Развитието на вятърни паркове в морето не трябва да бъде за сметка на рибарството, се посочва в позиция на Българската морска камара (БМК), разпространена днес до медиите във Варна, предаде БТА.
От организацията посочват, че е необходимо експертно прецизиране на текстовете, приети на първо четене от Народното събрание, по законопроекта за енергията от възобновяеми източници в морските пространства.
По думите на председателя на камарата – кап. Александър Калчев, вносителите на законопроекта трябва да имат предвид съображенията на сектор "Рибарство и аквакултури", тъй като в него са заети хиляди българи.
Позицията на БМК е, че не може да се оспори нуждата от ясно нормативно регулиране на развитието на офшорния сектор у нас, но тези процеси не бива да се случват за сметка на други браншове на синята икономика, сред които е и морският туризъм.
От камарата настояват за цялостен анализ на състоянието на морската икономика, биоразнообразието и морските ресурси и идентифициране на потенциалните негативни въздействия върху тях при реализиране на енергийни проекти за възобновяеми източници в Черно море.
Българска морска камара е сдружение с 30-годишна история, с отношение към определяне на националната морска политика в областта на водния транспорт. Сдружението работи за развитие на националното и международното морско икономическо сътрудничество и за подпомагане развитието на морския бизнес в страната. БМК е най-голямото сдружение в морския сектор, обединяващо представители на всички сектори на синята икономика.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пич
14:41 29.01.2024
2 Делю Хайдутин
14:44 29.01.2024
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Да, ама не...
Коментиран от #9
15:04 29.01.2024
5 Поетичното название
15:15 29.01.2024
6 Капитана
До коментар #3 от "И ТИЯ СА В СИВИЯ СЕКТОР":
За разлика от зърнопроизводителите, рибарите плащат. А ония само плюскат евросубсидии, директни и индиректни плащания, горива без акцизи, данъчни облекчения и т.н. А какво да кажем за "еколозите" и "зелените"? Нищо не дават, само плюскат. Европроекти за милиони, с насока "преброяване на делфините", "спасяване на полските мишки от хищните птици", "създаване на местообитания за белоглави лешояди" (в България има 3-4 бр.)....Я ми отговори колко професионални рибари карат нови коли? Колко нови риболовни кораби има? Средната им възраст е 20 години. Голяма част от тях са отремонтирани и преоборудвани стари военни миночистачи или туристически корабчета, големи спасителни лодки и т.н.
Питаш ли се защо калканът се изкупува на 12-15 лв, а в търговската мрежа е над 30-35?. На колко изкупуват цацата? Не е тайна: 10-12 лв за една КАСА! И това се приема за добра цена. Търговците на риба имат печалби минимум 100%.
15:43 29.01.2024
7 Рибарче
Резултатът е ясен, няма да е по-различно от корупцията в БМФ. Руен във войната два пъти за няколко месеца, Руен при пиратите, Верила разкри другата функция на българския флот.
Коментиран от #8
15:57 29.01.2024
8 ???
До коментар #7 от "Рибарче":
Рожен беше в Украйна и в Израел, и после ремонт на щетите във Варна.16:02 29.01.2024
9 Ха ха ха!
До коментар #4 от "Да, ама не...":
Риболовните кораби с дължина над 12 метра са всичко 78 на брой. Базирани в Каварна, Балчик, Варна, Несебър, Черноморец, Созопол, Царево. "Огромните" тралове са с уста не повече от 20 метра. Май гледаш много телевизия.. А не си ходил скоро по рибните магазини. Защото черноморска цаца обикновено няма. Отива директно за Румъния и Гърция. Както и барбунята. Рапаните отиват в Япония, бялата мида - в Италия и Испания. На нашия пазар има попчета и шпроти (цаца) от Балтика, гръцки сафрид. И най-вече скумрия и хек.16:11 29.01.2024
10 Този коментар е премахнат от модератор.