях са водачи. Колко са механиците и колко са администрация ? Ако администрацията е 800 спокойно могат да съкратят 700 и да повишат заплатите на водачите и механиците с 1 500 лева но не и на администрацията . Както се вижда градския транспорт в София си кара по социалистически . Увеличава заплатите на всички постоянно , включително и на навлеците от администрацията -- ЗАЩО . Не ви достигат водачи и механици а толкова излишни търтии в администрацията .
  • 22 Гошо

    1 0 Отговор
    Я те днес да стачкуват реално ,пък вие си им броите парите
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове