Last news in Fakti

18 Март, 2024 22:48 2 181 52

За Гинес: Отново пренареждат жълтите павета

  • жълти павета-
  • разместени-
  • ремонт-
  • софия

Вадят се проблемните метални лайсни, от които се оплакаха шофьорите, че им пукат гумите

За Гинес: Отново пренареждат жълтите павета - 1
Снимка: бТВ

Започна пренареждането на жълтите павета, съобщи bTV.

Вадят се проблемните метални лайсни, от които се оплакаха шофьорите, че им пукат гумите. „Оправяме чужди грешки“, сподели един от работниците за bTV.

Ще се работи няколко дни, като ще се използва по-хубавото време през идните дни.

Припомняме, че поредното пренареждане на емблематичната за София жълта настилка приключи преди по-малко от половин година след няколко месечно затваряне на движението.

Тогава се очакваше пренареждането да приключи на 15 септември – за първия учебен ден, но това не се случи и булевардът беше пуснат на 1 октомври.

Участъкът, който се пренареждаше беше с размер 2000 кв.м., като самото пренареждане е за сметка на фирмата-изпълнител, а стойността с труд и материали е на стойност 206 хил. лв., които не са заплатени от общината.

Това беше и поредния ремонт на ремонта на жълтите павета в този участък.

Пренареждането тогава се извърши по утвърдената и одобрена от НИНКН технология. Тя беше изработена от експертна група от преподаватели от УАСГ и МГУ, инженери и строители.

Ако се появяват дефекти след време, те ще бъдат отстранени от фирмата изпълнител на ремонта, увери тогавашният зам.-кмет по строителството на Столичната община Ангел Джоргов. По думите му гаранционният срок е 8 години.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 За Гинес са изпразнените джобове

    48 2 Отговор
    На софиянци . и кюлчетата и пачките в Банкя.

    Коментиран от #7

  • 2 Ветеринарен психолог

    38 3 Отговор
    Дайте ми 1500 лева на квадрат и ще ви науча,как се правят павета без роми.

    Коментиран от #32, #41

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 СмЕх

    21 8 Отговор
    Ами като натискате спирачки докато шофирате върху тях как няма да ги разместите бе...лентяи...?!😆😆👀👀
  • 5 Гост

    48 0 Отговор
    Сещам се за онзи виц, в който младият адвокат (синът) се хвалел на баща си, че приключил за два дни делото, което баща му не могъл да приключи 30 години. А баща му му казва - Ех, сине, сине, аз с това дело те изучих и изхраних, а ти - за два дни да го приключиш.
  • 6 За кой

    20 1 Отговор
    ли път?
  • 7 Всичко е за сметка на фирмата

    37 4 Отговор

    До коментар #1 от "За Гинес са изпразнените джобове":

    Камара разходи, а явно няма майстори да знаят как се прави това! Преди са ги наредили и години наред, всяка година танкове минаваха на парадите по тях и те не бяха мръднали! Явно няма майстор, който да знае как се е правило тогава!

    Коментиран от #9, #27

  • 8 Бонев

    25 1 Отговор
    Нация техническа.
  • 9 За сметка на излъгания народ

    35 1 Отговор

    До коментар #7 от "Всичко е за сметка на фирмата":

    Фирмата е взела 100 МИЛИОНА , а е глобена със стотинки, А майсторите й са едни и същи.

    Коментиран от #11

  • 10 Потрес

    35 0 Отговор
    "Пренареждането тогава се извърши по утвърдената и одобрена от НИНКН технология. Тя беше изработена от експертна група от преподаватели от УАСГ и МГУ, инженери и строители."
    Тези "мозъци" даже и топлата вода не са открили, а римляните откога са редили, камъни, павета и мозайки... !
  • 11 За сметка на фирмата

    10 8 Отговор

    До коментар #9 от "За сметка на излъгания народ":

    Всяка поправка, си е за нейна сметка! Със сигурност отдавна е назад! Просто явно в България не са останали майстори, които знаят как се редят павета!

    Коментиран от #18

  • 12 факт

    17 11 Отговор
    Проблемът с емблематичните за центъра на София жълти павета се появи след взривовете, с които събориха мавзолея. Мавзолеят отказа да падне и се наложи да заложат по-силен взрив. Години след мавзолея ще си отидат и жъртите павета. След тях ще си идат всички павета и парапети, които съсипаха България без грам мисъл, чувство и отговорност към род и Родина. Ще си отидат и ще потънат в забрава. Какво ще се случи с натрупаните от тях милиони не питайте. Спомнете си какво случва на поколенията, наследили заграбените от предците си богатства. Ще излъжете Сарафов, но Бог нямате никакъв шанс да излъжете. Библията четете, тя ви предупреждава, а опитът го доказва. Който разбрал, разбрал.

    Коментиран от #23, #24

  • 13 Азззззззз

    19 0 Отговор
    Авторът явно не прави разлика между метален и меНтален... Все по ширеща се неграмотност и ментална нищета.
  • 14 Охи

    20 0 Отговор
    Ха-хааа....вижте какво пише горе.
    Вадят се проблемните меНтални лайсни, от които се оплакаха шофьорите,
    Признавам си, за ментални лайсни още не бях чувал.

