Китайският железопътен гигант CRRC се оттегли от търг в България, след като миналия месец Европейския съюз започна разследване срещу него за предполагаеми субсидии, които нарушават европейския регламент, съобщи Европейската комисия, цитирана от euractiv.bg.
В резултат на оттеглянето на китайската компания Комисията „ще прекрати своето задълбочено разследване“, се казва в съобщението.
Брюксел обяви разследването на 16 февруари, а еврокомисарят по вътрешния пазар Тиери Бретон заяви, че се смята, че компанията CRRC Qingdao Sifang Locomotive е разчитала на субсидии, за да „предостави неоправдано изгодна оферта“ и да спечели търга за електрически влакове в България.
Комисията заяви във вторник, че „взема под внимание оттеглянето“ на CRRC.
„Само след няколко седмици първото ни разследване съгласно Регламента за чуждестранните субсидии вече даде резултати“, обяви Бретон.
Той посочи, че единният пазар на Европа остава отворен „за фирми, които са наистина конкурентни и играят честно“, затова Брюксел ще предприеме „всички необходими мерки за запазване на икономическата сигурност и конкурентоспособността на Европа“.
Българският търг беше за закупуване на 20 електрически влака и поддръжката им за 15 години на обща стойност около 610 милиона евро.
Компанията CRRC е най-големият производител на влакове в света. Има договори в повече от 110 страни и региони, от градове в САЩ до Индия и Латинска Америка.
Съгласно Регламента на ЕС за чуждестранните субсидии, фирмите трябва да уведомят Европейската комисия за всички търгове за обществени поръчки в ЕС на стойност над 250 милиона евро, както и ако са получили поне четири милиона евро чуждестранни финансови вноски през предходните три години.
ЕС наскоро засили контрола върху китайските компании, които може да се възползват от държавни субсидии, за да преборят конкурентите си.
През септември председателката на комисията Урсула фон дер Лайен обяви разследване на китайските субсидии за електрически превозни средства, оценени от европейската индустрия като“изкуствено ниски“.
През януари Брюксел разкри политики за предотвратяване на попадането на чувствителна технология или инфраструктура в ръцете на икономически съперници като Китай.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Урсула фон дер Келепир
14:12 27.03.2024
2 АУДИ
14:13 27.03.2024
3 Грую
Коментиран от #6
14:13 27.03.2024
4 Оператор на права лопата
Ако на някой все още не му е станало ясно защо нямаме нормална базова инфраструктура като жп линии, магистрали, пътища и прочие.
14:14 27.03.2024
5 СвобоДен
Коментиран от #12
14:15 27.03.2024
6 ТцНеЕтова
До коментар #3 от "Грую":
То ни натискат да купуавме немски, просто немски комисионни не миришат, без значение от големината им.14:16 27.03.2024
7 Последния Софиянец
14:16 27.03.2024
8 Сандо
14:17 27.03.2024
9 А старите трамваи по софийските улици
14:19 27.03.2024
10 Оператор на права лопата
Очевидно ако компанията е китайска, руска или каквато и да било друга освен европейска или сащисана, на ЕС-есовците няма да им капе. Оттам по-малко пари за прашки, гей паради, войни и пропагандни дейности.
14:20 27.03.2024
11 Споко
Коментиран от #21
14:20 27.03.2024
12 Всеки знае че Европа е Стария континент
До коментар #5 от "СвобоДен":
Само феодални старчета14:22 27.03.2024
13 Госあ
14:27 27.03.2024
14 УдоМача
14:29 27.03.2024
15 небрежнев
Нека сметнем тези 20 влака х 5 вагона х 100 пътника във вагон. Това е транспорт с максимален капацитет за 10 000 души. Като разделим тези 610 000 000 евро на 10 000 човека, излиза, че за транспорта на пътник се дават по 61 000 евро за возилото!!! С тези пари може да се купят на всеки по две чисто нови коли, с които може да се карат 80 000 души и то при всички условия, по всякакви маршрути, по всяко време.
И това било най-ниската оферта! Няма как да станем богати, когато така се пилее (или злоупотребява) с парите от данъците ни.
Коментиран от #17, #19, #35
14:30 27.03.2024
16 Госあ
14:33 27.03.2024
17 Ха-ха-ха
До коментар #15 от "небрежнев":
По-добре не си мъчи акъла мисленето не е за тебКоментиран от #23
14:34 27.03.2024
18 Ще вземем стари от САЩ
14:35 27.03.2024
19 Госあ
До коментар #15 от "небрежнев":
Ай нема нужда да сметаш точно ти, каквото и да е ! т… Са ше платим двойно и повече за по-некачествено. европейско.14:35 27.03.2024
20 Абе,
14:36 27.03.2024
21 кои си ти бе мишко?
До коментар #11 от "Споко":
ще купиш каквото ти нареди галя от козяк бе, кои си ти дето ще реваш какво ще купуваш?защо има 4 военни бази ако ти можеш сам да решаваш кое как да става? нали ще те бият а?
14:36 27.03.2024
22 Мнение
14:38 27.03.2024
23 Госあ
До коментар #17 от "Ха-ха-ха":
Е такива сметачи като тоя умник, не го знам колко е красив, се представят за успешни !14:39 27.03.2024
24 Електра🇪🇺🇱🇷🇺🇦🇧🇬
14:45 27.03.2024
25 Госあ
14:49 27.03.2024
26 Никакво купуване
14:51 27.03.2024
27 Симо
Сега за тези пари ще подпишем договр със Сименс за два влака, като 2029г ще започнат асемблирането на първият влак. 2035 ще направим анекс за актуализация на цената и накрая за 610 милиона евро ще ни предадат документацията на влака и страхотни 3D визуализации, да си правим плакати. Междувремено китайците ще са произвели стотици влакове за ....развиващите се страни, които ще имат жп транспорт, за разлика от нас. Те и сега нашите родни летци си карат на визуализации за онези самолети. Щото същата тази комисия не ни даде да купим Грипен или подобни самолети и си летим сага. Абе спестяват ни разходи, хората. Мислят за нас.
14:55 27.03.2024
28 гост
Коментиран от #30
14:56 27.03.2024
29 Име
15:04 27.03.2024
30 Човек
До коментар #28 от "гост":
Русофилите защо не си купуват евтини китайски коли? Защо бягат от китайското качество? Питам и отговор не чакам...Коментиран от #32
15:10 27.03.2024
31 Госあ
15:13 27.03.2024
32 Госあ
До коментар #30 от "Човек":
Хахахаха знаех си, че ще се появи некой малограмотен трол да обяснява за качество хахахахаха Аве братчед, ти имаш ли представа китайските железници на какво ниво са ?Коментиран от #36
15:15 27.03.2024
33 Анонимен
15:45 27.03.2024
34 Яяяяяя
17:15 27.03.2024
35 Яяяяя
До коментар #15 от "небрежнев":
Тези дето ще карат, заплата няма ли да получават17:17 27.03.2024
36 Бай Яни.
До коментар #32 от "Госあ":
Под нивото на индийските железници са..иди поживей в Китай и ще разбереш че всичко при тях е фатаморгана.Коментиран от #37
18:32 27.03.2024
37 Госあ
До коментар #36 от "Бай Яни.":
😂 аве бай Яне, на години човек ли си ве ? 😂 бива ли ?18:38 27.03.2024
38 китай
50 000 000 комисионна щеше да вземе.
00:11 28.03.2024