3 674 0

3 съвета за по-добър сън от Ариана Хъфингтън

Една от най-влиятелните жени в света е написала цяла книга по темата

Милена Трачева

Имате ли проблеми със съня? А знаете ли как да се справите с тях?

В книгата си "Революцията на съня" медийният магнат Ариана Хъфингтън, пише, че част от проблема се крие в екраните, които ни заобикалят и облъчван постоянно.

Това се превръща в особен проблем нощем, когато включим нашите телефони, таблети или лаптопи, които карат мозъка и очите ни да останат с повишено внимание и ни пречат да се отпуснем. Те крадат дълбокия и спокоен сън, от който се нуждаем, за да бъдем продуктивни през деня.

Какво е решението? Не използвайте устройства е екран преди да си легнете.

В книгата си, основателката и собственик на „Хъфингтън Пост“ предлага редица съвети, чрез които да подобрим съня си. Оказва се, че много от нещата, които тя предлага са идентични с това, което учените наричат "хигиена на съня".

Ето три от съветите на Ариана Хъфингтън за по-добър сън:

1. Създайте си ритуали преди сън

В книгата си Хъфингтън говори за значението на преходния период между будното състояние, в което сте нащрек и състоянието на спокойствие, в което сте готови за сън. Важно е да си изградите успокояващи навици преди сън.

"Моят собствен ритуал включва гореща вана със свещи, защото обичам да разпалвам романтиката на съня", казва Хъфингтън.

Тази практика е важен компонент на хигиената на съня, защото тя помага на тялото ви да се подготви за почивка.

2. Дръжте надалеч нещата, които отвличат вниманието ви

Хъфингтън споделя, че тя маха всички електронни устройства - таблети, телефони, компютри - от спалнята си, за да не се изкуши да надзърне в електронната си поща, новините или социалните медии, с което да се разсее от важната задача - да спи.

Това е още един класически подход в хигиената на съня.

Бизнесдамата пише, че изключва всичките си устройства 30 минути преди лягане. Някои експерти предлагат, малко по-голям интервал от време, в който да освободите вниманието си от електронните устройства и облъчващите екрани.

3. Доведете деня до неговия край

Ако нощем си лягате с неприятното и тревожно чувство, че не сте свършили всичко на вашия списък със задачи, то това ще остави тялото и мозъка ви напрегнати и ще ви лиши от истинския сън, от който се нуждаете.

Трябва да лягате с чувството, че денят е наистина е приключил.

Хъфингтън споделя, че преди да си легне, тя взема лист и молив и пише три неща, за които е благодарна. Това действие отразява идеята на позитивната психология, която се фокусира върху най-добрите аспекти от деня ви и ви помага да се почувствате по-щастливи и по-доволни.



Напиши коментар:


Публикувай