1 554 11

Новите български актьори

Представят „Посещението на старата дама“

Новите български актьори

Нахъсани, живи, пластични, енергични – новото поколение български актьори. Може да ги видите в постановката „Посещението на старата дама“. Младите творци са абсолвенти от класа на проф. Пламен Марков на НАТФИЗ.

„В град Гюлен нищо не е така, както ви изглежда.

В град Гюлен всичко е за продан – и любовта, и справедливостта, и съпричастността, и уважението, и всичко, абсолютно всичко. И демокрацията е за продан, хуманизмът също. В Гюлен всичко може да се купи.

Гюлен е градът на блудницата - градът на Клер, а тя е там, за да превърне всичките му жители в проститутки. Моралът е изменчиво понятие, а алчността – велика ценност на това „прекрасно място”.

Град Гюлен е малък беден град в Европа, но град богат на лицемери. В град Гюлен всички носят маски и ги носят от толкова отдавна, че лица в този град изобщо вече няма. Човеци няма.

В Гюлен убиват бавно, тайно, тихо. Гюлен е град в Европа.

В Гюлен никой не е в безопасност.

В Гюлен виновни няма. Няма и невинни.”

Първата премиера на постановката беше на 13 януари 2021 г, а втората е на 19 януари отново на голямата сцена на НАТФИЗ.

Фридрих Дюренмат е швейцарски драматург, белетрист, поет, есеист, художник. Утвърждава се и като сатирик с остър усет за гротескното и абсурдното, и майстор на психологическата проза. За творчеството си получава отличия, сред които голямата швейцарска награда „Шилер“ (1960), „Австрийската държавна награда за европейска литература“ (1983), престижната награда „Георг Бюхнер“ (1986) и много други.

Посещението на старата дама“ (1956) е сред най-често поставяните драми на Фридрих Дюренмат. Пиесата поставя фокус върху ценностната система на съвремието, обхванато от всеобща склонност към компромис, егоизъм и малодушие. С човешките си страсти, избори, грехове и грехопадения образите на Дюренмат са плътни и достоверни. Когато фарсът надделее и метафората покрие реалността, светът им се преобразява в лудница, омотана от ненаправени избори и взети решения. „Хуманизмът, господа, е бизнес за милиони“ възкликва Клара Цаханасян. Някога образът ѝ е изпълняван от Лив Улман в партньорство с Антъни Куин във версия на Бергман, на българска сцена в Театъра на армията - от Леда Тасева, Иван Кондов, Наум Шопов, в Народния театър - от Рени Врангова и Валентин Ганев, в МГТ „Зад канала“ от Анета Сотирова и Любомир Ковачев. В Театър НАТФИЗ срещу предизвикателството на Дюренмат се изправят абсолвентите на проф. Пламен Марков, в постановката на Дамян Тенев.

Готов ли си да убиеш, защото някой плаща? Колко надълбоко ще се завлечеш в човешкия ад?
А ние?… Вие…
„Абсурдът е жесток и поетичен момент от нашето съществуване“ – Фридрих Дюренмат

Поставете оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Петър

    12 2 Отговор
    Извратена тъпня от "западните ценности".

    Коментиран от #2

  • 2 Behemoth

    2 12 Отговор

    До коментар #1 от "Петър":

    Колко са лоши западните ценности ,а?Друго си е изтока ....

    Коментиран от #8, #9

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 TuTu

    10 2 Отговор
    Поредната партида ревяща за субсидии
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Клошар

    3 1 Отговор
    До един ги познавам.Вечер спим до гюма. Голем кеф е.
  • 8 САФАРИ

    7 1 Отговор

    До коментар #2 от "Behemoth":

    Думата "Изток" иде от ИЗТИЧАНЕ- ИЗВОР... Демек от там тръгва всичко, нищо, че не разбираш какво ти говоря.
  • 9 бУЛГУРТРЕГЕР

    2 4 Отговор

    До коментар #2 от "Behemoth":

    Така де..абе друго си е Горки..Станиславски...пушката на стената( сега са модерни времена-може да е ''Калаш''..или М-16)...
  • 10 един от село

    0 0 Отговор
    Питаха ли първо колко е заплатата в театъра, после да не хленчат....
  • 11 Сульо

    0 0 Отговор
    И за чеп за зеле не стават БГ актьорите. да не казвам друга дума че цензурата дебне...

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.