Тунелите ще минават през центъра на столицата, като ще са на дълбочина 18-20 м под земята. Трасето ще свързва съществуващата вече Седма метростанция "Сердика" до Булбанк с бъдещата Девета - стадион "Васил Левски". Тя ще бъде построена на мястото на "Синьото кафе" срещу Българското национално радио. Между тях ще бъде Осма метростанция - "Софийски университет". Единият й вход ще бъде през подлеза до ректората, а другият до Орлов мост.
Японците ще използват подземен способ за строителство, уточниха от общината. Това означава, че на повърхността на земята няма да се копае за прокарването на тунелите.
В момента метрото е дълго 12 км, има 7 станции и превозва около 25 млн. пътници годишно. Предстои пускане на новата Десета метростанция до парк-хотел "Москва". Тя се строи от около година. С изграждането на следващите две станции през 2007 г. общата му дължина ще бъде 15 км с 11 метростанции и ще превозва годишно 35 млн. пътника.
Японската Taisei Corporаtion спечели конкурса с оферта за 83.408 млн. долара, с която измести консорциума Nishimatsu-Mitsubishi-AMEC. Тяхното предложение бе за цена от 88.069 млн. долара.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА