4 844 2

Рекорден брой транзакции при моловете

Снимка: М. Богданова ©
Снимка: М. Богданова ©
Милена Богданова

Рекорден брой транзакции в сегмента на търговските центрове бяха сключени през 2017 г. Сред най-значимите от тях бяха продажбите на Paradise Center и Serdica Center. Към момента у нас се предлагат 736 860 кв.м. търговски площи. От тях 400 660 кв.м. са разположени в София. По обеми следват Варна и Бургас, съответно с 83 000 кв.м и 65 000 кв.м.

„По отношение на търсенето, биг-бокс сегментът продължи да бъде активен, като значителен брой новооткрити локации има в сектора на хранителните вериги (24), следван от този на дрогериите (9). Развитието и модернизирането на търговските паркове в страната продължава със стабилни темпове на усвояване на площи и разширяване на микса от оператори. Движението на наематели на главните търговски улици в София отбелязва незначително увеличение от 3% през първата половина на 2017 г. до 6% през втората, като се наблюдава ясно изразено повишаване на наемните нива спрямо 2016 г.”, посочват анализатори от консултантската компания Colliers International.

Регистрира се ръст и на наемните нива. За София средната месечна цена на квадратен метър е 49 EUR, Пловдив – 22 EUR/кв.м., във Варна – 20 EUR/кв.м. и в Бургас – 21 EUR/кв.м.

Най-търсената категория в мола е „Мода“, която има по-голяма тежест при определянето на микса от наематели. Това се посочва в ежегодното проучване на консултантската компания, което е проведено сред собственици, наематели и посетители. Наблюдава се разместване в подреждането на петте най-популярни проекта в София. Разнообразният микс от наематели продължава да е пресечна точка във възгледите на посетители, търговци и собственици за това какво трябва да се доразвие в търговските центрове.

микс с нови категории.Промени в търговския микс, физически преустройства и реконструкции. Това са трите момента на промяна, която може да се наблюдава на пазара на молове през текущата година, прогнозират специалисти. Основното предизвикателство пред сегмента ще бъде увеличаване честотата на посещения, което има директно отношение към новите тенденции на персонализирано пазаруване и развитието на хибридни търговски формати. Атрактивността на търговските паркове се увеличава. Очаква се разнообразяване на търговския им



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • u;ej
    Отговор
    1 13:00  15.03.18
    Сьсипаха Витошка.Няма кьде да се паркира.

    Коментиран от #2

  • Георги Пенев
    Отговор
    2 19:11  15.03.18

    До коментар #1 от "u;ej":

    Паркирай си на село на мегдана...

Напиши коментар:


Публикувай