Last news in Fakti

27 Април, 2021 13:50 5 789 16

По-бързо ще стигаме до сръбската граница

  • ремонт-
  • железопътен транспорт-
  • железопътна линия-
  • фирми-
  • сърбия

Три фирми ще ремонтират ж.п. участъка София-Драгоман-сръбска граница

По-бързо ще стигаме до сръбската граница - 1
Снимка: ЕРА/БГНЕС

Фирми от Гърция, България и Испания ще модернизират 33-километров участък София-Драгоман-сръбската граница срещу 377 млн. лева, става ясно от обявление на Националната компания „Железопътна инфраструктура“. Поръчката е разделена на две обособени позиции.

Първата е за проектиране на железен път, контактна мрежа, съоръжения, строителство и авторски надзор на участък Волуяк- Петърч. Той е с дължина 12,2 километра и прогнозна стойност 102 млн. лева без ДДС. Спечелен е от консорциум „Вистра“, състоящ се от българската фирма „ВДХ“ (бившата „Водстрой-98) АД и „Лантания“ АД – Испания, с оферта от 92 млн. лева с ДДС, уточнява actualno.com. По участъка е планирана нова гара и спирка Костинброд, модерно коловозното развитие и контактна мрежа в гара Костинброд, проектиране и модернизация на железния път в двупътен, електрифициран участък от Волуяк до Петърч, надграждане на системата SCADA, нови перони с достъп до тях (пешеходни подлези/надлези) за гара Костинброд и спирка Костинброд и др.

Втората позиция е за строителство на железен път, контактна мрежа и съоръжения на участък Петърч – Драгоман плюс системи за сигнализация и телекомуникации на участък Волуяк - Драгоман. Дължината на участъка е малко над 21 км, с прогнозна стойност приблизително 244 млн. лева без ДДС. Спечелена е с по-скъпа оферта – 275 млн. лева с ДДС, подадена от гръцката компания Терна Акционерно Туристическо Техническо и Мореплавателно Дружество („Терна“ АД). В този участък се предвижда модернизация на железния път в двупътен, електрифициран участък от Петърч до Драгоман (РП Алдомировци запад), коловозното развитие, перони и контактна мрежа в нова гара Сливница, гара Драгоман, нови перони за гара Петърч, гара Сливница и гара Драгоман и други.

Компанията от Атина ще ползва няколко подизпълнители: „Порр Бау“ Гмбх (~1,5% от дейностите); „АЖД Прага“ ООД (~7,5%); „Балкантел“ ООД (~1%). Припомняме, че фирми на бизнесмена Христо Ковачки миналата година спечелиха две от поръчките, касаещи същата ЖП-линия – от София до Волуяк. До договор за едната от тях (в края на октомври месец 2020 г.) - за строителство в участъка на стойност 200 млн. лева без ДДС, се стигна след решение на ВАС. Първоначално НКЖИ бе избрала друг изпълнител – консорциум „КОМСА – Тракция“ (Испания). Неговата цена беше с около 10 млн. лева по-ниска от обединението „ЗГОП България“ ДЗЗД, свързано с Ковачки.

След обжалването обаче, което мина през КЗК и ВАС, се стигна до промяна в класирането. В крайна сметка се сключи договор със „ЗГОП България“ . В консорциума участват фирмите „Тодини България“ ООД, чийто управител е Камелия Таскова – преди години зам.-председател на партията на Ковачки „Лидер“ във Враца. Сега Таскова управлява и една от компаниите за продажба на електричество от групата на Ковачки „Хидро Пауър Ютилитис“. Вторият член на обединението е Стопанско дружество ЗГОП“ АД – Сърбия.

Месец по-рано НКЖИ избра консорциум „ИРТМС КА Волуяк“ ДЗЗД с участието на „Атоменергоремонт“ (отново фирма, свързана с бизнесмена Ковачки), да направи сигнализацията на същия участък срещу 45,5 млн. лева без ДДС. Партньорът на „Атоменергоремонт“ в консорциума е испанската фирма „Каф Сигналинг“ ООД.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 5 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Факти

    4 6 Отговор
    Байко строи!

    Коментиран от #3, #13

  • 2 Чичо Гошо

    4 5 Отговор
    Браво. Това ще го открие Радев след 6 години. Като цар. На президентска република
  • 3 Пунта Мара

    11 3 Отговор

    До коментар #1 от "Факти":

    Не бих казал. Плаче и се крие в ЗАЙЧАРНИКА

    Коментиран от #15

  • 4 Това сме го гледами

    10 2 Отговор
    Трябва да е пиар за бойко. Тате ще ми купи колело. Ама друг път
  • 5 Загрижен

    8 3 Отговор
    От над двадесет години не съм се качвал във влакчето на ужасите, наречено бдж. Не мисля да го правя и за напред.

    Коментиран от #8

  • 6 Реалист

    6 4 Отговор
    Идеално, да се евакуираме по-лесно когато накрая двуметровия шахматист от Учиндол направи правителство
  • 7 В Тиквистан

    13 1 Отговор
    Се строи със скоростта на костенурка. Сърбия от кога свързаха цялата си пълна мрежа само с магистрали със собствени средства. А нашия тиквеник откакто е на власт до сега трябваше БЪЛГАРИЯ да пребъде с това финансиране от Европа. Но, ТРЯБВА ДА СЕ КРАДЕ В ГОЛЕМИ КОЛИЧЕСТВА, АЛЧНИ НЕНАЯДНИ ИНДИВИДИ. НЯМА ДА ИМА ВРЕМЕ ДА ГИ ХАРЧИТЕ!!!!
  • 8 Така е

    7 0 Отговор

    До коментар #5 от "Загрижен":

    защото някой е хвърлил око на железниците и иска да ги прилапа без пари.
  • 9 ДО 7

    0 2 Отговор
    ЕИ ЗЛОБАР ДРУГА РАДОСТ В ЖИВОТА МАЙ НЯМАШ ДАНО И ДА НЯМАШ ЗЛОБАТА ЩЕ ТЕ УНИЩОЖИ
  • 10 Д0 7

    1 2 Отговор
    10000 ЛВ СИ ГЛАСУВАХА САМО ГЕРБ БЯХА ПРОТИВ
  • 11 Д0 7

    0 0 Отговор
    ДО 7 ЗЛОБНИЯ КАКВО НАПРАВИ ДНЕС ДОБРО ПОМИСЛИ И ВИЖ В ТИБЕТСКАТА МЕДИЦИНА ЗЛОБАТА ДО КАКВО ВОДИ
  • 12 Димов

    3 0 Отговор
    Това какво общо има с имотите?

    Коментиран от #14

  • 13 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Факти":

    ... но след него не остава.

    Коментиран от #16

  • 14 бай ШИЛИ

    0 1 Отговор

    До коментар #12 от "Димов":

    Аааа, не е така,.. гледат в перспектива
  • 15 Баба мара

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Пунта Мара":

    Все фирми на радев Да са живи и здрави Боико. Строеше км за милион то за км малко над милион
  • 16 Баба кина

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Димов":

    Всичко след боико се разграбва като топъл хляб Ще оставят бЛгария оглозгана като след видинов