Last news in Fakti

3 Февруари, 2020 12:29 2 548 6

Нова измама при пазаруване в интернет

  • пазаруване-
  • интернет-
  • онлайн пазаруване

Връщаш стока на онлайн търговците, но не получаваш парите си обратно или ги бавят повече от месец

Връщаш стока след пазаруване в интернет, но не ти дават парите за нея. За този проблем сигнализираха хора, които чакат повече от месец онлайн търговците да им възстановят сумите от отказани в законовия срок покупки. Измама или злоупотреба с правата ни е това – отговорите потърсиха от Нова телевизия.

В края на ноември миналата година потребителят Михаил Милов от Пазарджик поръчва мултимедийно устройство за гледане на телевизия през сайт в интернет.

„Впоследствие се оказа, че не е това, което очаквах и го върнах с надеждата да ми бъде възстановена сумата”, разказа потърпевшият.

Повече от два месеца по-късно сумата за покупката не е възстановена. Така Михаил остава и без закупеното устройство, и без парите, които дал за него.

„Звънях, за да питам защо нямам паричен превод за това, което съм върнал, но те казват, че нямат вина защото е от външен източник и като имат отговор ще ми кажат”, каза още Михаил.

Оказва се, че онлайн платформата, от която направил поръчката, не е реалният търговец. В сайта публикуват оферти различни продавачи. Този, от когото Михаил поръчал е албански, а това прави контактът почти невъзможен. В конкретния случай отговорност носи търговецът, а не платформата. И това прави връщането на парите по-трудно.

„Много често те се обръщат към този, който предоставя мястото за продажби, а не се обръщат конкретно към търговеца и по този начин потребителите рискуват да изтече този 14-дневен срок. Тоест още в самото начало трябва да видят от кой търговец пазаруват”, обясни Христо Трендафилов от КЗП.

Законът обаче е категоричен: Нарушение има, защото всеки може да откаже в 14-дневен срок стока, закупена онлайн, без дори да посочва защо. И след това да получи парите си обратно – отново в срок от 14 дни.

„Възпрепятстването на правото на отказ на потребителя и възможността да си върне парите е нарушение на закона, за което търговецът носи отговорност”, каза още Трендафилов.

В подобна ситуация попада и потребителят Георги Пеев. В края на годината поръчва охранителна камера за 62 лв. от онлайн търговец. Поръчаната стока не е това, което очаква, и я връща. Но повече от месец парите за камерата не идват.

„Започна една мъка с кореспонденцията, защото по имейла, на който им пиша, отговарят автоматично с готов отговор. По телефона също не успях да се свържа. Реално аз по едно време исках да им предложа да ми върнат пак камерата, ако не искат да ми изпратят парите”, разказа Георги.

Наша проверка показа, че достъпът до сайта, от който той е пазарувал, е временно ограничен.

Във форумите във Facebook също откриваме оплаквания на потърпевши потребители. След като върнали закупени от тях дрехи от известен сайт за мода, парите не идвали по сметката близо месец, става ясно от коментарите.

Проблемът с връщането на парите е временен заради технически проблем, обясни онлайн търговецът в отговор на наше запитване. А дължимите суми вече се изплащат на засегнатите клиенти, които отделно ще бъдат и компенсирани за неудобството.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Калоян

    24 1 Отговор
    В нормалните страни посочват сайтовете, които се тарикатят. Тук у нас законът пази мошениците.
  • 2 Някой си

    7 3 Отговор
    А бе и това побългарихме!
    Всичката работа хубава, ама българска!

    Коментиран от #4

  • 3 Анонимен

    8 1 Отговор
    И аз съм в същото положение.Стока уж от Емаг а се оказва някаква външна фирма която вдига телефона и вече месец и половина чакам парите и само се оправдават.Стоката дойде от Румъния където е склада и там е върнах а от къде се появи тази междинна фирма още се чудя.
  • 4 ДДРОнег

    7 1 Отговор

    До коментар #2 от "Някой си":

    Абе не си мислете, че сме много велики и ние сме открили мошеничеството !!!
    Всичко това е било и в другите държави и дори сега още го има и там, но в по-развитите държави и контролът е по-силен !!!
  • 5 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    1 2 Отговор
    всички сме психопати
  • 6 Бай Вуй

    4 3 Отговор
    Кое му е измамното?Стоката идва,преглеждаш веднага пред куриера или в офис и ако не ти отговаря на изискванията, връщаш веднага за твоя сметка и въпроса приключва.Или селските тарикатчета ползват няколко дена и после....давай ще връщаме. Затова ви и разиграват мошениците. Да си знаете че в тия игри единия е мошеник, другия е глупак.Е,сетете се от кои сте другия път като си поръчвате неща онлайн . Сега ви давам пълното право да ме оплюете..онлайн.При това безплатно. И ЕДИН БЕЗПЛАТЕН СЪВЕТ: винаги искайте опция,, преглед и тест,, имате 15 мин по закон да тествате ,ръчкате,включвате,....и пр.,ако е включена тази опция.Ако не ви харесва нещо,плащате 10 кинта на куриера и обратно.А ако търговец откаже да ви включи,,преглед и тест,, приключвате разговора до там.