    Коментиран от #36

  • 15 Прекалено късо име

    7 1 Отговор
    Има в библиотеките информация за редене на паваж, аз така си наредих паркета една сутрин отидох до Градската и така - има техники - отвътре-навън - рибя кости и т.н. Бях си "отшил" паркета от пода - ето така - тийнейджър, но то се оказа непосилна задача това, трябва си книга по темата.

    Не е загубена технологията - просто трябва да има някой да се сети - не е описана обаче - честно - "павьори" от онова време няма и - едва ли са и записвали нещо.

    Павират съвестно - но то и павето е капризно - не става като веднага.
  • 16 НАМЕРЕТЕ ЧУКА НА СНИМКАТА

    12 0 Отговор
    ТОЙ ПАК Е ТАМ ! МОЖЕ И ,,МАЙСТОРА" , ДА Е СЪЩИЯ , ЖИЛЕТКАТА МУ Е НА НЯКОЯ БОКЛУДЖИЙСКА ФИРМА ОТ КЪРДЖАЛИ БЛИЗКА НА ФАНДЪШКА ............Пренареждането тогава се извърши по утвърдената и одобрена от НИНКН технология. Тя беше изработена от експертна група от преподаватели от УАСГ и МГУ, инженери и строители. СТРАШНА РАБОТА !
  • 17 СГЛОБКАТА В ОБЩИНАТА

    9 0 Отговор
    Е НЕРАЗРУШИМА ВЪПРЕКИ ЕВРОАТЛАНТИЧЕСКИТЕ ЦЕННОСТИ И МЕЖДУНАРОДНОТО ПОЛОЖЕНИЕ !
  • 18 Изверг

    14 2 Отговор

    До коментар #11 от "За сметка на фирмата":

    По Тошово време имаше майстори специалисти по редене на павета. После поеха ромите. А ромите могат да редят павета, колкото могат да редят керемиди. Резултатът - жълтите павета, “Цар Борис”.

    Коментиран от #20

  • 19 нещастници

    16 2 Отговор
    когато редиш нещо, плочки, павета или тивки върхи кал, а не върху бетонна плоча с арматура като в Германия, можеш да го правиш цял живот, ти децата ти, внуиците или прапра дядо ти! българската инженерна строителна мисъл е тежко увредена, всичко което племето се опитва да направи или съгради е ПЪЛЕН БО КЛУК! огледайте се, кое е не е ???? само гледайте какво ще стане със 7 и 8 реактор

    Коментиран от #21, #48

  • 20 българина

    9 1 Отговор

    До коментар #18 от "Изверг":

    не е от майстора, от технологията е.....

    Коментиран от #22

  • 21 Мунчо

    7 1 Отговор

    До коментар #19 от "нещастници":

    Абе то лошото е и че вече ядеме боклук. Аз спрях да ям кисело мляко, защото изчезна от магазините. Явно истинско прясно мляко в България вече не се произвежда. Само тук-там за лични нужди.

    Коментиран от #28

  • 22 Ахъм

    15 1 Отговор

    До коментар #20 от "българина":

    Като в народното събрание. И там от академик нагоре само технологията трябва да изчистим.
  • 23 Кочо

    4 1 Отговор

    До коментар #12 от "факт":

    Машалла аркадаш! Акъл море , глава- шамандура
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 СПОРЕД ХАРВАРСКИ УЧЕНИ , САМОЛЕТИТЕ МИНА

    6 1 Отговор
    ВАТ НИСКО И РАЗМЕСТВАТ ПАВЕТАТА - ждролявия кмет от харварската партия да иде до упоменатия университет и да покани учЕните да наредят тия павета - ПАРИТЕ НЯМАТ ЗНАЧЕНИЕ !
  • 26 ЕТО КАК БЪЛГАРСКАТА ИКОНОМИКА ЕВ РАЗЦВЕТ

    10 0 Отговор
    РЕДИШ ПАВЕТА ВЪРХУ КАЛ И .......... ПОСЛЕ ПАК ГИ РЕДИШ ......... И ТН И ТН И ТН !
  • 27 бат иван

    9 1 Отговор

    До коментар #7 от "Всичко е за сметка на фирмата":

    майстор ? ти видя ли кои хора ги редят ? фирмата взела поръчката просто усвои едни милиони, нае 10 гладни сиганина да наредят паветата и това е от 20 млн глбиха ги там няколко стотин хиляди колкото да мине номера и това е. смятай щом фирмата изпълнител си призна че не знаела че има различни по вид павета и няма хал хабер как се редят, наглост до безкрай

    Коментиран от #30

  • 28 бат иван

    3 0 Отговор

    До коментар #21 от "Мунчо":

    човеко ти в пещера ли живееш ? крави виждал ли си ?

    Масово наличие на сухо мляко в прясното установи изследване на "Активни потребители". От 17 проверени в лаборатория марки - само 3 са без подобрители.

