1 649 1

„Шоуруминг” – новият тип магазини

Снимка: Shutterstock
Снимка: Shutterstock
Милена Богданова

През следващите няколко години онлайн търговията ще отчете спад. В резултат на това още сега наблюдаваме ръст на търговците с физически магазини. До 2021 г. темпът на растеж на онлайн продажбите ще спадне от 11% на 7%, прогнозират анализатори от консултантската компания. Затова и на пазара на търговски площи все по-популярни стават т.нар. площи „шоуруминг”. Идеята на този тип магазини не е да генерира продажби, респективно печалба, а по-скоро да покажат на клиентите, че реално съществуват на пазара и по този начин да засилят онлайн покупките.

Тенденцията за „шоуруминг” я има и сред вече утвърдени марки като Samsung, Dyson и Volkswagen. Досега тези брандове са реализирали продажби чрез посредници, а днес вече променят стратегията си като се насочват към директни продажби посредством собствени магазинни мрежи.

„Със стабилизирането на нивата на онлайн продажбите през следващите 4 години, много търговци идентифицират откриването на шоуруми като една от възможностите да адресират потенциални загуби. Този тип магазини подпомагат онлайн продажбите, както и допринасят за лоялността към бранда и предоставят възможност клиентите да видят, докоснат и изпробват продуктите. Тенденцията е подкрепена и от съображения, свързани с разходите на търговците, тъй като не е нетипично 40% от закупените онлайн артикули да бъдат върнати. Това създава значителни логистични и финансови затруднения”, казва Пол Собър, ръководител отдел „Търговски площи” в Colliers.

Наемането на физически магазини се отразява благоприятно и на търговците, и на собствениците на площи. „Поради факта, че шоурумите често не се намират на първокласни локации, които са предпочитани от останалите търговци (с физически магазини), наемите са на приемливи нива - изгодни и за наематели, и за наемодатели. Наемодателят отдава имот, който е считан за проблематичен или непривлекателен, поради което неговият наем е по-нисък от стандартния за първокласна локация”, обяснява Етиен ван Унен от Colliers.

Наблюдава се променящия се баланс между физическата и онлайн търговията. Тенденцията онлайн търговци да наемат физически магазини без съмнение ще се засили в търсене на конкурентни предимства като резултат от засилената конкуренция в онлайн пространството и по-ниския ръст на продажбите.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • сойкаПрисмехулка (гост)
    Отговор
    1 23:34  17.11.17
    Като си избираш жена и кола, то трябва да се подбира на принципа око да види, ръка да пипне.

Напиши коментар:


Публикувай