Нахъсани, живи, пластични, енергични – новото поколение български актьори. Може да ги видите в постановката „Посещението на старата дама“. Младите творци са абсолвенти от класа на проф. Пламен Марков на НАТФИЗ.
„В град Гюлен нищо не е така, както ви изглежда.
В град Гюлен всичко е за продан – и любовта, и справедливостта, и съпричастността, и уважението, и всичко, абсолютно всичко. И демокрацията е за продан, хуманизмът също. В Гюлен всичко може да се купи.
Гюлен е градът на блудницата - градът на Клер, а тя е там, за да превърне всичките му жители в проститутки. Моралът е изменчиво понятие, а алчността – велика ценност на това „прекрасно място”.
Град Гюлен е малък беден град в Европа, но град богат на лицемери. В град Гюлен всички носят маски и ги носят от толкова отдавна, че лица в този град изобщо вече няма. Човеци няма.
В Гюлен убиват бавно, тайно, тихо. Гюлен е град в Европа.
В Гюлен никой не е в безопасност.
В Гюлен виновни няма. Няма и невинни.”
Първата премиера на постановката беше на 13 януари 2021 г, а втората е на 19 януари отново на голямата сцена на НАТФИЗ.
Фридрих Дюренмат е швейцарски драматург, белетрист, поет, есеист, художник. Утвърждава се и като сатирик с остър усет за гротескното и абсурдното, и майстор на психологическата проза. За творчеството си получава отличия, сред които голямата швейцарска награда „Шилер“ (1960), „Австрийската държавна награда за европейска литература“ (1983), престижната награда „Георг Бюхнер“ (1986) и много други.
„Посещението на старата дама“ (1956) е сред най-често поставяните драми на Фридрих Дюренмат. Пиесата поставя фокус върху ценностната система на съвремието, обхванато от всеобща склонност към компромис, егоизъм и малодушие. С човешките си страсти, избори, грехове и грехопадения образите на Дюренмат са плътни и достоверни. Когато фарсът надделее и метафората покрие реалността, светът им се преобразява в лудница, омотана от ненаправени избори и взети решения. „Хуманизмът, господа, е бизнес за милиони“ възкликва Клара Цаханасян. Някога образът ѝ е изпълняван от Лив Улман в партньорство с Антъни Куин във версия на Бергман, на българска сцена в Театъра на армията - от Леда Тасева, Иван Кондов, Наум Шопов, в Народния театър - от Рени Врангова и Валентин Ганев, в МГТ „Зад канала“ от Анета Сотирова и Любомир Ковачев. В Театър НАТФИЗ срещу предизвикателството на Дюренмат се изправят абсолвентите на проф. Пламен Марков, в постановката на Дамян Тенев.
Готов ли си да убиеш, защото някой плаща? Колко надълбоко ще се завлечеш в човешкия ад?
А ние?… Вие…
„Абсурдът е жесток и поетичен момент от нашето съществуване“ – Фридрих Дюренмат
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Петър
Коментиран от #2
21:35 14.01.2021
2 Behemoth
До коментар #1 от "Петър":
Колко са лоши западните ценности ,а?Друго си е изтока ....Коментиран от #8, #9
21:39 14.01.2021
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 TuTu
22:04 14.01.2021
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Клошар
23:13 14.01.2021
8 САФАРИ
До коментар #2 от "Behemoth":
Думата "Изток" иде от ИЗТИЧАНЕ- ИЗВОР...Демек от там тръгва всичко, нищо, че не разбираш какво ти говоря.
23:16 14.01.2021
9 бУЛГУРТРЕГЕР
До коментар #2 от "Behemoth":
Така де..абе друго си е Горки..Станиславски...пушката на стената( сега са модерни времена-може да е ''Калаш''..или М-16)...23:16 14.01.2021
10 един от село
14:34 17.01.2021
11 Сульо
22:24 18.01.2021