    Оказва се, че в 7 от изследваните марки наличието на млечна пудра е между 50 и 85%
  • 29 123456

    0 0 Отговор
    Най-добре да доде Гинес да ги нАреди. Само Киро може да се справи ,
  • 30 Запознат

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "бат иван":

    На фирмата и натресоха поръчката, без да я иска! С толкова рекламации, е яко назад!
  • 31 Софиянец

    7 0 Отговор
    И престанете с това, че пренареждали жълтите павета! Пренареждат се 40-50кв.м., а не всички павета, ако трябва да се оправят всички павета, на тия аборигени ще им трябват 3 години поне...

    Коментиран от #40

  • 32 ХА ХА

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Ветеринарен психолог":

    Я па тоа, я че го напрайм за илядо лева с мой матрял.
  • 33 Ван дер Любе

    5 0 Отговор
    Като начало трябва да бъдат наказани, тези които правиха предишните две подреждания, начело в Фандъкова. Първо наказваш престъпниците. След това показваш, че може по-добре. И не е лошо да взенат да ги измият тези павета, те са станали катран.
  • 34 Пръц

    3 1 Отговор
    Да избичат един асфалт и да то боядисат жълт.Тия павета не са за този трафик.

    Коментиран от #39

  • 35 Вуте

    3 0 Отговор
    Сложете жълт асфалт и да се приключва.

    Коментиран от #50

  • 36 Дядо Пиперко

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Охи":

    Има още много да учиш,докато научиш мисирски
  • 37 Той е

    8 0 Отговор
    Цитат от статията: Пренареждането тогава се извърши по утвърдената и одобрена от НИНКН технология. Тя беше изработена от експертна група от преподаватели от УАСГ и МГУ, инженери и строители.
    И тези водят лекции, преподават, пишат оценки и се мислят за голямата работа. Сега ако имахме държава, им взимат тапиите и ги пращат да дялкат камъни.

    Коментиран от #42

  • 38 Технолог

    5 0 Отговор
    Това показва че ние не сме достигнали нивото на хората които на времето са измислили и изпълнили тази настилка.
  • 39 Ха ха

    4 0 Отговор

    До коментар #34 от "Пръц":

    Трафика ли ти е виновен? А как издържаха танкове и камиони навремето?Космоса на кривата ракета и е виновен.
  • 40 Хаха

    3 0 Отговор

    До коментар #31 от "Софиянец":

    Че те от 30 години тези 50 кв.м.пренареждат.Или сега наново започваме да броим,защото вече ДС-то лично ще наглежда калдъръма.
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Ежко Бежко

    4 0 Отговор
    Паветата са огледално отражение на жълтопаветния красивитет. Самочувствие и безполезност. Не ви ли дотегнаха тези павета бе софиянци. Ливнете един мазен асфалт и си карайте тротинетките. То и в провинцията не са цъфнали и вързали, но поне не надуват ушите на цяла България колко сме некадърни да си си изберем нормален кмет, че да направи нормален ремонт.
    Това за трафика го зарежете. Пътен инженер съм и 30 години правя пътища по целия свят. Паветата са една от най здравите настилки, защото е едновременно еластична и твърда, другите настилки са или едното или другото. Тия професори в бившия ВИАС са малоумници без капка практически опит. Досущ като Христо Иванов, локомотива на правната реформа без един ден трудов стаж. Или енергиините ни експерти без инженерно образование. Където и да бръкнеш, "разровиш ли го ще мирише", както е казал Вапцаров. А дядо Славейков ни е описал най- вярно, даже и да ви боли. Каквито са избирателите, такива са и политиците, такива са ни и паветата.
  • 44 Нещо такова

    3 0 Отговор
    35 годишната отрицателна селекция , отдавна е прокопала и минала дъното. До това води тежката корупция . Ако се постави за цел , да се провери големите им началници по кабинетите , ще се види , че те са се занимавали с всичко друго , но не и със строителство. И 20 евро-рома набедени за майстори . Насреща усвоени десетки милиони.
  • 45 Фикри

    3 0 Отговор
    Не "жълтите" павета, а "ЗЛАТНИТЕ" павета.
    Добре , че сме овце, да им търпим простотиите, че иначе ...
  • 46 Пешо

    4 0 Отговор
    Леле, мъка и пак мъка. Дупка до дупка и до дупката - нова дупка. Да живей безсмисленият труд.
  • 47 Селянин

    3 0 Отговор
    Хайде сега ми намерете комантара от тогава. Даже изкараха много. Аз предричах три месеца и пренареждане. Няма как да стане както те си го мислят. Лошото е, че милионите са откраднати и усвоени и на никой не му се мисли да ги връщат. ГРОБарска раОта.
  • 48 Енергетик

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "нещастници":

    Със седми и осми реактор не знам какво ще стане, но мога да ти кажа какво ще стане с пети и шести през 2026г. Същото като с Чаира. Няма да функционират вече.
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 бай село

    0 0 Отговор
    Така ще е докато има архитекти и строителни инженери с купени дипломи,като циганските шофиорски книшки.
  • 52 Божееее

    0 0 Отговор
    Римските пътища още стоят а ние една улица с павета не можем да наредим!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове