1 492 4

Как рекламите са ни накарали да повярваме на тези 6 мита

Снимка: Shutterstock
Снимка: Shutterstock
Събина Андреева

Рекламите движат продажбите. Те също така и ни манипулират ужасно. Рекламодателите се опитват да сложат филтър върху реалността и правят всичко, за да ни накарат да купуваме. Тук събрахме най-добре познатите митове и ежедневни навици, добре насадени ни именно от рекламите. Вижте кои са те.
1. Цитрусовите плодове са най-добрият източник на витамин C.


Истината: В чушките се съдържа огромно количество от витамина. Дори в касиса се съдържа много повече витамин C, отколкото в цитурсовите плодове.

Как се е появил митът: До 1908 г. портокаловата индустрия е западала. Производителите не са успявали да продадат твърде големите си реколти. Албърт Ласкър измислил рекламна кампания, в която предлагал да се цеди сока от портокал и да се пие за закуска като чудесен източник на витамин C.

2. Диамантеният пръстен е задължителен при предложение за брак.
Истината: Всъщност не трябва да подарявате нищо.
Как се е появил митът: От рекламната кампания със слогън: „Диамантът е вечен“. В резултат на това, след 1947 г., обикновеният камък става луксозен подарък и неизменна част от предложението за брак.

3. С всеки подарък трябва да има картичка.
Истината: Това също не е необходимо.
Как се е появил митът: До началото на 20-ти век поздравителните картички са били изпращани само по пощата. Благодарение на рекламната кампания на Холмарк, те са започнали да се подаряват с всеки подарък. Рекламодателите наблегнали на факта, че картичките трябва да са красиви и да съдържат чувствени и незабравими думи.

4. Пастата за зъби трябва да се изстисква по дължината на главата на четката за зъби.

Снимка: Shutterstock


Истината: Необходимо е едва топче с размерите на грахово зърно.
Как се е появил митът: Всеки мит в тази статия е бил създаден с една-единствена цел: да увеличи продажбите, а производителите на паста за зъби не са изключение. Във всяка реклама на паста за зъби има дълга линия паста за зъби на четката. Това изглежда добре и кара хората да купуват паста за зъби по-често. Всъщност, от гледна точка на здравето, не е толкова важна пастата за зъби, а начинът, по който мием зъбите си.

5. Образът на Дядо Коледа е измислен от Кока-Кола.
Истината: Първият художник, който рисува белобрадия старец, е Томас Наст в края на 19-ти век.
Как се е появил митът: Прототипът на Дядо Коледа е Св. Николас, който е изобразяван доста по-различно на коледните картички – смирен монах, облечен в дълго палто. През 1931 Кока-Кола започва рекламна кампания, за да увеличи продажбите на безалкохолните напитки през зимата. Образът на Дядо Коледа, който те използват, е създаден от Хадон Сандблом. Той не е първият, но е най-успешният образ на чаровния коледен символ.

6. Има „лошо“ слънчогледово олио, което съдържа холестерол.
Истината: В слънчогледовото олио няма холестерол, но в маслото има.
Как се е появил митът: Още един маркетингов трик за увеличаване на продажбите. Текст, който започва с „Не съдържа...“ привлича вниманието на купувача, печели доверието му и го кара да мисли, че си купува нещо от несравнимо качество.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • оня с кривите зъби
    Отговор
    1 20:27  03.10.17
    А значи понеже пастата изглежда по-добре и затова всеки се е натрупал с по 20 пасти ? Единствено ще си купя когато сегапната е на свършване или е свършила. По вероятно е като слагат на рекламата така, може да те накарат да сложиш и да свършва по-бързо, а не понеже изглежда добре да се купува по-често

    Коментиран от #2

  • мда
    Отговор
    2 21:28  03.10.17

    До коментар #1 от "оня с кривите зъби":

    Ми тя каката това е написала, но то нечетеш
  • Сава
    Отговор
    3 21:34  03.10.17
    "Смиреният монах св. НиколаС" е всъщност св. Николай Чудотворец. От житието му е известно, че е правил подаръци на хора в нужда и оттам е заимствана идеята за подаръци, която се е раздула до невероятни размери с разни еленчета, снежанки и прочее глупости.
  • Реално
    Отговор
    4 06:43  04.10.17
    Типичен пример за промивка-в услуга на печалбата,работят няколко индустрии-рекламната ,медийната и т.н. Такъв е способа и за политическото насочване на общественото мнение-нищо ново..-само че за политиката се включват НПО-та,фондации,протесни движения и т.н.-плътно обслужвани от медии ...

Напиши коментар:


Публикувай